23-10-2006, 21:06 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 25-12-2006, 00:24 AM ja muutjaks oli Tafka.)
No nii. Mõtlesin,et paneks ka enda ratta kohta siia mõned sõnad kirja.
Kogu lugu sai alguse kui isa tuttav pakkus dokumentidega MT11 müügiks vägagi odavalt. Sai natukene mõeldud ja lastud mõned pildid teha ratta seisukorras. Piltidel tundus asi suht õnnetu aga siiski võtsin kätte ja läksin kohapeale vaatama. Kohapeal selgus,et tegu ikka MT10-36-ga(aastat ei oska täpselt öelda kuna pirka suht tühi leht...aga peaks olema '80-'82) aga see polnud kõige hullem. Dokumentide kohta uurides selgus,et tegu oli vana metskonna tsikliga ja dokumendid olid oma rada läinud peale metskonna likvideerimist ja isik kes sellega metskonna ajal sõitis ei suutnud ka neid üles leida. Ost muutus juba kahtlasemaks kuid siiski otsustasin,et sellise hinnaga võib ikkagi ära osta. Hea suvel nokitseda ja pärast metsa all sõitmiseks jätta.
Paar pilti veel vana omaniku juures: http://www.zone.ee/dnepraal/Algus/
Esialgu oli puudu siis veel tagumine porikas,esikahvel,reduktor+kardaan ja muu nipet näpet.
Mootor ei liikunud.
Esimesed päevad kodus sai mootor maha kistud ja tsikkel enam vähem juppideks. Esimene asi oli mootor liikuma saada. Põhjuseks parempoolsesse silindrisse sattunud vesi. Kolb oli ülemiste rõngastega kinni roostetanud. Nädalake leotamist erinevate ainetega sai silinder kolvi küljest lahti tõmmatud. Kuna kolb oli seisma jäänud peaaegu ülemises surnud seisus siis polnud silinder väga kahjustatud. Vahetatud sai kolvirõngad ja klapid soveldatud.
Tükkideks olnud raam ja olemas olevad jupid sai lamell kettaga vanast värvist puhtaks lastud. Kujunes pikem paus töös kuna kuskilt ei leidnud taga porikat ja reduktorit. Kahvli sain kiiresti ja hea hinnaga foorumi kaudu. Lõpuks tänu sõbrale,kes oli enda kandis näinud ühes aias seismas Urali ja tükkideks Dnepri,sai mindud rääkima selle mehega. Tore ja vastutulelik mees oli....sain hea hinnaga enamuse puudu olevatest juppidest,
Kõik jupid käes ja haljad sai hakatud kruntima ja värvima.
Kuna eelarve polnud väga suur sai otsustatud Sadolini musta auto värvi kasuks. Detailid värvitud ja kuivamas sai läbi astutud endisest A-Kaablist,et osta vajalik juhtme materjal ja muud elektrilised tarvikud.(elektrisüsteemi otsustasin nullist vedada)
Ja ka poldid/muttrid otsustasin enamus asendada. Balticboldist sisekuuskant poldid ja uued mutrid/seibid jne.
Soolona tsikkel valmis: http://www.zone.ee/dnepraal/Soolo/
Mõned nädalad hiljem kui Dnepr soolona valmis sai kätte saadud lõpuks ka korvi vann.
Nädalake lihvimist,et eemaldada rooste ja vana värv ja sama must värv peale. Korvi värvitöga väga rahule ei jäänud kuna eeltöö sai natukene liiga kiiruga tehtud(kool ja külmad ilmad lähenesid).
Kuid siiski üld ilmega jäin enam vähem rahule.
Talve saabudes oli plaan veljed ära värvida kuid plaaniks see jäigi. Mõned korrad sai ka talve rõõme nauditud külkaga ja ka vana aasta ära saadetud Dnepri sadulas.
Kuna sadula nahk oli katki otsustasin uue naha peale lasta panna. Tuli väga korralik sadul minu arvates.
Kuna enam vähem oli Dnepr nüüd sõidukorras sai uurima hakatud kuidas ja kas saaks ikka arvele võtta. Natukene uurimist ARKist ja tuju väga rõõmsamaks ei tehtud. Sai siis teist teed pidi mindud ja üks raam millel dokumendid olemas muretsetud.Sai küll omandatud MT9 raam koos dokumentidega aga vähemalt sai arvele võtta. Tänud selle eest Ishjuppile
Suve algusest siis Dnepr ametlikult minu nimel. ARKis käies topiti muidugi tore kerenumber peale,kuna raamil number puudus ja dokumentides oli märgitud VIN kohapeale markeerimata ( http://www.zone.ee/dnepraal/raamikleeps.JPG?2 )
Vaikselt igavusest ja ka huvist sai täiustatud elektrisüsteemi.
Paigaldatud on Ziguli pingeregulaator: http://www.zone.ee/dnepraal/regulaator.JPG?2
Kuna originaal süütepool andis märku teise ilma minemisest sai Motodepoo motolammutusest ostetud Honda VF1000F süütepool.
Sai ka paigaldatud transistor süüde(ärge siis segamini ajage elektron süütega mis on kontaktivaba). Transistor süüteks sai valitud Vellemanni poolt pakutav isend mille skeemi ma siit foorumist leidsin ja selle järgi siis ka asja valmis tegin.
Uus süütepool sai bensiini paagi ja sadula otsa vahelisse vahesse paigutatud,kuna originaal süütepooli koht jäi napilt kitsaks. Uus pool ja transitor süüde siis paigas: http://www.motokuur.ee/modules.php?name=...m=14&pos=2
Suve lõpu poole astusin Ben Autotarbest läbi ja ostsin 2 rulli valget triibu teipi millega sai siis Dneprile triibu ring tehtud. Algselt mõtlesin,et lihtsalt proovin ja vaatan kuidas näha jääb.....aga noh tavaliselt nendest ajutistest asjadest saab püsiv. Natukene kõveralt jooksevad mõnest kohast triibud aga ikkagi annavad kõvasti juurde välimusele.
Nüüd sügise alguses sai viidud ka külka istmed nahatamisse kuna vanast nahast tahtsid vedrud juba välja tungida. Samas sai paigaldatud uus õlimanomeeter lenksule,et saaks sõidu ajal õlirõhku jälgida. Ja sai ostetud/paigaldatud kiire 3. ja 4. käik ja selle vahetuse käigus vahetatud ka käigukasti laagrid ja simmerid.
3-400km sõidetud juba peale lubade kätte saamist ja probleeme pole eriti esinenud. Ainuke "probleem" on see,et vasakpoolse silindri klapivahe ei taha väga paigas püsida. Aga klapivahede reguleerimine on juba käpas,et see polegi nagu eriline probleem
Viimaselt Tagadi laadalt sai ka lääneka suuna tuled ostetud.Kuna originaalid kohe üldse ei meeldi ja need mis mul alguses paigaldatud oli murdusid liiga lihtalt ära. Hetkel rohkem ei meenugi.Kui midagi huvitab siis palun,küsida võib kõike nagu öeldakse
Pilte ka külkaga(vana külka kate veel peal ja ilma triipudeta jne) http://www.zone.ee/dnepraal/Kylkaga/
Uuemaid pilte üritan teha siis kui külka istmed kätte saan
(krt jube pikk jutt tuli nüüd)
Kogu lugu sai alguse kui isa tuttav pakkus dokumentidega MT11 müügiks vägagi odavalt. Sai natukene mõeldud ja lastud mõned pildid teha ratta seisukorras. Piltidel tundus asi suht õnnetu aga siiski võtsin kätte ja läksin kohapeale vaatama. Kohapeal selgus,et tegu ikka MT10-36-ga(aastat ei oska täpselt öelda kuna pirka suht tühi leht...aga peaks olema '80-'82) aga see polnud kõige hullem. Dokumentide kohta uurides selgus,et tegu oli vana metskonna tsikliga ja dokumendid olid oma rada läinud peale metskonna likvideerimist ja isik kes sellega metskonna ajal sõitis ei suutnud ka neid üles leida. Ost muutus juba kahtlasemaks kuid siiski otsustasin,et sellise hinnaga võib ikkagi ära osta. Hea suvel nokitseda ja pärast metsa all sõitmiseks jätta.
Paar pilti veel vana omaniku juures: http://www.zone.ee/dnepraal/Algus/
Esialgu oli puudu siis veel tagumine porikas,esikahvel,reduktor+kardaan ja muu nipet näpet.
Mootor ei liikunud.
Esimesed päevad kodus sai mootor maha kistud ja tsikkel enam vähem juppideks. Esimene asi oli mootor liikuma saada. Põhjuseks parempoolsesse silindrisse sattunud vesi. Kolb oli ülemiste rõngastega kinni roostetanud. Nädalake leotamist erinevate ainetega sai silinder kolvi küljest lahti tõmmatud. Kuna kolb oli seisma jäänud peaaegu ülemises surnud seisus siis polnud silinder väga kahjustatud. Vahetatud sai kolvirõngad ja klapid soveldatud.
Tükkideks olnud raam ja olemas olevad jupid sai lamell kettaga vanast värvist puhtaks lastud. Kujunes pikem paus töös kuna kuskilt ei leidnud taga porikat ja reduktorit. Kahvli sain kiiresti ja hea hinnaga foorumi kaudu. Lõpuks tänu sõbrale,kes oli enda kandis näinud ühes aias seismas Urali ja tükkideks Dnepri,sai mindud rääkima selle mehega. Tore ja vastutulelik mees oli....sain hea hinnaga enamuse puudu olevatest juppidest,
Kõik jupid käes ja haljad sai hakatud kruntima ja värvima.
Kuna eelarve polnud väga suur sai otsustatud Sadolini musta auto värvi kasuks. Detailid värvitud ja kuivamas sai läbi astutud endisest A-Kaablist,et osta vajalik juhtme materjal ja muud elektrilised tarvikud.(elektrisüsteemi otsustasin nullist vedada)
Ja ka poldid/muttrid otsustasin enamus asendada. Balticboldist sisekuuskant poldid ja uued mutrid/seibid jne.
Soolona tsikkel valmis: http://www.zone.ee/dnepraal/Soolo/
Mõned nädalad hiljem kui Dnepr soolona valmis sai kätte saadud lõpuks ka korvi vann.
Nädalake lihvimist,et eemaldada rooste ja vana värv ja sama must värv peale. Korvi värvitöga väga rahule ei jäänud kuna eeltöö sai natukene liiga kiiruga tehtud(kool ja külmad ilmad lähenesid).
Kuid siiski üld ilmega jäin enam vähem rahule.
Talve saabudes oli plaan veljed ära värvida kuid plaaniks see jäigi. Mõned korrad sai ka talve rõõme nauditud külkaga ja ka vana aasta ära saadetud Dnepri sadulas.
Kuna sadula nahk oli katki otsustasin uue naha peale lasta panna. Tuli väga korralik sadul minu arvates.
Kuna enam vähem oli Dnepr nüüd sõidukorras sai uurima hakatud kuidas ja kas saaks ikka arvele võtta. Natukene uurimist ARKist ja tuju väga rõõmsamaks ei tehtud. Sai siis teist teed pidi mindud ja üks raam millel dokumendid olemas muretsetud.Sai küll omandatud MT9 raam koos dokumentidega aga vähemalt sai arvele võtta. Tänud selle eest Ishjuppile
Suve algusest siis Dnepr ametlikult minu nimel. ARKis käies topiti muidugi tore kerenumber peale,kuna raamil number puudus ja dokumentides oli märgitud VIN kohapeale markeerimata ( http://www.zone.ee/dnepraal/raamikleeps.JPG?2 )
Vaikselt igavusest ja ka huvist sai täiustatud elektrisüsteemi.
Paigaldatud on Ziguli pingeregulaator: http://www.zone.ee/dnepraal/regulaator.JPG?2
Kuna originaal süütepool andis märku teise ilma minemisest sai Motodepoo motolammutusest ostetud Honda VF1000F süütepool.
Sai ka paigaldatud transistor süüde(ärge siis segamini ajage elektron süütega mis on kontaktivaba). Transistor süüteks sai valitud Vellemanni poolt pakutav isend mille skeemi ma siit foorumist leidsin ja selle järgi siis ka asja valmis tegin.
Uus süütepool sai bensiini paagi ja sadula otsa vahelisse vahesse paigutatud,kuna originaal süütepooli koht jäi napilt kitsaks. Uus pool ja transitor süüde siis paigas: http://www.motokuur.ee/modules.php?name=...m=14&pos=2
Suve lõpu poole astusin Ben Autotarbest läbi ja ostsin 2 rulli valget triibu teipi millega sai siis Dneprile triibu ring tehtud. Algselt mõtlesin,et lihtsalt proovin ja vaatan kuidas näha jääb.....aga noh tavaliselt nendest ajutistest asjadest saab püsiv. Natukene kõveralt jooksevad mõnest kohast triibud aga ikkagi annavad kõvasti juurde välimusele.
Nüüd sügise alguses sai viidud ka külka istmed nahatamisse kuna vanast nahast tahtsid vedrud juba välja tungida. Samas sai paigaldatud uus õlimanomeeter lenksule,et saaks sõidu ajal õlirõhku jälgida. Ja sai ostetud/paigaldatud kiire 3. ja 4. käik ja selle vahetuse käigus vahetatud ka käigukasti laagrid ja simmerid.
3-400km sõidetud juba peale lubade kätte saamist ja probleeme pole eriti esinenud. Ainuke "probleem" on see,et vasakpoolse silindri klapivahe ei taha väga paigas püsida. Aga klapivahede reguleerimine on juba käpas,et see polegi nagu eriline probleem
Viimaselt Tagadi laadalt sai ka lääneka suuna tuled ostetud.Kuna originaalid kohe üldse ei meeldi ja need mis mul alguses paigaldatud oli murdusid liiga lihtalt ära. Hetkel rohkem ei meenugi.Kui midagi huvitab siis palun,küsida võib kõike nagu öeldakse
Pilte ka külkaga(vana külka kate veel peal ja ilma triipudeta jne) http://www.zone.ee/dnepraal/Kylkaga/
Uuemaid pilte üritan teha siis kui külka istmed kätte saan
(krt jube pikk jutt tuli nüüd)