Avame rekonstrueeritud Tartu mnt uunikutega
#1

Kõik uunikute omanikud on oodatud oma uunikutega laupäeval 4.novembril kell 11.45 Tartu maantee avamisele. Täpsemalt www.tallinn.ee
Tallinna kodulehel on kirjas, et avatakse uute autodega, aga tegelikult oodatakse ka meid, et asi liiga käest ära ei läheks.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#2

Mnjaa, vaadates aknast välja, siis garaazi ust eriti avada ei taha. Iseenesest muidu tore mõte.
Vasta
#3

Pagana ilus oleks see teelõik avada minu valduses oleva kolmerattalise 1940.a. Laanbergi kaubaveojalgrattaga!

Põhjus selles, et õgvendatud tee läheb otse üle kunagise Laanbergi tehase kontorihoone ja võibolla osalt ka üle töökojahoone, kus see isend on 66 ja pool aastat tagasi (hinnaguliselt 1940 kevadel või kevadtalvel) valmistatud. Laanbergi värkstoa krunt Tartu mnt 42 asus (enne 1944.a. märtsipommitamist) praeguse Tartu mnt 28 kohal - nimelt peale märtsipommitamist nummerdati paarisnumbritega pool maanteest ümber.

Täpsemalt - kuna 1950ndate aastate majaderida on vanast tänavajoonest PALJU kaugemal, siis ma arvan, et Laanbergi pood asus kusagil linna poole suunduva teeniidi kohal, poe taga asunud töökoda aga linnast väljuva teeniidi kohal.

Usun, et teist sellist võimalust lihtsalt ei tule, et rekonstrueeritud tee-/tänavaosa saab avada sõidukiga, mis on valmistatud rekonstrueeritava tee kohal asunud käitises!

Aga OK, eeltoodu on vaid unistus, sest selle asja tegelik korraldamine oleks vajanud pikemat eelteavet ja -planeerimist. Samuti ei ole soola- ja lumesegune "tänavakate" just värskeltrestaureeritud sõidukile parim. Nii et vast jääb see sõiduk ülehomme siiski jätkuvalt Kurtna mootorrattamuuseumi teisel korrusel olevale minu vanajalgrattanäitusele, kus ta on juba üle aasta oma ajaloost veetnud meenutusena Eesti sõidukitööstusest...

Ja loomulikult võite seda sõidukit imetleda virtuaalsuses - http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=12581

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#4

Ühe tänavalõigu asfalteerimise ümber nõnna jõuliselt "lokku löömine" ja pasunakoori kohale toomine (Inglise kuningannaga seotud plaanidest ma pigem ei räägigi) annab selgelt märku ühiskonna üha süvenevast oma naba imetlemise tarbest ja muidugi sellest, et valimised on tulemas.

valdo Kirjutas:tee läheb otse üle kunagise Laanbergi tehase kontorihoone ja võibolla osalt ka üle töökojahoone, kus see isend on 66 ja pool aastat tagasi (hinnaguliselt 1940 kevadel või kevadtalvel) valmistatud. Laanbergi värkstoa krunt Tartu mnt 42 asus (enne 1944.a. märtsipommitamist) praeguse Tartu mnt 28 kohal - nimelt peale märtsipommitamist nummerdati paarisnumbritega pool maanteest ümber.
Tegelikult oleks päris hariv luua AMF-is üks eraldi teema rattavärkstubade aadressidest, fotodest jm. Eestimaise rattatööstusega seonduvast.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#5

Piibur Kirjutas:...oodatakse ka meid, et asi liiga käest ära ei läheks.

Minu arvamus on, et asi on ammu juba liiga käest ära läinud.

Sest uutel autodel:

*Roostetavad läbi õhemad kütuse ja hüdraulikatorud ( roolivõimendi toru jms ), mis on valmistatud terasest...
*Hakkavad lekkima alumiiniumist tehtud kliimasüsteemide torud...
*Alum. kliimaradiaatorid purunevad tolmuks...(F. Mondeo ntx.)
*Roostetavad karbid, koopaääred (Opel, MB, Mazda jm, millel muidu keregarantii 6a või rohkem)
*jne, jne

Vanadest autodest pole mõtet rääkidagi - vaid üks sõit möödunud talvel oma värskeltvärvitud uunikumiga Tartusse ja tagasi tõi enesega kaasa mullitava värvi esipõllel ( mis oli isegi väljast tinatatud)  ja paar kollasevõitu plekki mujal kerel...

Ükski autotootja pole valmis selliseks keemiapoomiks, mis meil talvel tänavatel toimub.
Miinus 20 kraadise külmaga oli meri ( NB soolane! vist ) ammu jääs, meie tänavad, aga, lainetasid....
Vanasti puistati soola, nüüd, tundub, et tegemist on mingi happesarnase ainega....

Käisin möödunud talvel ka Helsingis: tänavad lahtilükatud ja kinnisõidetud lumekihi all, soolalöga ei kusagil - ilmselt soomlastel sai oma roostes autodest kõrini.

Millal, huvitav, meil see juhtub....oleks meie linnaviletsuselt paslik vast küsida...
Vasta
#6

mina sooviksin väga sellest üritusest osa võtta,kuid kuna algas järjekordne keskonna reostus kampaania "kes suudab rohkem soola või klaasipesu vett maha valada", siis jääb ka minu sõit vist tegematta.

kahju!(nii endast kui loodusest)
Vasta
#7

Ei tea midagi - eelmisel aastal sõitsin alates oktoobrist kuni juuni, s.t. kogu talve läbi taastatud 1977 Mercedesega 280S, küll ilma eriliste tagantjärjedeta, tõsi küll, korrosioonitõrje sai tehtud mitte poisi vaid mehe jaguSmile Aga see oli, usun viimane talv millal see auto sõitis ringi, nüüd seisab ta garaazis. Kogu talve jooksul tekkis üks mullike värvikihi all. Aga eks see on ka paratamatus. Palju suurema mõju avaldas auto välimusele suvel õitsevate kastanite all seismine - pidin autot poleerida selleks et plekid maha saada.

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne