Ühe eelseeria "Pobeda" käekäigust
#1

Sattus kätte Moskvas 1950 üllitatud raamatuke "Avtomobil M-20 "Pobeda" mille autor insener Klinkovštein ja kaasautor autojuht Olenin.
Raamat ilmunud sarjas "Šofjoru stotõsjatšniku"-ehk siis nendele sohvritele , kes üritasid autoga ilma kap.remondita 100 tuhat km välja vedada!
Moskva taksopargi nr 1 taksojuhid Olenin ja tema paarimees Haruzin läbisid taksopargi "Pobedal" kerenumbriga 54, mootorinumbriga 245 tervelt 108 tuh. km. ilma kapitaalremondita! Raamatu andmeil olnud tegemist esimese Gorkis valminud "Pobedade" partii masinaga ja ühe esimese "Pobedaga"  mis saabunud Moskva I taksoparki. Võib arvata, et päris esimesed Pobedad siiski 100 tuhat välja ei vedanud ja arusaadavalt nendest juttu ei tehtud.
Nüüd konkreetse masina tehniliste rikete juurde enne kapitaalremonti:
15167 km -murdus parempoolne stabilisaatorivarras.
28016 km katkes ventilaatoririhm;
33276 km  releeregulaatori rikkiminek;
36235 km parempoolse esiukse klaasitõstemehhanismi rike;
46205 km juhiukse luku rikkiminek;
64424 km spidomeetritrossi katkemine;
Kusjuures samal masinal oli 46 tuh km järel soveldatud klappe, 55 tuh km järel vahetatud kolvirõngad, 66 tuh järel vahetatud väntvõlli saaled jne.

Mul tekkis kohe küsimus, palju tollased taksod keskmiselt aastas läbi sõitsid ja mis aastast võis siis pärineda kõnesolev "Pobeda" kerenumbriga 54? Märgitakse, et 1948 täitsid Olenin ja Haruzin reisiveoplaani 126% ja 117 % ja  1949 kolm esimest kvartalit (nähtvasti kuni kapitaalini) 121% ja 102 %.  Paar lehekülge edasi märgitakse, et  keegi eesrindlik taksojuht oli aprillist 1947 kuni novembrini 1949 läbinud 88 780 km. Kui nii, siis võis Pobeda kerenumbriga 54 pärineda 1946 viimasest kvartalist või 1947 aasta algusest.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#2

Kas selles raamatus ka mingeid fotosid leidub? Oleksin üli-huvitatud eelseeria Pobi (enne 1948.a. tehasetäiustusi) fotode nägemisest. Tean vaid, et paljud asjad olid nt 1948.a. sügisel, kui umbkaudu algas masstootmine, palju teistsugused.

Tegelikult olen koopia tegemisest huvitatud.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

Raamat kahjuks fotosid ei sisalda, küll on aga jooniseid: näiteks radiaatorikatte tšeholli lõiked, sõiduki külgaknale kütusekulu mõõtmiseks konstrueeritud kontrollmõõturi tööjoonised-sisuliselt gradueeritud mensuur mis pandi karb. reguleerimiseks süsteemi toitma.
Lisaks jooniseid sõlmedest mis on igale pobedateemaga kursis huvilisele tuttavad.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#4

Siin pilt esimestest Rakverre saadetud Pobeda-taksodest http://beta.album.ee/node/9171687

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#5

Ja pilt "Pobeda"-takso sisevaatega-tuhatoos, kinnihoidmisnöör jm detailid veel kõik kenasti paigas. Sohvri juures uksepostil mingi tahvel, võibolla sõidutariifid ja lühikokkuvõte teeninduseeskirjadest? http://beta.album.ee/node/9178469

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne