Võrri tuled heledamaks
#21

Pärast pingestabilisaatorit tuleks valgusdioodi(de)ga kindlasti järjestikku ühendada takisti, kasvõi mõnekümneoomine. Üldjuhul ei lange stabilisaatori väljundpinge ja LED-i päripingelang nominaalsel voolutugevusel täpselt kokku. Samuti võivad pingelangud sama tüüpi valgusdioodi eri eksemplaridel erineda. LED-il on küllaltki madal diferentsiaaltakistus, st. kui pingestabilisaatori väljundpinge on 3,5V aga LED tahab näiteks 3,42V, võib teda läbiv voolutugevus ületada lubatut. Seevastu kümneoomine takisti ,,sööks" selle ~0,1V pingete erinevuse ära, kusjuures voolutugevus jääks 10 mA ringi, mida kannatavad enamik valgusdioodidest.
Vasta
#22

Tellisin/ostsin järgnevad asjad:
http://www.tevalo.ee/cgi-bin/web_store.c...=615-10995
http://www.tevalo.ee/cgi-bin/web_store.c...!75-114-54
http://www.tevalo.ee/cgi-bin/web_store.c...r=615-6268
Selles 12V autoledis kavatsen takistid ära vahetada, et saaks panna ca 3,5v pealt tööle. Tevalost sain selle autoledi kohta sellist infot: "Sees on lisaks 12 LEDile veel diood, üks suurem takisti (see määrab kupatuse tööpinge 12/24V) ja plaadil 3 pindmontaazi takki= LEDid 4 kaupa järjestikku ja 3 gruppi." Siis ma ostan ühe 10oomise (Luxeoni ette) ja ühe 21,5oomise (autoledi sisse) takisti?
Uurisin natukene võrri elektrisüsteemi, mina küll aru ei saanud. Mõtlesin, et teen selle ringi. Magneetost tulevad 2 juhet, need ühendan trafo külge ja trafo väljundijuhtmed viin lülitisse, kus see siis laiali jaotub?
Vasta
#23

Luxeoni ette on 10 oomine liiga suure takistusega. Sellel lubatud suurim pärivool 350 mA, mis 3,5 V toitega vajaks ligikaudu 0,3 oomist takistit. Kas stabilisaatori väljundpinget natuke tõsta ei saaks?
Vasta
#24

Üks nendest kahest süütemängu juhtmest peaks kontakdidesse minema ja teine on tuledele mõeldud.
Vasta
#25

Jah, unustasin selle ballasttakisti soovituse. Luxeoni tarbeks ja tagatule jaoks on tõesti vaja see kaitseks ahelasse ühendada. Tagatule puhul muidugi pead ennem otsustama mitut dioodi kasutad ja siis vastavalt summarse voolu jägi ka takisti valima.
Aga see konstruktor-stabilisaator mida sai soovitatud, on LM317 põhine ja seega reguleeritava väljundpingega, nii et pinget saab tõsta küll. Link on Tevalo lehel muutunud, nüüd see asub siin: http://www.tevalo.ee/cgi-bin/web_store.c...r=615-6268
Vasta
#26

teitur Kirjutas:Üks nendest kahest süütemängu juhtmest peaks kontakdidesse minema ja teine on tuledele mõeldud.
Ja siis "0" on mass?

Ma arvan, et stabilisaatori pinget saab tõsta kuni 6V, kuna rohkem lihtsalt magneeto eriti välja ei anna. Siis veel selline küsimus, et kas drosselpool esitule sees muutub kasutuks? Ja kas trafo oleks mõtekam panna ennem või peale lülitit? Kui peale lülitit, siis ei pea trafo vist kogu aeg töötama ja voolu võtma. Trafo ühendan siis nii, et üks ots tuleb magneetost ja teine massist, trafost väljuvad juhtmed oleks eraldi, seega igasse lampi 1 juhtmepaar. Takistid arvutan välja sellelt aadressilt: http://metku.net/index.html?sect=view&n=.../index_eng. Seega oleks vaja 8,2 oomist ja 1,5W takistit Luxeonile, aga autoledi puhul tuleks ainult see suur takisti vist eemaldad? Või ikka on vaja see asendada millegiga?Asjad peaksid iga hetk kohale jõudma Tevalosse, sest 2 nädalat on juba täis.
Vasta
#27

Jupid käes ja trafo kokku joodetud. Laupäeval lähen monteerima, aga üleval on ikka veel üks küsimus: kas drosselpooli on vaja ja kui on, siis kuidas seda ühendada?

Praegu on skeem selline, et panen magneetost tulevale tulede juhtmele lüliti, siis see sama juhe edasi trafosse, trafosse tuleb sisse ka massist tulev juhe, siis trafost välja 2-sooneline juhe Luxeoni ja autoledi. Autolediga muidu veel see probleem, et ei saa seda lahti kuidagi, aga eks peab veel proovima, kui lahti saan, siis peab sealt takisteid vahetama.
Vasta
#28

3 tundi pusimist, aga asja sai. Trafo panin elektrikarbi sisse lenksu külge, Luxeoni tõmbasin lihtsalt teibiga kinni. Tagumist tuld ei saanud panna, kuna oli praak. Alguses ei läinud trafo tööle, trafo üle jootes hakkas tööle. Potensiomeeter on seal üliväike, aga sain ka lõpuks õige pinge peale, testriga mõõtes 3,3-3,4 kõigub, takistit ei pannud. Väga madalatel pööretel hakkab LED värelema, kui nii 20-40 sõita, siis põleb pidevalt. Panin lüliti ka vahele enne trafot. Drosselpooli vaja ei läinud. See elektrikarp on suur ja ei meeldi eriti, ilmselt peab tegema ilma karbita trafo hermeetiliseks (kile vms) ja panema tule sisse, ilma karbita mahub esitule sisse kenasti, koos aga mitte eriti.

Kust saaks autoledi kohe poest, ei viitsi 2 nädalat oodata, et õige sokliga saada.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne