Traktor DT 75 ehitamine.
#1

Tere.

Kuna rasketehnika all projekti nurka ei ole, siis panin oma tegemised siia vaba teemasse. (NB kui keegi arvab, see teema siia foorumisse ei sobi siis vaba voli see ümber paigutada või kustutada)

Traktor sai soetatud juba umbes 7 aastat tagasi. Teenis ta ennast väga hästi, sai talvel lund lükatud, sügisel küntud ja kevadel kultiveeritud.

Paar aastat tagasi ilmnesid tolleks ajaks juba küllaltki palju päevi näinud traktorile esimesed vead. Nimelt ei tahtnud masin enam vasakule poole pöörata, sai järjest vasakpoolset pidurilinti peale keeratud kuni enam üldse ei pööranud. Niimoodi saigi edaspidi-tagurpidi "jebitud" paar talvekuud metsas.

Pärast seda hakkas mootor otsi andma. Alguses oli mootorist kuulda nagu kerget klõpsimist ning mida aega edasi, seda suuremaks "kloppimiseks" asi läks. Hirmust, et äkki pole enam juppe saada, jätsime masina seisma, ning ei lasnud enam kloppimist suuremaks minna.

Nüüd, peale mõneaastast seismist on tekkinud jälle suur vajadus selle masina jaoks. Talvel vaja lund lükata ja metsas käia ning suvel on temaga suuremad plaanid, mille jätaksin siinkohal rääkimata.

Saigi hakatud nuputama, et mis temaga teha. Mõtlesime, et võtame mootori lahti ning vahetame vahetamist vajavad jupid ära. See plaan kustus õige varsti, kuna vahetada oleks sealt kindlasti väga palju ning rahaline seis ei oleks seda lubanud. Mõtlesime hankida hoopis komplektis mootori, mis meil ka õnnestus, aga sellest räägin lähemalt allpool.

Siin mõned kehvad pildid (telefoniga tehtud) ajal mil ta seisis katkisena.
[Pilt: DT-75.jpg]
[Pilt: DT-75(1).jpg]

Maha sai hakatud harutama ninaplekki ja muud träni mis mootori vahetust segavad.
[Pilt: vanamootor.JPG]

Ja siin siis uus mootor mis peale läheb. Hangitud sai see vanast turbarabast mis soetab omale uued traktorid ning vanad linttraktorid jäävad seisma. Mootoril on seljataga vaid 495 töötundi, kuna omaniku väitel jäi traktor seisma tagasilla rikke tõttu.
[Pilt: uusmootor.JPG]
Vasta
#2

Soodsa tehingu käigus sai veel koju toodud küllalki uus kabiin.
[Pilt: uuskabiin.JPG]
Pildile jäänud ka põhiline abivahend, mis siiamaani on kuigivõrd kompenseerinud lintraktori puudumistSmile.

Vahe uuel ja vanal kabiinil on see, et uuel kabiinil on hüdraulika õlipaak teises kohas (küttepaagi ees) ning vajadus uue vastu oligi sellepärast, et uuel kabiinil mahutab õlipaak rohkem ja see omakorda teeb hüdrosilindrite töö kiiremaks.


Kuna uus mootor on suhteliselt "paljas" saigi kõvasti nokitsetud, ning vanalt mootorilt üle tõstetud käivitusmootor, õlipump, kõrgsurvepump jne. Praegu ootab traktor tõstukit mis tõstaks vana mootori maha, et saaks hakata sidurit tegema. Tulevikus vaja tõstuk veel tellida, et uus mootor peale tõsta ning kabiinid ära vahetada.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne