UAZ 69 aastast 1968 ja GAZ 704 taastamine
#1

Auto on passis UAZ 69, toodetud 1968, 8 kohta. Ostetud sai see augustis 2004 Kanepist. Kohale minnes tundus masin enam vähem, paar kohta oli läbi roostetanud, muidu originaalseisus. Väidetavalt seisis aastaid garaazis kuni omanik ära suri ja peretütar selle õue "parkis". Sellel hetkel oli väidetavalt korras ka presentkatus mille olamasolust minu kohalejõudmisel oli alles vaid räbalad. Ilmastiku käes oli ta seisnud selleks ajaks paar aastat kuid arvestades kuidas see oli seisma jäetud (talvel soola, sopa ja lumega) oli "lagunemisprotsess" alanud juba varem:
http://www.vanaautod.eu/enne-renoveerimist/
Ostsin ära, järgi läksin sellele paar kuud hiljem. Tõin esimese hooga Tallinnasse ja sealt paari kuu pärast Saaremaale kus seisis 2005 aasta lõpuni katte all kuna ei olnud remondimeest kes oleks ära teinud vajalikud keevitused. Aja jooksul nägin mis on tegelikult vaja keevitada- kogu uus põhi. Tegelikult oli kõik mäda niikui torkima hakkasin.
Renoveerimine
2005 aasta lõpus sai masin lõpuks lahti võetud ja ära lastud keevitada. Samuti sai korda tehtud veermiku osa, tegemata jäi mootor ja sidur. Oktoobri lõpuks sai masin värvitud:
http://www.vanaautod.eu/pilte-renoveerimisest/
Värv nagu näha sai valitud beež (RAL 1001 beige). Kokkupanemine algab tõenäoliselt veel sel aastal ja võtab paar nädalavahetust aega. Istmed ja pingid tulevad pruuni kunstnahaga ja beeži kandiga.
http://www.vanaautod.eu/gaz-69-1968/

Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta
#2

Tubli töö!
Kas masin oli nagu juba mainitud peale lagunenud presendi täielikult komplekteeritud ja põhimõtteliselt sõiduvõimeline või tuli/tuleb autot veel komplekteerida? Mis värvitoone "kozlikute" värvimiseks tootmise vältel kasutati?

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#3

Masin enam vähem komplektne. Vaja leida veel presentkatus või lasta see õmmelda. Ei teagi kumb soodsam tuleks. Present võimalik saada 3000-5000 eest, ega uue tegemine palju odavam ei tule kuid on kindlus, et materjal peab vastu ja peab kinni ka väikese vihmasabina. Raamistik on kõik olemas; presendi sees olevad aknad on samuti korralikud. Mootor töötab, sidur läbi, pidurid renoveeritud ja korralikud. Rehvid sai esialgu alla pandud kasutatud ja ühe kuluvusega. Hiljem kui sillad paigas ja erilist söömist näha ei ole panen uued alla.
Eks seda värvisobivuse teemat olen siin foorumis arutanud:
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=14346
Põhitoon mida kasutati oli ikkagi roheline. Kuna kõik teevad rohelised soovisin teist tooni. Kasutusel oli ka beez millel kõige lähema vaste leidsin RAL 1001 toon olevat. Lisaks värviti neid peale kap. remonti ka halliks.
Plaan auto teha liikumiseks "veidi raskemal maastikul" ja selle põhjusega ei plaani teda kohe alguses ka 100% originaaliks taastada. Mõned detailid jäävad valed, mõned võibolla asendan.

Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta
#4

Väga hea ettevõtmine. Tore näha et saaremaal on neid veel juurde tulemas. Endalgi on 1,5 gaz 69'kstat ja ports varuosi Smile. Ei tea ainult millal kätte saab selle asja võetud.

Vana tehnika ja veokite huviline
Vasta
#5

Hetkel käsil auto kokkupanemine:
   
kodus olid otsa saanud kere ja poritiiva vahelised tihendid niiet päris valmis veel ei saanud.

Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta
#6

nuvot see on tõsiselt tubli töö.jõudu ja jaksu projekti lõpetamisel
Vasta
#7

Sellel autol on küljes plastist piduritule klaasid. Mul on üks 56 aastast pärit gaz 69/69A raamat kus on joonisel näidatud klaasist ja metallvõruga kinnituvad stopptule katted.
Millal see üleminek klaasilt plastile võis toimuda?

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#8

eberhard Kirjutas:Sellel autol on küljes plastist piduritule klaasid. Mul on üks 56 aastast pärit gaz 69/69A raamat kus on joonisel näidatud klaasist ja metallvõruga kinnituvad stopptule katted.
Millal see üleminek klaasilt plastile võis toimuda?

Kusagil 1960ndate lõpul. Minul on olemas tuttuus varuosa - plastist "klaasiga" tagatuli aastast 1969...

Usun, et 60ndate lõpp oli aeg, mil liigus nii vana kui ka uut läbisegi...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#9

Nüüdseks auto peaaegu koos. Tiivad ja astmelauad küljes. Puudu on veel tagavararatta kinnitus ja istmepadjad. Need tuleb vist lasta uued teha. Tagumised pingid on olemas ja korralikud. Vaja vaid vahetada kunstnahk ja panna uus polster.
Hetkel näeb projekt välja selline:
   

Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta
#10

Mingitel "kozlikutel" e. Gaz/UAZ 69/ 69A modifikatsioonidel käis varustusse kaasa ja kinnitus kere külge 10 liitrine õlinõu.Kas sel autol kuulus õlinõu samuti varustusse?

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#11

eberhard Kirjutas:Mingitel "kozlikutel" e. Gaz/UAZ 69/ 69A modifikatsioonidel käis varustusse kaasa ja kinnitus kere külge 10 liitrine õlinõu.Kas sel autol kuulus õlinõu samuti varustusse?
Seda õlinõud ei olnud kaasas ja ausaltöeldes ei teadnud ma sellest midagi. Kus see võiks paikneda? Parema külje peal on nii mõnigi selline auk mille vajalikkusest ma aru ei ole veel saanud. Tean, et taga luugi peal peaks olema kinnitus kanderaamile, mille esiotsad toetuvad esiistme seljatoele.
Samuti ei ole minu autol peal 2. küttepaaki mis oli täielikult läbi ussitanud.

Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta
#12

Kas kavatsed sisu kah originaalseks taastada - pean siinkohas silmas eelkõige pirkasid. Küsimus lähtub suuresti oma huvidest - enda omal need puuduvad, seega otsingi kedagi, kellel need originaalkujul olemas oleksid - saaks kasvõi koopiagi teha.
(Jah - tean, et siingi läbi jooksnud teema Poola pirkameistrist aga pean seal küsitud ligi 500 kroonist hinda liiga kalliks)
Vasta
#13

Tom Kirjutas:Kas kavatsed sisu kah originaalseks taastada - pean siinkohas silmas eelkõige pirkasid. Küsimus lähtub suuresti oma huvidest - enda omal need puuduvad, seega otsingi kedagi, kellel need originaalkujul olemas oleksid - saaks kasvõi koopiagi teha.
(Jah - tean, et siingi läbi jooksnud teema Poola pirkameistrist aga pean seal küsitud ligi 500 kroonist hinda liiga kalliks)

Üle-eelmisel aastal pakkus üks lätlane kurtnas 100euroga- seega 500 eeku sellest laus kolmandik kuigi rasvane on seegi.
UAZ pirkad on probleem (minulgi)- saaks kuskil täiskomplekti neid Põlva kollaseidki.

Aga mis õli kankust eespool juttu ja kus see peaks olema- ei saa pihta
Vasta
#14

Mul olemas neid Gazi silte Tartu Katseremondi Tehasepoolt tehtud alumiinium sildid, mis on mõeldud sillale, käigukastile ja vist oli mõni üksik ka auto birka kõigil on musta värviga tekst ja numbri kohad on tühjad, sain need kunagi Rahumäe remonditöökojast kus toimus villiste kapitaalremont. Kui keegi soovib siis mul oleks vaja Gaz-69le pedaalivõlli,mul uus Uazi pedaalivõll olemas kuid see veic lühike.

2 Gaz 67, 2Gaz 69A, Bobeda M20, Moskvits 401, Gaz 51,K-750,Dnepr Mt9,K-650
Vasta
#15

Õlinõu peaks olema suurusega 5l. Gaz 69'l paiknes see parempoolse tagumise istmerea all, esiistmepoolses otsas. Seal peaks olema isegi liblikmutriga kinnitus. Gaz 69 A'l asus õlinõu pagažnikus.

Tervitades!
Vasta
#16

salongi sees armatuuril olevad sildid on mul säilinud kuid väga tuhmunud. Hetkel ei plaani nende vahetust ja kasu neist uute tegemiseks ka ei ole.
Õlinõu asukoha kontrollin sel nädalavahetusel üle.
Mis huvitavaid asju sellele autole veel külge poogiti? Kanister? Labidas? Kirves? Võtmekomplekt?

Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta
#17

labidas oli seal tagumiste külje istmete all.

Vana tehnika ja veokite huviline
Vasta
#18

Eile huvipärast vaatasin: õlinõu mahutavusest ja asukohast näiteks 50-date lõpus ilmunud 300-leheküljeline Gaz 69/69A käsiraamat üldse juttu ei tee. Arvasin juba, et olen midagi segamini ajanud. Samas 57-aasta GAZ sõidukite varuosade koondkataloog loetleb selle õlinõu GAZ 69/69A /46 lisavarustuses ära.
Masina varustuses oli kirves, käsiraamatu joonise järgi kinnitus see rihmadega tagaosa vasakule portele.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#19

http://mkmagazin.almanacwhf.ru/venicle/gaz_69_mk77.htm
Vasta
#20

Vabandus eilse vea pärast.
Gaz 69 õlilisapaagi maht on 6 liitrit.
1968 aasta kataloogis on õlipaak küll ära toodud (detail number 69-3909010-B1).
Peale selle kinnitus juhi istme alla Gaz 69'l käivitusvänt.
Gaz 69 A'l selline kinnitus puudub.
Labidas ja kirves kuulusid samuti komplekti. Kirves kinnitus Gaz 69'l vaskpoolse tagaistme alla, labidas vaskpoolse küljekasti külge.
Gaz 69 A'l kinnitus labidas pagažniku lae külge.


Tervitades!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne