Veoauto tagasild
#1

Võtsin lõpuks kätte ja läksin oma maakoha tagusesse metsa, et kunagi naabrimehe pool sinna veeretud tagsild üles pildistada. Seisnud on see seal vähemalt viimased 25 aastat.
Oskab keegi identifitseerida, mis auto küljest see pärist võib olla. Naabrimees oli eluajal ka vanavara huviline ja seega pole välistaud, et mõne vanema masina küljest pärit on.
Pildid siin:
http://www.lahe.net/landy/varia/veoka-sild/

OÜ Green Oval

MTÜ Eesti Land Roveri Klubi

Kristjan (+372)5010599

Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta
#2

Pole 100% kindel, aga üsna suue tõenäosusega arvan, et see on tavaline GAZ-51 tagasild.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

Õhtust!
Sild on jah väliskujult 51 sillaga sarnane.Aga vaatame 4.pilti.GAZ-51 oli nagu enamikul veoautodel koormamatta poolteljed(AA/MM veerandkoormatud)Kui keerame lahti rummu otsas olevad mutrid siis saame kätte pooltelje,ratas jääb alla,autot on võimalik pukseerida,ise ta tänu diffrile sõita ei saa.Aga nüüd pildist.Kui 51 tõmmata pooltelg välja siis siis rummu keskel on suur ava mille kaudu läheb pooltelg diferentsiaalkarbis olevate pooltelje hammasratasteni.Pildil aga on vaid mutter ja kuskilt ei näe võimalust pooltelje läbipistmiseks.Kui eraldada 51 sillast pooltelg siis paistab ka kätte igavene suur mutter millega pingutatakse rummu/rattalaagreid.Aga kogu koostu keskel on ikkagi ava pooltelje jaoks.No pildil mina seda ei näe.Seetõttu arvan,et tegu pole 51 sillaga.Mis masina omaga,tõesti ei tea.
Tervitades,Flanagan
Vasta
#4

Ma arvan,et kui pole 51 oma siis on opeli oma,kuna 51 on opeli pealt maha tehtud.
Vasta
#5

slayer87 Kirjutas:... 51 on opeli pealt maha tehtud.

Kust Sa niisuguse teabe võtad?

Minuni (nagu ka teiste valdkonda veidi uurinuteni) on jõudnud veidi teised andmed.

51 jõuallikaks on Lipharti poolt veidi moderniseeritud Dodge D5 mootor. Käigukast on identne Ford AA/GAZ AAga (paljud detailid muide vahetatavad), kere ja sildade osas aga on ülipalju ühist lendliisi Studede, osalt ka GMCde ja International'idega.

Muide, vilumata silm võib Stude US6 velge vabalt 51 omaks pidada ja 51le alla ta ka läheb.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#6

flanagan Kirjutas:Õhtust!
Sild on jah väliskujult 51 sillaga sarnane.
[...]
Kui eraldada 51 sillast pooltelg siis paistab ka kätte igavene suur mutter millega pingutatakse rummu/rattalaagreid.Aga kogu koostu keskel on ikkagi ava pooltelje jaoks.No pildil mina seda ei näe.Seetõttu arvan,et tegu pole 51 sillaga.Mis masina omaga,tõesti ei tea.

Kummaline. Rattad (veljed) on kindlalt 51 omad ja veljeäärik seegapeab klappima. Reduktor on ka kangesti-kangesti sarnane. Aga jah, pooltelgede kohad ei ole. Ja vedrulehepakid on ka nagu lühemad, lehepaki kinnitusi on vähem kui 51-l.

ZIS-5 ta ka ei ole,sellel on teistsugune reduktor (ZIS-5-l on rattaäärik 51ga identne). Stude, GMC ja teiste lendliisi autode sildu ma ei tunne.

Kui ta on Opeli oma, siis peab ta olema 2,5-tonnise oma, sõjaajal masslevinud kolmesel Blitzil oli rattaäärik igatahes poldiga.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#7

Küsimus pigem selles, et kas jätan metsa alla metallikratte ootama või lohistan oma hoovile varju. (Omanik juba ca 15 a. surnud ja pärijad pole ei kinnistu ega metsas alla vedleva rauakola vastu eriti huvi ilmutanud.) Sest kartid on mitmel talvel palju väärtusliku juba ära lohistanud. (Näiteks veeti kraana ja veoautoga ära suur täsiskomplektne ja uheke tõld, mis kuuris seisis. Kusagil peaks ka paar must-vaget pilti sellest tallel olema.)
Kui pelgalt 51 sild, siis on sellel vast vaid EMEX-i väärtus ja lohistamine mõttetu.

OÜ Green Oval

MTÜ Eesti Land Roveri Klubi

Kristjan (+372)5010599

Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta
#8

Too ikka ära, see ei ole tõenäoliselt siiski 51 sild.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#9

Nn. nõuka ajal ehitati veoautodele haagiseid tihtipeale ise kusagil kolhoosi jm. töökodades. Alla pandi selle auto tagasild millele haagist tehti. Kasutada sai vanu piduseid sildu milledel tihtipeale suka keere omadega tuksis. Et laagrimutrid end lahti ei keriks lükati sillatalast läbi pikk latt, treiti otstesse kaaned ja nii stoperdati laagrimutrid ära. Tundub et pildil on 51-he sild millega on samamoodi tehtud.
Vasta
#10

Kui kaasfoorumlase aivarl teave õige on, tasub vast ehk ikkagi see sild päästmist. Kasvõi vanatüübiliste (vits+ lukustusrõngas) velgede pärast.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#11

aivarl Kirjutas:Nn. nõuka ajal ehitati veoautodele haagiseid tihtipeale ise kusagil kolhoosi jm. töökodades. Alla pandi selle auto tagasild millele haagist tehti. Kasutada sai vanu piduseid sildu milledel tihtipeale suka keere omadega tuksis. Et laagrimutrid end lahti ei keriks lükati sillatalast läbi pikk latt, treiti otstesse kaaned ja nii stoperdati laagrimutrid ära. Tundub et pildil on 51-he sild millega on samamoodi tehtud.
Tõenäoliselt on Sul õigus.Kui nüüd uuesti pilte vaadata,siis on näha,et sild on tühi-st seal puudub reduktor.Lapsepõlves,kui Hiiul 28.Koolis käisin siis seisis kooli taga Rahu tänaval tihtilugu üks ETKVL-i Zis millel järel kaheteljeline järelvanker.Meenub justkui,et sellelgi oli kasutatud sildadeks 51 tagasildu,samamoodi ühekordsete ratastega.
Tervitades,Flanagan
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne