IŽ-56 uuele elule
#21

zazik Kirjutas:Sry, et võõrast teemat risustan, aga mis kang seal paremal küljel on? IZhidel minuteada tagurpidikäiku polnud ju. Või leidus ka selliseid?

Neil on käsikäiguvahetus nagu IZ-49 ja IZ-350-l


PS 84', 83', 82', 80', 79', 77', 76', 75', K-15, K-16, M-15; M-16
Vasta
#22

zazik Kirjutas:... mis kang seal paremal küljel on? IZhidel minuteada tagurpidikäiku polnud ju. Või leidus ka selliseid?

Ka "ederpidised" käigud vajavad lülitamiseks kangi. "Emmil" (st M-72l) pole ka tagurpidikäiki, IŽ-56 kangile sarnane käsikäigukang aga küll.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#23

olen ka oma isendile doonorrattaid otsinud ja kõik leitud ja vaadatud on olnud seda rohekas-sinist värvitooni.
minu pill ise beez - just nagu sinu oma tagakiige - ja sellist tooni pole rohkem kohanud.
Ehk siis see rohekas värv olnud kõige levinum...
Vasta
#24

Sai internetis veidi ringi tuhnitud ja hakkasid silma järgmised värvitoonid, mis tunduvad originaalid olema:
           
Sai leitud ka IŽ-49 ja IŽ-Jupiter/JupiterK originaalsed tehase ekspluatatsiooni skanneeritud raamatud, paraku IŽ-56 jaoks elektroonilisena mitte.
Küll aga üks skeemide leht: http://www.izhmoto.ru/default/electrics_schemes
ja päris IŽ-56-e elektriskeem:    
Natuke teemast kõrvale, aga ka IŽ-56-st boksermootori ehitusjuhis täpsete ehitusjoonistega hakkas ka silma: http://mkmagazin.almanacwhf.ru/mk_other/...le_izh.htm
Tulles tagasi värvi juurde, on esimesed rohekad toonis päris huvitavad.
Tekkis selline küsimus. Leidsin poest uue sobiliku bensiinipaagi korgi, maksab teine 350 EEK. Kogemustega öelge, kas vana kroomimine tuleb odavam?
Vasta
#25

Lisan ka paar pilti. Esimesel originaalvärv - see oli nii tumesinine, et vähegi hämaras näeb välja nagu must. Teine pilt sellest, kuidas asi nägi välja peale värvimist. Tegemist siis minu IZ56-ga aastast 57.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#26

kultz Kirjutas:Riia motomuuseumis olev stiilinäide "ebamäärane rohe-sinine või sini-roheline".

See Riia oma on küll väga ilus !
vs
Vasta
#27

kultz Kirjutas:Riia motomuuseumis olev stiilinäide "ebamäärane rohe-sinine või sini-roheline".

Vaatan õhtul koduarvutist täpselt järgi, aga mälu järgi on ka Riia oma helesinine. Nendel piltidel on ilmselt valgustusega probleeme.
Vasta
#28

Üks must 56 ka siis. Kuid pean vanduma, et mõni muu värv sümpatiseerib palju rohkem.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   


PS 84', 83', 82', 80', 79', 77', 76', 75', K-15, K-16, M-15; M-16
Vasta
#29

klaabu Kirjutas:
kultz Kirjutas:Riia motomuuseumis olev stiilinäide "ebamäärane rohe-sinine või sini-roheline".

Vaatan õhtul koduarvutist täpselt järgi, aga mälu järgi on ka Riia oma helesinine. Nendel piltidel on ilmselt valgustusega probleeme.

Valgustuse probleemid?- ei oska kommenteerida. Lisan veel ühe pildi samast rattast mis on tehtud minu järgmisel külastusel.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#30

Natuke teemast kõrvale, aga ka IŽ-56-st boksermootori ehitusjuhis täpsete ehitusjoonistega hakkas ka silma: http://mkmagazin.almanacwhf.ru/mk_other/...le_izh.htm

Huvitav kuidas siuke asi üldse töötab?
sellele peab ju uue käiguksti ka tegema?

edit:
http://mkmagazin.almanacwhf.ru/mk_other/...le_izh.htm
Vasta
#31

Töötavat linki tahaks.
Vasta
#32

OT:Loe teema läbi, töötav link paar postitust üleval pool.


PS 84', 83', 82', 80', 79', 77', 76', 75', K-15, K-16, M-15; M-16
Vasta
#33

kultz Kirjutas:
klaabu Kirjutas:
kultz Kirjutas:Riia motomuuseumis olev stiilinäide "ebamäärane rohe-sinine või sini-roheline".

Vaatan õhtul koduarvutist täpselt järgi, aga mälu järgi on ka Riia oma helesinine. Nendel piltidel on ilmselt valgustusega probleeme.

Valgustuse probleemid?- ei oska kommenteerida. Lisan veel ühe pildi samast rattast mis on tehtud minu järgmisel külastusel.

Kultz, ütle palun, millal see sinu viimase postituse pilt tehtud on? Näen seal taga Planeta Sporti. Olen 2 korda seal käinud, aga siis seda väljas polnud. Tuleb vist jälle teekond ette võtta...
Vasta
#34

Pilt tehtud 10.03.2006. Vaatasin oma pildid üle ja sinu kurvastuseks mul sellest isendist rohkem pilte ei ole. Kahel külastuskorral olen omaarust tsiklite osas "puhta vuugi" teinud aga selgub, et ...
Vasta
#35

Niisiis, sai natuke vallatletud oma IŽ-56 kallal nädalavahetusel. Tulemuseks on ostetud komplektse ratta asemel hunnik varuosi, sest nii kere kui mootor on algosadeks. Rääkides raami numbrist, siis see oli tõesti vasaku poole tagaamordi kinnituse kohal, silma ei hakanud põhjusel, kuna värviga oli teine nii paksult kaetud, et võis ainult aimata. Rakendasin värvieemaldit tolle peal, sama tegin üle värvitud birka-ga. Birka suhtes võiks tehtut julmaks pidada, aga nagu uurides selgus, oli birka eelnevalt ilmselt ära lihvitud, sest näha on ainult löödud numbreid ja vana (helesinise) värvi all mingit märki mustast värvist ei olnud. Nii et kaotada polnud midagi. Pärast puhastamist selgus, et birka, raami ja mootori numbrid kõik ühtisid. Samuti leidsin üles spidomeetri trossi avause vasakus karteri pooles. Kaasavara hulgas oli ka mitu spidomeetri trossi, aga esmase vaatlemise tulemusel seal sobilikku ning viisakat ei leidunud, ehk saabki uue panna Smile Samuti selgus, et siduri heebli lähedal on leistangis M4 keermestatud avad vertikaalselt samas sihis. Seega peaks seal olema miski originaalne (st teistsugune kui mu rattal praegu) tulede-vilede lüliti? Milline see võiks välja näha, äkki saaks keegi pilte teha või viidata? Birka ja sadul alt leidsin ka suuremas koguses originaalvärvi, milleks on tumesinine.
Tagaratta hark on tõenäoselt selle tõttu vahetuses, et sooviti loobuda tagapiduri trossist varrastiku kasuks. Ehk ratta raamil on olemas kenasti trossi pingutussüsteem. Keegi teadjam võiks öelda, kumba tasuks eelistada ja kumb on varem, kumb hilisem leiutis.
Mootorist. Nagu arvata võis, polnud mõtet sellist teadmata seisukorras ja seisnud aparaati käima panema hakata. Tõenäoliselt oleks mootor matsu teinud, sest nagu selgus, oli mootoris tehtud remonti nii palju, et vahetatud on kolb, mis tundub olema esimese remondi oma, rõngad, silinder ilmselt lihvitud ja vahetatud käigukasti hammasrattad, sidur ja muud hammastega rattad väljaspool käigukasti on täitsa nagu uued – kompressioon iseenesest oli olemas. Kuid, lahti võttes selgus, et teise rõnga stopper oli jalga lasknud, leidsin selle sisselaske kanalist, kepsu laager on läbi, sõrme puks on läbi (sõrm ise tundub uus olema), vasaku poole vända laager on kapitaalselt kutu, karterit ja väntvõlli tihendavad simmerlingid on ajaga nii rabedaks läinud, et tükid väljas ning käimakastis leidsin ka käiguvahetuse heeblite liugvarraste otsakinnitused karteris mõradega olema. Õli oli kastis küll nagu uus. Seega üllatusi oleks sealt tulnud, kui mitte kohe, siis mõne aja pärast kindlasti, nii et alati tasub vaadata tundmatut ja seisnud mootorit seest poolt, jäävad üllatused ära, eriti arvestades, et mootorratta mootor on nii lihtne. Hetkel on plaanis samm-sammult kõik tööorganiga seonduv korrastada Smile
Fotosüüdistused lisaks.
Raami number:
           
Värv:
       
Vasta
#36

Lagunemine:
           
   
Vasta
#37

Mootor:
           
       
Vasta
#38

Mootor:
           
       
Vasta
#39

see peaks olema nii, et see vanatüübi madala porilauaga IZ-56 on selle mootorist tuleva spido ajamiga ja sellel ongi tagapidur trossiga.

militaarmootorrattur
Vasta
#40

Tekkisid veel mõned küsimused...
Lisatud pildil on näha mootorratta raamil punase ringiga ümbritsetud 2 mingit jullat. Mis sinna võis kinnituda?
   
Teine küsimus puudutab IŽ-56 käigukasti, ega kellelgi pole mingeid joonised tolle koostamise/sisikonna kohta? Miskit keerulist seal pole, kuid mulle tundub, et midagi on seal nihu - mõni distantsseib näiteks puudu - sest ühe koha pealt on üks hammasratas karteri korpust närinud. Koha peal ei kippunud käigud ka just kõige paremini sisse minema, eriti puudutab see esimest käiku, mida ei saanudki sisse. Kuda seda kommenteerite kogemustega IŽ-i mehed?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne