Generaator 220V???
#1

Tegu peaks olema n-armee generaatoriga (bensiin). Küsimus selles, kas on tegu 220v või 24-38v generaatoriga? "Birkat" omanik ei leidnud ja väitis, et tegu hoopis diisli peal tuksuva aparaadiga.
Kas on keegi kokku puutunud ja oskab täpsemalt öelda. Ise vaatama minna ei saa, asub teine Tartus garaazis ja omanik elab ise Tallinnas.

Pildid:

       
Vasta
#2

Karbuss ja magneeto vaatavad teise pildi pealt vastu s.t. diisliga pole kindlasti tegu. Voltide koha pealt ei oska kommenteerida.




`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta
#3

tegemist (vist) UD1 mootori peal toimetava 1kw 220V generaatoriga (kui tegu ikka 1 silindrilise motoga). 2silindrilise motoga annab 2kw. suurem andis vist ka 3 faasilist särtsu välja, aga pead ei anna.
See käimalöömisvänt teisel küljel on tagasilöögi puhul suuteline harju keskmise mehe peaga lakke virutama.
Kui plaanid endale pidevaks tööks osta, siis pole eriti hea valik, enmus aega tahab näppimist saada, küll peksis küünlai d märjaks, küll on säde kadunud. moto eluiga suht lühike.
tervitustega
hulgus, endine sideväelane
ps. kui väga vaja, siis võin homme v. reedel silma peale visata.


Vasta
#4

Tänud abi eest!
Endale seda ma ei vaata, aga sugulane soovis osta ja ise ma ei olnud selles 220v kindel. Piltide järgi otsustada on sama kui kohvipaksu pealt ennustamine.
Vasta
#5

Venekroonus olid sellised, ühe ja ka kahesilindrilised kuid need olid minuteada 110 voldised. Kahessilindrilisel oli käivituseks veel peale vända ka starter, mis toimis nupust.
Vasta
#6

ei raiu rauda, aga meite nn staabiautos oli asi olemas, külmal ajal väljas olles tassisime rappe 20m autost eemale, et kuudis 1kw (220v)puhurit toita. oi kui nigel on öösel külmas ärgata ja pimedas selgust saada, miks see krdi agregaat jälle seisab.
Kui auto on ohvitsere täis ja ainult üks reamees-autojuht, siis pole vist raske arvata, kes jooksis, küünlaid põletas ja pidevalt sõimata sai.

Aga mida rohkem ma mõtlen, seda enam ma kw-des kahtlen, mäletan et meie autodel oli 4-5 tüüpi agregaate. 1kw mingi imeväikese 1sil. baasil, UD1 ja UD2 baasil (äkki oli isegi 2 ja 4kw?) ja siis suuremad M408 ja Gaz24 mootoritele tehtuid.


Vasta
#7

Ei hakka hilisõhtul muuseumisse minema ja sarnaselt generaatorilt birkat otsima, aga kaasfoorumlane kelm meile just midagi sellist sügisel kinkis! Täiendav info mingi aja pärast.
Vasta
#8

Vaadates pildilt väljavõtet, tundub see 220v natuke kaheldav. Korralik pesa peaks olema kandelambi jaoks (12v, 24v.36v, mis iganes), aga need liblikaga siis tõsisema voolu jaoks. Viimane ei tundu kuigi ohutu ja see panebki mõtlema, kas on ikka 220v?
Vasta
#9

Ka minust on püütud mitme riigikorra ajal sidevägede juhti-geeniust vormida, kahjuks ei ole eriti midagi külge jäänud. Pildil oleval generaatoril liblikmutritega väljaviigud pole ilmselt tehasetöö või on maandusklemmid (kuigi isoleermaterjali sees paistavad olevat). Vooluväljaviike niimoodi isoleerimata vaevalt ka 12 V korral oleks tehases pandud, need sellisel kujul kerged lühisesse minema. Ka ei meenu vene kroonu generaatoreid 12, 24, 36, 42 V pingega 50 Hz, pead küll ei annna! Rändkinodel vist oli mingi oma pinge küll osadel, 110 või 127 V. Kusagil on mul olemas nõuk. aegsed ülisalajased konspektid kus ehk midagi kirjas aga need nii salajased, et ei leia üles.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne