keskmine auto
#41

Olen ka läinud seda teed et igapäevasõiduks ostan autosid kui tarbeesemeid, ei pane sinna sisse mingit raha peale hädavajaliku, just nii et enamvähem liigub, valin just suuremaid ja mugavamaid eurooplasi mis jäävad ikka 90ndate algusesse, scorpad, omegad jne. 80ndate audi sigar on mul olnud töömasin kolm aastat 300 tuh läbisõit, läheb nagu loom, veab tonniseid koormaid ja ei virise, liigub, saab sõidetud küll nende roostehunnikutega ja mis seal ikka tahta sellise hinna eest ja kui enam ei sõida siis tükeldamisele ja uus, olen proovinud ka usa spordikat igapäevasõiduks, sõita on super, masinad on tugevad aga kui midagi juhtub siis on jama palju, see on lahe aga nüüd kahetsen, hobi olgu hobi ja nii mul edaspidi ka on, kraabitud uks 20 tuhat jne. iga teise oleks ammu vanarauaks saatnud aga selliseid masinaid ei saa. uut autot ei taha lihtsalt põhimõtte pärast, miks pean raiskama 50 tuhat aastas mitte millegi peale, 300 tonnine auto mille hind kukub esimese paari aastaga 50 tuhat aastas ja seda raha ei näe enam kunagi, kukub seni kuni hind on vanarauahind, see juhtub kuskil 10 kuni 20 aastaga, olenevalt autost, bemm, mersu, audi 20 aastat, opelid, fordid, ja kõik see muu kari neid veel hullemaid läheb 10 aastaga juba nii madalale et sõitva 90ndate masina saab kahe tuhande krooniga. Ja turvalised on need odavad uued autod ainult uuena esimesed paar aastat, poolraame enam 10 aastasel kesklassiautol põhimõtteliselt pole sest rooste on juba kõik nahka pannud, sama lugu ka põhja, küljekarpide ja uksepostidega ja sellisega õnnetusse satudes on tulemused üsna jubedad, kiirusel alla 60 km/h auto mida pole enam mõtet taastada sest kere on kõver aga ise veel elus sealt edasi juba mootor salongis ja kere kokku muljutud nagu paberkott. Ja mida see turvapadi aitab kui kere nii hapu et mootor sul kohe sealt padja tagant sülle vopsab. Heh aga endal pole plaanis kuhugi pihta põrutada nii et võtan selle riski ja kärutan nende roostehunnikutega kuni nende täieliku lagunemiseni välja ja jälle uued ja uued ja uued.
Vasta
#42

mind teeb aga murelikuks see,et hinnatakse kõike inimesepoolt loodut kõrgemalt,kui elu ennast ja kõike muud mida planeet pakub.
tehke vähem tööd ja tegelege rohkem enda,oma lähedaste ja hobidega.
loodan et keskmiseks autoks saab tulevikus omanikku liikumisel abistav asi,mitte kohustus ja koorem,olgu ta siis milline iganes ja maksku mis ta maksab.
kuna talv on autole surm,on minu selle talve auto selline.    

NB! see on minupoolne kaal keskmise auto ja juhi välja selgitamiseks,mitte vaidluse alustamiseks elustiilide üle.
häid jõule.
Vasta
#43

Liisingusse suhtumine on minuarvates täiesti selle küsimus, mis nurga alt seda vaadata. Mina olen just selline kodanik nagu jesper eelmisel lehel mainis: liisib mazda6-t ja maksab selle eest ca 30% oma palgast. Miks: liising on minujaoks igakuine auto rent ja niikaua kuni liising kestab ei vaatagi ma seda autot kui enda oma. Kui aus olla, siis rentidest on ta üks odavamaid. Mis puutub turvalisusse, siis ma kahtlen küll sügavalt, et autotööstus on 10-15 aastat lihtsalt ühe kohapeal passinud ja moe ning parema müüdavuse huvides riputanud autosse igasugu padjakesi ja vingeid kolmetähelisi vidinaid ja asju. Olen just veendunud, et mida tänapäevasem auto, seda turvalisem. Ega asjata ei võrrelda tänapäevaste minide turvalisust samale tasemele 15 aasta taguste kõrgema keskklassi autode omaga. Oleme ausad, see peab ikka kõva töö olema, et mingi renault clio suguses punnis on shansid ellu jääda sama suured kui 15 aastat vanas 5 klassi bmw-s. Üks asi on see, kui turvaliselt sa end tunned ja teine on see, kui turvaline asi tegelikult on. On meelde jäänud ka mingi saade - kas top gear või fifth gear, kus tehti kokkupõrke test kahe renault mahtuniversaaliga. Tegu oli tutuue ja eelmise põlvkonna masinatega. Mõlemad saanud omal ajal peaaegu max punktid. Tulemus oli see, et nagu arvata võis, oli vanema põlvkonna purustused turvakere osas oluliselt suuremad. Sellest järeldati, et omamoodi on iga uuem, tugevama kere ning suurema ohutusega auto omaette ohuks ka vanematele, mitte sellist konstruktsiooni omavale autole. Kuhugi peab ju see löögienergia minema ja alati läheb see sinna kuhu on kergem minna. Seega jah ei tehta tänapäeval autot paksemast plekist aga nn turvakere osas leidub seal kõvasti rohkem eriterasest konstruktsioone, mis teevad masina ohutumaks. Lisades sinna juurde veel kõik padjad, isepingulduvad turvavööd jne, siis saabki kompoti, mis päästab elusid ja selle kõige eest 30% oma kuu sissetulekust maksta - mina ei pea seda ülemõistuse paljuks.  
Vasta
#44

Ei ole viitsinud kõiki neid lehti läbi lugeda, kuid põgusa lugemise tulemusel tekkisid mõned mõtted küll. Turvalisus on auto puhul tõesti hea omadus ja sellega tasub kindlasti ostmisel arvestada, kuid mündil on ka teine tahk. Mida turvalisemaks elu me ümber muutub, seda lähemale me ohu piirile oleme, ilma, et seda ise tajuks (vähemasti enamus) - kui pidurid on väga efektiivsed, siis seda hiljem pidurdamist alustatakse jne jne. Tänapäeval valitsebki enamuses suhtumine, et kui vähegi võimalik, delegeeriks oma vastutuse kellelegi teisele, antud juhul siis autoomanik tootjale. Kui nii asjad peaks minema, siis olemegi varsti ameerika tasemel, kus on suurepäraseid tehnoloogiaid, kuid kasutajad topivad kruvikeeraja silma ja kassi mikrolaineahju ja julgevad selles veel tootjat süüdistada. Loodetavasti eestlased nii ära ei mandu. See selleks, aga turvalisust ostma minemise mõttes on minu jaoks ka häiriv moment, just selle ohu tunde delegeerimise pärast. Sedasi võibki tekkida olukord, kus Tallinn-Tartu trassil ainult ekstreemused aset leiavad, sest sõitjad ei karda laksu panna. Samas ei saagi kõik sõitjad olema kunagi võrdses olukorras, ehk omama sama turva taset, vähemasti niipea mitte. Kujutage ette olukorda, kus tipp turva tasemel autoga juht teeb ohtlikku möödasõitu otse vastu mõnda Žiguli-d vms. Eriti kui turvalisema auto juht teab, et see auto jätab teda 99% (näiteks) juhtudest ellu...
Eks see muidugi ole ka osa paratamatusest, sest noored juhid teevad õppesõitu juba uute sõiduriistadega ja selles ka oma osa paljudel ohtlikel olukordadel. Lahendust ei oska kahjuks pakkuda, aga ohu tunne koos teiste arvestamisega peaks meis olema, siis sõitku kõik kasvõi maantee muhkudega. See on väga subjektiivne teema, teatav osa ei sobikski autot juhtima, neist, kes load on saanud.
Ei poolda ma siin ühtegi automarki, aga normaalne aparaat on siiski sõites vaikne ja mugav nii palju, et pikkadel sõitudel müra ja ebamugavus ei väsitaks ning ei võta igat nädalavahetust remondiks.
Vasta
#45

praud Kirjutas:Kujutage ette olukorda, kus tipp turva tasemel autoga juht teeb ohtlikku möödasõitu otse vastu mõnda Žiguli-d vms.
Miks eeldatakse, et parema autoga sõitjad teevad ohtlikke manöövreid?
Või et maasturi juhid on ülbed.

Seega Muhu roolis olen ma okei liikleja, istudes oma igapäeva Mazda6-te olen jube kihutaja ja ohtlike manöövrite tegija ning kui nüüd nädalavahetusel astun KingCabi rooli, siis olen nii ülbe, et sõidan kõigist üle.

Autot juhib inimene ja pole vahet, mis tüüpi auto tal on, tema käitumine on ikkagi sama.

Ja need tegelased, kes siin vastu rinda taovad, et ostavad paar tonni maksva roostes junni ja kimavad sellega kuni laguneb. TEIE olete kõige suurem ohuallikas, peaks nüüd maanteel esimene õõtshoob kereküljest irduma?

Soovitan kõigil sõita millega heaks arvab ja mitte teiste rahakotti vaadata, kes mida jaksab liisida/osta. Kõigil meil on 2 jalga, 2 kätt ja pea rabage tööd ning kulutage seda raha või koguge soki sisse aga meil on ainult 1 elu.

Eestlane on ikka uskumatult kade, kui naabril on suurem telekas või kallim auto siis on elu pees omadega.

__________________________________
See on nii mõttetu teema, et ma rohkem siia ei kirjuta.

PEACE
Vasta
#46

Nymmik, minu jutu mõte küll sinuni ei jõudnud. Ma ei püstitanud ühtegi eeldust, ega süüdistanud kedagi. Aga kui sa seda tahad, siis paraku just need parema autopargi omanikud käituvad ebameeldivamalt, eks ole ka neid üks miljonist žiguli või mosse inimest, kes lollusi teevad, aga neid pole ma märganud juba ammu. Sõidan tihti täiesti uue autoga mööda põhitrasse ja tean ning näen päris täpselt, kuidas asjad on. Kui nüüd meelde hakata tuletama, siis viimased pealt nähtud "kümnesse" tehtud möödasõidud on olnud uuemate 5 ja 7 seeria bmw omanike poolt. Sulle veelkord seletades Nymmik, pole asi autos, vaid juhi ohutunde puudulikkuses, sõitku ta siis muhu või millega iganes. Ka veoauto juhtide ja bussijuhtide hulgas on väga koledaid erandeid.
Vasta
#47

Jesper Kirjutas:Kui mind ükskord igahommikune mutrivõtme, süütelambi ja läpakaga auto käivitamine-reguleerimine-programmeerimine ära tüütab...

Sinust tunduvalt varem tüütab see ära sinu lähedased.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne