keskealine vanur
Registreerimata
Kas vanemad foorumlased oskavad midagi öelda kiirusepiirangute kohta 60-70ndatel? Kas kiirusi reguleeriti ainult märkidega, või oli ka üleriigiline ülempiir nagu praegu?
Ise mäletan aegu, kui kulgesin 70ndatel mootorratta külgkorvis. Reisile kulunud aegu ja vahemaid võrreldes tundub, et keskmine kiirus oli väike. Maalesõiduks kulus ikka poolteist-kaks tundi, kuigi vahemaa oli alla 70 km ja enamus sellest oli juba asfaltee. Kas mu isa oligi siis selline üliaeglane sõidunautleja, või olid mootorratastele suured kiirusepiirangud?
Kusagil 70ndate lõpu paiku ilmusid autodele lubatud maksimumkiirust tähistavad märgid. Meenub neid igasuguseid - 40-st 90/100 Km/h-ni. Kas mäletab keegi neist midagi rohkemat?
Postitused: 772
Teemad: 567
Liitus: Dec 2002
Maine:
36
Asulates 60 km/h, kitsastes kohtades spetsmärkidega tähistatult veelgi vähem.
Maanteedel piir puudus, selle valis igaüks vastavalt teeoludele ja sõiduki iseärasusele/seisukorrale.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Postitused: 218
Teemad: 17
Liitus: May 2006
Maine:
2
endale kuskilt meelde jäänud, et 1977 ehk siis mu sünniaastal kehtestati ENSV maanteedel piirkiirus. kas polnud allikaks mitte ETV "Vana aja asjad"
Postitused: 2,221
Teemad: 77
Liitus: Oct 2001
Maine:
6
18-12-2006, 17:47 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 18-12-2006, 17:49 PM ja muutjaks oli
pppp.)
Mul ikka aeg-ajalt võimalus kuulda, kuidas Jawa tollal maanteede kunigas olla olnud - kiirused ikka 100-st ülespoole (kui tee muidugi võimaldas).
Postitused: 610
Teemad: 2
Liitus: Jul 2004
Maine:
3
Piirangute kampaania sai alguse 1973. aasta Suessi sõjast, mis tõi kaasa ülemaailmse naftakriisi. Seejärel asuti läänemaades peale suruma väikeautosid ja aeglasemat sõitu kütuse kokkuhoiuks. USA kehtestas piiriks 55 miili tunnis jne. Meile jõudis see laine minu mälu järgi 1975. aastal. Loomulikult argumenteeriti seda meil eelkõige liiklusohutuse parandamisega ja see on ka õige. Turvavööde kohustus tuli vist veidi varem, 1973. aastal
Postitused: 449
Teemad: 34
Liitus: Jul 2006
Maine:
5
veoautodel oli piirkiiruseks vaid 70km/h!! ja olid nad tunduvalt pikemad kui praegu! midagi soome 25,25m taolist! oli sadul veok ja seal sabas veeres veel tavaline kaheteljeline
Postitused: 3,556
Teemad: 27
Liitus: Dec 2002
Maine:
39
Hmm. Mul on mitmeid raamatuid 50.-datest ja vähemalt ühes neist(see võis ka 40.-datest olla) oli mainitud, et maanteedel kehtib kiirusepiirang veoautodele 60km/h ja bussidele 70km/h (võis ka vastupidi olla). Hetkel kahjuks pole aega otsida, aga millalgi otsin välja selle raamatu ja kontrollin üle.
Postitused: 756
Teemad: 23
Liitus: Sep 2004
Maine:
13
Millalgi 70-ndatel tuli ka noorjuhi kiirusepiirang, mis alguses oli 80 km/h kuid selle kestus jäi lühikeseks. Piirkiiruste üldise kärpimisega "kukkus" ka noore juhi max. sõidukiiruseks 70km/h, mille tunnuseks sõiduauto tagaklaasile kinnitatud omavalmistatud ja omaloominguline papist märk.
Postitused: 482
Teemad: 2
Liitus: Sep 2004
Maine:
2
Kui 70-nendatel kiirusepiirangud kehtestati, siis minuteada ühtset piirangut ei olnudki. Oli igale masina margile kehtestatud tehasepoolne piirang millise suurima kiirusega võis kimada. Reeglina joonistati see suurim kiirus ka masina taha seinale või luugile, kõigile vaatamiseks ja oli kohustuslik. Enamik veomasinaid oli tähistatud 70km/h märgiga, sõiduautod enamasti 90km/h. kuid oli ka veel palju erikategooria masinaid millel suuremad piirangud (tsisternid, kraanad, spetsautod) mille piirkiirus oli 60km/h. Mäletan et osadel taksodel oli 90- ja osadel jälle 100 km/h taha joonistatud, samuti ka osa bussidel oli vist 100 lubatud.
See piirangu taha joonistamise kohustus lõpetati 84 aastal.
Postitused: 4,179
Teemad: 61
Liitus: Dec 2002
Maine:
56
Kiiruse piirang 90 km/h maanteel sõiduautodele tuli vist 72/73, mitte hiljem. Aastaid 73-74 mäletan juba päris hästi ja sealt ajast on ka meeles selline maanteekiirus.
Äi omas kunagi ühte esimest 412 eraMosset, aastal 1969. Siis polnud veel 24 Volga väljas ja vanad Lääne sahad siiski oluliselt aeglasemad... mõni üksik eriline kompressorMesa või Horch v.a. 412 jooksis 150 välja ja siis 27-aastane kolhoosi autojuht kasutas iga võimalust Mossest maksimum pigistada. AI-93 oli müügil alguses vaid Tallinnas ja Tartus, nii käidigi Aravete külje alt emmas-kummas linnas "rallibentsu" ostmas.
Mis neid poolhaagise-haagisega lohesid puudutab: mul vaid B-kat. Aga olude sunnil olen ise sellisega 1990 sõitnud. Kamaz, Odaz sabas ja seal otsas Zili põllumajandushaagis. Sellistega veeti vähemalt Järvamaalt Aravte Ketest Karpaatiasse ehitusmaterjali. Ma arvan, et autorongi pikkuspiirang tuli kevad 1992, midagi sellist on omaenda tolli tööajastus esimesest aatast meeles... hakati Soome pikki rekkaid peetima piiril.
Karpaadid ehitasid siin, said head palka ja lisaks veel ka neil defitsiitset silikatsiitplokki, pahtlit jne. Üldiselt ei ole ehitajate sissevedu üldsegi mingi viimase kinnisvarahulluse nähe. Eestimaa on lisaks Poola restauraatoritele ja Muuga Sadama tibladele näinud väga palju just karpaatidest ehitajaid. Väga paljud maapiirkondade korterelamud ja farmikompleksid on nende üles ehitatud.
Kiiruspiirangud auto tagaosal: kas see polnud mitte nii, et kohustuslik oli see väike- ja raskeveokitel, sõiduautodel seda küll ei meenu. Veoauto oli ju erasektorile keelatud, seega kehtis see automaatselt ametiautodele. Sõiduautodele pandi see peale vist ainult siis, kui tehase valmistajakiirus oli väiksem sellele sõidukiliigile maksimumina lubatud kiirusest. Näiteks isa Gaz 69 ja 69A omasid küll 70 märki aga Volgal või Mossel seda ei olnud.