(kinnijooksmise) kokkujooksu ABC
#1

Mismoodi tunnete teie oma(vene päritolu?)masina viimsepäeva tuleku ära? Kolin, krõbin või kahvimasinlik jõud? Huvitav oleks kuulda kogemustest kinnijooksmistega seoses..
Valgusfoori taga tagaratas blokki taamal kihutava fordtransiti ees või liigse mootorivärina ilmnemisel? Ajendiks mu masin, kes rabeleb jalgevahel nagu püütud kitseke, hea kui armatuuri minema ei viska ja hambad suhu jäävad. Silinder, kolb ja väntvõll süsteemselt pinge all(korras, uuemapoolsed) - kas sõrmeloks??
Vasta
#2

Pole küll tsiklifänn, aga tavaliselt muutub enne kokkujooksmist v. p----e minekut, minek eriliselt heaks ja mootor (käimakast sild) käib niiii vaikselt ja pehmelt Big Grin
Küünlaleek ju ka, enne kustumist, kerkib korraks kõrgele ja muutub heledaks, heledaks...

seega, mida paremaks läheb, seda enam on põhjust kurja kahtlustada.


Vasta
#3

uuemapoolne on mõiste ainult vanuse, mitte kvaliteedi suhtes. vale kõks väntvõllile montaazhil ja kolvi ebaõnnestunud (neid praake venelased varuosadeks tootsidki, nö kvaliteet läks kohe peale) valu jne keerab kõik peesse. remondi juurde käib ka töömahukas tasakaalustamise ja reguleerimise töö, ilma milleta ka uuemapoolne mootor kepsud välja võib visata. perioodilise eelhooldusega (mitte JÄREL-) ning mootori kuulamisega saab pea kõiki probleeme ennetada. aga kui tunned, et sõidu ajal tuleb suur kolin sisse ja hakkab järsku pooma, siis sidur sisse ja käik välja. kui aega ja võimalust on, siis segu rikkaks (hoovaga või käsi õhufiltri ette). kui kahtled mootoris, siis mootor lahti ja spetsialisti juurde, kes täppistöö (väntvõll rihti jne) ära teeb. selle koha pealt ei tohiks küll kokku hoida.
Vasta
#4

need paar ratast mis minu kanni all kokku on jooksnud-nendel on kõigil eelnenud kiilumisele kurjakuulutav hele kilin mida kui korra oled kuulnud enam ei unusta.see on selline eriti peen hele kilinsilindri ylaosas-nagu yritax keegi logisevate hammastega siidiniiti kududa.
aga extreemsem oli kui 125-ne CZ peterburi maanteel lõppkiirust proovides(tean et loll tegu) korrax kokku läx...ja siis mina nagu tuulelipp seal peal leffasin......aga õnnex oli kokkujooxmine korrax vaid ja ratas veeres edasi nagu ta veerema oli loodud.. kuigi jahh minu oma kepsud yritasid tsikli vibratsiooniga võidu teha.....:bounce

Ostan Mini juppe!
Vasta
#5

selle siidiniidi jutuga pani Qubik küll 100 prossu täkkesse. aga ega kokku ei või ju ainult mootor joosta. vanadel jawadel ja ka izhidel jookseb kett sageli maha või läheb puruks ja siis on ketikaitse vahel kinni mis koliseb... siis pole muidugi sidurist kasu. tuleb libedaga endale külglibisemisest väljatulekut selgeks teha, ega muud aita. ise muretsesin selle jaoks isegi siklile kunagi mopi lisaks (et jõud üle käiks). sai selgeks küll.
Vasta
#6

klaabu njahh selle nyansi ma unustasin... jahh kett raip jooxeb kinni igal riistal millel see jäik ketikaitse on.. krt panonnial on kõige hullem-yleni plekist ja kui ett laiali läeb siis kindel pauk et kägaras oled....

Ostan Mini juppe!
Vasta
#7

kuulge jah, siit moraal, et keti arvelt ei tohiks küll kokku hoida. kui pole soovi osta välismaist, siis vahetada ÕIGEL ajal ketti ning hooldada õigeaegselt ja õigete vahenditega. keti hooldusest on netis palju juttu, krt praegu ei tule ühtegi lehte meeldeSad muu probleem võib sind lihtsalt teele jätta, aga kett keerab külili ka.

aga muidu on mul ikka meeles mehed, kes oma korviga izhiga ikka nii kaua sõidavad, kuni jupid pooleks lähevad. kett vahetati ka alles siis välja, kui tükke sai kokku korjatud... enne mootori juures midagi ei liigutatud, kui täitsa seisma jäi. siis vahetati terve mootor välja. see vist on elustiil...
Vasta
#8

ketikohapealt on myygil määre mis \"ketivahaa \" nimetust kannab.. sellega miski selline värk pidi olema et kui kett läikima hakkab siis kannad aga kihi peale sõidad jälle paar tuhat või nii ja siis uuesti.... ja yhest sellest tuubist pidi yhex hooajax lääneratta puhul igatahes aitama

Ostan Mini juppe!
Vasta
#9

kasutan keti määrimiseks spets õlisid, mis kardil igatahes vungi vasti pidasid. kas selle vaha puhul pole seda õli täiendavalt vaja kasutada?
Vasta
#10

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: klaabu
kasutan keti määrimiseks spets õlisid, mis kardil igatahes vungi vasti pidasid. kas selle vaha puhul pole seda õli täiendavalt vaja kasutada?
kle ei pidand olema jahh vaja
kart muidugi iseasi-seal kett sutsu karmimat laxu saab aga see säga kasutab seda endurorattal ja matkab ja värki ja ei nurise yldse

Ostan Mini juppe!
Vasta
#11

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: klaabuaga ega kokku ei või ju ainult mootor joosta. vanadel jawadel ja ka izhidel jookseb kett sageli maha või läheb puruks ja siis on ketikaitse vahel kinni mis koliseb

Mul jooksis kiirendamise pealt kett pooleks, tsikkel loopis üksjagu. Arvasin litaka käimisel, et jooksis kinni, aga siduri rabamine ei aidanud. Kui mootor kinni käib (kolb silindris), siis on tõesti hele kilin, jääb ikka meelde küll. Vahel hakkab ennem pooma ka, jõud hakkab kaduma...
Vasta
#12

lisan veel niipalju, et keti kinnikiilumine käib ikka hetkeliselt. kolvi kinnikiilumisele eelneb reeglina kilin ja võimsuse langus.
Vasta
#13

keti olukorraga kipub tihemini kokku, kui silindriavaga. Samas ei päästa keti puhul kummivilinast sidur, niiet soovitav teda ikka määrida ja proov-logistada..

Aga masin tööle, mikrofoni äärde ja siis digitaalsed helivõnked teie raalidesse.. Eksperdikõrvadele hindamiseks..
(nyyd teostus)
Vasta
#14

Sellesinase ketiohu pärast ju ei olegi Iz Planeta spordil kett sisse pakitud (ja olen vaadanud, et lääne ratastel kah ei ole)

Mul on kah ikka aeg-ajalt tekkinud küsimus, et millal siis see ratas kokku jookseb ja kas ta ka sellest ennem ette hoiatab? Olen mootorratastega sõitnud juba tosin aastat, kuid kunagi ei ole tahtnud neid nii vägevalt peedistada, et nad kokku jookseksid (arvestades veel sellega kah, et kokkujooks on mootorile üsna kahjulik) - olen selline tehnika hoidja. Korra siiski aastaid tagasi proovisin oma Iz Planeta 3, et kui palju see välja läheb. Läks 110, siis sõitis sõber Jawa 638-a mööda, tõmbasin tema tuulde ja sain sisse 115, kuid sellega kaasnes selline hele ja kõva metalne kõlin (ise veel mõtlesin hirmuga, et nagu oleks kolvirõngas puruks läinud). Nii et nagu ma siit aru saan, oligi siis tookord ratas juba äärepealt koos?
Vasta
#15

japp sutsu veel ja sa olex saanud extreemseid kogemusi... kes tahaba katsetada vaadaku vana võrr ja proovigu suvel ntx vähese õliga.... kuuleb selle kõlina ära... või siis võtke punti ja tehke karjaga või lindistage ja siis riputage ylesse
(sest võrr ruulib ka tegelikult)

Ostan Mini juppe!
Vasta
#16

Ei tea, kas sedasi vähese õliga selle kõlina kätte saab, sest muidu toimub ju kokkujooks kolvi liiga suureks paisumisest, egas ta siis rohkem paisu (ühesõnaga - kui vähese õliga motor peaks kokku jooksma, toimub see juba hulga varem ja vähem paisunud kolvi korral). Kusjuures huvitav on see, et noorena alustades sai ikka nende võrridega küll ringi sõidetud ja neil oli küll gaasil ainult kaks asendit: kas siis gaas maas või gaas põhjas. Kuumaks läksid silindrid küll, tatt kärssas peal mis kole, kuid ei joosnud minul ega ühelgi minu tuttaval võrri mootor kokku (kuigi gaas oli kogu aeg põhjas). Nii et tegemist tõesti väärt riistana (arvan siiamaani, et kuskil maakohas õlle järgi käimiseks oleks see parim vahend).
Vasta
#17

kui õli vähe, siis ju mootor üleliigselt kuumenebki, kaasa arvatud kolb. vähese õliga saab selle kõlina suurepäraselt kätte. iseasi muidugi siis, kui võrril kolvigrupp nii kulunud on, et paisumisest üksi vähe. siis annab vända alumine laager enne otsad...
Vasta
#18

4 taktilisel enne kokkujooksu on tavaliselt detonatsoon (kütuse ülikiire põlemine) millele järgneb hele metallne kriuksatus. aga kui süüde , segu ja kontaktivahe on paigas ei kipu ta isegi vähese õliga kokku jooksma.
Selle keti juttu peale ütleks nii :eureka Hankige endale EMM
Vasta
#19

Kardaanülekannetel ketiprobleemi pole- nõus, kindlasti on ka pikaajalisem Eesti küllaltki tolmustel teedel.

Aga mida arvata sellisest juhusest. Tegu küll Võrriga. Normaalne külavahesõit umbes 35-40km/h ja järsku eitea mis ime läbi kargab sõrme stoperdusseib välja ja poogib end peegelpinna ja kolvi vahele?? Nagu ohutuskatsel, silmapilkne seisak.
Vasta
#20

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: prijuhin
Aga mida arvata sellisest juhusest. Tegu küll Võrriga. Normaalne külavahesõit umbes 35-40km/h ja järsku eitea mis ime läbi kargab sõrme stoperdusseib välja ja poogib end peegelpinna ja kolvi vahele?? Nagu ohutuskatsel, silmapilkne seisak.

On olnud ka sellist Smile
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne