Trosside määrimine / ölitamine / õlitamine
#1

Kuidas on minu arust köige lihtsam määrida mototsikklite trosse ilma, et neid peaks lahti tinutama:
Alljärgnev tekst kirjeldab minu arust lihtsaimat, saab ka keerulisemalt kui asja üksi peab tegema.

Vaja läeb siis öli, näpitstange, voolikujupp (läbimööt vastavalt öige), voolikuklambrit, klambrivötit ja trossi ise ka:

   



Voolik tuleb vötta nii jäme, et trossi otsas olevad hoovakinnitusnupud sinna sisse mahuks, samas nii väike, et ta tihedalt ümber trossiköri (trossikate) saaks panna. Tross koos köri ja nupuga lükata piisavalt sisse, et klamber kinnitaks hermeetiliselt ja trossi ennast oleks vöimalik liigutada:

   



Kui tross sees, keerata klamber kinni nii kövasti, et säält öli välja ei saaks pressida, kuid ei tasu nii kinni ka vägistada (pildil oleva klambriga vöimatu, kinni saab vägistada vaid trossikinnitusklambrit kasutades), et tross ise köri sisse kinni kiiluks, sest siis ei saa seda edasi-tagasi liigutada:

   



Voolik öli täis valada, kas vedelamat vöi paksemat otsustab igaüks ise vastavalt olukorrale ja vajadusele:

   



Ning siis hakata näpitsatega voolikut kokku rullima (ise olen kasutanud suruöhku viimasel ajal, veel lihtsam ja kiirem, öhupüstol peab aint kenasti hermeetiliselt vooliku sisse minema. Kuid kui tross umbes on, siis vöib suruöhust väheks jääda, siis tuleb rullida):

   



Ölil pole kuhugi mujale minna kui vaid surve möjul kolinal läbi köri ja trossi vahe, just säält kus ta olema peab. Kui tegu on lihtsalt talve-eelse hooldusega, siis läeb öli puhtast körist kergelt läbi. Pressin tavaliselt niikaua, kuni alt otsast hakkab puhast öli välja tulema. Sellisel puhul saab üksi hakkama. Kui aga on tegu raskesti käiva trossiga, millele on mingi sodi vöi vana kuivanud määre tihedalt kinni kittinud trossi ja köri vahele, siis oleks vaja teise mehe abi, kes siis ölisurve all olevat trossi altotsast köri sees edasi-tagasi liigutaks. Nii saab selle sodi vöi "sita" trossi seest välja. Algul tuleb ikka erilist musta tökatit:

   



Kui on tegu aga VÄGA VÄGA kinni kittinud trossiga, siis olen kasutanud algul puhastuseks petrooleumi vöi naftat (diislit). Alles pärast, kui köri puhas, öli läbi pressinud.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta
#2

aga kuida nt auto gaasi v käsipiduri trossi õlitada mis autoküljes ja lahti võtmine mõtetu?



Vasta
#3

Jossu Kirjutas:aga kuida nt auto gaasi v käsipiduri trossi õlitada mis autoküljes ja lahti võtmine mõtetu?
No kui tross ikka kange ja tahad asja korda saada,siis on ikka mõtekas küll tross maha võtta ja eelpool kirjeldatud viisil ära õlitada.
Käsipiduritrossiga selline asi,et kui sa ikka tihedalt käsipidurit kasutad,siis kinnijäämisvõimalus päris väike,kui just kõri ümber olev rüüs pole katki.
Vasta
#4

Kuna teemal oli hot.ee kodulehe viide, siis pilte enam polnud näha. Leidsin need siiski multi-raalist ülesse ja panin otse siia teema esimesse postitusse.
Kuid vaadates, kuhu see teema foorumi muutustega jöudnud/sattunud on, oli ta algselt mootor-rataste tehnilise teema all, mitte klassikaliste autode all.
Moded peaks selle apsu ära parandama ja teema öigesse kohta töstma: Ratta remont ja hooldus.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne