Bussi hankimine reisimise eesmärgil
#1

Mida kõike mul ka pähe ei tule. Smile Mõtlesin, et võiks mingi seltskonna kokku koguda ja minna Euroopasse omapead reisima (st. ilma mingi reisifirmata, see on hoopis midagi muud...). Kuna auto osutuks liiga väikeseks oli mõttes hankida mingi vanem buss ja korda teha.
Mida arvab sellest ideest foorumirahvas? On mõtet üritada? Smile Eeldaks muidugi täiesti korda tehtud masinat, kui ära laguneb on väike jama... Samas peaks see lagunemiskindel asi olema üldjoontes üsnagi odav.

Kui moderaator seda õigeks peab, siis minu poolest võib asja Vaba teema alla liigutada.
Vasta
#2

Mida sa siis nüüd täpselt teada tahad? Kas sa tahad lihtsalt idee heakskiitu/maha laitmist? Kas bussi soovitust?
Vasta
#3

Kas bussiall mõeldakse umbes 50kohalist või siis väikest mingi 9 kohalist?

Osta vana transit mõni, kere keevita ära, sest kered mädad. Mootorid üldjuhul neil töötavad ja töökindlad.
Vasta
#4

Kas suurematel bussidel ei ole euroopas liikumiseks mingit vanusepiiri mitte? Või kehtib see ainult reisijaid vedavatele ettevõtetele kuuluvate sõidukite kohta?
Vasta
#5

Kui rendid bussi koos juhiga, siis tavaliselt soovitakse saada (firma) ka kindlat reisiplaani. Buss ilma juhita - neid rendib väga väheseid ja mini-busse (7-9 kohta).
Vasta
#6

oxygen Kirjutas:Mida sa siis nüüd täpselt teada tahad? Kas sa tahad lihtsalt idee heakskiitu/maha laitmist? Kas bussi soovitust?
No heakskiit oleks ikka tore. :) Bussi ma ka täpselt valida ei oska - mulle meeldivaid on päris palju. Ilmselt peaks mööda Eestimaad ka natuke ringi rändama ja otsima. Põhiline on see, et ta ära ei lagune.

tamar99 Kirjutas:Kas bussiall mõeldakse umbes 50kohalist või siis väikest mingi 9 kohalist?
Unustasin selle kogemata mainida, inimesi oleks 15-20+nende asjad.

tamar99 Kirjutas:Osta vana transit mõni, kere keevita ära, sest kered mädad. Mootorid üldjuhul neil töötavad ja töökindlad.
See jääb äkki väikeseks? Aga olgu, võtan teatavaks.

Alts Kirjutas:Kas suurematel bussidel ei ole euroopas liikumiseks mingit vanusepiiri mitte? Või kehtib see ainult reisijaid vedavatele ettevõtetele kuuluvate sõidukite kohta?
Ilmselt vaid firmadele, muidu võiks asja ju vanatehnika vihkamiseks tembeldada. :) Seda mõtlesin isegi, eks pea veel uurima, hetkel veel tegemist ju vaid mõttega.
Mäletan, kunagi kui sai tegev oldud Nõmme Noortemajas, siis neil oli mingi vana Kavz, sellega ei tohtivat üle 150km Tallinnast sõita. Või vähemalt nii on minule meelde jäänud. Mille pärast või millega seoses see oli - ma täpselt ei tea.

Style Kirjutas:Kui rendid bussi koos juhiga, siis tavaliselt soovitakse saada (firma) ka kindlat reisiplaani. Buss ilma juhita - neid rendib väga väheseid ja mini-busse (7-9 kohta).
Pigem oleks vaja rentida juhti ilma bussita. :)
"Reisiplaan" oleks soov ise kokku panna. Eelmine aasta sai käidud Austria-Tšehhi reisil ning kuna korraldajal oli mingisugune probleem ning bussisõitu oli korraga liiga palju (ja mis kõik seal veel viga oligi..), tuli mõte ise minna, olla ja teha. Samas võib-olla külastada ka muid maid, nagu näiteks Prantsusmaa... Mõned väga tahavad kindlasti sinna ka minna....
Vasta
#7

D-gat on ikka kellelgi olemas? Smile
Vasta
#8

Minul on D kategooria olemas, olen sõitnud Euroopas, eelmisel aastalgi suvel kolm nädalat bussiga. Kui buss on 8+1 kohta , siis ei ole mingit probleemi, sõida palju tahad ja kus tahad. Kõik bussid , mis on suuremad kui 8+1 kohta , peavad omama hunniku dokomente (veoseload, rahvusvaheline ülevaatus, litseseeritud juhid jms)+ peab jälgima töö- ja puhkeaja seadust, mis seab tõsised piirangud päevasele läbisõidule..Ei ole ise dokumendipoolega kunagi tegelenud, olen ainult sõitnud. Aga minu arusaamise järgi ei ole küll see asi nii lihtne , et ostad u 20-kohalise bussi, korjad sõbrad peale ja lähed ringreisile.8+1 bussiga võib tõesti nii teha.Olen sõitnud igasuguse tehnikaga, uuema ja vanemaga. Ei ole hindadesse eriti süvenenud , kuid kiire otsingu tulemusena tundub, et 20-kohalise normaalse bussi hind on nii suur , et targem on siiski kasutada reisifirmade teenuseid.
Vasta
#9

linnumees Kirjutas:"Reisiplaan" oleks soov ise kokku panna.

Vot sellest peakski alustama. Siis tekivad potentsiaalsed huvilised. Ega sa ometi looda,et keegi kogu selle musta töö sinu eest ära teeb? Nii et AutoRoute välja ja ....
Ja rida teisi küsimusi, mis tuleb eelnevalt läbi mõelda:
- toimumise aeg (tööinimesed peaksid puhkuse planeerima).
- kalkulatsioon (söögid,joogid,ööbimised). Olen päris kindel,et keegi ei soovi kaks nädalat järjest bussis magada, nagu koerakirp. Telkimine - on minuteada enamus Euroopas ka tasuline ja lubatud ainult selleks ette nähtud kohtadel. Suurele seltkonnale ekspromptmajutust saada on keerulisem, kui väiksemale. Seetõttu võiks teatud kohtades broneeringutele mõelda, mis omakorda tähendaks aga täpsemat liikumisgraafikut. Jne... jne...
Ühesõnaga, kui sa jõuad lõpuks kulude kalulatsiooniga valmis, saab selgeks ka plaani teostatavus. Soovitan sul juba eos teha arvutusi väiksemale reisibussile (Transit,Transporter vms.).
PS. mina ei ole potentsiaalne huviline, õiendan niisama.

Puhh.
Vasta
#10

Linnumees, sisuliselt küsid sa seda, kas põlveotsas on võimalik kokku klopsida bussifirma ning pakkuda kohe esimese reisiga paremat hinda ja teenindust kui pikka aega tegutsenud, kogemustega reisifirmad, kellel on muuhulgas võimalik näiteks bussi soetamise kulud pikema aja ja rohkemate reiside peale laiali jagada.

Minu isiklik arvamus on, et tõenäoliselt ei ole võimalik, kui sul nende asjadega just megapalju kogemusi pole. Aga kui oleks, siis vaevalt sa siin asju küsiks.
Vasta
#11

Noh minuarust oleks mõtekam hankida kaks 8+1 transitilist väikest. Suurtejaoks jah suht jama asi kuna juht peab olema koolitustel käinud ja igast rahvusvahelised ülevaatused jne jne.
Vasta
#12

No põhiküsimus on ikkagi see, kas eesmärk on tõestada et selline asi on võimalik või siiski pigem reisimine ise. Maailmas on päris palju selliseid "rallisid", kus tehakse näiteks Euroopale tiir peale autodes, mille hind ei tohi olla üle 2500 krooni. Selliselt, reisi seiklusena võttes ning käsi mitte õliseks teha kartes, on loomulikult võimalik pea iga rondiga liikuda Smile

Samas puhtmajanduslikult, kui eesmärgiks on ikka reisimine ise mitte rondiralli, ei ole ka Transitite ostmine eriti mõttekas. Istmetega Transit, mis on enam-vähem minimaalselt korras, maksab kuskil 30k ringis ja kulutab kütust vähemalt 2-3 krooni kilomeetrile. Selle raha eest võib see seltskond suht rahulikult lennuki ja rongiga suvalisse Euroopa punkti sõita.
Vasta
#13

Puhh Kirjutas:Vot sellest peakski alustama. Siis tekivad potentsiaalsed huvilised. Ega sa ometi looda,et keegi kogu selle musta töö sinu eest ära teeb? Nii et AutoRoute välja ja ...
See oleneb ennekõike sellest, kuhu inimesed minna tahavad. Ja kas üldse tahavad. Või millega minna.

Puhh Kirjutas:PS. mina ei ole potentsiaalne huviline, õiendan niisama.
Jah, aga see tuleb ju vaid kasuks. ;)

Jesper Kirjutas:Linnumees, sisuliselt küsid sa seda, kas põlveotsas on võimalik kokku klopsida bussifirma ning pakkuda kohe esimese reisiga paremat hinda ja teenindust kui pikka aega tegutsenud, kogemustega reisifirmad, kellel on muuhulgas võimalik näiteks bussi soetamise kulud pikema aja ja rohkemate reiside peale laiali jagada.
Ei, seda kindlasti mitte. Ma muideks ei osanud selle peale tullagi. :)

Jesper Kirjutas:Minu isiklik arvamus on, et tõenäoliselt ei ole võimalik, kui sul nende asjadega just megapalju kogemusi pole. Aga kui oleks, siis vaevalt sa siin asju küsiks.
Ei ole. Aga üritada ju võib?

Jesper Kirjutas:No põhiküsimus on ikkagi see, kas eesmärk on tõestada et selline asi on võimalik või siiski pigem reisimine ise. Maailmas on päris palju selliseid "rallisid", kus tehakse näiteks Euroopale tiir peale autodes, mille hind ei tohi olla üle 2500 krooni. Selliselt, reisi seiklusena võttes ning käsi mitte õliseks teha kartes, on loomulikult võimalik pea iga rondiga liikuda :)
No iseendale võib ju kõike tõestada. :) Aga eesmärgiks oleks siiski reisimine, seda just omapead. Giidide ja muude karvastega pole meil kohati vedanud ning seetõttu ei taha neid ka keegi näha.
Reisifirmadele ei oleks nii väikese seltskonnaga minek ilmselt otstarbekas. Mul on jällegi see ISE tegemise asi...

Jesper Kirjutas:Samas puhtmajanduslikult, kui eesmärgiks on ikka reisimine ise mitte rondiralli, ei ole ka Transitite ostmine eriti mõttekas. Istmetega Transit, mis on enam-vähem minimaalselt korras, maksab kuskil 30k ringis ja kulutab kütust vähemalt 2-3 krooni kilomeetrile. Selle raha eest võib see seltskond suht rahulikult lennuki ja rongiga suvalisse Euroopa punkti sõita.
Nojaa, kui kütusekulu välja jätta siis on asi ehk isegi kuidagi mõeldav.
Masinat saaks hiljem asjade vedamiseks ka ära kasutada. Ja ehk veel midagi, nüüd kisub asi siin pool juba segaduseks...


Mina olen asja tegelikult üsnagi lihtsalt näinud:
- uurida inimestelt, kas on soovi tulla - seni on olnud positiivne tagasiside
- uurida, mismoodi me sealt elusana tagasi jõuaks ehk otsida/valida mingi buss
- uurida... asja puudutavaid seadusi
- vastavalt sellele ja inimeste soovidele panna paika mingi plaan
- leida juht/juhid
- hankida buss ja teha korda
- minna ja tagasi tulla.
- bussiga ei oleks samas hiljem minul hetkel midagi teha, selle annaks mõnele kasutada ja/või kingiks JJ varjupaigale.

Kui kasutada 8+1 võimalust, siis mina lugesin kokku täpselt üheksa inimest koos potensiaalse juhiga. Hiljem siiski meenus, et kolm tuleks veel kusagile mahutada. Aga seda annab veel arutada - egas kõik ikka tulla taha. Inimesi saaks muidugi kindlasti juurde, kui bussi vaja täita. Bussil oleks hiljem kasutusala ilmselt põhiliselt asjade vedamise näol. Reisi asjad viskaks võimalusel haagisesse, muidu ei mahu ilmselt kuidagi ära... Ma uurin veel, äkki saab ta hoopiski mõnele sugulasele hiljem "müüa". Või saab kelleltki ta laenata. :)
Vasta
#14

linnumees Kirjutas:- bussiga ei oleks samas hiljem minul hetkel midagi teha, selle annaks mõnele kasutada ja/või kingiks JJ varjupaigale.

Ütlen kohe ausalt, et kadestan rikkaid. Ilma ühegi arvutuseta kannatab osta, käia ja kinkida. Ma hakkan seltskonnaga liitumist tõsiselt kaalumaSmile
Vasta
#15

Huvitavad ideed. Minul endal isiklikult mõlgub juba aastaid mõttes idee tehagi selline väike "roadtrip bus". Aga idee oleks selline, et bussi teeks korda ja siis igal suvel näiteks sõidaks kuskile, kasvõi näiteks munamäele. Silme ees on selle bussina isiklik suur lemmik RAF. Aga selline ostan, teen korda, käin ja viskan minema poliitika mulle hästi ei registreeru hästi.
Vasta
#16

Oeh. Ma ei ole just mingi rikkur ega poolda ka raiskamist ja asjade minema viskamist, see oli pigem sihuke mõttevälgatus, mis KUNAGI võiks asjast saada. See on see asi, mis "hiljem" tuleb välja mõelda - siis, kui muust võib asja saada. ;) Sellist juttu ei oleks, kui mul oleks ruum teda hoida. Mul on küll oma maja ja aed, kuid teistele inimestele ei meeldiks "keset hoovi vedelev jube nõuka-aegne bussilogu".
Kõik on hetkel ideetasandil, kuidas asi reaalsusesse panna on teine asi. Point on lihtsalt selles, et kas see oleks võimalik ja kuivõrd oleks asjal mõtet vms. Ma ei teagi enam, segaduses juba.
Vasta
#17

"Nõukaaegne bussilogu" on väärtuslik uunikum tead we?
Vasta
#18

Tean küll. See käis teatud teiste inimeste silmade kohta.
Vasta
#19

Jeraz mis sai maha müüdud oli täpselt sel põhjusel ostetud (reisimiseks)1+4 kohta pluss pagasi ruum (telgid,magamis kotid jne.).
Vasta
#20

Linnumees, kui su eesmärgiks on ratastel reisimine (ehk lennuk pole variant), siis sellise kambaga on seda kõige parem ja sõltumatum teha tavalistel igapäevaautodel. See bussi ostmise-kõpitsemise-reisimise idee võib paberil (ekraanil) hea tunduda ning kindlasti leidub tegelasi, kes sellele kaasa kiidavad, aga mõtle rahulikult järgi mida sa siis teed, kui näiteks kuskil keset Poola metsa või Saksa autobahni bussil mootor kotis on. Ega reisifirmad naljapärast välismaal suhteliselt uute bussidega ei opereeri, see vana bussi kasutamine on ka kogenud operaatorile ikka paras risk. Isegi kui inimesed kuidagi koju saavad, pead sa bussiga ka midagi pihta hakkama, ega seda ju teeäärde jätta ei saa, eriti bahnil.

Ma ei tea kui vana sa oled, aga ma mäletan päris hästi neid 90ndate alguse bussireise Poola, Tsehhi, Ungarisse jms riikidesse, kust praktiliselt iga reisist osavõtnu tuli tagasi bussi katkiminekuga seotud teravate elamustega.

Eesti piires vandersellitamine on natuke teise kaliibriga tegevus, samuti kui sul on buss juba pikemat aega ja igat pidi oma käega üle käidud, siis sa enam vähem tead arvestada kui töökindel ta on ja mis asju juhtuda võib. Aga sellise projektipõhise bussi ostmine, isegi Transiti, on minu tagasihoidliku arvamuse kohaselt paras loto.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne