Bussi hankimine reisimise eesmärgil
#21

Aa ja seda ka, et reisifirmad korraldavad ükskõik millise suurusega seltskonnale asju, näiteks on võimalus lennata lennukiga kuhugi punkti x ning rentida sealt kohapeal sõitmiseks väikebuss, või siis lennata lennukiga punkti x, sõita rongiga punkti y ja siis rendi-väikebussiga punkti z ja sealt lennukiga koju... Üldiselt tänapäeval on Eestist lähtuv autoturism ükskõik kuidas arvutades majanduslikult võrdlemisi kahtlane ettevõtmine. Ainuke eelis on siis, kui sihtkoht on kuidagi eriliselt autoga sõitmist soosiv, näiteks lähed ja teed Nürburgringil mõne ringi või siis suundud Le Mansi 24 tunni sõidule, kus ilma autota käivad ainult jobud.
Vasta
#22

Jesper Kirjutas:Linnumees, kui su eesmärgiks on ratastel reisimine (ehk lennuk pole variant), siis sellise kambaga on seda kõige parem ja sõltumatum teha tavalistel igapäevaautodel.
Lennuk on küll variant. Kuid asi peaks ikka 3-4k piiridesse jääma + kohapealsed kulud (toit jms).
Autodega ei mängi välja - mul ei ole kedagi vist rooli panna. Pealegi oleks inimesed killustatult ning see mulle ei meeldi. Ennekõike seepärast, et tagasihoidliku ja kinnise inimesena kaovad toredad inimesed parematele jahimaadele...
Algne plaan oligi minna viiekesi autoga, aga see jäi katki, kuna inimesi oleks liiga palju ja vana Opeliga Euroopasse minna oleks samal tasemel ettevõtmine...

Jesper Kirjutas:See bussi ostmise-kõpitsemise-reisimise idee võib paberil (ekraanil) hea tunduda ning kindlasti leidub tegelasi, kes sellele kaasa kiidavad, aga mõtle rahulikult järgi mida sa siis teed, kui näiteks kuskil keset Poola metsa või Saksa autobahni bussil mootor kotis on.
Nojah, see ongi üks suur probleem... Samas on võimalik bussi erinevate inimestega ka edaspidi ilmselt ühiselt kasutada ning ka äkki moto ära vahetada. Aga see on jälle mingi äkiline idee.
Minu poolest võib ta siin hoovil seista küll, ainult teistele tuleb aru pähe panna, enne, kui nad seda minuga ei tee. :)

Jesper Kirjutas:Ma ei tea kui vana sa oled, aga ma mäletan päris hästi neid 90ndate alguse bussireise Poola, Tsehhi, Ungarisse jms riikidesse, kust praktiliselt iga reisist osavõtnu tuli tagasi bussi katkiminekuga seotud teravate elamustega.
Oi, mina neid kindlasti ei mäleta, ei ole sel ajal ka eriti kusagil käinud, ainult oma kalli Opeliga ringi lasknud. Aga noh, vanaema lennureiside elamustele jäävad nad ehk ikka alla. :D
Ja noh. Eelmine suvi kui sai käidud sel Austria-Tšehhi reisil, siis otsustas bussi starter süsteemist lahkuda. Aga see sai ära vahetatud ja buss käima lükatud... Õnneks küll tagasiteel. Hiljem nägin sama bussi Norras ringi vuramas.

Jesper Kirjutas:Eesti piires vandersellitamine on natuke teise kaliibriga tegevus, samuti kui sul on buss juba pikemat aega ja igat pidi oma käega üle käidud, siis sa enam vähem tead arvestada kui töökindel ta on ja mis asju juhtuda võib. Aga sellise projektipõhise bussi ostmine, isegi Transiti, on minu tagasihoidliku arvamuse kohaselt paras loto.
Eesti piires võib ju kõike teha. :) Aga kusagil pärapõrgus katkise bussiga on küll jube, jah. Mida hiljem teha, see ei ole hetkel nii suur probleem, midagi leiab kindlasti (v.a bussifirma).

Jesper Kirjutas:Aa ja seda ka, et reisifirmad korraldavad ükskõik millise suurusega seltskonnale asju, näiteks on võimalus lennata lennukiga kuhugi punkti x ning rentida sealt kohapeal sõitmiseks väikebuss, või siis lennata lennukiga punkti x, sõita rongiga punkti y ja siis rendi-väikebussiga punkti z ja sealt lennukiga koju... Üldiselt tänapäeval on Eestist lähtuv autoturism ükskõik kuidas arvutades majanduslikult võrdlemisi kahtlane ettevõtmine. Ainuke eelis on siis, kui sihtkoht on kuidagi eriliselt autoga sõitmist soosiv, näiteks lähed ja teed Nürburgringil mõne ringi või siis suundud Le Mansi 24 tunni sõidule, kus ilma autota käivad ainult jobud.
Ma eeldaks, et see on kallis? 4-5k maksimum, muidu inimesed lihtsalt ei tule ju.
Vasta
#23

Soowitaks siiski leida omale mõne reisifirma buss.Kamba peale ei tohiks selle üritus kirwes olla.Ja peamine seltskond naudib reisi(ainult ärge unustage ,et bussijuht on ka inimene).Omal käel minek ja weel tundmatu bussiga paras risk.Eestis saad veel häda korral abi.Lätis Leedus ,Poolas mitte,Saksas kindlasti (bhani pealt viiakse hetkega ära ,bussi saab kätte pärast kõigi teenuste eest tasumist)aga arwesta , et sealne teenus mitte just odav.Ja peale selle võid sattuda Saksamaal (GROS KONTROLL)tehnokontrolli pukti.Koht ,millesse sattumist ei soovita ka kõige suuremale waenlasele.
Vasta
#24

5k on ikka inimese pealt eks? Edasi-tagasi lennupilet Berliini maksab Easyjetiga umbes 1000kr/in kui paar kuud ette osta, 9-kohalise väikebussi (Opel Vivaro) rent maksab Avises (ma ei viitsi neid kõiki hetkel läbi kammida, aga kindlasti on odavamaid variante ka) kuskil 13k nädalas, ehk jämedalt 1500 kr/in. Kütusekulu oleneb läbisõidust, aga moodsal väikebussil on see sõiduautolik, mingi 10l/100 diisliga peaks kenasti välja tulema, seega saab ülejäänud raha eest selle nädala jooksul veel 14 tuhat kilomeetrit läbi sõita Smile

Mängi igasugu kalkulaatoritega, http://easyjet.com http://avis.eu http://bookinghouse.net http://ryanair.com , ja muud sarnased, ma usun et kui natuke vaeva näha saab selle eelarvega väga vinge eurotripi. Ja ei pea päevade kaupa kallist puhkuseaega kulutama Poolas, Leedus ja muudes vahvates vaheriikides loksumisele, rääkimata uunikum-bussi remondist.
Vasta
#25

Aga kui ma ümber Saksamaa sõidan? :D

Olgu, eks ma uurin. Siis läheb küll kordategemise ja omaette liikumise rõõm kaduma.
Vasta
#26

Ja kui reisipakett on omal käel umbes koos, siis küsi reisifirmast samale asjale pakkumine, neil on igasugu lennu-, hotelli- ja autorendifirmadega soodsad diilid tehtud, tõenäoliselt saad vähegi keerukama reisi puhul firma kaudu kogu asja odavamalt. Ja 10 inimest on firmale juba täitsa paras kogus, et nad viitsiks natuke vaeva ka näha.

Edit: no sa pead endale eesmärgid defineerima Smile Kumb on olulisem, kas reis või kordategemise rõõm. Rendiautoga oled sa iseenesest sama vaba kui oma autoga, suurematel firmadel võid sa auto võtta ühest linnast ja jätta ilma probleemideta teise, ehk siis tagasi ei pea tulema sama teed mööda.
Vasta
#27

Leedu, Poola,Austria ja Prantsuse pollarid mitte just kõige sõbralikumad.Eriti siis kui nad kettaid vaadanud on.
Vasta
#28

Eesmärk on hästi aega veeta. Ja samas oleks väga tore ka vanatehnikaga tegeleda. :)

Aga jah, eks ma siis loobun. Mitte küll bussist ja vanatehnikast, vaid antud ideest. Bussi tahaks ikkagi. Milleks, see on muidugi omaette küsimus... Las ta siis olla praegu.
Vasta
#29

No ma arvan et kui sa selle bussi oled ära ostnud ja korda teinud, siis võib juba Jurmalasse sõit ka väga hea ajaviide olla Smile

Kahjuks või õnneks liigub maailm selles suunas, et igasugu masstooted on odavad ja töökindlad ning selline oma põlve otsas nikerdamine ei anna enam erilist majanduslikku võitu, pigem vastupidi.
Vasta
#30

Võtan veelkord sõna. Olen Euroopas igasugu risude ja kirstudega sõitnud.Kui piirid lahti tehti , siis kohe väga oli vaja sinna seiklema minna.Nüüd on aeg edasi läinud ja meenutan väikse nostalgiaga, kuidas 12 aastat tagasi sai ühel muldvanal Volvo bussil kusagil Belgias uut juhtmestikku kombineeritud (vana põles ära), üks teine kord läks tagumise ratta laagri vahetus vist samapalju maksma , kui meie buss (Ford Transit).Viimastel aastatel olen käinud parema tehnikaga. Teepeal tegin remonti viimati vist 7 aastat tagasi.Kindlasti on nendel säästuprojektidel ka omad võlud, aga mina igatahes eelistan säästa mingite muude artiklite arvelt.Kuidagi ei taha enam sõidu ajal mõelda ,et milline jupp nüüd säästueelarve tõttu küljest ära kukub.Näiteks olen nõus telgis magama, aga hammasrihma vahetan enne sõitu ära.Sööki soojendan priimusel, restoranis käimise raha eest ostan parem korralikud kummid . 8+1 busside hindu uurides, ei julgeks mina alla 50-60 000EEK maksva bussiga küll pikale reisile minna.Määrav ei ole muidugi mitte hind vaid bussi kvaliteet.Kui tõesti on võimalik kellegi tuttava käes saada odavalt korralik aparaat, siis muidugi... Samas ma ei pea eriti otstarbekaks projekti , kus ostetakse u 60 000 eest buss, käiakse reisil ja siis edasi ei tea keegi , mida bussiga peale hakata. Kulusid tuleb ju peale bussi veel teisigi. Bensiin (diisel), ööbimised, toit, kiirteemaksud,piletid... Aga need on minu mõtted praegu , 12 aastat tagasi sõitsin selliste risudega , et praegu ei julge enam meeldegi tuletada.
Vasta
#31

teemaalgatajale:
läheb otsib ja rendib sobiva 8+1 bussi hinnaklass 700-100 eeki päev või otsib kampa mõne sarnase bussi omaniku ja saab veel poole odavamalt. ja teeb oma eurotripi ära. ja kõik on häppid. ja kui tahab romusi kõpitseda seiis teeb seda kodus ja euroopasse sellisega ei plaani minna.

või otsib sobiva rendibussi sobivas lennusihtkohas ja alustab sealt trippi.

juba aastaid nii teinud ja pole mingeid jamasid.

sassiga kahe käega nõus - risudega käidi euroopas 10-15 a tagasi.

ja rendibussiga ei pea pärast muretsema, kas õnnestub kellegile kinkida...
Vasta
#32

Njah idee iseenesest polegi ju nii paha, ainult veidi toores ehk. Kõigepealt peaksid bussi valikul jääma vast siiski 8+1 piiridesse. Kui rahvast kindlasti rohkem, siis 2 bussi vast. Kui tegu vanade aparaatidega, siis kahekesi ehk vähe kindlam ka. Ka euroopas reisitakse vanade (matka)bussidega. Vaata siia
   camper-freaks.nl/Wietzendorf%20Moblie%20en%20andere%20bijzondere%20wohnmobile$Campers.htm
   igasugused huvitavad aparaadid ju Smile Enne sellisega kuhugi kaugemale minekut tuleb ta muidugi igatpidi üle vaadata. Mina olen enda bussiga juba üle aasta kõvasti pidevalt tegelenud ja vahepeal ka paar tiiru lätis käinud hakatuseks, aga kohe peale soetamist kaugele minna vana bussiga pole just hea mõte.
  Et miks just valida matkabuss ja mitte tavaline? Esiteks pole siis vaja tunda muret öömaja pärast (magad nagu kodus linade vahel). Teiseks pole söögimuret, sest külmik ja pliit on omast käest. Samuti pole vaja muretseda WC ning pesemisvõimaluse pärast. Ja usu mind peale reisi sellise bussiga ei loobu Sa enam mingi hinna eest oma bussist. Minul oli ta suvel pea igal nädalavahetusel kasutuses.
Kust sellist bussi soodsalt saada? Üks koht kuhu kiigata võiksid on ebay: http:// http://fahrzeuge.search.ebay.de/...eNameZWLRS
Vahel on ka soomes hea hinnaga vanu busse olnud: http:// http://www.nettiauto.com/simpleS...search=Hae
Muidugi oleks hea, kui sellises reisiseltskonnas oleks tehnikainimesi rohkem kui üks. Et poleks nii, et kui miskit tehnikaga juhtub, siis üks parandab viga ja ülejaanud võtavad kraavikaldal päikest, aegajalt küsivaid-nõudlikke pilke bussi poole heites Smile




`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta
#33

@tactic
Mulle hakkas see lennukiga versioon rohkem meeldima. ;) Vaatasin ise ka neid hindu, ei olnudki nii koledad...

@korvimees
Palju sinna matkabussi mahub? Muidu tundub päris hea küll. Samas... Teeks ise, oleks palju kallim vidin. :) (mitte rahalises mõttes, kuigi seda ilmselt ka)

Ma uurin täpsemalt, kuhu keegi minna tahab, siis vaatab edasi. ;)
Vasta
#34

Matkabusse on erinevaid. Levinumad on nii 5-6 kohta, kuid on ka 8+1 variante.




`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta
#35

linnumees Kirjutas:Ma uurin täpsemalt, kuhu keegi minna tahab, siis vaatab edasi. Wink

No aga paku ikka ise avalikult variandid välja, siis kohe näha ,kes kuhu rohkem tahab ja ongi seltskond koos. Näiteks Loveparade, mõni mõnus vanatehnikalaat, või lähete tsikleid tooma. Lihtsalt lahmin praegu.

Krt, see vanatehnikalaadamõte hakkas mulle endalegi praegu meeldimaSmile
Vasta
#36

Hehe, ma kujutan ette kui keegi läheb vanatehnikalaadale ning ostab sealt mingi lennujaama töötajatele esmapilgul arusaamatu otstarbega vidina, noh ütleme et näiteks karburaatori, ning üritab sellega lennukisse maasta.

...turvamehed tulistasid Reutersi teatel võimaliku terroristi pihta kokku 28 lasku, millest viimased 4 läksid sisse juba jalataldade alt...
Smile
Vasta
#37

Jesper Kirjutas:...turvamehed tulistasid Reutersi teatel võimaliku terroristi pihta kokku 28 lasku, millest viimased 4 läksid sisse juba jalataldade alt...
Smile

No poisid pingutasid pisut üle.
Aga mina pean silmas ikka maadmööda kulgemist. Nagu valdav teema käib ikka bussisõidust. Nendel piiridel üldjuhul igasuguste uroloogide otsa ei satu.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne