K:kompressor

(06-03-2010, 20:33 PM)meli666 Kirjutas:  Veel küsiks, et kui paksust materjalist peaks paak igaks juhuks olema? Kas kahest millimeetrist piisab?
kui materjalina on tavaline teras jutuks, võtaks ma paksuse varuga - teadupärast koguneb paaki kondents ja seega on paagis rooste tekkeks head tingimused. See on muidugi teooria...

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

paari meetri kaugusele...Big Grin sa mine ikka väga mitmekümne meetri kaugusele..



Vasta

Ise balloni valmistada küll pole mõtet.
Kõige lihtsam on muretseda kodu-gaasi balloon ,mitte mingi vedelemajäänud poolroostes, vaid korralikuma näoga.

Tervitab Veteran.
Vasta

(06-03-2010, 23:30 PM)meli666 Kirjutas:  Eks ma pean talle surveproovi lähiajal ära tegema ja vaatama, kas kannatab välja. Ei tea üldse, mis moodi see mahuti lõhkedes ka käitub. Igaks juhuks tuleb vast minna mõni meeter eemale.

Ta ei lõhkegi, vaid annab kusagilt järele. Ainuke, mis ta teeb on psssssuit...Toungue
Ega ta dünamiit ei ole, mis lõhkeb!
Vasta

Surveproovi tegemisel et halva õnne korral mitte lähedalasuvate majade aknaklaase lööklainega purustada, kasutage vett mahuti täitmiseks. Proovisurve andmiseks laenake mõnest torutöödega tegelevast firmast manomeetriga käsipress ja lööge sisse 1,5- 2x töösurve. Samal ajal saab ka väikse vasaraga kopsides juhusliku mõlgi välja võtta.
Vasta

see lööklaine jutt on küll BSRolleyes
Vasta

Ma nii kindlalt ei julgeks väita... Kui ikka sajaliitrine mahuti annab paarikümne baari peal järele, siis võib asjaolude väga halva kokkusattumise korral tõsiseid vigastusi sündida.

Ehk ma soovitaks juba eos kahtlasena tunduvad mahutid jätta proovimata. Enamasti ei juhtu midagi, kuid igaühel meist on vaid 1 elu...

Väga hää mahuti saab juba eelmainit gaasiballoonist. Vähe pisike on, kuid muidu igati sobiv. Ning korralikult kasutatuna mädaneb ikka paarkümmend aastat...
Vasta

(07-03-2010, 15:09 PM)pannkook Kirjutas:  
(06-03-2010, 23:30 PM)meli666 Kirjutas:  Eks ma pean talle surveproovi lähiajal ära tegema ja vaatama, kas kannatab välja. Ei tea üldse, mis moodi see mahuti lõhkedes ka käitub. Igaks juhuks tuleb vast minna mõni meeter eemale.

Ta ei lõhkegi, vaid annab kusagilt järele. Ainuke, mis ta teeb on psssssuit...Toungue
Ega ta dünamiit ei ole, mis lõhkeb!
(07-03-2010, 15:53 PM)pannkook Kirjutas:  see lööklaine jutt on küll BSRolleyes

See ülemine osa atsetüleeniballoonist leiti ca 150 meetri kauguselt. Kommentaarid oleks üleliigsed.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

kas need rõhud on võrreldavad? Või milleks te neid näiteid toote?
Vasta

(07-03-2010, 19:36 PM)pannkook Kirjutas:  kas need rõhud on võrreldavad? Või milleks te neid näiteid toote?

Näide selleks, et kellelgi ei tekiks mõtet katsetada mõne gaasiga (õhuga) survetaluvust. Ka pisemad rõhud on ohtlikud. Olen näinud kummitöökoja laes 4m kõrgusel tugevat protektori jälge, rehvirõhk kuni 7 bar. Õnneks oli mees teises ruumis see moment. Näited elust enesest ja kui selle tõttu jääb mõni lollus tegemata...on nad omal kohal. Õppida võib ka võõrastest vigadest, ei pea alati ise proovima.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(07-03-2010, 15:09 PM)pannkook Kirjutas:  Ta ei lõhkegi, vaid annab kusagilt järele. Ainuke, mis ta teeb on psssssuit...Toungue
Ega ta dünamiit ei ole, mis lõhkeb!

Miks võetakse sõna teemadel, millest mitte midagi ei teata?

Survemahuti purunemisel on kaks võimalust - mahuti kas lõhkeb katastroofiliselt (plahvatusega) või tekib temasse mõra. Kumb variant on tõenäolisem, oleneb mahuti kujust, materjalist, seinapaksusest.

Halvema variandi korral (katastroofiline purunemine) on efekt täpselt sama mis dünamiidi korral. Tsiteerigem siit samast foorumist keevitusballonnide teemast:

(15-11-2009, 20:48 PM)xyzwt Kirjutas:  5) Jättes gaasifirmade kasumiahnuse kõrvale, on kerge mõista, miks nad üritavad ainult "enda" kontrollitud baloone kasutada - keegi ei taha mingi nõukogude aegse läbiroostetanud balooni täitmise ajal õhku lennata (näiteks 1 liiter dünamiiti eraldab ligi 700 liitrit gaase - ehk piltlikult öeldes on dünamiit 700 atm rõhu all - seega on 200 atm rõhu all olevad gaasi baloonid võrreldavad nõrga lõhkeainega ja baloonide regulaarne kontroll on igaühe elu ja tervise seisukohast mõistlik tegevus).
Vasta

o.k
ma siis rohkem sõna ei võta, kuna ma asjast midagi ei tea.
Siiski väidan ma jätkuvalt, et balloon ei plahvata, kui seal on olematu rõhk sees, mida võib näpuga kinni hoida.
Kui keegi väidab, et plahvatab, no las ta siis olla... Rolleyes
Vasta

Noh, usk on vahva asi aga looduse keel on matemaatika.

Tavalise kompressoripaagi tüüpiline (üle)rõhk on ju mingi stiilis 8 bari? Kui paagi maht on sealjuures 150 liitrit, siis see tähendab suurusjärgus 800 kJ energiat. TNT energiasisaldus on 4,6 MJ/kg, seega on seal energiat u 180g TNT jagu. Käsigranaat RGD-5, mida enamus vast kaitseväeteenistuse käigus plahvatamas näinud ja mõned õnnelikud ehk ka loopinud on, sisaldab 110g TNT-d... Neile, kes pole näinud, võin kinnitada, et granaadiplahvatuse litakas on ka mõnesajameetrise turvatsooni teisest servast päris isane.

Ma ei ole kindel muidugi, kas paak on võimeline üldse nii kiiresti energiat vabastama kui lõhkeaine, aga ohutustehnilistes küsimustes on vast targem eksida konservatiivsemas suunas.
Vasta

(07-03-2010, 22:32 PM)pannkook Kirjutas:  o.k
ma siis rohkem sõna ei võta, kuna ma asjast midagi ei tea.
Siiski väidan ma jätkuvalt, et balloon ei plahvata, kui seal on olematu rõhk sees, mida võib näpuga kinni hoida.
Kui keegi väidab, et plahvatab, no las ta siis olla... Rolleyes

Ka ülalmainitud rehvi ventiili ees võib sõrme hoida ja ta ei susisegi, ainult löögijälg laes räägib ohu suurusest. Ega päris muidu kah hiljem kummipumpamist lukus turvavõre taga toimetatud. Ju siis oli põhjust. Ja koht oli TAK Ülemiste fil. kummiruumi laes.
Olen ka bussi all lõhkenud rehvide pauke kuulnud, samuti inimese oigamist, kes istus lõhkenud rehvi kohal.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

Ühelt vanalt autojuhilt mäletan lugu, kus ta Vene sõjaväes oma auto kompressori kaitseklapi rikke tõttu õhupaagi plahvatuse läbi elas. Vitste kohalt, mis paagi ümber, oli paak kenasti läbi lõigatud olnud ja sellest pinnalaotus saanud... Kõmakas oli ikka natuke autot ka raputanudSmile
Siin on lõhkenud kompressorist üks lihtlabane netilink [Pilt: 0.gif]
Vasta

korralikud survemahutid peaksid siin olema....
http://nagi.ee/photos/pildidplatsil/1351...et/240872/
veoautode gaasi seadmed...

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta

Jossu, jälle oled õlidega hädas. Omal ajal oli spetsiaalne kompressoriõli K-12, viskoossus vene M-10 kuni M-14 mootoriõliga sarnane. Nii et lihtne mineraal mootoriõli sobib nüüdki. Õlitaset ära üle kriipsu luba. Õhupuhasti ja õhu sissepääs olgu hästi lahe. Vee- ja õlieraldi kindlasti värvimisevoolikule ette. Värvimiseks eraldi voolik, sest õlivajavate tööriistadega ja kondensveest settib ikka voolikusse head ja paremat, mis aegajalt lendu läheb. Oled ikka kindel, et hülss korras kui üks kolvirõngas kaduma läinud on?
Vasta

hülsid mõlemal silindril on korras. Rõngas ei olnud purunend vaid see kolb oli juba ilmselt ilma ühe rõngata sinna sisse pandud.
Õli eraldajat mina pole kuskil poodides märganud, rohkem müüakse õlitajaid selle asemelBig Grin.
Minu nö korralik veeeraldaja aga kõike õli kokku ei korja...



Vasta

(08-03-2010, 21:37 PM)meli666 Kirjutas:  Esimene siis 215 liitrit ja teine 157 liitrit, kui ma arvutasin õigesti. Kas teie oletegi müüja?

Minul nad platsil olemas jah. Veoauto gaasi balloonid. Ikkagi ettenähtud survega töötamiseks. Pärnakad võtsid ühe liivapritsile ka ei kurda, toimib eduliselt.
Ps:väljavõtteid otsas hulgaliselt koos kraanidega.

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta

(19-03-2010, 15:10 PM)Jossu Kirjutas:  hülsid mõlemal silindril on korras. Rõngas ei olnud purunend vaid see kolb oli juba ilmselt ilma ühe rõngata sinna sisse pandud.
Õli eraldajat mina pole kuskil poodides märganud, rohkem müüakse õlitajaid selle asemelBig Grin.
Minu nö korralik veeeraldaja aga kõike õli kokku ei korja...
Kompressor koos, mis põhi probleemiks oli, oligi see väiksem kolb ja siis ummistunud karterituulutus, õli karterist enam ei kao kuid tünn on seda niivõrd täis et aegajalt ikka plärtsutab...
Tänud Pen.skar



Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne