K:kompressor

Minu üks esimesi kompressor on üle jäänud, panin oksjonile kui kellegil huvi http://www.osta.ee/index.php?fuseaction=...d=23746433

Sain sellega köik tööd tehtud...



Vasta

Nii. See osta.ee masin nüüd minu omanduses. Klapid said üle käidud ja hing masinale sisse puhutud. Paar küsimust küll tekkis.....

Kas keegi teab palju peab CO-7 tüüpi kompressori vänt tegema pöördeid/min. Tegin 3000 p/min mootorile puuduoleva rihmaseibi. Läbimõõt sellel sai 140 mm. Kompressori väntvõll tegi mõõtes 1020 p/min. Palju tehase seades masina vändad teevad?

Oskab keegi soovitada soodsat kohta rõhuregulaatori-automaatika soetamiseks? Või on kellegil pakkuda?
Vasta

Passi järgi 1000 p/min, nii et täpselt tehtud.
Vasta

Jõudsin oma kompressori täiustamisega täna lõpule. Leidsin siit foorumist ühe lõppenud Itaalia kompressori jäänused. 3-faasilise 20A survelüliti ja 270 liitrise ressiiveri. Kopsumaht sai siis koos originaalpaakidega 300 liitrit. Paigaldasin ka kuulklapi, et rõhk ei suruks silindri klappidele ning mootori käivitus oleks kerge. Rõhku lõi CO-7 rõõmsalt 10 atini, rohkem ei julgenud proovida. Töörõhuks reguleerisin alumise 5 ja ülemise 7 atm. Umbes 2 minutiga lõi aparaat paagid täis.
Koduseks kasutamiseks sai igati piisav masin. Projekti maksumuseks kujunes ca 150 eurikut. Peab veel ära värvima. Siis oleks ka kaubanduslik välimus olemas. Külmaga aga ei hakka seda ette võtma. Kevadel ehk laseb värvi selga. http://public.fotki.com/loonik/vaz-21013...r-004.html
Vasta

Kas keegi teab traktori T40 kompressori andmeid? On sellisest üldse mõtet midagi ehitada?
Vasta

(20-01-2012, 00:27 AM)loonik Kirjutas:  Jõudsin oma kompressori täiustamisega täna lõpule. Leidsin siit foorumist ühe lõppenud Itaalia kompressori jäänused. 3-faasilise 20A survelüliti ja 270 liitrise ressiiveri. Kopsumaht sai siis koos originaalpaakidega 300 liitrit. Paigaldasin ka kuulklapi, et rõhk ei suruks silindri klappidele ning mootori käivitus oleks kerge. Rõhku lõi CO-7 rõõmsalt 10 atini, rohkem ei julgenud proovida. Töörõhuks reguleerisin alumise 5 ja ülemise 7 atm. Umbes 2 minutiga lõi aparaat paagid täis.
Koduseks kasutamiseks sai igati piisav masin. Projekti maksumuseks kujunes ca 150 eurikut. Peab veel ära värvima. Siis oleks ka kaubanduslik välimus olemas. Külmaga aga ei hakka seda ette võtma. Kevadel ehk laseb värvi selga. http://public.fotki.com/loonik/vaz-21013...r-004.html

Kust saab sellise survepaagi hankida?

/Probleemiga tuleb tegeleda kohe!/
Vasta

Panin siia foorumisse kuulutuse, et otsin sellist asja. Siit ta tuligi. Tegelikult on mingi Itaalia lamava kompressori paak. Selle pump oli ära lõppenud. Lõikasin mootori ja pumba kinnitus raami maha. Samuti jalad lõikasin maha ning panin paagi püsti. Võtab oluliselt vähem nurgas ruumi.
Vasta

Mul oleks ka vaja mõnd äralõppenud kompressori paaki Big Grin
Agregaat, mootor ja muu kola olemas.
Abiks oleks isegi see Ioonik´u mahalõigatud mootori kinnitus (keevitaks selle mõnele veoka õhupaagile peale)
Jäi see raam enamvähem terveks?
Vasta

Raam täiesti terve. Saad neljast nurgast kinni keevitada ja mootori ning agregaadi peale tõsta. Plaadil palju erinevaid kinnitusauke ja siine.
Vasta

Tere survehuvilised.

soovin ka oma garaažis kompressoriteema ära lahendada, kuid enne tegutsemist tahaks veidi infot koguda. Nimelt on mul hetkel 2 kompressorit.
1. Tiger Fini 245L/min rehvipumpaja ja teeneline volgavärvija

[Pilt: Comp-cu-piston-FINI-TIGER-262,e7a95d40.jpg]

2. Kunagine Marati õmblustöökoja survetrassi täitja
ingersoll-rand 1000 L/min ilma automaatikata.

[Pilt: PB240540(300pix).jpg]

Eesmärk oleks hobigaraaži saada korralik kompressor, mis töötab automaatikaga, ei puhu värvipüstolisse õli emulsiooni jms.
Kõige lihtsam variant oleks laduda raha letile ja soetada uus täpselt vajadustele vastav tööriist. Samas ei saa hetkel teha adekvaatset otsust, kuna mul on teadamta see optimaalne õhukulu.
Milleks on hobigaraažis kompressorit vaja.
1. rehvi pumpamiseks (sellega saab Fini edukalt hakkama)
2. värvimiseks (siiamaani Finiga hakkama saanud, kuid tegelikkuses jääb tootlikkusest selgelt väheks.
3. Õhutööriistadele (viil, mutrikeeraja, taldlihvija) finist jääb väheks.
4. Liivapritsiks (kastis) pole veel valmis ehitanud, kuid hirmsasti tahaks, et detaile saaks puhastada kodus ja et hoov liiva seepärast täis ei oleks.

Variant oleks teha see roheline seade korda ja ehitada peale automaatika. Kuid siin on mõned probleemid:
1. varuosasid enam ei tehta
2. automaatika peab laskma peale ehitada
3. tegemist on väga suure seadmega, mis võtab garaažist palju ruumi enda alla (500L paak)
4. rihmülekandega 7,5kW mootoriga aparaat teeb korralikku müra. Loomulikult aitaks seda vähedada nii mootori kui pumba laagrite vahetus, aga siiski on tegemist korraliku müratekitajaga.
5. ajakulu, mis läheb kompressori korda tegemiseks
6. oht, et kulutatud aeg ja raha ei anna soovitud tulemust ning vana ja kulunud kompressor ei hakka korralikult tööle

Olen siiamaani kuulnud, et korralik töökompressor algab tootlikkusest 600 L/min, mis tagab ka piisava töö/puhkerežiimi pumbale. Seega juba soetatud isendi korrastamiseks ja automatiseerimiseks on täitsa mõistlikud alused olemas. Kuid mind huvitab, et kas see aparaat ei ole siiski püstitatud eesmärkide jaoks totaalne overkill ja mõistlikum oleks tööriist müüki panna ning sellest tulenevate vahendite (vajadusel lisada) alusel soetada täpselt sobiv ning võimaluse korral mürarikka rihmülekandeta kompressor.

Küsimus, kui suure tootlikusega kompressor peaks olema, et täita edukalt püstitatud eesmärke.
Vasta

See Fini 245 l/min on sisseimetava õhu hulk. Tegelik tootlikus on oluliselt väiksem. Värvipüstoli jaoks sellest kindlasti ei jätku.
Mis varuosi selle töötava Ingersoli jaoks vaja on? Kui aparaat töötab, siis vaheta ainult õli paari aasta tagant. Survelüliti saab osta nt. Õhumeistrist Kadaka teelt. Hinnaklass 30-50 euri. 1000 l/min ei ole midagi overkilli. Kui ressiiver ei leki, siis saad korraliku õhu varu. Sellise paagiga ei hakka ka väga tihti kompressor tööle, nii et müra ei saa olema väga suur probleem.
Maksma ei lähe see sul midagi. Pane Fini osta.ee müüki, saad ca 200 euri selle eest. Selle rahaga ehitad Ingersoli valmis ja võid kompressori teema unustada.
Vasta

(20-01-2012, 00:27 AM)loonik Kirjutas:  Jõudsin oma kompressori täiustamisega täna lõpule. Leidsin siit foorumist ühe lõppenud Itaalia kompressori jäänused. 3-faasilise 20A survelüliti ja 270 liitrise ressiiveri. Kopsumaht sai siis koos originaalpaakidega 300 liitrit. Paigaldasin ka kuulklapi, et rõhk ei suruks silindri klappidele ning mootori käivitus oleks kerge. Rõhku lõi CO-7 rõõmsalt 10 atini, rohkem ei julgenud proovida. Töörõhuks reguleerisin alumise 5 ja ülemise 7 atm. Umbes 2 minutiga lõi aparaat paagid täis.
Koduseks kasutamiseks sai igati piisav masin. Projekti maksumuseks kujunes ca 150 eurikut. Peab veel ära värvima. Siis oleks ka kaubanduslik välimus olemas. Külmaga aga ei hakka seda ette võtma. Kevadel ehk laseb värvi selga. http://public.fotki.com/loonik/vaz-21013...r-004.html

Endal sarnane kompressor, tekkis küsimus, mis pütt mootori ja kompressori silindri vahel on? Peale aretatud automaatikast tee ka mõni lähivõte.

Vasta

See pütike seal vahel on tehase poolt pandud õli,- ja vee-eraldaja. Seest on ta täis lühikesi 10mm läbimõõduga torujupikesi. Sama funktsiooni täidaks ära ka selle püti täitmine nt. treilaastudega.
Algselt oli mul plaanis tõsta mootor ja agregaat ressiiveri peale. Aga targemad soovitasid siiski CO-7 paagid alles jätta. Need on kasulikud õli ja vee püüdmiseks. Siiani pole vett õhupüstolist tulnud. Küll korra lasin kompressori alused paagid veest tühjaks ning vett seal ikka oli.

Paremad pildid ja seletus elektroonika kohta on siin: http://www.vanatehnika.ee/foorum/viewtop...kompressor
Vasta

Mul on ka samasugune kompressor mis sai pandud puhuma 2,5 kandisesse paaki. Kompressori ja paagi vahel on ca. 3m. tollist voolikut ja paagi peal on tagasivooluklapp. Aga külmaga juhtus selline nali, et tõmbas klapile jää tüki vahele ja paak jooksis pool tühjaks ja kui kompressor üritas startida7.5at. vastusurvega siis käisid rihmad ringi ja kui mina üksmoment sellele jaole sain olid nii rihmad maha põlenud kui ka mootori otsas olev rihmaseib ära kärsanud(tegemist plastik seibiga).
Siit mu tekib paar küsimust:
1. kust ma saan mõistliku hinna eest uue rihmaseibi?
2. kas tagasivoolu klapp peaks olema kompressoril lähemal, et sealt läbikäib õhk oleks igaljuhul veel soe?
Vasta

Tuleb ilmselt ikka jah kuskilt poest otsida uut rihmaratast, ma kardan, et kui lasen ratta teha treialil siis lägeb se kallimaks kui samasuguse kompressori ostmine.
Ei vaidle vasti rihmade pingsuse suhtes, eks nad olid jah lõdvavõitu ilmselt. Mul on rõhulüliti ikka vahel aga jah konkreetset lülitit pole, mis laseks ise rõhu trassist maha. Eks kompressor pole enam oma parimas eas ja klapid lasevad midagi läbi nii, et kui suvel liivapritsiga mängisin, siis polnud mingit probleemi peale 10min. seismist uuest kompressoril lööma hakata, kui oli paagis surve 8 bar-i peal.

Aga selline asi veel, et mul on üks põnev kompressor millele ma ei oska õiget mootorit otsa pista. Nimelt siis pärineb see kompressor veneajast mingilt külmikult. Teda oli ringi ajanud väidetavalt 3 silindriline bensiinmootor. Kompressor ise 6 silindriline ja silindrid 2 kaupa. Plokil valu FK 001, muid markeeringuid pole.
Kolvi läbimõõt 50mm ja käik 40mm. Sissehingatav õhk käib läbi karteri.
Vasta

1. Kogu automaatika kompressori juures peakski olema ainult rõhulüliti,mille hind algab isegi 25st eurot. Tavaliselt on nende sisse ehitatud ka rõhu maha laskmise klapp,et kompressor ise ei jääks surve alla. Rõhulüliti töötab membraani ja vedru põhimõttel,mis ühendab elektri kontakte kokku. Universiaalne asi kui saad ainult ühendused klappima.

2. Ideeliselt väga vahet pole kui kaugel sul ventiilid/kraanid/klapid asuvad kuna isegi juba 2-3 tundi soojas ruumi seisnud kompressoril läks tühjaks laskmise klapp jäässe. Samuti läksid muud kohad härma.

Kui sul näiteks on juba kompressori rõhu väljalaske klapp härmas siis ei pane sa seda enam ka soojas ruumis käima.

Süüdi on ikka niiskus ja paaki kogunenud vesi. Kui sa kompressorit tööle ei saa ei tule kuskilt ka kuuma õhku et jääd lahti sulatada.



Vasta

Meli 666 käest tahaks küsida,et kas see voolik, mis kompressorist välja tuleb ei lähe seest põlema ja kummitükke regulaatorisse ei loobi? Kuna kokkusurutud õhk kuumeneb kõvasti,ja muud jahutit ma seal vahel ei näe.

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta

Tere,
siiani oli kompressor mul CO-7 ja selle rihmaratas käis vastupäeva, nüüd siis plaan CO-7 kompressoriosa vahetada M155-2 vastu ja siit kohe küsimus :

Kas M155-2 rihmarats käib päripäeva ??

Tänud.
Vasta

Tere rahvas,

sai muretsetud kasutamata kompressor , mille mark peaks olema M155-2

[Pilt: IMG_1271.JPG]

Pilt eest.

[Pilt: IMG_1270.JPG]

Külgedelt.

[Pilt: IMG_1272.JPG]

[Pilt: IMG_1275.JPG]

Hooratta siseküljel asub ka selline märk.

[Pilt: IMG_1277.JPG]

Siit ka küsimus , et kui kellelgil on sellline kompressor või omab 100% teadmist siis tahaks teada , mispidi see hooratas siis liikuma peab ? Kas päripäeva või vastupäeva?
Otsisin ka mingit märki, mis näitab pöörlemissuunad, aga ei leidnud.
Tänud vastajatele.
Vasta

Täpsustuseks veel, nagu pirkalt lugeda on töösurve 4kg/cm2, kuid co7 töösurve on 6kg/cm2 see on maksimaalne surve sest kõrgemalt hakkab pikema töö jooksul klappe lõhkuma (9-10kgcm2)

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne