K:kompressor

(20-02-2019, 22:11 PM)pannkook Kirjutas:  ei tea, mis õli.
Originaal Big Grin
kunagi oli mul metabo kirjadega samasugune, seal oli ka metabo originaal õli sees.
Kuna seal ei olnud ülekuumenemiskaitset, siis too mootor kärssas läbi.
Praegune on mingi Fini ja seal on nupp, mida välja peksab, kui eelnevalt soojaks ei aja silindrit

Endal tööautos 230V ja 2200W Fini aastast 2003. Niimoodi hagu saanud et peab kõva tükk olema. Käinud tunde jutti nii -25 kui +30 juures. Igal hooajal uue õli sisse pannud.
Kui uuena originaalõli sees oli, siis -10ga oli kindel pauk et käima sai ainult pärast pikka "eelmängu" sellesama nupu ja kuumaõhufööniga.
 See õli seal sees oli nagu mingisse vanemasse käigukasti sobiv jäme ollus. Nüüd aastaid 5w-30 mootoriõli sees käinud ja käivitus hulka paremini. Veel sai hiljuti peale kondensaatori plahvatust see uue vastu vahetatud ja -10 juures ärkab nagu mõte 1,5 ruuduse juhtme taga...
Et teatud klientide juures Elektrilevi pakutava ca 180 voldiga käima saada sai kompressorist väljuvale survetorule lisakraan külge sätitud et oleks võimalik ilma vastusurveta käivitada.
Vasta

Maal garaažis oli kunagi üks väiksem õlivaba kompressor (mark oli vist ferrura vms) igapäeva kasutuses. Toimetas kuskil 8 aastat siis jäi hõredaks, see oli kuskil 6 aastat tagasi kui sai suurema vastu välja vahetatud. Tegelt on võimeline ka praegu töötama, ainult jube kaua läheb aega, et 8bar üles lööb. Võib öelda, et kestis päris hästi.
Vasta

(20-02-2019, 19:39 PM)pannkook Kirjutas:  Mul seni on asja ära ajanud 24l õliga kompressor, aga zeda peab iga kordkui vähegi miinust, enne soojendama puhuriga ja kole tüütu on see.
mul kah mingi bauhofist võetud suva junn ja seisab õues,külmaga kohe ei käivitu.relee peal punane nupp ja sellega mängin pisut,tõmban välja ja tahab käivituda ja hing kinni kohe nupp alla väike vahe nii 5-10 sek ja kordan ja nii korrates iga korraga üritab pikemat aega tööle hakata kuniks mootor vedada juba jõuab.üle 5-6 korra vast polegi vaja olnud.föönitanud pole kunagi kuna ei viitsi ja tehase õli peaks sees olema.
Vasta

aga õlivabadega on siis kogemust? Käivitub külmaga hästi? Kumb rohkem tööriist on? Õliga või õlita?
Vasta

Esimene küsimus-mis tingimustes ja milleks kompressor vajalik on?
Vasta

Õues kuuri all seisab.
Puhastada mootorsaagi sodist, puhuda palli ja rehve. Üht teist veel. Paar korda nädalas tööle ikka panen viieks minutiks Rolleyes
Vasta

Sellisel juhul õlivaba sobib-kuid mitte Scheppach.
Vasta

(21-02-2019, 22:34 PM)vwt2 Kirjutas:  Sellisel juhul õlivaba sobib-kuid mitte Scheppach.

Endale neist õlivabadest mulje jäänud et kodukasutusse mingi väiksema susistamise jaoks sobib. Kui näiteks traktori/veoauto rehve vaja tihti pumbata, siis kipub mõnel juhul rõõm lühikeseks jääma. Mitmel kliendil töökojas näinud kõikse pisemaid õlivabu surnud kujul vanaraua hunniku ääres.
Mis sel Scheppachil siis viga?
Ise just piilusin sellist- https://www.stokker.ee/olivaba-kompresso...Id=3759257
Vasta

Ise vaatasin nende puulõhkujat, on teine Amazonis enimmüüdud ja rohkeid kiidusõnu pälvinud riist.
Vasta

(21-02-2019, 23:04 PM)CORRADOg60 Kirjutas:  
(21-02-2019, 22:34 PM)vwt2 Kirjutas:  Sellisel juhul õlivaba sobib-kuid mitte Scheppach.


 Mis sel Scheppachil siis viga?

Scheppach tegi vanasti profiriistu, tänapäeval ainult nimi jäänud müümiseks, kogu toodang hiina rebranditud.
Vasta

(21-02-2019, 21:05 PM)muska71 Kirjutas:  
(20-02-2019, 19:39 PM)pannkook Kirjutas:  Mul seni on asja ära ajanud 24l õliga kompressor, aga zeda peab iga kordkui vähegi miinust, enne soojendama puhuriga ja kole tüütu on see.
mul kah mingi bauhofist võetud suva junn ja seisab õues,külmaga kohe ei käivitu.
...
Hiinakas seisis pmst välistemperatuuril, esimesel talvel -5c juures enam käima ei vedanud. Läks tavaline mobili autoõli 5w.. sisse ja edaspidi ei olnud ühtki tõrget. Orig. mineraal kompressoriõli ei tule -10 juures pudelist välja.


Vasta

Kompressor on tavaline mootor, koos oma kolbide, saalte ja laagritega, ainult kõvasti vähem 'häid omadusi' nõudev õli jaoks. Kui kompressori õli ei tule -10 juures pudelist välja, siis visake see ahju alla, saate sooja vähemalt ja valage kompressorisse suvaline tänapäeva auto mootori jaoks mõeldud õli. Mineraal või täis sünt, valige mida hing ihkab või mida vanaisa soovitab. Kompressor on lihtsalt tükk lolli rauda, õli teemas ei ole tegelikult väga vaja üle mõelda selle raua libestamisel. Suure tõenäosusega töötab sama hästi nii käigukasti õli kui ka roolivõimu oma seal. Juhul kui mootor ei suuda seda külma õli ringi ajada, siis on tegemist nõrga mootoriga aga mitte tingimata sita õliga. Siiski, vastavalt õli omadustele ja mootori võimsusele, on tihtilugu kasulikum ahi soojas hoida kui maja kaitsmetega mängida.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(01-03-2019, 19:49 PM)viplala Kirjutas:  ...
Kui kompressori õli ei tule -10 juures pudelist välja, siis visake see ahju alla, saate sooja vähemalt ja valage kompressorisse suvaline tänapäeva auto mootori jaoks mõeldud õli. Mineraal või täis sünt, valige mida hing ihkab või mida vanaisa soovitab.
...

Aitäh lihtsaid asju meelde tuletamast.

Ootan huviga homset, kuidas külmaga käivitub. "Plussnulliga" igatahes käis 0W-50 nagu kuldaWink Ei olnud vaja meelitada  käima enam.

Kusjuures kompressoris seesolnud mesi ei kippunud väga välja tulema M6 keermega avast....
Vasta

Sama siin.
Vana oli rõvedalt hall ka pealeselle. 
Muud ei olnud kodus sisse valada, kui 5w40 täissünt. Rolleyes
Vasta

Mitte et ma autoõli kasutamist kuidagi maha teeks, aga müügimehe jutt kompressoripoes oli umbes midagi sellist, et esiteks spets õli teeb kompressori tihedamaks (suureneb tootlikkus) ja teiseks spetsõli püsib paremini agregaadi sees (on kuidagi kleepuvam vms) ega kipu lahkuma koos pumbatava õhuga. Mis on oluline näiteks värvimistööde puhul. Kas see erinevus kuidagi reaalselt ka tuntav on, ei tea. Aga ma igatahes võtsin talt selle pea 20 eurise purgi spets õli ära. Kord 5 aasta tagant pole hullu. Kompressor mul külma ei saa. Kui saaks ja enam käima ei läheks, laseks otsejoones selle õli uuesti välja ja viiks müügimehele tagasi. Big Grin
Vasta

Ilmselt pole "päris kompressoritega" muret ka. Minusugustel on 1f 1500 W ähkpuhkid mingite nirude kaablite otsas enamasti. Siis loeb iga pisike asi.
Vasta

(02-03-2019, 22:09 PM)olli Kirjutas:  Mitte et ma autoõli kasutamist kuidagi maha teeks, aga müügimehe jutt kompressoripoes oli umbes midagi sellist, et esiteks spets õli teeb kompressori tihedamaks (suureneb tootlikkus) ja teiseks spetsõli püsib paremini agregaadi sees (on kuidagi kleepuvam vms) ega kipu lahkuma koos pumbatava õhuga. 


Eks müügimehed räägivadki igasugu jura tihtilugu. Küsi neilt järgmine kord kui õli lähed ostma, et kas nende poolt müüdavate kompressorite silindrite seinad on siis tõesti nii ebakvaliteetsed, et sinna on vaja paksu kleepuvat õli või tavotti tihendamiseks. Kui auto mootor, mis töötab oma nelja või kaheksa silindriga, keskmiselt mingi 2000-4000rpm juures, ning läbi 10 000 km läbimist ei ole vaja tilkagi õli juurde valada, siis miks sealt ei lähe õli sisselaskesse aga nende kompressorist läheb?

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

https://www.soov.ee/10440116-kompressor/details.html

Päriskompressor sisuliselt aitäh eest müüki paisatud Smile

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(02-03-2019, 23:27 PM)Marko Kirjutas:  https://www.soov.ee/10440116-kompressor/details.html

Päriskompressor sisuliselt aitäh eest müüki paisatud Smile
Tänan siinkohal viite eest, saingi kompressori endale :Smile !


Vasta

Mul kruvikompressor on. Ja seal ka mingi spetsõli sees käib. Ei ole odav. Proovisin ka siis tavalist mootoriõli. Kui spetsjom õliga tuleb välja suht puhas kondensvesi paagist siis mootoriõliga tuleb ikka korralik emulsioon. Loomulikult pole mul see kruvi esimese nooruses. Aga midagi seal õlis teisiti on. Samas pisikese hiinaka sisse läks peale esimesi külmasid kunagi tavaline mootoriõli sisse ja töötab kui kulda. Savi kui külm on.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne