K:kompressor

Lihtsalt küsin , et miks siis on kompressor CO-7 enne väljundit kopsik ümmarguste  toru juppidega?   miks on soojavee boileril väljuva toru võtu kogt viidud ülesse ? miks tilk kukub alati allapoole ja ja miks  kuum)õhuvool kannab vett- niistust edasi ja külmas kondenseerub miks?vesi õhuvoolus liigub mööda ballooni seinasi ülesse? .... maru palju miksisi tuleks veel .  Parimat  h2rra

Märksõnaks võiks olla TORU ja nõukaajal mitte roostetavad trei laastud...

Tõde on valus lugeda...    (glavliti kustutuskummile)  EV.põhiseadus § 45

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta

(20-07-2020, 17:02 PM)h2rra Kirjutas:  Lihtsalt küsin , et miks siis on kompressor CO-7 enne väljundit kopsik ümmarguste  toru juppidega?   miks on soojavee boileril väljuva toru võtu kogt viidud ülesse ? miks tilk kukub alati allapoole ja ja miks  kuum)õhuvool kannab vett- niistust edasi ja külmas kondenseerub miks?vesi õhuvoolus liigub mööda ballooni seinasi ülesse? .... maru palju miksisi tuleks veel .  Parimat  h2rra

Märksõnaks võiks olla TORU ja nõukaajal mitte roostetavad trei laastud...

Igasugu asju võib leiutada, aga ega neist korralikku kasu ei sünni.
Ainus toimiv lahendus on jahutuskuivati, kui tahtmine kondentsist suruõhus lahti saada.
Vasta

(20-07-2020, 16:12 PM)13piisab Kirjutas:  Kas rõhupaaki saab käsitleda ka niiskuse-eraldajana? Mul on kunagi ammu kiirelt propaaniballoonile lihtsalt kolmik otsa pandud ja sellest tuleb vesi otse läbi (lihtsa otsa niiskuse-eraldaja on kohe kolmiku väljundil).
Suur 400l paagiga  nõuka "misseemarkoligi" kompressor toidab mitme väljundiga mitmekümne meetrist süsteemi. Kompressori paagi all on "automaatne" veeeraldaja  mis koosneb puupunnist, kaltsust ja mulle teadmata elementidest. all on väike ämber, mida vaja väga harva tühjendada. Iga väljund on tehtud 3" silindri külge ja all on tavaline ventiil tühjenduseks, need on alati kuivad olnud. st. mingil  määral toimib paak ise küll. Hiinakas, mis toimis pmst õuetingimustes korjas 50l paaki mitu liitrit nädalase värvimisega, värvimise lisapaagil on vee eraldaja küljes ja see on alati kuiv olnud.


Vasta
Exclamation 

(21-07-2020, 09:54 AM)hulgus Kirjutas:  Suur 400l paagiga  nõuka "misseemarkoligi" kompressor toidab mitme väljundiga mitmekümne meetrist süsteemi. Kompressori paagi all on "automaatne" veeeraldaja  mis koosneb puupunnist, kaltsust ja mulle teadmata elementidest. all on väike ämber, mida vaja väga harva tühjendada. Iga väljund on tehtud 3" silindri külge ja all on tavaline ventiil tühjenduseks, need on alati kuivad olnud. st. mingil  määral toimib paak ise küll
Mittelekkivad CO7 paagid nii hästi ei tööta ja järgnev 5eur niiskuseeraldaja korjas värvides vett küll.
Samas kui meenutan, siis püstolini sellesama "propaaniballoon kolmikuga tehaseava pidi süsteemis" lahenduses värvimisel nähtavat niiskust ei jõudnud. Jätan asja nii ja tegelen probleemiga, kui see värvimise tulemuses kajastuma peaks.

panin lõpuks oma kompressorile ka rõhurelee külge, aga see tõi ootamatu tõrke: mootor ei jaksa taaskäivituda, kui süsteemis on üle 4bar rõhku (soojana. Võimalik, et talvel vähemgi). Releel on vaid üks reguleerkruvi ja sellega saan maksimaalse on-off siis vastavalt 4bar-6bar.
mootorilt ma andmeid välja ei loe, aga silma ja kõrva järgi on 2800rpm ja ca 4kW. Mootori rihmaseib on päris suur (väljast pea 130mm) ja ilmselt algupärane: rihm jookseb kattega peaaegu paralleelselt.
Jaksab lüüa üles ca 10bar surve ja ilma lisapaagita vähem, kui minutiga. Suruõhupüstoli pideval kasutamisel püsib surve 7,5bar peal. On justkui optimaalne ja ma ei tormaks seda muutma.

Kuidas ksf-de CO7-d toimetavad ja millest koosnevad?
Oma probleemi lahendus paistab mulle kolmeastmeline lüliti (väljas / rõhurelee / mootor otse). Releed kasutan vaid värvimise ja lihvimise puhul, mille puhul survevajadus on väike, aga ajas pikem. Kui otsikuks aga suruõhu- või rehvipüstol, siis pidev töörežiim.

see toob aga kontseptsiooniküsimuse: kas pigem reguleerida liinisurvet meh rõhuklapiga, mis liigse õhu välja laseb (tolm pole probleem) või survelülitiga? Eeldades, et nende täpsused on sarnased (mida nad ka on). Elektriarvet ei karda ja sellest palju olulisem on vana hea CO7 võimalikult hea kestmine. Kas pikema elu annab nt 30min tsükli puhul järjest töötamine või töötamine sama 30min jooksul nt 30 taaskäivitumisega (ütleme, et tööaeg on selles 30min aknas 15min)?

Kui eelistada meh klappi ja kõrgema rõhu puhul panna kompressor pidevana tööle, muutub rõhulüliti aga üpris mõttetuks elemendiks. Sisuliselt kasutaks ma siis kompressorit samamoodi, nagu seni ilma rõhulülitita Smile
Vasta

Midagi on seal pekkis kui ei jaksa käima minna. Mul on CO-7 kompressorile installitud Condor MDR3 kolmefaasiline rõhulüliti, 7bar pealt lülitub ilma tagasivooluklapi ja tühjenduskõrreta plaks ja plaks tööle.

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta

(25-07-2020, 17:37 PM)Laurts Kirjutas:  Midagi on seal pekkis kui ei jaksa käima minna. Mul on CO-7 kompressorile installitud Condor MDR3 kolmefaasiline rõhulüliti, 7bar pealt lülitub ilma tagasivooluklapi ja tühjenduskõrreta plaks ja plaks tööle.

Vooluvõrk on pekkis. Varemalt maal ka ei jõudnud käima minna. Kui alajaam aia taha tehti, siis ka 7-8Bar survega pole probleemiks 4Kw mootoriga käima tõmmata. Rihmad peavad ainult trimmis olema, kipub kuuldavalt neid käivituse hetkel suitsetama.
Mis rõhulüliti üldse Ksf 13piisab sinna paigaldas? Kui vool lahja, siis peaks olema survetoru tühjendusega. Selleks vaja vahele panna ka ühtepidi klapp, pildil vaskne. Automaatika seisma jätmisel siis selle sinise toru kaudu lastakse vaskse klapi ja silindripea vahelisest survetorust rõhk automaatselt maha. Uus käivitus on sel juhul ilma vastusurveta ja kerge mootoril käima vedada.
               
Vasta

Silm puhkab meli666 kompressori peal - viisakas isend ja viisakas rõhuautomaatika teostus.

vooluvõrgu probleemid julgen endal välistada. Pigem määratlesin mootori valesti - pildiotsing annab samasuguse väljanägemisega mootoritele 3kW ja 1400rpm...

Otsin klapi vahele ja panen rõhurelee survet maha laskma. Ma arvasin diletandina, et relee "üks imelik sisend" on mingiks referentsrõhuks, aga nüüd viite peale vaadates paistab sobivat hoopis rõhu mahalaskmiseks Smile

Relee on hiinakas.
proovimiseks ühendasin esialgu vaid rõhu-osa, ilmselt toon katte alla peituva reguleerimise sellest väljapoole.

oma loogikaga plaanisin esiti relee vibreerivast korpusest veidi eristada, aga vast pole tarvilik ja paigaldan samuti kompressori korpuse külge. Vähem klambritega ühenduvaid voolikuid on parem.

Muidu kas CO7 kuul+vedru meh rõhuregulaatori saab ka päris õhutihedaks? Või jääb mingi susin niikuinii?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

(26-07-2020, 23:49 PM)13piisab Kirjutas:  Muidu kas CO7 kuul+vedru meh rõhuregulaatori saab ka päris õhutihedaks? Või jääb mingi susin niikuinii?

Sees olev kuul eriti ei roosteta, aga pesa kipub roostetama ja ega siis õhku enam ei pea. Eks pesa töödeldes kuidagimoodi ikka rõhutihedaks saab.
Aga isiklikult ei näe mõtet sellel klapil ja kirjutaks ta üldse süsteemist välja. 
Eespool lugedes on ka kahtlused, et kumbapidi parem. Kas ilma automaatikata kompressor käib ja peeretajast siis üleliigne visiseb taevasse. Elektrikulu pole probleemiks.
Ma arvan, et automaatikaga on ikka kõige õigem. Täpselt niipalju nagu õhku vaja, niipalju ka kompressor käib. Lehtklapid saavad ju peeretajaga rohkem valu, mis on selle kompressori nõrgim koht.
Automaatikaga peab küll suur õhupaak taga olema. Sest selle kahe pisikese paagiga läheb ikka pidev sisse välja lülitamine elektri osas ära röövellikuks.
Muideks, passis kirjas et 7500 tundi, siis kapremont.
Kui aga mittereguleeritav avariiklapp läbi susiseb, siis poest neid ka saada.
Kel vaja, siis samahea kui uus CO-7 saadaval, teisi pole mõtet küsida, need läinud:
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=64052
Vasta

Oskab keegi kommentaarida palju kompressori CO-243 elektrimootoril originaalis pöördeid ja võimsust peaks olema?
Vasta

https://www.pneumo.lv/manuals/kompresora...81mata.pdf
Vasta

...ja lingilt konkreetselt: 4kW, 2880rpm.
Mul peaks olema 3kW mootor ja mõned postitused üleval kurtsin, et ei jaksa 4bar või enama jääkrõhu puhul taaskäivituda.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

Kas Aireco ja Aircom on sama head nimed nagu nt (minu arust) Ingersoll Rand või Chicago Pneumatic?
2-4kw mootoriga kompressori valik käsil.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne