K:kompressor

Oma ingersollile sain siit : https://www.pneumo.lv/ terve agregaadi parema hinnaga kui kohalikud müüjad ainult kepsude eest tahtsid.
Vasta

Kas kellegi Co-7 / CO-243 töötab ka 1430rpm mootoriga? Ning kui, siis mis mõõdus mootori rihmaseibiga?

Tehasest peaksid olema 2860rpm mootoritega, aga proovisin oma Co-7 peale olemas olnud 1430rpm mootorit. Kompressori lärmakus kahanes meeldivalt talutavale tasemele ja jõudlus on mulle rahuldav - ma jätakski asja nii, aga kas suudab ikka silindreid õlitada? Mootori rihmaseib on mul d=13,6cm ehk siis kompressor ise käib hetkel (13,6/36)*1430rpm=540rpm kiirusega.

Ning lisaküsimus: kas CO7 puhul saab olla nii, et masin peab käima rihmakatte noolekesele vastupidi? Nt kellegi osavad käed, kes on kunagi silindri-osas asju korraldanud?
Nagu nüüd selgus, siis mu oma käis vähemalt viimased 2..3a tagurpidi ja kui noole suunas tööle panin, tekkis ca 3bar peal silindripeasse tiks. Taas noolele vastupidi tööle pannes tiksu ei ole. Rõhu tootmine on mõlemal juhul sarnane ja tundub, et masinale meeldib justkui tagurpidi käimine rohkem - munpoolest käigu siis nii... Smile

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

Palju õnne! Tiks tulebki alt saalest, sest õlitust ei saa.

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta

(17-01-2022, 20:24 PM)13piisab Kirjutas:  Kas kellegi Co-7 / CO-243 töötab ka 1430rpm mootoriga? Ning kui, siis mis mõõdus mootori rihmaseibiga?

Tehasest peaksid olema 2860rpm mootoritega, aga proovisin oma Co-7 peale olemas olnud 1430rpm mootorit. Kompressori lärmakus kahanes meeldivalt talutavale tasemele ja jõudlus on mulle rahuldav - ma jätakski asja nii, aga kas suudab ikka silindreid õlitada? Mootori rihmaseib on mul d=13,6cm ehk siis kompressor ise käib hetkel (13,6/36)*1430rpm=540rpm kiirusega.

Ning lisaküsimus: kas CO7 puhul saab olla nii, et masin peab käima rihmakatte noolekesele vastupidi? Nt kellegi osavad käed, kes on kunagi silindri-osas asju korraldanud?
Nagu nüüd selgus, siis mu oma käis vähemalt viimased 2..3a tagurpidi ja kui noole suunas tööle panin, tekkis ca 3bar peal silindripeasse tiks. Taas noolele vastupidi tööle pannes tiksu ei ole. Rõhu tootmine on mõlemal juhul sarnane ja tundub, et masinale meeldib justkui tagurpidi käimine rohkem - munpoolest käigu siis nii...  Smile
Pöörlemise suund on selleks,et rihmaratta tiivik tekitaks pumbale jahutust-puhuks pumba poole.
Vasta

Saalede õlitamiseks on kepsude küljes viltu lõigatud torukesed. Seega on tähtis pöörlemise suund.
Tehase seades on pöörlemis suund rihmaratta poolt vaadatuna vastupäeva.
Kui nüüd vastupäeva tuli tiks sisse ja teisipidi mitte. Siis ei saa ka välistada, et kepsud kunagi remondi käigus valepidi sisse pandud?
Südamerahu huvides võib korra kompressori alt karteri või ka küljelt õlivarda kaane küljest võtta. Näeb ära, mis pidi torude lõige on.
Vasta

Kõik eespoolöeldu on õige, lisaks ka see juurde, et rihmaratas on ühtlasi ventilaator, mis peab puhuma agregaadi poole. Aeglasemaks on neid tehtud aastakümneid, pole ükski õlinälga jäänud seepärast.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Pöörlemissuund on peale jahutuse ka tähtis kepsulaagri õlituse seisukohast. Kepsul on viltuse servaga toru
mis õli kepsulaagrisse suunab. Vale pöörlemissuunaga õlitus jääb väga puudulikuks.
Kui õige suunaga tuleb tiks sisse tuleks ehk küljekaan maha võtta ja vaadata kas kepsud õigetpidi sees on.

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta

Aitäh - mõtted on abiks.
Igatahes on mu kompressor kummaline:
- on käinud (vähemalt) mu uues garaažis paar aastat tagurpidi. Ühendades ma pead ei vaevanud: kui rõhku toodab, järelikult on faasid õiged. On peamiselt pumbanud rehve jms. Plus ühe masinaga veidi värvimist jms - vast sellised max pooletunnised tsüklid
- pildil olevad nn torukesed ei ole tagurpidi käies õlisse liikunud lõikepinnaga vaid ümara poolega
- õigetpidi tööle pannes on aga ülemäärane "tiks". Tundub olevat tõesti alaosas

Saaled mahuvad külgsuunas loksuma. Pea 0,5mm. Ilmselt sealt see "tiks" tuleb. Kas ta kuulutab kurja, ei oska arvata...
Markot usun ja madal pööre mulle meeldib, seega peale jääb 4kW & 1430rpm mootor. Ning igati loogiline on ta ka õigetpidi käima panna. Kuigi "tiksuga". Ehk kaob ajapikku ära. Kui midagi huvitavamat juhtub, annan teada Smile


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

Mul on vast 4-5 aastat käinud 1450 (või 1430 või mis iganes ta oli) pööret 2,2kW mootoriga. Automaatika peal, suvaline auto täissünt sees. Täiesti elus siiani, müra samuti talutav. On saanud suvel palavaga ka veidi piinamist, ei ole kurtnud. Originaalse mootoriga pidi lolliks minema väikses garaažis müra tõttu. Lisapaagiks ainult üks gaasiballoon, pole tarvidust ka oma tarbeks rohkemaks minu puhul.
Vasta

Autoremondi töökojas samuti rohkem kui 30a madala pöördega mootor peal,  üle 6 aasta on kasutuses tööajal, paake on ka ligi 1000l jagu. Siiamaani probleemid puuduvad.
Vasta

Kepsu külgepidi lõtk 0,5mm ei ole kriminaalne.Kepsulaagril reguleeritakse radiaallõtk
mälu järgi 0,05-0,07mm vahelehtede lisamisega/eemaldamisega laagripoolte liitepindade vahelt.

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta

Lisan ka ühe küsimus. Äkki on kellegil sarnast probleemi olnud.
On üks powercraft kompressor mis sai kunagi päästetud rauda viimisest sest üks mootorivõlli laager oli läbi. See vahetatud ja asi töötas jälle. Nüüd on probleemiks see, et mootor jääb juba kuskil 4-ja bar-i juures jõuetuks. Ja poogiks nagu kinni (mootor tagaks nagu välja surra). Sai võetud ka kolvi osa lahti, et äkki rõngad läbi, aga seal paistab kõik korras. Õli normis. Kas oleks nüüd aeg rauda ära saata või saaks kuskilt veel mingit viga otsida?

Tänud vastajatele.
Vasta

See powercraft on ilmselt ühefaasilise mootoriga. Võimalik, et kondensaator on surma veerel.

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta

(23-01-2022, 16:06 PM)M.R. Kirjutas:  See powercraft on ilmselt ühefaasilise mootoriga. Võimalik, et kondensaator on surma veerel.
Ühefaasiline mootor tahab käivitamise hetkel konekalt ergutust.Ei usu hästi ,et 3f mootor pandud tööle ühe faasi pealt tekitades kondekaga 2 ülejäänud faasi.Nii toimiva vähemalt 1f telfrid.
Vasta

(23-01-2022, 17:57 PM)muska71 Kirjutas:  
(23-01-2022, 16:06 PM)M.R. Kirjutas:  See powercraft on ilmselt ühefaasilise mootoriga. Võimalik, et kondensaator on surma veerel.
Ühefaasiline mootor tahab käivitamise hetkel konekalt ergutust.Ei usu hästi ,et 3f mootor pandud tööle ühe faasi pealt tekitades kondekaga 2 ülejäänud faasi.Nii toimiva vähemalt 1f telfrid.

Tegu on jah tavalise 220v pealt töötava mootoriga välimuselt nagu ikka poes müüdavad kompressorid hetkel. Kas see kondekas mõjutab siis töös olevat mootorit ka?  Kuna käivitamisega probleeme pole vaid töötab mingi pool minutit ja siis hakkab vaikselt ära koolema. Selle aja jooksul on heal juhul 4bari paaki jõunud koguda.
Vasta

Kui kondel ei ole enam piisavat mahtuvust siis jääb mootor jõuetuks.
Ära piina teda rohkem, leia elektiasjanduses pädev inimene ja lase konde ära kontrollida.

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta

(23-01-2022, 21:52 PM)M.R. Kirjutas:  Kui kondel ei ole enam piisavat mahtuvust siis jääb mootor jõuetuks.
Ära piina teda rohkem, leia elektiasjanduses pädev inimene ja lase konde ära kontrollida.
Minu kogemused mootoritega.220v mootor nagu hüdrofori mootor vajab kondekat käivitumise hetkel ergutuseks ja konde kutu siis mootor põleb maha...
380v 3f mootor nagu telfer https://www.autokaubad24.ee/et/tooted/tu...ad-telfrid  .Pistikust läheb sisse 1f 220v ja puldis olev kondekas tekitab puuduolevad 2 faasi juurde ja siin tõesti nõustun,et kui konde väsinud kaob jõud.Olen mõlemit lammutanud ja mõlemaga tegelenud.
Vasta

Ei tekitata juurde kahte faasi. Tekitatakse faasinihe kondensaatori abil ühele mähisele.
Sõltuvalt mootori rauast on 1 kondega skeeme ja 2 kondega skeeme.
Algatuseks tuleks ikkagi konde parameetrid välja selgitada.

P.S.
Olen üsna veendunud, et viidatud "telfritel" on ühefaasilised mootorid.

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta

(24-01-2022, 10:32 AM)M.R. Kirjutas:  Ei tekitata juurde kahte faasi. Tekitatakse faasinihe kondensaatori abil ühele mähisele.
Sõltuvalt mootori rauast on 1 kondega skeeme ja 2 kondega skeeme.
Algatuseks tuleks ikkagi konde parameetrid välja selgitada.

P.S.
Olen üsna veendunud, et viidatud "telfritel" on ühefaasilised mootorid.


Sai kondekas ära võetud. Peal kirjas  cbb60 35uf 450vac 50/60hz 25/70/21
Kahe klemmiga isend.
Sai testriga mõõdetud takistus. Nupp oli keeratud kõige suurema peale mis tester võimaldab takistus mõõta. Näita hakkas tiksuma 0.1- lasin 50,... peale ära tiksuda ja oleks ei tea veel kaua edasi läinud. Sai klemmid vahetatud ja uuesti mõõta ning sama näita oli sama.
Või peab mõõtma seda kui mootorist tulevad juhtmed küljes on. Või ei piisa ainult takistuse mõõtmisest?
Kas on kuskil neid kondekaid müüa eestis (veel parem kui kuressaares)


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Pilt (pildid)
   
Vasta

mõõtma peaks ikkagi mahtuvust
paljud multimeetrid sellega hakkama ei saa aga siiski on ka neid kellel on see võimalus olemas.

ei maks see kondekas palju ja loetakse seda siiski ka poole kohaga kulumaterjaliks -  vaheta ära, halba ei tee.

https://www.oomipood.ee/product/w1_11035...mm_45_92mm
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne