K:kompressor

Kas keegi oskab rääkida miskit kruvikompressori õlimajandusest? 
Sai kasutatuna ostetud Alupi isend üle aasta tagasi. Hoolduse kleeps on ilusti peal, et enne ostu vahetatud õli, õlifilter, separaator ja palju muud.
Mingi aeg sai õli taset kontrollitud alumises paagis. Oli ilusti normis, aga tundus olevat kole tökat pruun.
Ostsin õli, õlifiltri ja asusin vahetama. Alt paagi kraani lahti keerates ei tulnud miskit. Natuke sai õhusurvet kraani otsa, käis mulksatus ja hakkas voolama.
Välja tulev õli oli selline mustjas pruun paksude valgete klimpidega. Vahepeal kippus ka kraani ummistama.
Hullem on see, et natuke alla veerand paagi on paks õli ollus, mis nagu voolata ei taha.
Valasin uut õli natuke paaki ja õli lisamis avast traadiga liigutades sain seda ollust voolavamaks. Aga ilmselt teda jäi ikka sinna veel.
Nüüd siis küsimus. Kas peaks tõsist muret tundma, paagi äkki eemaldama ja sisepesu miskit moodi korraldama?
Või uus õli ja filter ja tööle.
Separaatorit esialgu ei puutunud.
Aasta jooksul on muidugi tööd saanud masin võiks isegi öelda ülivähe. Oli vist natuke üle kümne tunni. Ehk ka see põhjuseks, miks õli selliseks olluseks ilmselt veega segunedes muutunud.
Iseenesest on kompressor töödanud eeskujulikult, miskit õli ollust pole nagu vee sees täheldanud suurt ja kõik muu ka ok.

         
Vasta

See hoolduse kleeps võib ka butafooria olla. Kleeps on-hooldust ei ole. Või on sobimatu õli sisse valatud.
Ei saa õli niimoodi hapuks minna sellise ajaga. Hea oleks see paak maha võtta ja süvapesu teha.
Samuti ka õliradikas  läbi pesta, uus filter, separaator ja õli ning käima. Lasta tal käia koormuse all
kuni saavutab stabiilse töötemperatuuri. Rõhk maha ja sorts õli läbipaistvasse anumasse
lasta ja vaadata mis nägu lubrikant on. Ja siis võib edasi arvata.

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta

Sai suurem kompressori toork hangitud(ingersol PB3-200-3)3kw mootoriga(3faasiga).Komressori agregaat pilbasteks.Mis oleks hea(kindel) valik ja pood kust osta.
Vasta

(14-01-2022, 22:38 PM)tungla Kirjutas:  Sai suurem kompressori toork hangitud(ingersol PB3-200-3)3kw mootoriga(3faasiga).Komressori agregaat pilbasteks.Mis oleks hea(kindel) valik ja pood kust osta.
Ingersoll'i enda oma võiks saada stokkerist, aga väikese vaevaga sobitab ka muud asjad külge.
Vasta

Oma ingersollile sain siit : https://www.pneumo.lv/ terve agregaadi parema hinnaga kui kohalikud müüjad ainult kepsude eest tahtsid.
Vasta

Kas kellegi Co-7 / CO-243 töötab ka 1430rpm mootoriga? Ning kui, siis mis mõõdus mootori rihmaseibiga?

Tehasest peaksid olema 2860rpm mootoritega, aga proovisin oma Co-7 peale olemas olnud 1430rpm mootorit. Kompressori lärmakus kahanes meeldivalt talutavale tasemele ja jõudlus on mulle rahuldav - ma jätakski asja nii, aga kas suudab ikka silindreid õlitada? Mootori rihmaseib on mul d=13,6cm ehk siis kompressor ise käib hetkel (13,6/36)*1430rpm=540rpm kiirusega.

Ning lisaküsimus: kas CO7 puhul saab olla nii, et masin peab käima rihmakatte noolekesele vastupidi? Nt kellegi osavad käed, kes on kunagi silindri-osas asju korraldanud?
Nagu nüüd selgus, siis mu oma käis vähemalt viimased 2..3a tagurpidi ja kui noole suunas tööle panin, tekkis ca 3bar peal silindripeasse tiks. Taas noolele vastupidi tööle pannes tiksu ei ole. Rõhu tootmine on mõlemal juhul sarnane ja tundub, et masinale meeldib justkui tagurpidi käimine rohkem - munpoolest käigu siis nii... Smile

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

Palju õnne! Tiks tulebki alt saalest, sest õlitust ei saa.

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta

(17-01-2022, 21:24 PM)13piisab Kirjutas:  Kas kellegi Co-7 / CO-243 töötab ka 1430rpm mootoriga? Ning kui, siis mis mõõdus mootori rihmaseibiga?

Tehasest peaksid olema 2860rpm mootoritega, aga proovisin oma Co-7 peale olemas olnud 1430rpm mootorit. Kompressori lärmakus kahanes meeldivalt talutavale tasemele ja jõudlus on mulle rahuldav - ma jätakski asja nii, aga kas suudab ikka silindreid õlitada? Mootori rihmaseib on mul d=13,6cm ehk siis kompressor ise käib hetkel (13,6/36)*1430rpm=540rpm kiirusega.

Ning lisaküsimus: kas CO7 puhul saab olla nii, et masin peab käima rihmakatte noolekesele vastupidi? Nt kellegi osavad käed, kes on kunagi silindri-osas asju korraldanud?
Nagu nüüd selgus, siis mu oma käis vähemalt viimased 2..3a tagurpidi ja kui noole suunas tööle panin, tekkis ca 3bar peal silindripeasse tiks. Taas noolele vastupidi tööle pannes tiksu ei ole. Rõhu tootmine on mõlemal juhul sarnane ja tundub, et masinale meeldib justkui tagurpidi käimine rohkem - munpoolest käigu siis nii...  Smile
Pöörlemise suund on selleks,et rihmaratta tiivik tekitaks pumbale jahutust-puhuks pumba poole.
Vasta

Saalede õlitamiseks on kepsude küljes viltu lõigatud torukesed. Seega on tähtis pöörlemise suund.
Tehase seades on pöörlemis suund rihmaratta poolt vaadatuna vastupäeva.
Kui nüüd vastupäeva tuli tiks sisse ja teisipidi mitte. Siis ei saa ka välistada, et kepsud kunagi remondi käigus valepidi sisse pandud?
Südamerahu huvides võib korra kompressori alt karteri või ka küljelt õlivarda kaane küljest võtta. Näeb ära, mis pidi torude lõige on.
Vasta

Kõik eespoolöeldu on õige, lisaks ka see juurde, et rihmaratas on ühtlasi ventilaator, mis peab puhuma agregaadi poole. Aeglasemaks on neid tehtud aastakümneid, pole ükski õlinälga jäänud seepärast.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Pöörlemissuund on peale jahutuse ka tähtis kepsulaagri õlituse seisukohast. Kepsul on viltuse servaga toru
mis õli kepsulaagrisse suunab. Vale pöörlemissuunaga õlitus jääb väga puudulikuks.
Kui õige suunaga tuleb tiks sisse tuleks ehk küljekaan maha võtta ja vaadata kas kepsud õigetpidi sees on.

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta

Aitäh - mõtted on abiks.
Igatahes on mu kompressor kummaline:
- on käinud (vähemalt) mu uues garaažis paar aastat tagurpidi. Ühendades ma pead ei vaevanud: kui rõhku toodab, järelikult on faasid õiged. On peamiselt pumbanud rehve jms. Plus ühe masinaga veidi värvimist jms - vast sellised max pooletunnised tsüklid
- pildil olevad nn torukesed ei ole tagurpidi käies õlisse liikunud lõikepinnaga vaid ümara poolega
- õigetpidi tööle pannes on aga ülemäärane "tiks". Tundub olevat tõesti alaosas

Saaled mahuvad külgsuunas loksuma. Pea 0,5mm. Ilmselt sealt see "tiks" tuleb. Kas ta kuulutab kurja, ei oska arvata...
Markot usun ja madal pööre mulle meeldib, seega peale jääb 4kW & 1430rpm mootor. Ning igati loogiline on ta ka õigetpidi käima panna. Kuigi "tiksuga". Ehk kaob ajapikku ära. Kui midagi huvitavamat juhtub, annan teada Smile


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

Mul on vast 4-5 aastat käinud 1450 (või 1430 või mis iganes ta oli) pööret 2,2kW mootoriga. Automaatika peal, suvaline auto täissünt sees. Täiesti elus siiani, müra samuti talutav. On saanud suvel palavaga ka veidi piinamist, ei ole kurtnud. Originaalse mootoriga pidi lolliks minema väikses garaažis müra tõttu. Lisapaagiks ainult üks gaasiballoon, pole tarvidust ka oma tarbeks rohkemaks minu puhul.
Vasta

Autoremondi töökojas samuti rohkem kui 30a madala pöördega mootor peal,  üle 6 aasta on kasutuses tööajal, paake on ka ligi 1000l jagu. Siiamaani probleemid puuduvad.
Vasta

Kepsu külgepidi lõtk 0,5mm ei ole kriminaalne.Kepsulaagril reguleeritakse radiaallõtk
mälu järgi 0,05-0,07mm vahelehtede lisamisega/eemaldamisega laagripoolte liitepindade vahelt.

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne