[split] Uunikute Talveralli 2007: Toimub või ei? Verbaalne eelmäng.
#21

Kui vana peab olema auto 86 aasta Volvo 245 vist liiga uus?
Vasta
#22

Kui küsimiseks läks siis kas Vaz 2106 va 1984 sobib? Null-kuut tänaseni peaks toodetama aga kas sobib rallile, tegu on korraliku ning tuunimata zigulliga.
Vasta
#23

Igal üritusel on kindlasti oma reeglid. Eelnevad küsijad võiksid pilgu heita eelmiste aastate talveralli teemadele ning lugeda sealt muuhulgas ka vanusele seatud tingimusi, näiteks selline säte juhendist - autod mudeli esmamainimise aastaga 1980 ja varem, kuid mitte uuema väljalaskeaastaga, kui 1984 - http://forum.automoto.ee/attachment.php?aid=22550. Elu näitab, et üldjuhul ei ole oluline mitte valmistamise aasta, vaid auto unikaalsus ning väljanägemine. Ja stiil, ajastu hõng, sõbralik meel ja austus teiste vastu.

Ma ei saa ikka üle ega ümber sellest, et 1980-ndatel valmistatud auto ei ole minu silmis küll "uunikum". Soovitan mäluvärskenduseks sirvida ka täpselt aasta tagasi esitatud mõtteavaldusi samal teemal - http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=14394

Palun mitte võtta minu seisukohti kui rünnakut, vaid ühe inimese hinnangut. Ma ei tunne teist paljusid (või ei tea, et tunneksin, kuna varjunimed varjavad ju õigeid nimesid), kuid austan siiski teistsuguseid arvamusi.

Indrek Sirk
Vasta
#24

Minu silmis ta ka uunikum ei ole, aga samas kui 80ndate stiilis ilusti riides olla ja autol ka tolle aja vidinad juures siis sellise pisikese fiilingu annab ju küll. Jätan igaljuhul omaltpoolt tulemata seljuhul (kui muidugi ühte teist autot selleks ajaks sõitma ei saa) Edu korraldamisel.
Vasta
#25

Tegelikult on läbi aegade parimaks näiteks eelmise ralli Elvise meeskond Chevy Vanil. Allanil ei olnud vanemat masinat aga selle korvas vinge lumevallide ründamine ja tiimi täiuslikkuseni viimistletud stiil. Isegi mustad rinnakarvad, mis avatud kaelusest välja paistsid!
Eks me see aasta pisut ikkagi vaatame seda vanuse asja ja tahaks ikkagi võimalikult rohkem tõelisi vanakesi starti saada, siis ei hakka väga pilli lõhki ajama. Aga üks on selge: Sierra ei ole uunikumBig Grin
Kui aga juhtub tõeline ime ja registreerub 60-70 jõuvankrit, millest kõige nooremad on sünniaastaga 1975, siis jäävad nooremad välja. Seega tõsistele VANAtehnika fännidele väljakutse: tahate, et vanatehnika sõidud oleksid ikka tõeliste uunikumide pärusmaa, tooge omad masinad välja. Kuid kolmele-neljale väärilisele uunikumile ei hakka keegi midagi korraldama. See oleks ju nukker, kui Talveralli rida oleks vaid selline: Eno TA-6 ees, siis Teet "Helge Tee" kolhoosist Almaga sabas, siis üks Buick ja Nõmmik Muhuga ning paarisaja meetrise vahega jõlguksid sabas paar Põrnikat, Kits oma rohelise VW-kupeega ja äkki ka Didõk "Suure Kassiga". Me võime need mehed ju niisama endale külla kutsuda... mingi lihtsa Legendi alusel.
Vasta
#26

Millal regamine algab?Willis Jeepiga,60a,tahaks stardis olla,kereremont toimumas praegu.Loodame stardiks valmis saada...Auto koha pealt siis seda et Eestis ei tohiks neid rohkem olla,vanust peaks ka piisama.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#27

Tahan pakkuda mõned ideed talveralli kohta:
1. vanusepiirang (unikaalsus) - on olemas idee kuidas arvestada matemaatiliselt uunikumi väärtus, tõmba endale fail: www.hot.ee/ds23/autovaartus_proov.xls , pane oma auto kohta õiged numbrid ja kui resultaat on positiivne, siis auto sobib üritusele. Võib küll veel täpsustada mõned parameetrid aga põhimõtteliselt?
2. Kui me sõidame TULIP-RALLI (legendiga) on õige kasutada õige aja (kuni 1987a.) navigatsiooni seadmed - tripmaster, speedpilot, taimer ... aga mitte laptop ja GPS.
3. Legendi ja ristsõna kohta - (mul endal midagi vastu ei ole, isegi on väga huvitav) kui on plaanis teha rahvusvaheline ralli (naabrid Lätis ja Soomes) siis tekstid peab dubleerima inglise keeles ja küsimused peavad olema adekvaadsed.
4. Välismaal sarnase ürituse ajal mobiiltelefoni kasutamine on keelatud (v.a. kriitilised situatsioonid või tehniline abi).
Ehk kõik see on liiga keeruline aga...
Vasta
#28

Fantomas Kirjutas:Tahan pakkuda mõned ideed talveralli kohta:
1. vanusepiirang (unikaalsus) - on olemas idee kuidas arvestada matemaatiliselt uunikumi väärtus, tõmba endale fail: www.hot.ee/ds23/autovaartus_proov.xls , pane oma auto kohta õiged numbrid ja kui resultaat on positiivne, siis auto sobib üritusele. Võib küll veel täpsustada mõned parameetrid aga põhimõtteliselt?

Selle järgi minu autode väärtused ``jämedalt`` 21, 15 ja 17 Cool
Vastuse variandile et Palju Eestis sai pandud vastus vastavalt minule teadaolevate liikuvate ja enamvähem originaal korras masinate olemasolust.
Teen lähipäevil ARK-i järelpärimise liiklusregistris olevatest sõidukitest millede vastu mul isiklik huvi.
Mõned vanemad andemed BMW haininadest http://www.e21.ee/forum/viewtopic.php?t=381&highlight=

``E23 728 1978a.``
www.e21.ee "Klassikalised BMW'd"
Fiat-i foorum Fiati Sõbrad
Priit Peljo 51 79 063
Vasta
#29

Sergei, Sinu pakutud lahendused 2 ja 4 on tegelikult olnud sooviks juba algusest peale aga Eestis ei ole see võimalik. Lihtsalt eestlane on selline tegelane, et seda sitta ja vingumist ei kannata keegi välja. Mis Sa arvad, miks me Kaspariga oma ralli-Mossele esimese asjana installisime Halda Speedpiloti ja miilides spido? Mis kuradi Talveralli London-Sydney replicaga see on, kui autos on läppar ja kõps...
Mis tõlget ja adekvaatsust puudutab... see on raske juhus. Hetkel veel ei ole plaanis rahvusvaheliseks asja ajada, vaid Eest omadele vanatehnikahuvilistele lõbu pakkuda. Ja see aasta saavad osad küsimused olema sellised, mida välismaalane ei saakski lahendada, kirjuta või hiinlasele Hiina keeles.
Ma ei julge veel väita aga see aasta tahan teha Road Booki 40-aasta taguses stiilis, kus ei ole ainult ristmiku jooniseid vaid vahepeal mõisted "pööre", "kurv", "otse", "tagasipööre", "hargnemine" ja nendele juurde siis kummale pole, paremale või vasakule. Märkuste lahtrisse ohud ja vajadusel täpsustused. Sellised lahendused olid vanasti ja äkki ka see aasta kasutusel lõikudes, kus on pikal distantsil vähem kruttimist.

Aga siia ka natuke 40-aasta tagusest autorallist pildikesi, et Te ikka oskaksite ennast stiliseerida Cool
Shell 4000 Rally 1967 pildialbum
Vasta
#30

Oot misasja, kas inimesed päriselt ka sõidavad Talverallit GPSiga või? Mul olid kaks aastat tagasi küll kõik kabiinis leiduvad silmad, käed ja jalad (kõiki kaks paari) tööd täis, et vältida legendist välja pudenemist, mida selle GPSiga seal veel teha on? Iseasi kui antaks kaardi peal punktid kätte ja tuld, aga legendiga ei tea enne ette, kuhu see sind täpselt viib, kui pole läbi sõitnud.

Muidugi lõplik koht oli praktiliselt viimane ka, nii et võib-olla peakski siis kähku GPSi ostma Smile
Vasta
#31

Meil oli odomeetri tuli katki - näitu valgustasime taskulambiga, lisaks tuli näit jagada kohapeal välja arvutatud "Tambovi konstandiga" (tagasilla ülekanne muudetud), läptopid jätsime koju ja GPS-i ka ei olnud ning ikka rajalt ära ei eksinud!

OT: Kaifisin eile Motors TV peal Transafrican Classicu saadet, meie Talveralli sarnane üritus läbi musta mandri. Väga kaif.
Vasta
#32

Jesper Kirjutas:Oot misasja, kas inimesed päriselt ka sõidavad Talverallit GPSiga või? Mul olid kaks aastat tagasi küll kõik kabiinis leiduvad silmad, käed ja jalad (kõiki kaks paari) tööd täis, et vältida legendist välja pudenemist, mida selle GPSiga seal veel teha on? Iseasi kui antaks kaardi peal punktid kätte ja tuld, aga legendiga ei tea enne ette, kuhu see sind täpselt viib, kui pole läbi sõitnud.

Muidugi lõplik koht oli praktiliselt viimane ka, nii et võib-olla peakski siis kähku GPSi ostma Smile

Kasutad näiteks täpis odomeetrina. Aga eelmine aasta olid ikka paljudel GPSid autodes. Endal oli ka aga selleks et kui täielikult LOST olen siis teaks lokaliseerida ennast.
Vasta
#33

Priit Peljo Kirjutas:Selle järgi minu autode väärtused ``jämedalt`` 21, 15 ja 17 Cool
Vastuse variandile et Palju Eestis sai pandud vastus vastavalt minule teadaolevate liikuvate ja enamvähem originaal korras masinate olemasolust.
_______________________
E12 518 1977a., E12 520 1981a., Fiat 127 1980a.
Mul on tunne et BMW E12 518 ja BMW E12 520 on ikka põhimõtteliselt üks mudel (E12), vahe on ainult mootori mahust, mis talvel ei ole eriti tähtis.
Minu meeles on vaja arvestada ikka üldtüüpi jargi - näiteks: Citroen DS aga mitte DS19, ID19, DS20, DSuper, DS21, DS21efi, DS23, DS23efi, DS23familiale ja nii edasi. Küll GOLF mkI ja GOLF mkVI on täitsa erinevad autod aga kuskilt loogika peab olema.
Praegu tahan näha kas formula töötab või see on minu rumalus Smile
Vasta
#34

Minu tagasihoidlik aparaat on selle valemi järgi siis tippuunikum, skoor oli tervelt 43 Smile

Ma arvan et igasugu valemid on saatanast, sisetunne on palju parem kriteerium.
Vasta
#35

Fantomas Kirjutas:Praegu tahan näha kas formula töötab või see on minu rumalus Smile

See valem ei arvesta neid erandeid, millest Priit on aeg-ajalt rääkinud. Näiteks mul on masin, mida toodeti suht muutmatul kujul 1968-1992. Ja kuna mul tegemist suht uue aastakäiguga (mis ei mahu reeglite piiridesse), siis "ei sobi". Sama lugu on kindlasti ka põrnikate, minide ja muude nn. sama saatusega autodega, mida tegelikult ikkagi lastaks rajale, olenemata konkreetse masina väljalaskeaastast Smile

Ja reaalne pole ka see, et 1968-1992 toodetud masin, mille vl. aasta on 1992, mida on eestis vaid 4tk, mahub piiridesse ja on valemi järgi sobiv Smile Kui neid oleks Eestis 5tk, siis enam ei sobiks Big Grin Seepärast ei saagi valemi järgi öelda kes sobib ja kes mitte. Viimane näide on muidugi pilli lõhki ajamine, palun mitte võtta väga isiklikult Smile
Vasta
#36

Minu Valiant sai skooriks suisa 102, too vana Taunus 143 Big Grin Esimene peaks ainuke Eestis olema, teist teadaolevalt 2 tükki. Mõlemal mudelil tootmisaeg vaid 3 aastat, eks seegi loeb. Valiandi väärtust ralliautona tõstab veel ka fakt, et täpselt sellisega sõideti tipptasemel selleaegset(60'te rahvusvaheline rallisari) MM-rallit ja ta on FIA Historic-auto, millel olemas homologeering.

Tegelikult ei ole valem saatanast, kui sinna lisada veel ka eripärasuse "tambovi koefitsent". Näiteks Vihuri originaal VAZ-rallikas või IZ-tehase originaal 412Rally on tippuunikum, kui selline leiduks. Mis sest, et nende tavalisi õdesid-vendi on maailm täis.Viimane on näiteks soomlastel ju olemas, 100% originaal...
Vasta
#37

Fantomas Kirjutas:Minu meeles on vaja arvestada ikka üldtüüpi jargi - näiteks: Citroen DS aga mitte DS19, ID19, DS20, DSuper, DS21, DS21efi, DS23, DS23efi, DS23familiale ja nii edasi. Küll GOLF mkI ja GOLF mkVI on täitsa erinevad autod aga kuskilt loogika peab olema.
Praegu tahan näha kas formula töötab või see on minu rumalus Smile
Töötab -- ja nagu eespool korduvalt kirjutatud, tegelikult otsustavad sõiduki vanasõidukiks pidamise üle lõplikult ju inimesed. Aga näidisarvutustest: meie pere üks auto sai 123 ja teine 42 punkti. Või kui võtta tootmisaeg aastast pisut pikemaks (aknaklaaside == kere põhistruktuuri muutumatuse järgi), siis vastavalt 99 ja 37 punkti, mis nende vanusega üsna klapib.

Mina vana valemifetišistina tahaksin aga mõne asja kohta küsida.
Kui valem Excelist kopeerida ja pisut inimloetavamale kujule teisendada, saame, et

punktid =
0,5 * (1983 - esimene_tootmisaasta) +
2,0 * (1988 - hinnatava_auto_tootmisaasta) +
0,2 * (2008 - viimane_tootmisaasta) +
50,0 / eksemplaride_arv_Eestis -
15

Esiteks kaaludest. Miks esimene tootmisaasta mõjutab punktisummat 2,5 korda rohkem kui viimane tootmisaasta?

Teiseks: mille järgi on võetud aastaarvud 1983, 1988 ja 2008?

Kolmandaks märgin, et eksemplaride arv mõjutab lõpptulemust praktiliselt ainult seni, kui neid on kuni paarkümmend, ja selles vahemikus (nagu ka Wax kirjutas) muutuvad punktid väga kiiresti. Siin võiks ehk mingit logaritmilist tüüpi funktsiooni kasutada.
Vasta
#38

wax Kirjutas:See valem ei arvesta neid erandeid, millest Priit on aeg-ajalt rääkinud. Näiteks mul on masin, mida toodeti suht muutmatul kujul 1968-1992. Sama lugu on kindlasti ka põrnikate, minide ja muude nn. sama saatusega autodega, mida tegelikult ikkagi lastaks rajale, olenemata konkreetse masina väljalaskeaastast Smile
Ja reaalne pole ka see, et 1968-1992 toodetud masin, mille vl. aasta on 1992, mida on eestis vaid 4tk, mahub piiridesse ja on valemi järgi sobiv Smile Kui neid oleks Eestis 5tk, siis enam ei sobiks Big Grin Seepärast ei saagi valemi järgi öelda kes sobib ja kes mitte. Viimane näide on muidugi pilli lõhki ajamine, palun mitte võtta väga isiklikult Smile
Küsimus on selles mis on meie jaoks tähtsam, kas mudeli vanus või konkreetse auto väljalaskmise aasta. Praegu on programeeritud et auto väljalaskmise moment on neli korda tähtsam kui mudeli autoriteet Smile
Kui otsustame et välimus ja nimi on tähtsam - saab siis valem parandada.
Viimane veerg kõvasti mängib rolli kui tegemist on tõesti Eesti jaoks unikaalse autoga, mida on Eestis vaid 1 - 5 tk. Kui autod on üle 100 see koefitsient juba eriti rolli ei mängi.
Vasta
#39

olevtoom Kirjutas:punktid =
0,5 * (1983 - esimene_tootmisaasta) +
2,0 * (1988 - hinnatava_auto_tootmisaasta) +
0,2 * (2008 - viimane_tootmisaasta) +
50,0 / eksemplaride_arv_Eestis -
15

Esiteks kaaludest. Miks esimene tootmisaasta mõjutab punktisummat 2,5 korda rohkem kui viimane tootmisaasta?

Teiseks: mille järgi on võetud aastaarvud 1983, 1988 ja 2008?

Kolmandaks märgin, et eksemplaride arv mõjutab lõpptulemust praktiliselt ainult seni, kui neid on kuni paarkümmend, ja selles vahemikus (nagu ka Wax kirjutas) muutuvad punktid väga kiiresti. Siin võiks ehk mingit logaritmilist tüüpi funktsiooni kasutada.
1. Viimane tootmisaasta mängib rolli siis kui omanik otsib varuosi - selge et Ziguli jaoks on palju lihtsam osta mingi detail kui Austini jaoks mille tootmine lõppes 30a. tagasi. Miks see number mõjub nii vähe? Ei tea, see on minu isiklik arvamus Smile
2. Aastaarvud, mõtlesin nii:
kui mudel vanem kui 25a. saab +
kui konkreetne auto on vanem kui 20a. saab +
3. Sul on õigus - seda funktsiooni saab küll parandada aga kahjuks ei tea kuidas (ma ei ole Exeli ni hea sõber)
Vasta
#40

kuigi regamiseks on ilmselgelt vara ja oma vanemaid autosid on tehnilistelpõhjustel veel võimatu starti tuua, siis loodan ka salamisi oma asümeetrilise(3 ukseline sedaan) volvo 240 kvalifitseeruda, aasta on küll 1987 aga samas ju tegemist suht koht unikaalse autovärdjaga, kui ei lubata siis äkki väjaspoolarvestust ikka saab sõita, olen küll seda meelt, et päris tava sierrasid starti ei lubata, peaks olema sellised masinad mis oleks nii vaatajatele kui ka osalejatele huvitav kaeda, eelmine aasta sai sõidetud bmw e21-ga tegu pole just teab mis uunikumiga aga tänaval neid enam ei kohta
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne