Stange kroomimine.
#1

Tere ja head uut aastat foorumirahvale!

Kerkis päevakorda selline küsimus, et oleks vaja hakata tegelema ühe suuremat sorti nn "põrkeraua" kroomimisega. Kuulub see ühe USA päritolu vanema liikuri tagaosa külge.
Kuna aga kroomimine või õieti eeltöö on vägagi kallis tegevus, siis mõtlesin sellega omal käel proovi teha.Õhtuti nagu aega on..... Tegemist pole päris poelettidelt saadaoleva kaubaga ja vaevalt et analoogseid isendeid Ameerika mandril parema kroomiga väga palju ja normaalse hinnaga saada oleks, seega prooviks asja kohapeal läikima saada.

Stange näeb iseenesest välja selline:
[img][Pilt: p1020007fl8.th.jpg][/img]

Detail on sirge ja ilma vigastusteta, kuid pealispind on aastate jooksul omandanud apelsinikoore sarnase katte.
Kõige hullem koht näeb välja selline. Väikesed kraatrikesed on näha aga käega katsudes neid ei tunne.
[img][Pilt: p1020010ba0.th.jpg][/img]

Stange tagapool näeb välja selline
[img][Pilt: p1020011tf1.th.jpg][/img]

Küsimused siis kogu selle asja kohta järgmised:

1) Kas äkki on ikka mõeldav viia detail mõne kogenud kroomimehe (nt Igor Brokk Narvast) juurde. Ma ei nõua mingit 100% näitusekvaliteeti aga hiljem nähtaval olev osa stangest võiks ikka normaalne välja näha. Või on see siiski mõeldamatult kallis variant?

2) Kui minna isetegemise teed siis kuhu võiks julgelt minna, stange kaasas et: "Tere, võtke sellelt vana galvaanika maha ja pange esimene kiht vaske peale". Või peab selleks kusagil (nt Vasaras, Normas) mingeid tutvusi omama?

3) Kas kroomi eemaldamisel kaob ka rooste stange tagaosalt, või peab sellega eraldi tegelema.

4) Kui see mahukas lihvimise-poleerimise etapp läbi on siis kuhu viia detail nikeldamisse ja kroomimisse. Olen kuulnud, et näiteks Vasaras pidi kvaliteet kõikuv olema

Sellised küsimused siis 2007 aasta teise päeva pärastlõunal.
Äkki jagate kogemusi?

Terv,
Vallo

1950 M-400; 1962 K-175A; 1984 Accord, 1973 Mopar power, Swedish daily-driver Wagon
Vasta
#2

Tere ja head uut!

1.Kroom keemiliselt eemaldada.
2.Eeltöö on kallis ja kui tahad kokku hoida,siis tee ise.(võin jagada näpunäiteid)
3.Kroom peale Vasaras? või Narvas.

Kui tahad lähemat infot,siis www.retromc.ee

:I M Back
Vasta
#3

1. Peaks olema väga kallis, Minu käest küsis Martin kunagi kogu kupatuse eest (eeltöö+vask+kroom) 1200 kr/dm2!!! Usun, et teised mehed sellised röövlid küll pole, aga ka poole väiksem hind läheb kokku üsna kalliks.

2. Mis mõttes vana galvaanika? Kui lähed isetegemise teed, siis võtad ju ise vana galvaanika maha

3. Vana kroomi keemilisel eemaldamisel ei kao rooste kuhugi, üldiselt nii korrodeerunud detailil pole mõtet vana kroomi keemiliselt eemaldada, niigi on roostet palju ja peab kõvasti lihvima.

4. Olen neli korda lasknud Vasaras teha ja alati on olnud tippkvaliteet, tõsi küll, mõni aasta tagasi; olen kuulnud, et Vasar enam eriti väiketellimustega ei taha tegelda, seega peab vist vastuvõtjat "määrima" enne.

Minu soovitus on see töö ise ära teha, kui eeltöö on tehtud, siis kellegi ikka leiad, kes ära kroomib.
Samas, eeltöö maht sügavate roostekahjustustega detailide korral on meeletu. Hakkad pihta jämeda käiaga -- väiksemad roosteaugud, siis peenemaga, siis saad minna üle juba liivapaberite peale 100--800, siis vilt lihvimispastaga. Suuremad roostekahjustused tuleb tina või vaske täis sulatada ja siis lihvida. Lõpus peab detail läikima sama moodi nagu kroomituna, sest kroomikiht on nii õhuke, et toob kõik pinnadefektid välja. Töö maht on suur, aga lõpptulemus ei erine eriti vabriku omast.

Alternatiivne variant on kroomvärvimine, vist mingi elnino vms nimega tegelane promos seda kunagi tqhq-s, samas kui on tegemist unikaalse autoga, siis viimane variant langeb muidugi ära.
Vasta
#4

jurkman Kirjutas:siis vilt lihvimispastaga.
Mis pastasid kasutad? Minul on teada roheline ehk GOI pasta ja nn teemanditolmu pasta. On veel mingisuguseid uuemal ajal juurde tekkinud?

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#5

[quote=jurkman]

2. Mis mõttes vana galvaanika? Kui lähed isetegemise teed, siis võtad ju ise vana galvaanika maha

3. Vana kroomi keemilisel eemaldamisel ei kao rooste kuhugi, üldiselt nii korrodeerunud detailil pole mõtet vana kroomi keemiliselt eemaldada, niigi on roostet palju ja peab kõvasti lihvima.

[quote=jurkman]


Muuga infoga nõustuks aga nagu me teame võetakse enne kroomimistööde alustamist vana kroom maha galvaaniliselt, kuna kroom palju tugevam kui teras.

Kas keegi oskab veel kommenteerida seda , et kas rooste jääb vana kroomi eemaldamisel alles? Siis vist lahenduseks liivaprits.
Üldiselt oli selle roostes koha näol tegemist stange tagapoolega, mis mitte kusagilt nähtavale ei jää ja seega ka mingit lihvimist-poleerimist ei vaja. Lihtsalt ära puhastada ja kroomiga katta roostekaitse eesmärgil.

Valts

1950 M-400; 1962 K-175A; 1984 Accord, 1973 Mopar power, Swedish daily-driver Wagon
Vasta
#6

eberhard Kirjutas:
jurkman Kirjutas:siis vilt lihvimispastaga.
Mis pastasid kasutad? Minul on teada roheline ehk GOI pasta ja nn teemanditolmu pasta. On veel mingisuguseid uuemal ajal juurde tekkinud?

ei kasuta midagi uuemat.
vene ajast pärit roheline pasta, ei tea ta marki. St, mitte pasta, vaid ikka selline tahke asi, mis vildi peale hõõrutakse.
Mis see teemanditolmu pasta endast kujutab ja kust seda saada võiks?
Vasta
#7

jurkman Kirjutas:
eberhard Kirjutas:
jurkman Kirjutas:siis vilt lihvimispastaga.
Mis pastasid kasutad? Minul on teada roheline ehk GOI pasta ja nn teemanditolmu pasta. On veel mingisuguseid uuemal ajal juurde tekkinud?

ei kasuta midagi uuemat.
vene ajast pärit roheline pasta, ei tea ta marki. St, mitte pasta, vaid ikka selline tahke asi, mis vildi peale hõõrutakse.
Mis see teemanditolmu pasta endast kujutab ja kust seda saada võiks?
Roheline pasta ehk GOI (kahjuks ei tea mida see pasta nimetus tähendab ja millest koosneb) ongi selline väikeste kangikeste kujul turustatav ollus, mis petroolis pehmeks tehtuna kantakse lapile või viltkäiale. Teemanditolmu pasta on välimuselt hallikasvalge mass mida omal ajal liikus (tehasest väljatassituna) väikestes paarikümnegrammistes tuubides. Teemanditolmu pastat lastakse "törtsuke" tärpentinisele lapile või viltkäiale ja hõõrutakse selle massiga siis eset kuni kõrgläike saamiseni. Mõeldud ongi ta lõpliku poleerimise tegemiseks. Kust saab? Mina sain ühe arhailise tuubi kunagi Kadaka tee autotäikalt.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#8

Siis teemast:
1.Kroom eemaldatakse keemiliselt ja rooste kaob koos sellega igavikku!
2.Martin ütles selle summa seepärast ,et keegi teda ei tüütaks eeltöö koha pealt.(ise olen arutanud samamoodi,et kui saab ükskord kõrini sellest lihvimisest ja poleerimisest,siis tõstan hinna 2000.- eeki ruutdetsimeeter ja olengi sellest orjusest prii!)
3.Ärge palun kasutage käiasid ja rohelist(poleerija surm) pastat!Tänapäeval kasutatakse inimsõbralikumaid poleerimis vahendeid.
4.Võtke ühendust ja võin jagada näpunäiteid kuidas on võimalik lihtsate vahenditega teha eeltööd ning kroomida.
tel: 51 99 00 78

:I M Back
Vasta
#9

to:eberhard:GOI pasta oli välja töötatud Peterburis Riikliku =ptikaseadmete Instituudi katselaborites ja oli ette nähtud rabedate ja kõvade materjalide lõpptöötlemiseks.Need olid mikropulbrid,terasuuruse alusel jaotatud kolmeks ja eristamiseks värvitud erinevalt.Sellega oli väga jõudus peale klapipesade vahetust klappe sisse soveldada kuid ta oli üsna mürgine.
Vasta
#10

Tsiklimeister Kirjutas:3.Ärge palun kasutage käiasid ja rohelist(poleerija surm) pastat!Tänapäeval kasutatakse inimsõbralikumaid poleerimis vahendeid.
4.Võtke ühendust ja võin jagada näpunäiteid kuidas on võimalik lihtsate vahenditega teha eeltööd ning kroomida.
tel: 51 99 00 78
Kas ei võiks siin siiski paari sõnaga kirjeldada neid lihtsaid vahendeid ja ühtlasi selgitada miks roheline pasta ja käiad on vastunäidustatud?

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#11

eberhard Kirjutas:
Tsiklimeister Kirjutas:3.Ärge palun kasutage käiasid ja rohelist(poleerija surm) pastat!Tänapäeval kasutatakse inimsõbralikumaid poleerimis vahendeid.
4.Võtke ühendust ja võin jagada näpunäiteid kuidas on võimalik lihtsate vahenditega teha eeltööd ning kroomida.
tel: 51 99 00 78
Kas ei võiks siin siiski paari sõnaga kirjeldada neid lihtsaid vahendeid ja ühtlasi selgitada miks roheline pasta ja käiad on vastunäidustatud?

ju vist räägib profi seisukohast, asjaarmastajale, kes pidevalt sellega ei tegele, ei tohiks see pasta midagi teha.
mulle ei ole roheline pasta küll midagi tuntavat põhjustanud, teine lugu oli vase lihvimisega, mida sai esimene kord ilma kaitsevahenditeta tehtud, siis pidin küll pärast kopsud välja rögistama, hiljem respiraatoriga töötades probleeme polnud.
Vasta
#12

Tere ja mitte ei saanud vaikki olla!!!

Vasaras kroomitud stange http://www.album.ee/node/14944232/50105358#browse

ja see pole esimene kord kui Vasaras suisa s...a tehakse.Kuidas on võimalik,et kroom eemaldub peopesaga üle silitades!
Pilt ise on tehtud välismaal galvaanika tehase väravas 11.04.2008.Sinna sai viidud ka Teiste kaaskannatajate suuremad detailid.(väiksemate detailide kroomimine toimub Martini kaudu ja kvaliteet on super).

Lugupidamisega

:I M Back
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne