K:polsterdamine
#1

Tervitused.


Soovitage kohti kus tehakse polstritöid.
Vasta
#2

Väga kvaliteetset tööd teeb firma "Teping".   http://www.teping.ee/?id=19   Kui odavat kohta otsid, siis muidugi nad hästi ei sobi.




`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta
#3

http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=14457
selles teemas paar linki

Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta
#4

Polsterdamine on ka minu jaoks endiselt kuum teema. Hinnad sama töö eest Eestis erinevad kuni kolm korda - olen korduvalt hinnapäringuid teinud ja nad kõik ükshaaval läbi jooksnud...

Järgnevalt mõned isiklikud kogemused:

1. Softman- seal lasin 2006a teha oma 78a XJ sisu, punane nahk. Juhiiste oli kohe loppis; keskkonsoolill ja uksepolstritel ei võetud vana nahka maha, vaid tõmmati vanale uus peale, mistõttu polstriosade mõõdud pisut suurenesid ning paigaldus muutus suht keeruliseks. Näiteks raadiokonsool ei mahtunud enam oma auku jne.
Tänaseks (pärast u. 10000 km läbisõitu) on lahti vajunud seljaosade katted, muidu on kõik ok.
Hinda küsides pead ise tegelema ja istmetega edasi tagasi jooksma - järelikult meestel läeb hästi niigi...

2. Teping - tõesti üks pikaajalisema kogemusega polstrifirma Eestis; on välja koolitanud ja palju tegijaid, kes praegu omapäi teguitsevad...Seal olen lasknud teha vaid uusi autosid, kvaliteet on olnud hea (mitte väga hea) aga hind on see, mis võtab ninast vere välja. Kuuldavasti on tehtud üks hinnauuring, mille tulemusena selgus, et kui lasta ühel keskklassi autol istmete nahaõmbuls teha Hollandis (transport tuleb muidugi juurde) - pääsed 1000.- EURiga, kui aga Tepingus, siis maksad 2360.-EURi...?????
Ühesõnaga, Teping on minu poolt maha kantud....

3. Polster - Lasin 2004a oma Alfa Romeole teha kunstnahksisu. (oli üks selline ökoprojekt). Tänaseks (läbisõit u. 20000 km) on juhiiste külgedelt täiesti kulunud, kuigi meistri arvates pidi see vastu pidama vähemalt 100000 istumist. Õmblustöö oli, tõsi küll, korralik.
Tänaseks on mees omale läänest (skandinaavia) tööd leidnud (vist lennukisisud jms) ja kodumaiseid kliente enam heameelega näha ei taha...

4. Strainer - oma silmaga olen näinud ainult üht nende tehtud autot - see ilus sinine Stang, mis korra ka Lustisõidul käinud...
Sisu kvaliteet mulle meeldis ning oma Mark VII istmed viisin ka sinna töösse. Hind, mille kokku leppisime, oli ka hea.
Tulemus on vast max. kuu pärast näha....eks siis paista.
Koduleht on siin: http://www.hot.ee/autopolster/002.html

5. Käisin ka Tartus ühes firmas, kes tegeleb autosisudega. Firma nime kahjuks ei mäleta, küll aga mäletan meistri suhtumist - see oli sõbralik ning asjalik. Hinnapakkumine tehti samuti väga mõistlik. Kahjuks jäi minu poolt realiseerimata, kuna istmed asusid Tallinnas, firma aga Tartus.
Mäletan ainult, et see firma asus Jänese tänaval. Lõunaeestlastele soovitan ta üles otsida...
Vasta
#5

Mina oskan kiita Tepingu ja Straineri tööd.
Tepingus suudeti teha originaalmaterjalist Mosse iste korda. Võeti valgest ja kõvaks tõmmanud dermatiinist iste algosadeks, nihutati katkine plastkant natuke teise kohta ja õmmeldi kõvaks tõmmanud plast kant uude kohta. Rohkem mind seal näha ei taheta (heas mõttes) tööle annan hinnangu 5+, murdunud nõelad ja ropud sõnad läksid Tepingu arvele töö eest maksin vähesed 400 krooni.

Straineris sai tehtud GAZ 21 polster. Hinne 5-, meister on tasemel aga minu esitatud lähteülessanne ja järelvalve jäi nõrgaks. Nimelt ei asetatud kaua rullis seisnud 60-ndatest pärit laematerjali eelneval sirguma ja nüüd sirgub laes, ehk iga kuuga jääb kortse vähemaks, kuigi oleks võinud kohe olla täiesti perfektne. Ukse polstrite alla läks liiga paks aluskiht kuigi originaali on mul kodus lademetes, ma lihtsalt ei taibanud seda kohe nõustada.

Plastkante nagu nõukogude 60.-80. aastate autodel oli ei õmble mitte keegi, sest kasutatud ja aukudega kant lõhub masinat ja uut ei ole eriti saada. Kuna mul on majandada valdavalt selle ajastu tehnika, siis oli mul odavam ehitada kodugaraazist polstritöökoda ja osta vajalik tehnika. Kuna see ei ole minu sissetulekuga ja tähtaegadega seotud, siis ei ole ka lõhutud masinatest ja katkistest nõeltest kahju. Õhtuti nokitsedes olen juba suutnud oma tarbeks meisterdada ühe väikelaeva, ühe Volvo limusiini, GMC luksusbussi (polstritegija unelm - tonn svammi ja kilomeeter sametit) ja muud nipetnäpet veokaid ja katkisi limude istmeid. Tegelikult ei ole selles midagi keerulist, kui on õmblusmasin, mis on nö siduriga ja mõeldud paksemate asjade õmblemiseks ja muidugi mingid elementaarsed tööõpetuse tunnis saadud käelised oskused. Alguses tegin mitu korda ümber nüüd saan juba esimese korraga hakkama. Pruugitud vene masinast piisab täielikult. Kui on huvilisi, kel on pisemaid töid teha, siis võin nõu ja jõuga aidata, suuremate tööde jaoks pole kahjuks aega, kuna pean tööl ka käima.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#6

Mu küsimine sobib ka vast siia teemasse: kui palju kulub kogemuste põhjal näiteks MZMA 400-le, 407-le Gaz 11-le, 12-le, 13-le, 20-le, 21-le jne istmematerjali ja laematerjali? Kvaliteetsele polstrikangale võib sattuda mingite restide müügil pooljuhuslikult ja kui pole vajaminevat kogust orientiirina silme ees, võib osta kas liiga vähe või liiga suure varuga.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#7

Piibur Kirjutas:Õhtuti nokitsedes olen juba suutnud oma tarbeks meisterdada ühe väikelaeva, ühe Volvo limusiini, GMC luksusbussi (polstritegija unelm - tonn svammi ja kilomeeter sametit) ja muud nipetnäpet veokaid ja katkisi limude istmeid. Tegelikult ei ole selles midagi keerulist, kui on õmblusmasin, mis on nö siduriga ja mõeldud paksemate asjade õmblemiseks ja muidugi mingid elementaarsed tööõpetuse tunnis saadud käelised oskused. Alguses tegin mitu korda ümber nüüd saan juba esimese korraga hakkama. Pruugitud vene masinast piisab täielikult. Kui on huvilisi, kel on pisemaid töid teha, siis võin nõu ja jõuga aidata, suuremate tööde jaoks pole kahjuks aega, kuna pean tööl ka käima.

Ja ongi 2008 aasta Restaureerimiskonverentsi teeme ja ettekandja olemas!
Esimesel konverentsil sellest küll räägiti aga siiski........
Härra Piibur teeb ehk oma järgmisest sisuprojektist korraliku fotoseeria ja asi see Power-Pointis siis üks korralik ettekanne valmis pole teha. Home-made interior.

terv,
Vallo@vabandust et OT

1950 M-400; 1962 K-175A; 1984 Accord, 1973 Mopar power, Swedish daily-driver Wagon
Vasta
#8

Gaz 21 lae polstri marerjali vaja 4.9 ruutmeetrit. Minule valmistas endise Koeru Autoremondi tehase meister ja kvaliteet on väga hea. Hind normaalne. Kui palju kulub teiste markide jaoks, siis pead ise küsima tel. nr. 5203810 või 3854258 Aksel Kerem.
Vasta
#9

Tänud kõigile,eks vaatan ja uurin,kus töö ära teha lasen ja eks siis pajatan kuda läks ja mis maksma läks.
Vasta
#10

eberhard Kirjutas:Mu küsimine sobib ka vast siia teemasse: kui palju kulub kogemuste põhjal näiteks MZMA 400-le, 407-le Gaz 11-le, 12-le, 13-le, 20-le, 21-le jne istmematerjali ja laematerjali? Kvaliteetsele polstrikangale võib sattuda mingite restide müügil pooljuhuslikult ja kui pole vajaminevat kogust orientiirina silme ees, võib osta kas liiga vähe või liiga suure varuga.

Elu on näidanud, et kui on Abakhani poes restide kastis sobivat materjali, mida seal ikka vahel on, siis tuleb kohe kõik ära osta. Kuna jääkide hind on enamasti taskukohane ka suuremates kogustes, siis saab hiljem defektidega kohti välja jätta ja ei pea muretsema jätkamiste pärast. GMC luksusbussile sobivast sametist ostsin poe korraga tühjaks, saades sametit umbes 30 meetrit, mis läks maksma tühised 800 krooni. Väikeautole, nagu MZMA või ZAZ läheb üldiselt 5 m istmete riiet ja 4 m lae riiet, keskmised sõiduautod 7 m istmetele ja 5 m lakke ja 7 kohalised limud 10 m istmeid ja 8 meetrit lakke. Alati on targem võtta riiet varuga, täpseid jooksvaid meetreid on raske öelda, sest mõnel margil on rohkem dermatiinist servi ja mõnel vähem. Servade tegemine võtab ka parasjagu materjali, sest muster ja venimise suund peab klappima ülejäänud istmega. Dermatiini tuleb ka varuda piisavalt, sest arvestada tuleb venimise suunda ja kõiki lõikeid ei saa ökonoomselt paigutada. Uksed ja muud kattedetailid kulutavad valdavalt 5 m.
Üldiselt ei loeta ruutmeetreid vaid kanga otsast lõigatavaid jooksvaid meetreid, jääkidega muidugi on nagu on.
Lisanduvad ka alusriided, porolooniga kaetud riided, mõnel puhul isegi vilt.

PS Tšaika kardinatele kulub 1,5 meetrit riiet, kui kedagi peaks huvitama.

PPS Võibolla järgmisel aastal juba tõesti oskaks miskit rääkida polstrite kodusest taastamisest. Uute tegemisega saavad enamus tegijaid hakkama, paraku kimbutavad meiesuguseid originaali taastajaid just vana polstri lappimise teemad, mida tuntud tegijad teha ei armasta.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#11

Piibur Kirjutas:Plastkante nagu nõukogude 60.-80. aastate autodel oli ei õmble mitte keegi, sest kasutatud ja aukudega kant lõhub masinat ja uut ei ole eriti saada.
Nagu olen juba kollegidele teatanud, on mul üle paari auto istmepolstrijagu musta ja ka punast plastkanti. Peale selle, reljeefse ilupaelaga kaetud plastkant on kasutatav ka vanemate kui 60.-aastate autode-näit Gaz 20, 12 esi- ja tagaklaasi ehisraami ümbruse jm detailide originaalilähedase viimistluse juures.  

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne