Ižil kadus laadimine ära!
#1

Pühapäeval juhtus sõidu ajal selline asi, et laadimine kadus äkki ära. Põhjuseks võisid küll olla küllaltki suured pöörded, aga pole kindel selles. Võimalik, et miski "läks läbi" nende suurete pöörete tõttu. Siinkohal võiks teadjamad öelda, kus viga võib peituda. Ise olen juba vaadanud ühenduskohti ja harjaseid ning katsetanud ka teist releed, kuid peamine tundub olevat see, et õiget laadimisvoolu genekast välja ei tule..Kas on miski mähis seal genekas omadega õhtal vms?? Mida võiks veel katsetada? KÕIK soovitused oodatud...

Varuosad, mis endal üle/puudu on http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=17396


Vasta
#2

Üks võimalik põhjus :Geneka alune vändsimmer on läbi , ning simmer ei pea segu enam kinni.
Pese ankur bensuga puhtaks , pane uus simmer ja asi peaks OK olema.
Vasta
#3

Midagi märga eritub sealt muidu küll, sest ka genekas on kergelt niiske ja mootoripool geneka alt. Kuigi suvel sai uus simmer pandud, kas siis ei istunud väga hästi vms. Kas ankrut tohib lihtsalt pesta bensiiniga? Lühiseoht seal vasktraadiga osade vahel?

Varuosad, mis endal üle/puudu on http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=17396


Vasta
#4

Bensiin võib lakikihile halvasti mõjuda ja lakk on teatavasti seal mähises ainus isolaator. Kasuta parem sooja vee ja fairy kombinatsiooni. Peale seda tuleb lasta mähisel korralikult ka kuivada. Mustusest veel niipalju, et ainuke koht, kus see rolli mängib on kommutaatori lamellid - need jubinad kus harjad peal käivad. Kui kahlustad rootori viga, siis võta genekas maha, puhasta rootori lamellid peenikese liivapaberiga ning pane genekas peale tagasi. Ühenda harjad/juhtmed ning uuri kas laadimine tagasi. Mustuse probleem peaks olema siis igaljuhul välistatud.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#5

Tundub, et mustuse probleem sai välistatud, kuna sai puhastatud neid lamelle ning proovitud sai ka teist rootorit. Kõik tundub paigas olevat, aga laadimine ikkagi puudub. Kui keegi teaks öelda, kui palju peab generaatorile voolu peale tulema, äkki on seal mingi lühis, kuna laadimine oli korralik ja kadus sõidu ajal järsku ära ning peale seda pole enam õiget voolu välja tulnud(kui üldse on), siis vaevalt saab viga olla harjastes või milleski. Näiliselt tundub juba olevat kõik läbi proovitud. Ühesõnaga oleks hea, kui keegi teaks midagi laadimisnumbritest rääkida, tegemist siis Jupiter 2ga(6V elektrisüsteem).

Varuosad, mis endal üle/puudu on http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=17396


Vasta
#6

Kahtlustada võiks pingeregulaatori kontakte ja massi.Oli suvel sõbra Jupiter 3l selline asi,et sai harjad ära vahetatud ja laadimine läinud!
Ega siis midagi.Hakkasime siis viga otsima ja selle käigus sai siis mõõdetud ja vahetatud palju igasugu asju,aga kasu ei midagi.Lõpuks
siis peale päevast otsimist tuli välja,et harjad olid tehtud mingist
tahmast,mille takistus oli 72 oomi!Vot sulle vene koperatiivide toodangut.
Vasta
#7

Ka mina olen proovinud harjaste vahetust ja ka sellest võib mõni hilisem mure tingitud olla. Nüüd, siis selle laadimismure peale juba mitu päeva hakkama pandud, aga tulemust veel siiani ei ole. Kui keegi viitsib võiks ära mõõta pinge generaatori я klemmil. Kui ots on lahti jõuab sinnani 5,7-5,8V. Kui ots on kinni ja asjad ühendatud on sealne pinge u. 0,45V. Keegi võiks ära mõõte endal sama näitaja, siis oleks millega võrrelda, et kas liiga vähe või normaalne või oskab keegi äkki peast öelda??

Varuosad, mis endal üle/puudu on http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=17396


Vasta
#8

Kuna probleem pole siiani lahenenud ja suurt midagi enam katsetada ei oska ka kuna kõike tundub olevat proovitud, siis prooviks leida vastust veel mõnele küsimusele.
Generaatori mähistest tuleb välja kaks juhet, üks peaks kinnituma generaatori ш-klemmi alla ja teine я-klemmi alla. Kuna ise elektriasjades väga tugev ei ole, siis kas on vahet, kui need kaks juhet on näiteks vahetuses, sest remondi käigus on need võibolla vahetunud.
Ja tore oleks kui keegi oskaks või viitsiks öelda/mõõta, milline pinge peab korralikust genekast välja tulema, et hakkaks toimuma selline nähtus nagu laadimine.

Varuosad, mis endal üle/puudu on http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=17396


Vasta
#9

minu väike loogika ütleb et ei tohiks vahet olla, sest kindlat poolust neil pole ju, peale releed saab alles kindla pooluse, kontrolli kõik juhtme otsad üle, viga võibki peituda aint väikses, ühenduses Smile
Vasta
#10

Tsitaat:Postitaja: Geenius - 26.02.2007 23:42
minu väike loogika ütleb et ei tohiks vahet olla, sest kindlat poolust neil pole ju, peale releed saab alles kindla pooluse, kontrolli kõik juhtme otsad üle, viga võibki peituda aint väikses, ühenduses Smile

Oletame siis, et juhtmed on sealt korras. Wink

Kas on normaalne, et kui süütelukku tuleb vool 6V ning generaatorisse jõuab ergutusvooluna 0,3V. Või võtab pirn ülevalt liiga palju maha??

Varuosad, mis endal üle/puudu on http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=17396


Vasta
#11

mul planetal, pole pirni, ega süüte lukku, valge juhe tuleb otse releest, annan vänta ja asi laeb, see pirn on moteada aint omateadmiseks, et näed et laeb, kui tuli kustub, edu---- vastaku vahepeal, mõni targem ka, kes tead asjast konkreetselt,
Vasta
#12

tere ma soovitaks sul kõik otsad täiesti puhtaks teha ja väga tugevalt kinni keerata ja võta keneka korpus maha ja katseta testeriga ükshaaval mäheiseid ja vaata et kuskil seal õli vahele ei ole ja kontrolli releed äkki on kontakt oksuteerunud ja vaata äkki on juhtmed kuskil pingul kui rooli keerad ja puhasta ankur ära sealt kust harjased pihta käivad ja pinguta harjaste vedrud ära.
need vead olid ka mu iz jupiteril ,peale nende vigade eemaldamist hakkas ilusasti laadima ja laeb veel siiani.
Vasta
#13

Tsitaat:Postitaja: vazmees - Täna 13:46
tere ma soovitaks sul kõik otsad täiesti puhtaks teha ja väga tugevalt kinni keerata ja võta keneka korpus maha ja katseta testeriga ükshaaval mäheiseid ja vaata et kuskil seal õli vahele ei ole ja kontrolli releed äkki on kontakt oksuteerunud ja vaata äkki on juhtmed kuskil pingul kui rooli keerad ja puhasta ankur ära sealt kust harjased pihta käivad ja pinguta harjaste vedrud ära.
need vead olid ka mu iz jupiteril ,peale nende vigade eemaldamist hakkas ilusasti laadima ja laeb veel siiani.

Tundub, et suurem osa ongi ka endal läbi kontrollitud. Juhtmeid on väga palju vaadatud, mähiseid olen lasknud kontrollida ja genekas on päris üks kord maas käinud. Ka releed olen vahetanud, kuid seal ei tohiks viga olla, sest selgeks on saanud see, et generaatorist tuleb välja väga vähe voolu. Ütleme nii, et seda harjaste vedrude pinguleolekut pole väga kontrollinud, kuid olen mõõtnud testriga kas annavad ühendust.


Täna sai siis lasta ižil töötada jälle ning sai ka laadimist kontrollitud. Asi ise nägi välja nii, kontrolllambi üks ots oli massis, teine aga я klemmil. Väikeste ja keskmiste pööretega hõõgus tuli (ilmselt siis midagi tuli sealt välja), kuid pöördeid tõstes muutus tuli pigem tuhmimaks või kustus üldse peaaegu ära. Ühesõnaga pöördeid tõstes muutuks asi nagu vastupidiseks. Millest võib selline asi tingitud olla???

Varuosad, mis endal üle/puudu on http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=17396


Vasta
#14

vaheta keneka korpus ja ankur ära vaata mis teeb
Vasta
#15

Nii ütleme nii, et siis selleks korraks vist mure lahendunud. Kuigi genekat ja ankrut oli ennegi vahetada proovitud, siis seekord osutus süüdlaseks ikkagi ankur. Praegu siis laenasin sõbra oma ja masin töötab ja mis peamine ka laebWink sellega. Hiljem tuleb mõelda kas kuidagi ankur korda teha või uus asemele otsida.
Tänud kõigile vastanutele.

Varuosad, mis endal üle/puudu on http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=17396


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne