Bensupaakide puhastamine
#1

Küsimus järgmine: on olemas bensiinipaak, muidu terve ja aukudeta, aga seest täiesti tolmab rooste järgi...
Umbes 30a tühjalt seisnud.
Ehk siis, kui ta niisama, sellises olukorras autole peale panna, siis saab veel paar aastakest järgemööda aeg-ajalt karbussifiltrit puhastada.

Tegelikult ma tean, kuidas selliseid asju korda tehakse - lõigatakse keskelt pooleks, puhastatakse mehaaniliselt rooste (liivaprits või lihtsalt traathari) ja keevitatakse uuesti kokku.
Mida ajapuuduses ei tahaks/jõuaks teha...Sad

Kas kellelgi on mõtteid, kuidas kergemalt pääseda?
Vasta
#2

Kas happevannis puhastamine ei tuleks kõne alla? Kui paak muidu korralik ja mõlke pole siis lahtilõikamine ja uuesti kokkukeevitamine mõtetult kulukas. Hape sööb rooste ilusti ära, hiljem loputad soodaveega ja siis juba bensiin sisse. Kui aga otsustad ikka lahti lõigata, ehk saad abi:

http://www.unicweb.ee/Projektid/index.ph...4&topic=91

EDIT: tahtsin veel lisada niipalju, et seda mis seal paagis sees TEGELIKULT toimub, seda ei näegi enne kui lahti võtad.

militaarmootorrattur
Vasta
#3

Sama asi hiljuti läbi elatud. Tegu oli küll diisliga. Algul loputasin mõned korrad paagi diisliga läbi ja lasin alt punnist tühjaks, kuigi tagantjärgi tundub, et ka peale seda jäi suur osa sodi paaki. Siis panin üsna paagi lähedale eraldi filtri vahele (sellise väikse nagu bensukates müüakse) Esimest korda tõmbas selle nii 20 kilomeetriga umbe, puhusin ta teepeal tagurpidi sodist tühjaks ja edasi sain sõita juba umbes 50km. Selle väikese filtri vahetasin seejärel poole suurema vastu, kuid ka seda tuli suve jooksul ikka mitu korda puhastada. Sügisel vahetasin ka õige kütusefiltri ära ning ka lisafilter on siiani vahel. Vahepeal olen ühekorra veel ka paagi alt punnist tühjaks lasknud kanistrisse. Kokkuvõttes suht pikk ja piinarikas protsess, kuid sain asja aetud.




`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta
#4

IZ350 on vist foorumis tsiklipaagi puhastamisest sidrunhappe lahusega põgusalt puudutanud, maailmas müügil mögin ,mida lastakse paaki ja peaks nakkuma paagi seintega ja moodustama sinna korraliku kaitsva kihi (jäänud mulja, et mingi EPO taoline aine. Maksab ka raha ja palju auto paagile läheb....
Vasta
#5

Pane paaki liiva , punn peale ,vatitekk ümber ja segumasinasse.Tulemus hea!
Kas selle paaki lastava mögina kohta mingit täpsemat infi ka on?

vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....
Vasta
#6

jurka Kirjutas:Pane paaki liiva , punn peale ,vatitekk ümber ja segumasinasse.Tulemus hea!
Kas selle paaki lastava mögina kohta mingit täpsemat infi ka on?

Auto paagi jaoks peab siis õige suur segumasin olema.
Vasta
#7

Oleneb paagist. Sügaval nõukogude ajal olen näid traktorit kündmas millel oli ,mingi paak tagatatta külge kinnitatud. Kollektoreid sai lihvitud E-niidukiga. Kuulaagrikuulid kolektorisse otsad kinni ja E ratta külge.Päevaga said kauni läikivad ja libedad.

vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....
Vasta
#8

Stihli postitusest aiman, et tegu siis Jaguar Mark 7`me kütusepaagiga. Ilmselt on seest roostetavate paakidega kokku puutunud kõik Jaguari XJ seeria 1-3 omanikud, on neid paake ju veel kaks iga auto kohta. Vahetasin oma 3 seeria Daimleril möödunud aasta suvel kütusefiltrit 3 korda lisaks lasin lugematu arv kordi paake suurest põhjakorgist tühjaks ja pesin paagis olevat sõela, arvata võib et midagi oluliselt ei paranenud ja sama peavalu algab koos uue hooajaga.
Ma olen tõsiselt huvitatud paakide roostest lõplikult puhastamisest. Väljapakutud liiva/kuullaagrikuulide ja segumasina/traktori varjandid viisid mõttele säärane aeglaselt pöörlev seade valmistada, kindel on et raalselt töötav lahendus pakuks huvi teistelegi? Kui nüüd kellelgi oma varanduse seas mõni sobiv tiguülekanne ning vähese võimsusega 220 V elektrimootor vedeleb võiks ehk midagi kokku panna.
Vasta
#9

Ühte möginat pakub näit.
http://www.motorrad-stemler.de/dcenter/d...behoer.pdf
kuidas õigustab ja auto paagis seintel seisab, muidugi ei tea. Kusagil oli justkui ka mingi eelnev puhastusaine aga vb eksin.
Vasta
#10

Teine pensupaagimögin

http://www.tankcure.com/


Tuttavad võõramaalased pakkusid selle välja ja pidada töötama.
Vasta
#11

zyndapp666 Kirjutas:Kas happevannis puhastamine ei tuleks kõne alla? Kui paak muidu korralik ja mõlke pole siis lahtilõikamine ja uuesti kokkukeevitamine mõtetult kulukas.

See mõte meeldib mulle endale ka kõige rohkem, seega tellisin omale 10l 33%-list soolhapet ära. Lisaks veel ühe kanistri vedelat NaOH -d, et pärast hapet neutraliseerida....

Ei ole küll keemias kõige tugevam, aga loodan, et saab asja...Cool
Eks tulemustest annan teada...
Vasta
#12

Kas soolhape liiga karm ei ole? Teeb oma töö küll kiiresti, aga söövitab metalli sama meelsasti kui roostet- väga hoolega peab jälgima, et metallile liiga ei teeks. Kaks ohtu veel- kui HCL asub metalli kallale, siis eritub vesinik, seega igasuguste sädemete tekkimise võimalus peab olema välistatud. Ja veel- kloorvesinik on väga mürgine, kergemad juhud toovad kaasa hammaste lagunemise ja kopsupõletiku, raskemad aga... Toas igatahes ei soovitaks protseduuri läbi viia Wink

Ise oleksin eelistanud mõnda leebemat hapet- äädikhapet n., roostest saab jagu, aga metalli (rauda) ei söövita.
Vasta
#13

See happavanni teema ei ole minu välja mõeldud, loe ka http://www.unicweb.ee/Projektid/index.ph...=1&topic=7

Ja ega enne midagi teada ei saa, kui ise järgi ei proovi.
Vasta
#14

Siis on sööbimise osas vastused olemas. Hoiatusi vesiniku ja mürgisuse teemal soovitan siiski väga tõsiselt võtta.
Vasta
#15

Kelm Kirjutas:
jurka Kirjutas:Pane paaki liiva , punn peale ,vatitekk ümber ja segumasinasse.Tulemus hea!
Kas selle paaki lastava mögina kohta mingit täpsemat infi ka on?

Auto paagi jaoks peab siis õige suur segumasin olema.
Auto paaki ei pea tingimata segumasinasse suruma, vaid teda võib ka rihmadega segumasina suu külge kinni vedada. Mina kasutan segumasinat ka näiteks vana põhjasettinud pigmendiga õlivärvi segamiseks-paha ei tee ka värvipurki sulpsatada üks toekam kuullaagrikuul-tuleb ainult jälgida, et värvipurgil ikka kaas korralikult peal oleks kui ta seal segumasinas tiirutab.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#16

Palju TERVISLIKUMALT saad sama tulemuse kasutades ortofosforhapet, see närib roostet paremini ja ei hakka kohe nii hullult
paaki ennast järamaBig Grin Soolhape ka minumeelest veidi karm, kui endal
kogemused puuduvad, siis võid ühel hetkel avastada, et paaki polegi
enam. Aga tegelt ma soovitaks kasutada juba olemasolevat happevanni, unicwebis nendest juttu ka juba olnud, jääb see jamamine kodus ära ja saad kindla ja kvaliteetse tulemuse. Aga eks elu õpetab...
Ise samamoodi igast jama garaazis kokku keetnud.


stihl Kirjutas:
zyndapp666 Kirjutas:Kas happevannis puhastamine ei tuleks kõne alla? Kui paak muidu korralik ja mõlke pole siis lahtilõikamine ja uuesti kokkukeevitamine mõtetult kulukas.

See mõte meeldib mulle endale ka kõige rohkem, seega tellisin omale 10l 33%-list soolhapet ära. Lisaks veel ühe kanistri vedelat NaOH -d, et pärast hapet neutraliseerida....

Ei ole küll keemias kõige tugevam, aga loodan, et saab asja...Cool
Eks tulemustest annan teada...

militaarmootorrattur
Vasta
#17

Ka päevakorraline teema. Lasin oma mootorratta paagi seest puhastada, kuid vist jäi liialt kaua "keemiku" kätte ja ilmselt ei neutraliseeriunud ta piisavalt hapet, igatahes juba paak jällegi kipub roostetama seest. Puhtaks saaks kas sidrun- või soolhappega, aga muret teeb pigem edasine korrosioonikaitse, sest meil ei tundu eriti spets värve paagi värvimiseks müüdavat nagu näiteks see: http://www.por15.com/bPOR-15sup-sup-Rust...ve-Paint-b
Epovärve leidub, aga need kelle käest olen uurinud, müüvad seda pigem hulgi, nii 20L. Tea kui viskoosne see epovärv on, kas õnnestuks see paaki valada, loksutada seal laiali ja liigne välja? Olen märganud ka mittetilkuvaid polüuretaan (vist) värve, mida tasuks katsetada.
Vasta
#18

palju happevannis tehalaskmine maksta võiks?
kus tartu kandis seda tehakse?



Vasta
#19

Kas paagil on keevitusvalts ? Või mõni muu koht kus on topelt plekk? Sellisel puhul ei ole happega puhastamine mõeldav, sest happejääke on võimatu valtsivahelt kätte saada. Ehk saad ühe pildi paagist panna ?
Kui võimalik oleks ma võtakisn paagi pooleks mööda valtsi ja pärast liidakisn uuesti vasega.
Vasta
#20

Ma just tegin oma Þiguli bensiinipaagi korda.
Alguses oli seest selline:
[Pilt: thumb15.jpg]
Seal roostes kohas olid väikesed augud juba seestpoolt väljapoole roostetanud ja paak lasi bensiini läbi.
Esmalt lappisin augud jootmistina ja elektrilise jootekolviga ära. Et tina teraspleki külge jääks sai pleki pind enne jootmist Saltseriga üle pintseldatud. Väikeste osade kaupa kandsin tina peale ja laiendasin joodetavat ala. Kuna mu jootekolb (65W) polnud ette nähtud „plekkämbrite“ jootmiseks, siis tuli tal lasta iga natukese aja tagant „jõudu koguda“.
Pärast lihvisin kõrgemad kohad jämeda liivapaberiga maha.
[Pilt: thumb6.jpg]
Kui augud parandatud siis kallasin pool pudelit Buvanoli paaki ja panin paagi avad kinni. Siis loksutasin, raputasin ja keerutasin paaki igatepidi. Võtsin ülemistelt avadelt tropid eest ära (ehk tahab see keemiline reaktsioon õhku saada?). Edasi jätsin paagi kogu ööks põhja peale seisma (seal oli kõige suurem roostekolle). Hommikul keerutasin ja raputasin uuesti paaki ning lasin Buvanoli paagist pudelisse tagasi.
Lasin paagil mõned tunnid tühjalt seista ja siis kallasin natuke vett sisse ning loksutasin ja raputasin jälle. Kallasin vee välja ja lasin paagil kuivada.
Tulemus:
[Pilt: thumb7.jpg]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne