Liikluskaamerad
#1

Inimesed kes tihti liiklevad tallinn haapsalu maanteel on kindlasti tähele pand, et viimasel ajal on tekkind harutee ja laitsa vahelisele lõigule sildid automat kontroll vms... (kaamera pilt) mis peaks nagu hoiatama kiirust mõõtvate kaamerate eest, mina pole aga suutnud kindlaks teha kus see kaamera küll pandud on, kas keegi äkki on tähele pand kaamera asukoha, samas olen kuulnud meediast et esimesed kiiruskaamerad on alles kusagil saksas testimisel ja seadistamisel ja jõuavad eestisse lähiajal, mida siis need märgid seal enne Laitset tähendada võiks?
Vasta
#2

Wiljandi mnt Tallinnase sissesõidul ka selline märk.Täna ühes lehes (vabandan,ei mäleta millises )noist kaameraist juttu.Mina oma talupoja mõistusega sain aru ,et asi asub politseiautos ,mitte statsionnarselt kindlas kohas nagu Saksa bhanidel.Mäletan weel vene ajast kui maanteede ääres olid sinised sildid valge kirjaga RADAR.Silt võis ju olla aga alati ei pruukinud seal miilitsaonu radariga olla.Eks väike hirmutamise värk ka ,kunagi ei tea kas on kedagi või ei ole?Aga Sind hoiatatud on,kaevata pärast raske ,et asja tehti salaja.
Vasta
#3

Vabandage, kui nüüd tohutult mööda panen, aga vene ajal ju piirkiirust ei olnud? Niimoodi rääkis vähemalt minu autokooli teooriaõpetaja(staaži 52 aastat).
Vasta
#4

TR14-226 Kirjutas:Vabandage, kui nüüd tohutult mööda panen, aga vene ajal ju piirkiirust ei olnud? Niimoodi rääkis vähemalt minu autokooli teooriaõpetaja(staaži 52 aastat).

eks oli ikka küll, loe kasvõi siitsamast foorumist Smile vene aeg oli pikk aeg, alguses tõesti polnud, pärast tuli ("kopikate" ilmumisega koos vist 70ndatel?)

aga need märgid pandi enne üles, kui kaamerad, et inimesed ära harjuks vms Toungue alguses nagunii on testperiood, kus keegi trahvi ei saa, pärast läheb asi käima nii nagu ikka
Vasta
#5

Olen märganud, et osadel politsei Mercedes bussidel kapoti vasakul ääres mingi jublakas, radar?
Vasta
#6

Niipalju, kui mina asjast aru sain asuvad need kaamerad politseiautos seini kuni neid katsetatakse.Hiljem pannakse teeäärde paigale.Ainult, et asukohti pidi aegajalt muudetama. Polle selles 100% kindel aga nii mulle kõrvu jäi.
Vasta
#7

Ühe info kohaselt pidavat Rootsis osad kaamerad nö "tühjad" olema. Need mis näiteks eelmine kuu ei registreerinud töötavad ja vastupidi.
Vasta
#8

Jutu mõte siis selles, et ILMSELT hakatakse ka siin midagi sarnast kasutama. Kunagi ei või kindel olla.
Vasta
#9

Siis pole ju muud teha kui oodata kui need kaamerad paika pannakse ja siis tuli otsa ...

Top Gearis näitas kunagi inglismaal tegutsevat klubi, kes käib üle riigi neid kaameraid hävitamas.

Rootsis/ Soomes on jah osa topse tühjad. Kaameraid tõstetakse topsides ringi aeg -ajalt
Vasta
#10

stennadi Kirjutas:Siis pole ju muud teha kui oodata kui need kaamerad paika pannakse ja siis tuli otsa ...

Kurb tõdeda, et sellise mõtteviisiga tõenäolisi liiklushuligaane ka siia foorumisse lapsejuttu ajama satub Sad Liiklusohutus peaks olema prioriteet. Kui heaga korda majja ei saa, siis peabki preventiivseid meetodeid rakendama liiklushuliganide ohjeldamiseks kasvõi nö tühjade kaamerakestade ülesriputamisega - patrulle ju nagunii kõikjale ei jagu.
Vasta
#11

Oehh, copy/paste ühest minu postitusest ühes teises foorumis:

Viimased korrad Tartu-Tallinna vahet masinal 95 hoidjas lastes tekib tunne, et jääd kõigile jalgu. Kulgemine kulgemiseks aga sel suvel sai samal teel möödasüstinud autojuhi pärast raskelt kannatada töökaaslase naine +kõrvalistuja sai surma. Avarii põhjustajal oli kas elu juba niigi nii pees või mis iganes aga vend jäi kadunuks ja leiti hiljem ennast maha lasknuna. Arutades räägitut tuttavatega tuli minu jaoks üllatusena, et PEA KÕIGIL oli viimase viie aasta kohta tutvusringkonnast matustega maanteelugu rääkida. Inimene, kelle käest viimase auto ostsin ütles, et teda ei saa ka püssi ähvardusel eelnimetatud maanteele minema sundida ja soovitas ka minul Piibet pidi Tallinna tulla. Midagi on väga viltu. Ei tapa autod, ei tapa kiirus, tapab valesti hinnatud olukord. Kuni kõik sõidavad normaalsete pikivahedega lubatud kiiruse piires, ilma teineteisest mööda trügimata, peaks liiklemine olema märksa turvalisem. Keegi meist ei soovi oma elukaaslase või lähedase inimese muljutud laibale järele minna. Sellepärast ei saa ka normaalseid kiirusepiiranguid paika panna, kuna enamus sõidab kohe +10/+15
Ärge kihutage ja närvitsege. Minge aegsasti teele, pange mängijasse plaat oma lemmikmuusikaga ja kulgege mõnusalt sihtpunkti.

Hoidke võimalusel kiirust ka linnas. 96 aasta kevadel sõitsin Tartus Tähtveres teiste autodega kolonnis kiirusega ~40 km/h. Minu raja poolses teeääres seisid kaks tüdrukut, kes vaatasid vastassuunast tuleva bussi poole. Üks tüdrukutest hakkas äärekivilt teele liikuma, jõudsin panna jala piduripedaalile... kuna tavaliselt päevad läbi linnas sõites tekib vähemasti korra nädalas situatsioon, kus keegi tundub kohe teele tormavat, ent ometi seda ei tee. See tüdruk aga ei peatunud ega vaadanud isegi minu poole. Pidurdus.. Kummide lohisemine ja kiunumine asfaldil... Tüdruku paiskumine esiklaasi ja seejärel mahalibisemine pidurduva auto kapotilt...
Kuni kiirabi tulekuni kükitasin tüdruku kõrval, näha oli, et ta hingas aga ei reageerinud mitte millegile. Ühel hetkel hakkas kõrvast verd nirisema, ei osanud muud teha, kui püüdsin seda taskurätiga kuivatada...
Õhtu sain politseist teada, et allajäänud tüdruk oli 12 aastane ja pidi viibima sisemiste rebestustega haiglas. Hoiatati veel tüdruku vanemate eest. Ma polnud küll õnnetuses süüdi aga pidavat olema inimesi kes seda ei mõistvat.
Ziguli, millega asi juhtus, müüsin maha aasta tagasi. Kapotilt mahalibisenud tüdruku küünejäljed värvis olid veel märgatavad.
Vasta
#12

Lugesin seda artiklit eilsest üleriigilisest lehest. Näidispilt oli tehtud pimedas ja minu arust välguga. Kas see autojuhti pimestama ei hakka? Musta huumoriga pooleks - smile, you are on canded camera ja voilaa tee pealt minema....

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#13

Denzu, palun kirjuta oma sõnavõttude juurde ka kui vana sa oled ning mitu aastat autojuhistaazhi on. Siis saaks su ütlemisi paremini taustsüsteemi panna. Kujutan ette et kumbki number ei ole oluliselt nullist erinev.

Kiiruskaamera vastane ei tähenda automaatselt liiklushuligaani, mina näiteks liiklen üsna korralikult, aga kaameraid ikka ei poolda. Seda just selle tõttu, et selline trahvimasin tõstab liiklusohutust oluliselt vähem kui reaalne korravalvur tee ääres, samas pole ta väga oluliselt odavam. Kiiruse mõõtmine on kahtlemata vajalik, aga see ei ole võlulahendus kõigile liiklusprobleemidele, nagu kaamerate pooldajad arvavad.
Vasta
#14

Jesper Kirjutas:Kiiruse mõõtmine on kahtlemata vajalik, aga see ei ole võlulahendus kõigile liiklusprobleemidele, nagu kaamerate pooldajad arvavad.
...niiet lähed tikke+bensiini ostma? Pole "denzu" reaktsioonis midagi imelikku - kui juba viidatakse inglismannide "vägitegudele", läheb jutt suu soendamisest natu kaugemale...

terv,
Teet

{25a vana ning mõne kuu pärast load taskus olnud täpselt 10a}

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#15

Mina julgen väita, et päris hästi taltsutavad need märgid jubaSmile
Nädalavahetusel sõitsin pikki Pärnu ja Viljandi maanteed ja märkide piirkonnas keegi ei kimanud, kuigi seda politsei autot kaameraga polnud kuskil. Aga minaolen ka 1 õnnelik kellest Laagri maksi vastas tehti pilt ära. Tehes tagasipöörde linnapoole ja kiirendades, et teistele jalgu ei jääks käis sähvatus mersu vito bussist mulle näkku ära :s Õnneks lubati, et katsejäneseid ei trahvita.
Vasta
#16

See tikkude jutt on nüüd küll üks väga soe jutt... Sad Väga loodan, et Stennadi kirjutas seda muigega suunurgas (mida ma siiski mõista ei suuda).

Vaadates meie liikluskultuuri(tust), tekitab Stennadi üleskutse pigem hämmastust. Jesperi väitest saan mõnes mõttes isegi aru, loomulikult oleks korravalvur tee ääres parem, kuna reageerib ka muudele sigadustele peale kiiruse. Aga neid ju pole võtta... Mina ei lähe politseisse, kuna erialal piisavalt tööd, Jesper ilmselt ka mitte, omadel põhjustel... Aga kust neid korravalvureid siis võtta? Koolist tulnuid pole just eriti palju ning nendestki sobib trassile vaid osa... Mõnele lööb võim pähe, mõni on lihtsalt arg ja mõni sündinud sooda...

Inglismaal võib selline põletamine kõne alla tulla. Mõnda aega sealmaal elanuna väidan, et nad saavad ka ilma kaamerateta hakkama, kuna liikluskultuur on parem. Loomulikult jagub idioote ka sinna, kuid neid on suhteliselt vähem. Edinburghis sõites nägid päeva jooksul 5-6 sigadust, Tallinnas on sama palju idioote su silma alt läbi käinud tunnigaSad

Pigem pooldan kaamerat, mis fikseerib rikkumise erapooletult, kui ennast täis idioodist politseinikku, kes elab minu peal välja oma kibestumist või madalat potentsi. Mina pole sellist veel kohanud, kuid NSR ja lihtne statistika vihjavad nende olemasolule. Veel parem oleks, kui me ükskord suudaksime aru saada lihtsast tõsiasjast: liiklus pole koht enda näitamiseks. Siis poleks vaja ei autosid lõhkuvaid künniseid, kalleid järelvalveseadmeid ega liiklusõnnetustega paratamatult kaasnevat kadu (aeg, ressursid, elud)...

Nymmik: kui kõvasti see pildistamine pimestas?
Vasta
#17

13piisab Kirjutas:...niiet lähed tikke+bensiini ostma? Pole "denzu" reaktsioonis midagi imelikku - kui juba viidatakse inglismannide "vägitegudele", läheb jutt suu soendamisest natu kaugemale...

Põletamise teemast: sa vist ei ole Top Geari eriti vaadanud Smile Kes seda püsivalt vaatavad, need vast said naljast aru küll.

Aga muidu ma lihtsalt ei suuda hetkel ette kujutada reaalset autojuhti, kes absoluutselt kogu aeg TÄPSELT õige kiirusega liigub. 99% ajast liigun ka mina lubatud kiiruse piirides, aga no mingi mõistlik lõtk peab kogu ühiskonnas olema, muidu läheb elu lihtsalt liiga paranoiliseks ära.

Politseiameti kaadriprobleeme ei lahenda küll mingi masinaga. Ok kiirusekaamera on veel üsna süütu masin, aga kuritegevuse puhul on "politseinikku asendav masin" see, kui igaüks tukki kaasas kannab - mina ei taha sellist ühiskonda.
Vasta
#18

v6sa Kirjutas:Nymmik: kui kõvasti see pildistamine pimestas?

No kuidas nüüd öelda, pilti eest ära ei võtnud aga tähelepanu tõmbas laksust sinna suunas, kust sähvatus tuli, siis oli näha tumedat mersu bussi tagaluuk üleval (agregaadid seal sees). Sellest ma ainult aru ei saa, mis abi on kui see on autos ja auto tee ääres.
See radar pildistas mingi 150-200m pealt, seisvat autot ma aga teeääres näen juba 500m pealt ja lasen kiiruse alla.
Peaks ikka olema kuskil postide otsas. Aga jah, postide otsas lõhutaks meie ühiskonnas see kallis vidin ära Sad
Üldiselt olen poolt. Kuigi endal on trassil pandud 105km/ kruisiga peale (reaalne kiirus 102 sealt veel +-7km/h lubatud eksimus), siiani pole keegi tülitanud. Kuid neid kes 180-ga vastu lendavad tuleks ohjeldada küll. Ei tahaks, et mind või minu peret tükkidena kuskilt kokku korjataks.
Vasta
#19

Jesper Kirjutas:[quote=13piisab]

...no mingi mõistlik lõtk peab kogu ühiskonnas olema, muidu läheb elu lihtsalt liiga paranoiliseks ära...

See nn lõtk on 10 km/h
Vasta
#20

See ei ole see, mida ma silmas pidasin, vaid lihtsalt katse numbriliselt määrata, mitu puud moodustavad metsa. Mina eelistaksin kui igale rikkumisele antakse enne karistamist inimlik hinnang. Või mis sa arvaksid näiteks sellest, kui noh ütleme et igale linnaväljakule paigaldataks avalike koosolekute reeglite tagamiseks automaatsed kaamerad, mis loendavad väljakul seisvaid inimesi ning kui neid saab näiteks 40, siis pritsivad pisargaasi, et loata koosolekut laiali ajada. See oleks normaalne ja inimlik? Minu jaoks on kiirusekaamera täpselt sama asi.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne