Liikluskaamerad
#21

Jesper, sa unistad ideaalsest ühiskonnast. Mulle tundub, et unistuseks see jääbki (miks, ei tea, võibolla on inimesi liiga palju vms, pole süvenenud (vaevalt, et küüniksingi Smile). Iga ühiskond on tähendanud raame, mismoodi nendest üleastumisi kontrollida on püütud, on delo tehniki.
Antud hetkel on need kaamerad kindlasti abiks, nö 'eesmärk pühendab abinõu'-olukord. No kui ei ole tee äärde kaamerast intelligentsemat politseinikku panna, mis siis teha.
Vasta
#22

Tsitaat:stennadi kirjutas:
Siis pole ju muud teha kui oodata kui need kaamerad paika pannakse ja siis tuli otsa ...


Kurb tõdeda, et sellise mõtteviisiga tõenäolisi liiklushuligaane ka siia foorumisse lapsejuttu ajama satub Sad Liiklusohutus peaks olema prioriteet. Kui heaga korda majja ei saa, siis peabki preventiivseid meetodeid rakendama liiklushuliganide ohjeldamiseks kasvõi nö tühjade kaamerakestade ülesriputamisega - patrulle ju nagunii kõikjale ei jagu.


No kurja. Ei tasu nüüd kohe lahmida ka. Ma ise reeglina maanteel kulgen 80-90 km tunnis cruise control aktiveeritud, nii et ületamine ei tule kõne alla.
LIhtsalt käib närvidele see kuidas maksumaksja raha jälle suure hurraaga peldiusse lastakse.
Üleüldse igasugused kaamerda ja mikrofonid ja muud pealtkuulamis/vaatamisseadmed on siin riigis igasuguse piir ületanud.
Eraisikute telefonikõnesid kuulatakse juba pistseliselt pealt. Politsei topib oma nina igale poole.
Vasta
#23

stennadi Kirjutas:Eraisikute telefonikõnesid kuulatakse juba pistseliselt pealt. Politsei topib oma nina igale poole.
Mingi paranoia sul? Teine variant on ,et pead julgeolekule väga huvi siis pakkuma. Olles 8 aastat Mobiilifirmas töötanud, siis võin 99% kindlusega väita, et pisteliselt ei kuulata midagi pealt. Kui siis on see jälitustegevuse raames ja kohtu loaga.
Vasta
#24

Räägiks nüüd asja tehnilisest poolest ka. Märkasin Tagadi/Tõdva kandis ka neid märke, et AUTOMAAT KONTROLL ja kaamera pilt. Mingit kaamera moodi asja küll ei näinud tee ääres. Hetkel siis veel ainult tõmmekas? Kas kaamerad edastavad info üle wifi , gsm võrgu vms? Kuidas need vahvad fotod politseisse jõuavad.
Vasta
#25

Ahjaa see põletamise asi. Siinne rahvas vist tõesti ei vaata Top Geari (mina seevastu pole veel ühtegi osa vahele jätnud).
Seetõttu kohatu nali.
Vasta
#26

Endal kaameratega kogemus Austraaliast, kus nii mõnigi aeg sai ringi liigutud. Seal on neid ikka väga palju. Ja lisaks kiiruse mõõtmise omadele ka veel punase tule omad. St., et kui punasega üle ristmiku sõidad siis käib klõps ja mõne aja pärast on kiri nn trahvikviitungiga sinu postkastis. Kaameratel sama süsteem, et kõik kogu aeg ei pildista. Kuna seal valget aega palju siis ei pannud tähele kas ka mingi välk käib, kui see parajasjagu pildistab. Ja sageli on need kehvade kohtade peal, nt päris suure kallakuga mäel, kus kiirus väga lihtsalt üle lubatu tõuseb. Aga seal rahvas on nedega harjunud ja päris politseid maanteel kiirust mõõtmas kohtab haruharva. Ja samuti tundusid need oma otstarvet täitma, et teatud teedelõikudel kiirust ei ületata. Nt koolilähedased alad. Olgugi, et kaamerate tähised on nii teede atlases kui ka mitu mitu silti enne kaamerat on väljas, teenivad nn parimad kaamerad seal üle mitme miljoni dollari trahviraha aastas.
Vasta
#27

nymmik Kirjutas:pisteliselt ei kuulata midagi pealt. Kui siis on see jälitustegevuse raames ja kohtu loaga.
kohtu luba on tõesti telefoni pealtkuulamisel vajalik. Niiet vabadust on inimestel käes rohkem kui rubla eest - vähemalt neil, kes pole oma õigustest loobunud.
mul on küll kõva potentsiaal pildile jääda, kuid siiski pooldan kaameraid. Eelkõige sooviks neid näha "aberwarum"i mainitud kohtades - koolide lähedal. Kahtlemata paneb isegi pisike trahv sõidumaneeride ja harjumuste üle järele mõtlema. Mis seal salata - praegu ei pea kuni 30km/h spidomeetri järgi kiirust ületades küll "vahele jäämist" kartma. Ristmikel võiksid aga olla kaamerad, mis fikseeriks eelkõige LE selle osa ignoreerijaid, mis kohustab veenduma enne ristmikule sõitmist, et sellel peatuda ei tule. Rumalus ja/või ettenägematus ja/või kaasliiklejatega mittearvestamine saagu ära märgitud ning õpivõime ja/või tahtmise puudumine ka trahvina kirja.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#28

Kuidas on see trahvi määramine õiguslikult lahendet? Kaamera tuvastab ju paremal juhul auto koos numbriga, aga kes teab, kes seda juhtis? On küll hea öelda, et auto omanik vastutab, aga minuteada ei ole EV õigusaktides sätet, mis lubaks juhi mittetuvastamise korral omanikku trahvida. Kui mina nt ütlen, et Jüri käes oli auto ja Jüri ütleb, et ei olnud, siis on surnud ring. Vaevalt keegi tühipalja väärteomenetluse pärast hakkab suuremat uurimist/küsitlemist/vastandamist korraldama...

Ise olen kaamerate tuline pooldaja, kuna see veidikenegi rahustab meie ülihullunud liiklust. Aga... kas ei pea nende edukaks toimimiseks õigusakte muutma, pannes vastuse auto omanikule?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#29

denzu Kirjutas:Kui heaga korda majja ei saa, siis peabki preventiivseid meetodeid rakendama liiklushuliganide ohjeldamiseks kasvõi nö tühjade kaamerakestade ülesriputamisega - patrulle ju nagunii kõikjale ei jagu.
Nagu vahepeal olid politseiautode maketid tee ääres. Algul töötasid, pärast oli osal autojuhtidel juba poogen nendest. Kui need kaamerad üles pandaks samal printsiibil, näiteks 2/3 tühjad, siis tuleb mõnele rullnokale aru küll pähe, kui trahvi postkastist leiab.

valdo Kirjutas:Kaamera tuvastab ju paremal juhul auto koos numbriga, aga kes teab, kes seda juhtis? On küll hea öelda, et auto omanik vastutab, aga minuteada ei ole EV õigusaktides sätet, mis lubaks juhi mittetuvastamise korral omanikku trahvida. Kui mina nt ütlen, et Jüri käes oli auto ja Jüri ütleb, et ei olnud, siis on surnud ring.
Tuvastab auto numbriga, selle järgi omanik ja kui omanikul pole näidata, kellele ta auto selleks sõiduks volitanud on, siis ju ise süüdi. Ja kui autojuht selle auto Jürile kasutada on andnud ja Jüri väidab, et ta ei sõitnud, siis Jüri:
1. pole olemas, omanik ei taha tunnistada, et ta roolis oli
2. on s**t mees, et usaldust reedab

Selleks volitus välja mõeldud on, kui politseipatrull auto kiiruseületamise eest kinni peab ja juhil omaniku volitust pole, saab nii ta ise, kui ka omanik.
Vasta
#30

Need pidavat nii head olema et juhi tuvastavad ka ära. Ise muidugi kahtlen selles. Oleks veel, et kuskil seisvat autot pildistada, aga suurel kiirusel, või sombuse ilmaga vaevalt.
Vasta
#31

k2sipidur Kirjutas:Selleks volitus välja mõeldud on, kui politseipatrull auto kiiruseületamise eest kinni peab ja juhil omaniku volitust pole, saab nii ta ise, kui ka omanik.

No nii hullud need asjad nüüd õnneks ka ei ole Smile

Aga algse küsimuse kohta, kaamera peaks tõepoolest idee kohaselt tuvastama ka juhi (tsiklimeestel veab eksole). Samas ma arvan et see lahendatakse õiguslikult umbes samas võtmes nagu hetkel on alkomeetrite probleem lahendatud - seaduse järgi pole alkomeeter vist aktsepteeritud mõõteriist, igatahes on juhil alkomeetri positiivse näidu korral õigus nõuda vereanalüüsi. Aga praktikas pannakse juhile paber ette et kirjuta alla, saad vähem trahvi ja allkirjaga tunnistab juht end ise süüdi - enam ei pea politsei midagi tõestama. Noh ja kui sa posti teel saabunud arvet ära ei maksa siis alles hakatakse uurima et kes ja mis on pildil jne.
Vasta
#32

Kuigi minu sõidukiirus on 90% ajast mõni millimeeter üle lubatu (näiteks linnas 50 asemel 55-60) olen kiiruskaamerate tuline pooldaja aga leian, et elus politseipatrullid oleksid tunduvalt efektiivsemad. Sammuti leian, et häda tarvilikud oleksid nn. punasetule kaamerad, mis võibolla aitaksid panna piiri vähemalt Tartus vohavale anarhismile.

PS: Üritasin umbes viiel erineval meetodil hakata oma tekstile järgmist lõiku lisama. kuid käsi ei tõuse kirjutama neist FFFng idiootidest kes igapäev tapavad oma sõpru ja süütuid kaasliiklejaid. Nii et rohkem järelvalvet.
Vasta
#33

Nojah, teeb pilti nii et auto esiosa koos numbriga ning inimese nägu jäeks peale.

Madallendurid ja kihutajad siis arvatavasti kas keeravad numbri küljest või määrivad ära ning kannavad sõiduajal alati kiivrit Big Grin
Vasta
#34

tamar99 Kirjutas:Nojah, teeb pilti nii et auto esiosa koos numbriga ning inimese nägu jäeks peale.

Madallendurid ja kihutajad siis arvatavasti kas keeravad numbri küljest või määrivad ära ning kannavad sõiduajal alati kiivrit Big Grin

Paneb mõtlema tõesti, mis talvel saab. Enamikel ju numbrimärk eest lumine või soolamärjaseguga koos. Vaevalt, et keegi kiivrit kandma sellise eesmärgiga hakkaks. Samas musta numbrimärgi eest võib trahvi saada. Sula ajal lausa häda - puhasta pea iga päev, sest võtab tagant nii täis.
Ise pooldan ka kaameraid, sest ausalt ei ole ju meetodeid kihutamise ohjamiseks. Politseinike napib ning mida muud meil teha on? Automatiseerida seda veel, mida senini teinud ei ole. Ei tea, kas on võimalus kiiruse mõõtmine anda mõne erafirma kätesse nagu parkimise kontrollimine?

Kogu mõte on selles, et need kaamerad midagi hullemaks ei tee ning tekitavad ohutunde, et kihutamisel on tagajärjed. ( Esialgu rahalised )

Ise olen heal teel + 15 km / h, rohkem + 10 km / h.
Väga hea on hinnata enda sõidukultuuri sellega, kui lugeda mitmest autost ise mööda sõidad ja kui palju sinust mööda sõidetakse puntkist A punkti B jõudmisel.

Samas on raske ennast vagusi hoida, kui tipptunni ajal sõidab mõni 70 - 80 km / h kuigi asfaldil on kuivad roopad. Tavaliselt rahustan end sellega, et igaüks sõidab oma oskustele vastavalt ja neil on see õigus hoolimata sellest, et tipptunnil on neist pea võimatu mööda saada ning kolonn sabas.
Vasta
#35

Saksas oli popp kasutada kaamerate juures päiksesirmi,fotole nägu ei jäänud.Kihutajad kihutajateks need olid ja jääwad.Ennast häirivad just paremalt poolt ettesüstijad bussitaskutest ,Järvewana teel (mina oma LKW tawaliselt esimeses reas)ja mitmerajalistel ristmikel.Wiimasel ajal täheldanud ka julma vahelepressimist Nõmmel kui Mustamäe poolt keerates vassakule Pärnu mnt suunas.Need kaamerad võiks asetseda ka ristmikel,mitte ainult sirgel maanteel.Samas oleks huvitaw teada ,palju kasu sellest Ülemiste rismikul asuvast kaamerast ,palju pollar seda vahib.Seal toimuvad ikka sellised 1 liigi võtted ,et anna olla.
Vasta
#36

Defineeriks nüüd endaarvates põhi mõisted mida peaks jälgima liiklusesest rääkides...
Kihutaja - isik, kes sõidab liiga suure sõidukiirusega kohas, kus seda pole tarvis.
Kiiresti sõitja - sõidab kiiremini kui lubatud, kuid sellega teistele ohtu ei valmista.

Olgem ausad, Eesti Vabariigis pole mitte probleem kiiresti sõitmises vaid korralageduses ja juhtide vahelise kooskõla puudumises. Kiirus on üks kõige väiksemaid detaile ja see kaamerate panek oleks minuarust lihtsalt politseinike palgaraha kogumine.Sad
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne