Ülbe suhtumine vanatehnikasse
#1

Juhtusin säärase lehekülje peale: http://idaront.motovanker.com/

Pole küll minu asi kritiseerida, aga sellel leheküljel leiduvad kommentaarid nõukogude päritolu vanatehnika vastu viisid ikka tuju nulli. Ei tunne niinimetatud "punase" mineviku poliitika vastu tingimusteta sümpaatiat, kuid miks võtab üks noor inimene õiguse nimetada uunikume haledateks rontideks jne...

Soovitan kaeda Gazi ja Lada alateemasid - negatiivne emotsioon garanteeritud, vähemalt vanatehnika sõprade jaoks.

Saan küll aru, et meil on sõnavabadus ja demokraatia - ennem tuleks siiski mõelda, mida öelda...Rolleyes
Vasta
#2

lugesin ise seda lehte samuti paar päeva tagasi - eks ta ole, tüüp "pritsib tatti", samas ei julge isegi oma kontakte avaldada Toungue

eks see ole paljude inimeste mõttemaailma piiratus, mis sunnib vana tehnikat halvustama

(Arvuti)vanaraualadu -> www.hot.ee/hqs

Vasta
#3

Motovanker tundub olevat tõeliselt hea ja ülevaatlik lehekülg!
Inimene on viitisinud palju vaeva näha ja paljude masinate kohta teh. andmeid koguda ja ka täiesti funktsionaalse lehe valmis teinud. Loodan, et asi ei ole lõplik ja esindatud mudelite valik täieneb.
Idabloki osa on kirjutatud väga mõnusa huumoriga ja kordades parem kui enamuses vanatehnika austajate wannabe kodulehed.

Tõeliselt headest ja ülevaatlikest vanatehnika lehtedest tuleb meelde vaid http://www.kolhoos.pri.ee/  ... aga see põllutehnika kohta.
Maanteeliikuritega seoses olevaid häid ei tulegi kohe meelde.
Mootorratatsest vaid ühe margi põhine täitsa arvestatav http://pannonia.rulli.ee/

Inimesed, olge vähem garaazis bensiiniaurude sees ja säilitage kaine mõistus. Kui ei meeldi, tehke ise ja parem ja positiivsemast vaatenurgast!
Vasta
#4

Nõustun oldmopediga, mu meelest ka väga hea huumoriga antud kirjeldused. Olgem ausad - vene tehnika ei meeldi meile mitte tehniliste omaduste pärast vaid NOSTALGIA on see mis tõmbab. Igal inimesel omad mälestused lapsepõlvest.

Pulmasõidud vana Volgaga, saunabussi ja RAF "Kutsikas" rent - www.suhtesepp.com
Vasta
#5

Üldiselt kui kedagi häirib kellegi suhtumine vanatehnikasse, siis on abiks üks isend sedasama suhtumisalust vanatehnikat korda teha ning tänavatele minna Smile Ma võin kihla vedada taalrite peale sõõrikute vastu, et teemaalgataja pole seda teinud.
Vasta
#6

Väga lahe tekst - 6 kommunisti mahtus... Ei olnud aga toona vene tehnika sugugi kõige halvem, ka lääne autod olid sageli kehvakesed. Paar nädalat tagasi BMW muuseumis jalutades leidus seal mitmeid üleskeeratavaid kärusid. Samas mäletan, kuidas Zaz965 100 km/h kihutas. Oleks võinud kiireminigi, aga teed olid ju viletsad. Huvitav on, et kust pärineb Vaz 2103 disain. See ei saa olla vene päritolu, sest 1977 aasta maailma autode kataloogis oli ka täpselt sama disainiga SEAT.
Vasta
#7

Njh. Eks suhtumisi ole igasuguseid. Hea huumori vastu pole ka minul midagi. Aga siiski mulle näib, et mõnikord kipub osade noorte esas võtma maad väga egotsetntriline ja üleolev suhtumine mineviku vastu. Just see on negatiivne nähtus, mida tuleks vältida...
Vasta
#8

Kas keegi seal lada rubriigi alt toda lõiku Top Gearist ka vaatas, mulle tundub väga kahtlasena kaks asja, esiteks kuidas sai lada nimodi täpselt keskelt pooleks minna ja teiseks miks ta plahvatas? mis te arvate kas oli tegemist filmiefektidega või tegelt ka bensupaak võib sellise paugu teha kui auto keskelt pooleks tirida ja kas ta ikka läheb nii keskelt pooleks?
Vasta
#9

Olles ise vene tehnika austaja ja tutvunud pealiskaudselt teema algataja viidatud leheküljega ei leia ka mina, et seal midagi väga halvasti oleks kirjutatud. Tore, kui inimene on viitsinud vaeva näha ja eri allikatest kogutud informatsiooni ühele veebilehele kokku koondada. Pildimaterial on samuti ülevaatlik.

Samuti nõustun kris`iga, et vene(aegset) tehnikat ei fänna me mitte selle tehniliste omaduste tõttu, vaid põhjuseks on siin nostalgia ja seesama nostalgia on ka ühe eelpoolpostitaja poolt mainitud kolhoos.pri.ee lehe märksõna (sellel lehel oleva teabega pole ma küll ise praegu veel kaugeltki rahul...).

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#10

Minul kisub suunurgad alla, kui satun kuskil netiavarustes mõnele videole, kus nolgid täitsa kobeda M408-ga hüppeid teevad ja ilusat autot lihtsalt lõhuvad.
Vasta
#11

Mister X Kirjutas:Juhtusin säärase lehekülje peale: http://idaront.motovanker.com/





Saan küll aru, et meil on sõnavabadus ja demokraatia - ennem tuleks siiski mõelda, mida öelda...Rolleyes
Muidugi enne EW saabumist oli kõik nii halb,polnud meil elu ega midagi ja kõige hullem vaata milliste koledate autodega me ringi pidime sõitma.Tore ,et olemas inimene kes teab ,mis oli wanasti halvasti ja walesti ,kohe läheb kõik paremaks.
Vasta
#12

Kuule hea "idaront"
Viitsisin Sinu lehelt lugeda vaid seda mis kajastab Mosse temaatikat.Ja hakkas paha.Kui trüki sõna on Sulle raskesti vastuvõetav omastatav-no kurat,ei saa mitte loetud tekstist aru-siis vaata ja püüa lugeda vähemalt siit,sellest foorumist läbi käinud teemasid.Kui teed midagi,ütled midagi,siis ped tingimusteta ka teemat valdama.
Mõnusat maailmaavastamist ja avastamisrõõmu siiralt sooviv,
Flanagan
Vasta
#13

TO Idaront!Sa vist elanud ainult sulgede ja patjade wahel ja toit mida Sa söönud oled on vist ka kaks korda läbi nämmatatud see kui see ette Sulle anti.Ma ei soowi Sulle halba aga see mida Sina kirjeldad oli polnud just tõesti tol hetkel kuldaeg.Aga tol ajal oli elu vähe teistmoodi kui praegu.
Vasta
#14

ehh, nostalgia nostalgiaks ja tehnika tehnikaks... minu esimene auto oli kõrvukas seebikarp. Sõitsin temaga 12 kuud ja mootorit sain maha võtta 13 korda. Tore statistika, ehh? tore meenutada, aga sisikond hakkas keema küll kui autos olid abikaasa 1 aastase tütrega, väljas temperatuur -27 ja sappar lõpetas töölepingu- tagasiteel Valgast Tallinnasse. Jäime ellu ja meenutused soojad, aga ega ikka head sõna vene tehnika jaoks ei leidu küll. Kollektsionäärina küll, aga siis oli see sappar igapäeva sõiduk. Seepärast on tore lugeda neid iroonilisi märkusi, kuna need on tõesed. Tänasel päeval oman teatud respekti selle tehnika vastu küll- aga seda ainult senikaua, kuni ei pea kasutama igapäeva sõiduvahendina....
p.s. Izhid ja dneprid rahuldavad mu nostalgiavajadused täielikult, nendega olen rahul Wink
Vasta
#15

Inimene teeb endale kodulehe ja see pole kellelegi kohustuslik kirjandus. Ja väljendab ennast nii nagu ise õigeks peab. Või millises maailmas me elame?
Vasta
#16

Ishijupp Kirjutas:ehh, nostalgia nostalgiaks ja tehnika tehnikaks... minu esimene auto oli kõrvukas seebikarp. Sõitsin temaga 12 kuud ja mootorit sain maha võtta 13 korda. Tore statistika, ehh? tore meenutada, aga sisikond hakkas keema küll kui autos olid abikaasa 1 aastase tütrega, väljas temperatuur -27 ja sappar lõpetas töölepingu- tagasiteel Valgast Tallinnasse. Jäime ellu ja meenutused soojad, aga ega ikka head sõna vene tehnika jaoks ei leidu küll. Kollektsionäärina küll, aga siis oli see sappar igapäeva sõiduk. Seepärast on tore lugeda neid iroonilisi märkusi, kuna need on tõesed. Tänasel päeval oman teatud respekti selle tehnika vastu küll- aga seda ainult senikaua, kuni ei pea kasutama igapäeva sõiduvahendina....
p.s. Izhid ja dneprid rahuldavad mu nostalgiavajadused täielikult, nendega olen rahul Wink
No mul oli ka 968 kõrvadega,40hj ja käigud vastupidi.72 aasta masin oli,sai teine soetatud 78.aastal(mais) ja müüdud 81 aasta mais.Mootor käis maha vaid 2 korda.Esimana kord käigukasti arstimiseks ja teine kord mootori vahetamiseks.Nuka hammasratas sai südamikult lahti ja lihtsam ,kiirem ja lõpuks ka odavam oli kogu kone vahetada.Muuseas aastavahetus 78/79 oli eriti karm.Aga ikkagi meenutan seda autot muigelsui,soojusega.Praegune auto on sootuks teistsugune,aga mõnigi kord meenutan seda head mis oli vene autodel.See aga pole tegelikult samane kasutusMUGAVUSEGA.
Flanagan
Vasta
#17

flanagan Kirjutas:
Ishijupp Kirjutas:ehh, nostalgia nostalgiaks ja tehnika tehnikaks... minu esimene auto oli kõrvukas seebikarp. Sõitsin temaga 12 kuud ja mootorit sain maha võtta 13 korda. Tore statistika, ehh? tore meenutada, aga sisikond hakkas keema küll kui autos olid abikaasa 1 aastase tütrega, väljas temperatuur -27 ja sappar lõpetas töölepingu- tagasiteel Valgast Tallinnasse. Jäime ellu ja meenutused soojad, aga ega ikka head sõna vene tehnika jaoks ei leidu küll. Kollektsionäärina küll, aga siis oli see sappar igapäeva sõiduk. Seepärast on tore lugeda neid iroonilisi märkusi, kuna need on tõesed. Tänasel päeval oman teatud respekti selle tehnika vastu küll- aga seda ainult senikaua, kuni ei pea kasutama igapäeva sõiduvahendina....
p.s. Izhid ja dneprid rahuldavad mu nostalgiavajadused täielikult, nendega olen rahul Wink
No mul oli ka 968 kõrvadega,40hj ja käigud vastupidi.72 aasta masin oli,sai teine soetatud 78.aastal(mais) ja müüdud 81 aasta mais.Mootor käis maha vaid 2 korda.Esimana kord käigukasti arstimiseks ja teine kord mootori vahetamiseks.Nuka hammasratas sai südamikult lahti ja lihtsam ,kiirem ja lõpuks ka odavam oli kogu kone vahetada.Muuseas aastavahetus 78/79 oli eriti karm.Aga ikkagi meenutan seda autot muigelsui,soojusega.Praegune auto on sootuks teistsugune,aga mõnigi kord meenutan seda head mis oli vene autodel.See aga pole tegelikult samane kasutusMUGAVUSEGA.
Flanagan
Jah, esimene auto, enneolematu vabadus jms, aga minu kõrvikul oli ilmselt motoressurss oluliselt rohkem läbi saanud, sellest ka meie kogemuste erinevus. Ja teist korda ei tahaks kuidagi istuda aastase lapse kõrval ja vaadata, kuidas termomeetri osuti langeb 10 kraadi 10 minutiga... Aga ka sellise auto omamine oli kõikevõitev õnnetunne Smile Mida tahtsin öelda- vaatamata nostalgiahõngulisele austusele loen hea meelega selliseid iroonilisevõitu kirjatükke, minu kogemused IRL vastavad sellele irooniale
Vasta
#18

Täiesti õige jutt mis seal lehel kirjutati. Toetan kahe käega.
Vasta
#19

Kuna selle teema ümber on toimunud elav väitlus, siis ütleksin ka omalt poolt veel paar sõna juurde. Seisukohtade selgitamiseks.

Keegi ei vaidlustagi fakti, et elu uues vabariigis on ikkagi võrratult parem kui nõukogude perioodil, seda juba tehnika kvaliteedi suhtes. Kuid siiani meie ühiskonna lastehaiguseks olev "varakapitalistlik mentaliteet" suunab paljude noorte mõttemalli väärale teele - et kõik eelnev on olnud läbinisti halb ning kultuuri- ja ajalugu (eriti aastatel 1940-1991) ei vääri absoluutselt väärtustamist.

Osalesin paar päeva tagasi ühe gümnaasiumi kõnevõistluse komisjonis ja seal nähtu-kuuldu pehmelt öeldes üllatas: väideti, et ainult nemad võivad olla tõelised tegijad ja need, kes leiavad minevikus üldse midagi uurimisväärset, on lihtsalt "punasest mögast" läbi imbunud. No kuulge...

Ei ole küll iriseja (olen ka ise 18aastane), aga usun, et paljud kaasfoorumlased on minu seisukohtadega nõus.
Vasta
#20

Mister X Kirjutas:Osalesin paar päeva tagasi ühe gümnaasiumi kõnevõistluse komisjonis ja seal nähtu-kuuldu pehmelt öeldes üllatas: väideti, et ainult nemad võivad olla tõelised tegijad....

Sarnases vanuses kodanikud on ju läbi aegade ikke need "kõige targemad" olnud..... See ei ole ohtlik, läeb aegapidi üle ;-)

loll on loll olla.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne