ventilaator segab raadiot
#1

nii , kui puhur sisse lylitada , siis hakkab raadios sahisema...
Makk on ka suht uus ja genekas ka ei sega , aga millegi pärast see propeller(Big Grin) ventillator hakkab segama...
Vool on v6etud syytelukust.
Raadio ja juhtmestiku kylge ei saa midagi ehitada ,kun seal niigi liiga vähe ruumi.
Ootan ideid , mis selle mootoriga ette v6tta?
(mingeid kondekaid kylge tinutada???

Pole midagi targemat teha
Vasta
#2

Kui generaator ei sega ja süütest tulevad häired ka mitte, siis tõenäoliselt viitab see häiring vetilaatori enda kulumisele - kommutaatori sädelemisele. Uutel makkidel peaksid olema toitefiltrid juba sisse ehitatud (eks see ka sõltub tootjast muidugi). Mõistlikum oleks vast kaeda ventiliaatori kommutaatorit ning viimase harjaste seis üle. Pole vast mõtet hakata tagajärge parandama filtritega, ehk on võimalik viga likvideerida Wink
Vasta
#3

kui on odavaotsa makk, siis võib olla tegu ka puudulikus massis. Oma autol tuli ette, et ventikas käis sisse samamoodi, lisaks kojamehed jms. Olgugi, et makil oli originaalpistikust tulev juhe taga, oli see liiga nõrk, vedasin aku pealt uue korraliku jämeda kaabli salongi, kuhu ühendasin igasugu muid massipistikuid kah, igatahes raadio sai vaikseks.
Vasta
#4

lisaks vaaata antennijuhe üle, et oleks korraliku varjestusega ja vii ta sellest mootorist võimalikult kaugele
Vasta
#5

taavi Kirjutas:kui on odavaotsa makk, siis võib olla tegu ka puudulikus massis. /.../ vedasin aku pealt uue korraliku jämeda kaabli salongi, kuhu ühendasin igasugu muid massipistikuid kah, igatahes raadio sai vaikseks.

+12V toite juhtmega tuleks samamoodi teha. Tavaliselt võetake maki toide suvalisest kohast, mis salongis kätte saada on, ja see võib juhuslikult olla sama juhe mis ventilaatoril, või siis olla kokku ühendatud kaitsmeplokis sissetuleva +12V-ga.
Maki toide tuleks võtta ventilaatorist võimalikult kaugelt, ehk siis otse aku pealt (NB! Eraldi kaitset kohe aku juurde juhtme vahele ei maksa ära põlata!). Korralik jäme juhe otse vooluallikast tagab ka pisut parema helivõimsuse kõlaritesse.

0,1-0,5MkF kondeka ühendamine paralleelselt toitega (massi ja +12V vahele) võib kah natuke aidata sädeluse edasikandumise vastu. Ühenduskoht pole väga oluline, võib ka mitu tk. panna, häiretekitaja juurde ja maki sisse. Kondekas võib olla suvalist tüüpi, aga kindlasti mitte elekrolüüt. Kondeka lubatud tööpinge pole ilmselt probleem, 16V toite juures võib see küsimus tekkida ainult elektrolüütidega.
Vasta
#6

Selgus , et kuna vendikas tegi jah kuidagi imelikku häält, olidgi harjad läbi...
Nii läbi kohe , et juhe , mis harja sisse läks oli ka juba pooleldi ära kulunud ja siis äkki rootori klemmidele ka hirmsad vaod sisse vedanud. vahetasin need lullad ära...
selgus ka kaks head asja: enam vendikas ise ei unda ja ka puhub poole paremini(ei peagi enam p6hja keeramagiBig Grin)
aga raadiost tuleb raginat ikkagi, vool on v6etud suutelukust..kas see sis ei lähegi peaaegu otse akusse?
tahaks proovida nende kondekatega..ei saand täpselt aru , mitme v peavad nad olema

Pole midagi targemat teha
Vasta
#7

vea juhtmed otse akult, on sul vähem probleeme ja "tümps" on kah kõvem Wink
ainult ära unusta kaitsmeid.

remote ots võta süütelukust, sellel otsal pole voolutarve nii tugev (minu makil oli 0.1A vist, kui ma hästi mäletan), aga karmimad makid (4x45W, 4x50W vms peal kirjas, tegelikult üle 4x16W mitte ükski raadio ei mängi, ilma pingekordistiteta, mis füüsiliselt raadio korpusse ei mahu) tarbivad max 5-6 ampri vahel voolu, "õigest" otsast, +B vist oli tähistus. See võib halva ühenduse puhul sul süüteluku tuksi keerata või mis veel hullem, auto põlema panna.
Vasta
#8

KILLER666 Kirjutas:tahaks proovida nende kondekatega..ei saand täpselt aru , mitme v peavad nad olema

Kasuta seda, mida on! Smile Näiteks kontaktidega jagaja sees olev kondekas peaks sobima. Seal on ta samuti sädeluse vähendamiseks.
Need taluvad kindlalt seda pinget, mida vaja (antud juhul käib jutt auto elektrisüsteemi toitepingest 12-15V).
Vasta
#9

Niipalju veel, et kommutaatori hari peab viimasega kenasti ka soveldatud olema. Kui uus hari sai kantis otsaga, võib veidi aega võtta, ennem kui kontaktpind sisse töötab, seni võib aga ikkagi kontaktpind sädeleda.
Massi võiks ka kusagilt armatuuri alt kerest (mõne poldi alt) või akuklemmilt otse tuua, kuna iga pistik/ühendus, mis massi teel on, kujutab endast oomilist takistust, kuhu mürad väga hästi sumbuvad. Endal pole seni vaja olnud toidet otse akult raadio jaoks vedada - häiretest ilma ka lahti saadud ja muusikat mängin autos ikka enda jaoks rohkem. Oleneb muidugi millise autoga tegu, endal pole kaasaegsetega küll häireprobleeme esinenud, ainult need harvad juhud, kui midagi süütemängus on nihu minema hakanud (jagaja kaanes tekkisid ülelöögid).
Juhtumisi on olnud igasuguseid, mõni omanik suvatseb toite massi võtta ka antenni koaksiaalkaabli varjest...
Vasta
#10

taavi Kirjutas:vea juhtmed otse akult, on sul vähem probleeme ja "tümps" on kah kõvem Wink
ainult ära unusta kaitsmeid.
See võib halva ühenduse puhul sul süüteluku tuksi keerata või mis veel hullem, auto põlema panna.

syyteluku see nn. peajuhe on ikka parajalt jäme ja kui ta jaksab t6mberelee jaoks piisavalt voolu yle kanda , siis ma arvan , et see maki jaoks piisava jämedusega.
Läheb otse akuklemmi kylge, kaitset kyll pole , aga on makil endal see olemas.

Pole midagi targemat teha
Vasta
#11

kahtlen!
relee on ikka selline elektroonika/elektrotehnika komponent, mille eesmärk on minimaalse voolu ja pingega lülitada maksimaalset voolu ja pinget (definitsioon võib natuke segane olla Toungue). ta võib sul jäme juhe olla ja isegi piisavalt voolu saada sealt, aga kas raadio töötades auto kah tööle saad?
Raadios on küll kaitse, aga kindlam on panna teine kaitse veel, võimalikult aku ligidale (kui sealt on eraldi juhtmed veetud). Better safe than sorry.

Aga muidugi kui raadio töötab tõrgeteta nii nagu praegu panid ja juhtmed on kindlalt isoleeritud, siis las ta olla Smile
Vasta
#12

taavi Kirjutas:kahtlen!
relee on ikka selline elektroonika/elektrotehnika komponent, mille eesmärk on minimaalse voolu ja pingega lülitada maksimaalset voolu ja pinget

No t6mberelee eesmärk on t6mmata starteri hammasratas hoorattaga hambumisse ja lylitada sisse starter...
Ja minimaalselt v6tab ta suht palju voolu(julgen arvata , et rohkem kui makk/raadio)
Vist tavaliste releede definitsioon sellele ei sobi?!

Pole midagi targemat teha
Vasta
#13

vat ei oska öelda, ei ole ühegi auto starteritega jamanud ja tõmbereleedega. Natuke kahtlen küll, aga eks sa proovi, nagu ma ennist mainisin, eriti hullu sellest ei tohiks juhtuda, kuid ilusam on eraldi 2 meetrit juhet vedada, probleemide vältimiseks.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne