Tähelpanu ex-sõjaväe autode toomisel Eestisse!
#1

Lugege kindlasti enne see läbi:
http://www.4x4.ee/forum/viewtopic.php?t=6254
kui asi tõsiseks läheb!

OÜ Green Oval

MTÜ Eesti Land Roveri Klubi

Kristjan (+372)5010599

Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta
#2

päris jube lugu ....
ei teadnudgi, et vana militaartehnika sissetoomisega hobi eesmärgil võib selliseid pahandusi tulla Sad
Vasta
#3

Appi!!!, Ma eelmine nädal tõin Rootsist kaks sõjaväe jalgratast ja mul ei tulnud pähegi neid militaartehnikana registreerida!!! Ehk päästab see , et ma ei pane neid registrisse. Või peaks ikkagi KaPo-s ära käima?? (Eelmisel suvel ostsin Soomest Husqvarna mootorsaag-vintsi, see on ka militaarse päritoluga)
Vasta
#4

Appi!!!, Ma eelmine nädal tõin Rootsist kaks sõjaväe  jalgratast ja mul ei tulnud pähegi neid militaartehnikana registreerida!!!  Ehk päästab see , et ma ei pane neid registrisse. Või peaks ikkagi KaPo-s ära käima?? (Eelmisel suvel ostsin Soomest Husqvarna mootorsaag-vintsi, see on ka militaarse päritoluga)

To:Sass
Kuule kodanik, kindlasti on sul ju ka tõsisemaid hetki elus. Landy poolt teemapüstitus ei ole ju naljaviluks siia pandud.

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#5

Vaatasin seda Välisministeeriumi lehel olevat nimekirja ja minuarust on tegemist üsna mõistliku dokumendiga. Pigem on lihtsalt õnnetu juhus et Lapplander sinna alla kuulub - enamik sõjaotstarbelisi maastikusõidukeid on tsiviilkasutuseks ikka suhteliselt ebamõistlikud.

Sõjaotstarbelise kauba sisseveo piirang on väga arukas asi, sest isegi kui otseselt relvad kõrvale jätta, annab sõjatehnoloogia kurjadesse kätesse sattudes väga suure eelise kasvõi näiteks politsei või piirivalve vastu tegutsemisel, kellel sellist tehnoloogiat ju pole. Mis viga näiteks salakaupa üle Narva jõe purjetada, kui öövaatlusseadme abil võib 2 kilomeetri raadiuses piltlikult öeldes jänesepabulaid loendada ja põgenemiseks on soomustatud Humvee.
Vasta
#6

peeterpaul Kirjutas:Appi!!!, Ma eelmine nädal tõin Rootsist kaks sõjaväe  jalgratast ja mul ei tulnud pähegi neid militaartehnikana registreerida!!!  Ehk päästab see , et ma ei pane neid registrisse. Või peaks ikkagi KaPo-s ära käima?? (Eelmisel suvel ostsin Soomest Husqvarna mootorsaag-vintsi, see on ka militaarse päritoluga)

To:Sass
Kuule kodanik, kindlasti on sul ju ka tõsisemaid hetki elus. Landy poolt teemapüstitus ei ole ju naljaviluks siia pandud.

Kusjuures see jalgratste asi pole üldse naljaks. Tegelikult võib SUVALISE sõjaväe kasutuske sobiliku eseme (eriti, kui on ex-military) tunnistada strateegilisleks kaubaks. Seega puhtsüdmalik ülestunnistud vähendab karistust. Kibin-kabin KAPOS-sse! Ilma naljata!

OÜ Green Oval

MTÜ Eesti Land Roveri Klubi

Kristjan (+372)5010599

Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta
#7

Rääkisin muide yhe kapo kodanikuga. Ta palus mul kysida modedelt jalgrataste postitaja IP aadressi, et uurivad veidi. Alama astme uustulnukatele pidavatki selliseid prooviylesandeid antama.
Teeme siis nalja edasi või?

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#8

peeterpaul Kirjutas:Rääkisin muide yhe kapo kodanikuga. Ta palus mul kysida modedelt jalgrataste postitaja IP aadressi, et uurivad veidi. Alama astme uustulnukatele pidavatki selliseid prooviylesandeid antama.


Nii haiget juttu saab ajada vaid 101% peast ametnik ja seda ka vaid Eesti riigis! Olenemata jalgrata kunagisest militaarpäritolust ja mattrohelisest värvist jääb jalgratas jalgrattaks.
Kangesti tekib küsimus, et millisele punktile see siis vastab:
a. maismaatranspordivahendid ja varustus ning komponendid, mis on spetsiaalselt määratud, projekteeritud või kohandatud sõjaliseks kasutamiseks;
Maismaatranspordivahend liigitatakse sõjaliseks, kui talle on lisatud üks või enam sõjaotstarbelist komponenti, mis põhjustavad selle transpordivahendi omaduste struktuurse, elektrilise või mehaanilise muutuse. Näiteks:
1. pneumaatilised rehvikaitsed, mis kaitsevad rehve kuulide eest või võimaldavad masinaga sõita rehvide tühjenedes;
2. rehvide rõhu kontrollsüsteem, mida juhitakse liikuva sõiduki seest;
3. sõiduki oluliste osade soomustamine (näiteks kütusepaagid või kabiin);
4. spetsiaalsed tugevdused relvakinnitusrakistele.

P.S. Kui ilma kohtuorderita, lihtsalt selliselaadse päringu peale väljastatakse suvalistele isikutele selle foorumi haldajate poolt kasutajate andmeid ja IP'sid, siis palun sellest siin teemas ja foorumi reeglites koheselt teada anda! Teaks keskonda vahetada. Mitte, et mul midagi varjata oleks, aga asi on põhimõttes.
Vasta
#9

Aga mis saab nendest masinatest, mis on jäänud siia sõja ajast? Needki ju sisse toodud ja ilma KAPO nõusolekuta? Vaesed uuniklased...

Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638,  Velorex 16,  2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Vasta
#10

Paluks minu eelneva postituse kallal mitte hambaid teritada. Landy (koos selgitusega modedele) ja Oldmoped said privas ka selgituse ja loodetavasti on sellega asi lukus.

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#11

Nii õõnestataksegi usaldust riigi vastu - süüdistused avalikus foorumis ja nende tagasi võtmised privas. Väga ilus töö.

Ma ausalt öeldes lootsin et staažikad foorumlased ei tee mingi traktoristi paranoilisest mulast välja, aga vot mis välja tuli hoopis.

Täiendus: Tegelikult oli Peeterpauli märkus irooniline, aga ma ei saanud sellest antud postituse kirjutamise hetkel aru, arvasin et keegi niisama jaurab teemal mida ta ei jaga.
Vasta
#12

Odot, riik on ikka suisa idioodiks pööranud???
Marss kõik vene pisut raskema tehnika omanikud, militaristid olete raisad! VANGI! UAZ õuel, vangi. Kurat, mul on ka kingitud NSVL keemiakaitse kummiülikond? Lähen ka vangi (kuigi kasutan seda sitakaevu puhastamisel). Ja kuidas jääb edaspidi Šveitsi armeenugadega??? Seda mul õnneks pole... Aga vaat suvilas õuekujunduselemendina seisva GAZ61 omamine on jälle kuritegu. Kõik me ju teame, et TSIVIILotstarbeks tehti mudelit GAZ61A(grarnõi). Ja vaene Piibur, K-750MV, kohe Rummusse...
Militaarotstarbelised on isegi kantossid: süüfilis on sõjaseisukorras vana tuntud probleem armees. Rahuajal on need uue kahuriliha mittetekkimiseks, sõja ajal tuleb need ära korjata ja sõjaväele anda. Sõduril till ei mädane ja tibid muudkui punnivad uut kahuriliha ilmale.
Vasta
#13

ML6 Maismaatranspordivahendid ja neile määratud varustus ning komponendid:

a. maismaatranspordivahendid ja varustus ning komponendid, mis on spetsiaalselt määratud, projekteeritud või kohandatud sõjaliseks kasutamiseks;

Tehniline märkus. Termin ”maismaatranspordivahend” hõlmab ka treilereid.

b. sõidukid, mis on määratud maastikul kasutamiseks ning mille kõik rattad on veorattad ja mis on valmistatud või kaetud kaitseks ballistilise lennutrajektooriga füüsiliste kehade eest metalse või mittemetalse materjaliga.

NB! Selle punktiga seotud kaupu loetletakse ka punktis ML13a!

Märkus 1. Punkt ML6a hõlmab samuti järgnevat:
1. tankid, miinipanijad ja muud iseliikuvad soomusmasinad, relvadega varustatud või mitte, nende osad;

2. soomusmasinad;

3. amfiibsed sõidukid ja sõidukid, mis on võimelised forsseerima sügavat veetõket;

4. pioneerveokid (recovery vehicles) ning laskemoona ja relvasüsteemide transpordi veokid, millel on veose käitlemise seadmed.

5. sõidukitele monteerimiseks ettenähtud konteinerid, mis on spetsiaalselt projekteeritud või kohandatud sõjaliseks kasutamiseks.

Märkus 2. Maismaatranspordivahend liigitatakse sõjaliseks, kui talle on lisatud üks või enam sõjaotstarbelist komponenti, mis põhjustavad selle transpordivahendi omaduste struktuurse, elektrilise või mehaanilise muutuse. Näiteks:
1. pneumaatilised rehvikaitsed, mis kaitsevad rehve kuulide eest või võimaldavad masinaga sõita rehvide tühjenedes;
2. rehvide rõhu kontrollsüsteem, mida juhitakse liikuva sõiduki seest;
3. sõiduki oluliste osade soomustamine (näiteks kütusepaagid või kabiin);
4. spetsiaalsed tugevdused relvakinnitusrakistele.
Märkus 3. Kategooria ML6 ei hõlma soomustatud tsiviilsõidukeid ja -veokeid, mis on mõeldud raha ja väärtesemete transpordiks.

Boldiga on märgitud ära need punktid, mis muudavad peaaegu kõik autod automaatselt militaarsõidukiteks ja mistahes 4X4 või ATV üle piiri tooja tuleb vangi panna. Miks? Sest kõik need on sõidukid, mis on määratud maastikul kasutamiseks ning mille kõik rattad on veorattad ja mis on valmistatud või kaetud kaitseks ballistilise lennutrajektooriga füüsiliste kehade eest metalse või mittemetalse materjaliga. KAPO ja kaitsemin, olge nüüd ikka head mehed ja pange absoluutselt kõik maastikuautot või ATV'd omavad eestimaalased vangi. Või vähemaste tehke 20K igaühele trahvi. Või muidu tuleb teid seaduse mittetäitmise eest kohtusse kaevata. Ja muuseas kulla Kapo, absoluutselt kõik treilerid (ehk eeldame, et mõeldakse O-kategooria sõidukeid üldisemalt), on ette nähtud militaarotstarbeks. Suvalise Bestneti haagisega võib laskemoonakaste vedada, veel hullem, automaate ja kuulipidujaid.
Einoh ja kõige parem on muidugi too rehvirõhu kontrollsüsteem. Vaesed Dakari ralliautod, FIA võistlusklassid T1, T2 ja T4.

Kui nüüd vaadata, kes sellele alla kirjutas, siis on kohe kahju, et seda idiooti pikemaks lukutaha ei pandud. Eks temagi seanahast portfel oli ju militaarotstarbeline - ette nähtud plaanide, kaartide ja sõjaliste paberite veoks. Sitta sellest sisust, mis "Kaduma" läks, riigisaladust ei ole Eestil niigi. Aga vaat portfel oli ohtlik... eks ta selle eest trahvi saigi.

EDIT: et kodanikud võimurid saaks aru omaenda kirjutatud asjade mõttetusest,siis teen neile ette ära paar sõnaseletust. Ise nad ju seda ei suuda. Õigekeelsussõnaraamat on Eesti keeles seaduste kirjutamisel ja ka nende tõlgendamisel A ja O. Sõnaseletused siis hetke kõige uuemast ÕSist.

Ballistiline lennutrajektoor, sõnast ballistika. Lennutatud kehale omane lennutrajektoor. See on siis ML6 punkt b: absoluutselt IGA auto on kaetud kaetud kaitseks ballistilise lennutrajektooriga füüsiliste kehade eest metalse või mittemetalse materjaliga. Seda lausa TESTITAKSE, kui autode esiklaasile omistatakse E-märgistus. Uurige, milline on esiklaasi kohustuslik tugevustest! Raudkuul, millele antakse ballistiline lennutrajektoor. Ja klaas peab kaitsma klaasi taga istujat.

Punkt 3 räägib nii amfiibidest (mis on väga konkreetne mõiste - ujuauto) kui niisama sügavat veetakistust forsseerivatest sõidukitest. Forsseerima, sõj(sõjanduses, minu märge) võitlusega ületama. Kui jõge ületava silla ühes otsas on näiteks "tavaline" sõiduauto ja teises otsas vaenlane kuulipildujaga aga autojuht kihutab kuulirahe all autoga üle silla, sõidab vaenlasele otsa ja tapab ta, on tegu ehedaima sügava veetakistuse forsseerimisega. Forsseerimise puhul on oluline võitlusmoment inimeste vahel, kulla militaristid. Ilma võitluseta on tegu tavalise veetakistuse ületamisega.
Vasta
#14

peeterpaul Kirjutas:Rääkisin muide yhe kapo kodanikuga. Ta palus mul kysida modedelt jalgrataste postitaja IP aadressi, et uurivad veidi. Alama astme uustulnukatele pidavatki selliseid prooviylesandeid antama.
Teeme siis nalja edasi või?
Lihtsalt huvipärast küsin, kas yks kapo kodanik on sama mis mis rahvakeeli nuhk?
Vasta
#15

Huvitav kui raske on lugeda välja, et piirangud kehtivad impordile, mitte juba omatavatele esemetele. Teiseks on seal määruses iga punkti juures öeldud, et see kehtib sõjaotstarbelise kauba suhtes. Kolmandaks selgub esimeses postituses viidatud foorumist, et luba selle kauba toomiseks maksab auto kohta paarsada krooni. Probleem oli lihtsalt selles et sellest määrusest õnnetul kombel keegi midagi ei teadnud.

Aga noh eks "otse ütlemise" sildi all pseoudoprobleemide suunas debiilse tati pritsimine on muidugi alati lihtsam kui reaalsete probleemide lahendamine.
Vasta
#16

Probleem ju ongi selles, et selle nimekirja kirjelduste alusel saab suvalise kontrolliva ametniku hea tahtmise korral peaaegu kõik asjad liigitada strateegilisteks või sõjalise otstarbega kaubaks ja kuulutada sind kurjategijaks, kuna sa ei ole igaksjuhuks kõigepealt luba taodelnud.
Vasta
#17

Lgp. kaasfoorumlased!

Kas teil endil ei lähe sellest mölast juba süda pahaks? Mind küll ajab juba iiveldama. Strateegilise kauba sisseveo loa saad taotleda näiteks aastaks ajaks ja sinna saab märkida hulgim asju, milles probleem?Auväärse KAPO ametnikele teadmiseks et mul on spetsiaalselt sõjaliseks otstarbeks toodetud mootorratas M-72 ja ip-aadressi otsimisele ei pea aega raiskama, see on mul 192.168.1.33 Wink

Säilitage ikka kainet mõistust!

militaarmootorrattur
Vasta
#18

No kuidas on näiteks mingi suvaline maastikuauto, noh ütleme et Toyota Hilux, või ATV määratud, projekteeritud või kohandatud sõjaliseks otstarbeks? Ma ei ole maastikusõidu spetsiifikaga kursis, aga kas see kabiinist juhitav rehvirõhu kontrollsüsteem on tõesti igapäevane asi? Ma tean et tsiviil-Hummerile sai selle tellida, aga Hummer ongi üleüldse üsna sõjaliseks otstarbeks projekteeritud riistapuu. Kuulikindlad rehvid on ka suht selline asi millega midagi tsiviilis midagi mõistlikku teha pole. See, et seda kuulikindlate rehvide keeldu saab tõesti teistpidi ka lugeda, justkui sõiduk peaks olema kaetud ballistiliste kehade eest mingi materjaliga, on rohkem juba Delfi stiilis virisemine, Eesti keel on lihtsalt selline.

Ja noh minuarust on hea kui ma saan õhtul magama minna teadmisega, et kui vastasmaja keldris kaua tuli põleb, siis ilmselt remonditakse seal boilerit mitte ei panda kokku ballistilist raketti.
Vasta
#19

Panen siia ka näitliku pildi sellest, millised on teistes riikides kasutatavad Lapplanderi analoogid:
[Pilt: Stryker_vehicle.jpg]

See, et rootslased samaks otstarbeks sellise vahva riistapuu on teinud, millega ka tsiviilis midagi tarka teha on, on puhas juhus.
Vasta
#20

kolz Kirjutas:
peeterpaul Kirjutas:Rääkisin muide yhe kapo kodanikuga. Ta palus mul kysida modedelt jalgrataste postitaja IP aadressi, et uurivad veidi. Alama astme uustulnukatele pidavatki selliseid prooviylesandeid antama.
Teeme siis nalja edasi või?
Lihtsalt huvipärast küsin, kas yks kapo kodanik on sama mis mis rahvakeeli nuhk?

Ja see , kes nuhile infot annab, on rahvakeeli koputaja. Tahaksin siinkohal südamest tänada foorumlast "Peeterpaul´i"
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne