Kroti mootori asemele... Mida paigaldada?
#1

On keegi paigaldanud mullafrees Krot MK-1le originaalmootori asemele mõne muu mootori?
Endal käis korra peast läbi mõte panna Druzba oma,aga see vist jube janune?
Vasta
#2

Parim oleks mingi statsionaarne 50-150 kuubikune mootor nt.Honda.
http://www.honda-engines.com/engines/gs190.htm
See peaks Kroti liigutamisega hakkama saama küll.
Vasta
#3

2715 Kirjutas:Parim oleks mingi statsionaarne 50-150 kuubikune mootor nt.Honda.
http://www.honda-engines.com/engines/gs190.htm
See peaks Kroti liigutamisega hakkama saama küll.

Mõtelnud sama isegi,aga kes neid maale toob? Siiani küsimise peale väikseim mootor,mis väidetavalt pakkuda eesti müüjatel 4,5hp. Aga seda ei julge umbropsu peale panna,sest originaalmootoril 2,4hp,ja reduktorit ohtu panna ei taha... Ja raskem on ta ka.
Või on keegi selle võimsusega mootorit kasutanud ilma et reduktor saba annaks?
Vasta
#4

Arvan,et nt.Ramost peaks saama tellida Honda mootoreid.Kuskilt saab
kindlasti veel,aga praegu ei viitsi otsida.
Vasta
#5

Oleks vaja ka krotile uus mootor panna. Kas on keegi mõne hiinaka krotile paigaldanud ja kui võimas mootor sai pandud? Millistel pööretel kroti originaalmootor töötab?
Vasta
#6

Viljandis on selline koht nagu Nurme http://www.nurm.ee/ seal on mootoreid igas võimsuses.

Veel pole maha löödud
Vasta
#7

Mootori leidmisega pole probleemi. Ilmselt tellin ebayst - saab odavamalt. Lihtsalt huvitab, kui võimast mootorit on mõttekas panna, et jõudu oleks piisavalt, aga midagi lõhkuma ei hakkaks ja liiga raskeks ei läheks.
Vasta
#8

(21-03-2013, 13:00 PM)runts Kirjutas:  Mootori leidmisega pole probleemi. Ilmselt tellin ebayst - saab odavamalt. Lihtsalt huvitab, kui võimast mootorit on mõttekas panna, et jõudu oleks piisavalt, aga midagi lõhkuma ei hakkaks ja liiga raskeks ei läheks.

Vene reduktorid projekteeriti kolmekordse varuga. Millest realiseerus heal juhul kahekordne varu (mõnel üksikul õnnelikul isendil ka rohkem) materjali ja koostevigade tõttu.

Eks pead ise teadma, kui rahulik kasutaja Sa oled. Julgeks arvata, et kahekordse võimsuse talub ära. Rohkem oleks kahtlane pakkuda.

Uuemad mootorid võivad olla samas kaalus, kuid kaks korda võimsamad...
Vasta
#9

Olen kasutaja V6sa-ga nõus. Kunagi oli mul projektide jaoks üks kroti reduktor, alla olid 14 tollised auto rattad ning kasutatud sai paljusi erinevaid mootoreid. Kannatas seda valu nii, et vähe ei ole. Järgi võib anda reduktori sees olev kett aga mingi maa freesimisega ei tohiks probleeme tekkida. Arvan, et 6.5 hp hiina kloon mida tööriistamarketis pakutakse oleks küll ja veel, lihtsalt tuleb lasta rahuliku pöördega mitte täie vinnaga minna anda.
Vasta
#10

Peale Jebai on veel igasugused kaupluseketid Jevroopas, kus hinnad teinekord odavamad kui Eestis. Ntx Jula: http://www.jula.pl/silnik-200-cm-725019
Kui mõni kodustatud rekkamees käepärast, saab ehk mõnegi asja odavamalt.
Äkitsi on odavam ja lihtsam samalaadne valmis asi osta, kui vene Krotti paigata.
Antud Jula lehel hinnad zlottides, mingi 1:4 oli vist nende raha. Pane rahanumbrid ja vääringud Googlisse, sõna "to" vahele ja saad enamvähem õige summa eurodes. Ntx, "499 zlot to eur" ja saad vastuseks "499 Polish zloty = 119.34578 Euros". Poola keelest saab jagu Googel Chrome automaatne tõlk. Naljakas see tõlge küll on a la "Jaitse-kamennõi tšai", aga arusaadav peaks jutt siiski olema. Vaevalt Eestis keegi 120 euroga 6kW mootorit müüb. Wink
Andke tuld!

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#11

Ma sõnastan, siis küsimuse veidi teisiti. Kui võimas mootor oleks juba võimeline seda masinat liigutama? Pole ju mingit mõtet sinna varuga mootorit osta. Suurem mootor kaalub rohkem ja see võib probleeme tekitada. Samas on suurem mootor kallim ka. 6,5 hp on sinna kindlasti liiga palju. Näiteks 84 cm Macculloch on 4,76 hp aga kroti laius on ainult 60cm. Eeldusel, et originaal on krotil 2,4 hp, siis 2,5 hp mootori saaks juba 80€ + saatmine kätte, aga 2,5 hp tundub ikka kahtlaselt vähe ...
Vasta
#12

motoplokkide puhul on tänapäeval enamasti teemaks asendusmootorite KERGE kaal, st et hj on küllaga, väänet on vähe ja haakumist pinnaga pole ...
Vasta
#13

(21-03-2013, 14:44 PM)Maanteemuuseum Kirjutas:  motoplokkide puhul on tänapäeval enamasti teemaks asendusmootorite KERGE kaal, st et hj on küllaga, väänet on vähe ja haakumist pinnaga pole ...

Tasuta lõunaid ei ole olemas.Big Grin

Kas kellegi on käepärast KROTi originaalmootori andmed? Eriti kasulik oleks mootori pöördemomendi graafik.
Vasta
#14

miski 58 cm3 oli see originaalvurr, vanast ajast meeles veel, silindri läbimõõt vist veel nii et võrri kolvirõngad sobisid. jõu poolest kühveldas ka tühikäiguga küll, aint aega läks rohkem ja ka tossupilv oli suurem. vilega lastes kõrvetas nagu puhtamaks end. aga ärge unustage, et kroti mootoril oli juba üks reduktor kohe vända otsas ja siis alles rihmaratas. ja mootorireduktori numbreid peast ei tea.
Vasta
#15

Sellest reduktorist olen teadlik. Aeglustas pöörlemist umbes 1/2,7. Mootori valikul see tegelikult rolli ei mängi. Tuleb lihtsalt sobiv ülekanne teha, et tööorgani pöörlemissagedus õige oleks.
Vasta
#16

Minu Krotil on 5hp Kubota mootor,aga on 2x laiem.
Vasta
#17

Siis võiks ju 2,5 hp põhimõtteliselt toimida ...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne