Paide teedemasinate tehas
#1

24. märtsil 2007 toimunud Järva-Jaani Vanatehnika Varjupaiga Ümarlaual austas Varjupaiga sõpruskonda oma külastusega üks Paide tehases toodetud teehöövli D-512 konstruktoreist hr. Harry-Aleksander Lensmann, kellel oli Varjupaiga jaoks kaasas ka vägagi põnevat pildimaterjali.

Kuna hr. Lensmann lubas seda lahkelt ka Internetti huvilistele vaatamiseks üles panna, siis teekski sellega algust.

GAZ-AA mootoriga teehöövlid V-2 (Volberg-2) 1948.-49. aastal:
       

Teehöövel V-8 aga oli juba raskemat tüüpi ja kasutas GAZ-51 mootorit. Fotod 1956. aastast:
       

Esimene Paides toodetud kolmeteljeline höövel E-6-3, samuti GAZ-51 mootoriga. Foto 1954.-55. aastast:
   

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#2

Kannan foorumlase Wildstar`i ühes teises teemas antud lingi üle ka siia. Kui Wildstar omab veel Paide teedemasinate tehase teemalisi fotosid, oleks väga tore kui ta paneks need samuti siia teemasse ülesWink

http://www.minupildid.ee/main.php/users/...1.jpg.html

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#3

OT aga kuskohas see tehas seal ise asus?
Vasta
#4

Tööstuse tänaval ehitusmaterjalide vastus
Vasta
#5

Krdi kahju et ainult 1 V-10 on Eestis teadaolevalt säilinudSad
Kuigi erilist lootust vist enam V-10 Eestis leida pole,äkki siiski mõni kuskil metsatukas seisab?
Vasta
#6

reymo1995 Kirjutas:Krdi kahju et ainult 1 V-10 on Eestis teadaolevalt säilinudSad
Kuigi erilist lootust vist enam V-10 Eestis leida pole,äkki siiski mõni kuskil metsatukas seisab?

Kahtlen et metsatukas. Vanametall maksab selleks liialt palju. On muidugi õhkõrn võimalus, et see metsatukk on niivõrd mittekäidavas kohas, kuhu üliharva satutakse.

Pigem võib olla vrakk/jäänuseid kellegi hoovil et "ehk läheb tarvis". Aga ka seal on viimased 10-15 aastat metallibuumi teinud oma töö...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#7

Sigaste V-10ga läks nagu läks......enam-vähem vahetult enne Järva-Jaani Varjupaiga päästeaktsioonide ajastu algustSad
Kui mitte muud, siis vähemalt vaatamiseks mittesõitva eksponaadi oleks sellest peale välimist korrastamist ikka saanud...

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#8

Võtan vana teema uusti üles:
Minu arusaamise järgi toodeti/projekteeriti paides ka teehöövleid Vammas.
Pildilt paisatb ka üks Corbex Vammas, kui masin käinas proovin paremad pildid teha...
   
Vabandan halva kvaliteedi pärast, pildistatud läbi auto akna sõidu ajal...
Vasta
#9

EI OLE Corbex-Vammased (mudelid RG-17C, CG-18, MG-1901) kohe üldse Paides tehtud, kui siit foorumist otsida, on neid mõnedes teemades (Eesti masinaehitus, Teehöövel) varem juba lähemalt käsitletud!!
Ja nii nirusid pilte pole ka mõtet üles panna :S
Vasta
#10

Minu vanatädi mees (rahu tema põrmule) oli aastakümneid Paides elupõline teetööline, pidades erinevaid ametikohti antud valdkonnas. Tema dokumentatsioon ning fotod on praeguseks kõik minu käes, nende hulgas ka mitmeid huvitavaid fotosid masinatest, mis jäävad ilmselt 2. MS eelsesse ajajärku. Kui võimalus tekib, katsun pildid siia üles saada.
Vasta
#11

mrali Kirjutas:[...]
Ja nii nirusid pilte pole ka mõtet üles panna :S
Mati, selles suhtes ma oleksin küll sallivam! Arvesta, et poisil on aastaid alles 12 ja pildistamise kogemusi veel vähevõitu, kuid kas see on siis põhjuseks potentsiaalseid vanatehnikahuvilisi siit foorumist eemale peletada?!?
Smile

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#12

Timm Kirjutas:
oxygen Kirjutas:OT aga kuskohas see tehas seal ise asus?

asus..? asub, kui täpne olla. tehases käivad praegu keevitustööd ja selle taga peaks mingeid masinaid ka olema. (territoorium on kinnine)

PS: tehase nimi on Tallinna Ekskavaatoritehas.Big Grin

ja teine PS veel: misasi on OT?/mida tähendab?
Tehase nimi oli Tallinna ekskavaatori tehas,1975(?)aastal sai nimeks ''Talleks'',praegu on tehase nimi Paide masinatehas soovitan lugeda teemat Eesti masinaehitus .OT-Out topic(mitte teemakohane vms)
Paide masinatehase koduleht
Vasta
#13

Timm Kirjutas:ja teine PS veel: misasi on OT?/mida tähendab?

OffTopic ehk siis teemast kõrvale kalduv jutt.
Vasta
#14

Täna sai siis nõuks võetud külastada taas Maanteemuuseumit ning tänu peavarahoidja hr. Rain Rikase vastutulelikule suhtumisele õnnestus - digikujul loomulikult - saada enda valdusse paljude Paide tehase teehöövlimudelite looja Arnold Volbergi (1900-1967) pildialbum. Kuna üldjuhul sai lubatud piltide avaldamise soovi korral kindlasti muuseumiga kontakteeruda, siis massiliselt neid siin levitama ei hakkaks, panen vaid mõned pildid teehöövlimudelitest, millest üldiselt ehk liikvel vähem pildimaterjali.

Esimene Nõukogude Liidus valmistatud liikurhöövel V-1 ja selle autor, insener Arnold Volberg:

   

Teehöövli V-4 katseeksemplar valmis 1951. aastal:

   

Esimene rasket tüüpi höövel V-8 ühes tolleaegsete rekvisiitidega:

   

Esimene kolmeteljeline höövel V-6-3 (kasutati ka tähist E-6-3) teed profileerimas:

   

Teehöövel V-6-3 mustkatet segamas:

   

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#15

See on arvatavasti enamus % kindel, et antud isendit alles pole.
Vasta
#16

Timm Kirjutas:Varsti proovin ka Paide muuseumis oleva D-512 mudelist pildi saada. Pidi teine nii detaileeritud olema, et rattad pööravad kabiinist, sahk töötab ning mootor on detailselt tehtud. Arvatavasti tehases olnud näitemudel..Mudeli ajalugu samuti ei tea. Kusjuures muuseumis on terve sein TET-ile pühendatud, erinevad mudelid, ajalugu.
Muuseumitöötajad väitsid mõni aasta tagasi muuseumi külastades,et nimetatud mudel olla ühe eesti tehnikakooli (enam ei mäleta,millise) õpilaste lõputöö.
Vasta
#17

Timm Kirjutas:Paide Kutsekeskkooli lõputöö, konstruktorid A. Luht ja A. Vanus.

PS: kas mitte see pole V-10? D-512 pole ta mitte kindlasti..
Õige, tegu on jah V-10 maketigaSmile

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#18

Omalt poolt samuti üks ülesvõte.

   

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#19

peeterpaul Kirjutas:Omalt poolt samuti üks ülesvõte.
Viimasel Peeterpauli lisatud pildil on siis teehöövel D-512 pildistatuna ilmselt mingil näitusel. Kui kunagi jõuab järg Varjupaiga isendi korrastamiseni, siis ehk on sellest pildist abi saamaks aimu, kuidas originaalis igasugu tuled-viled paiknesid.

Omalt poolt lisan pildiseeria teehöövli V-10 katsetustelt:

               
           

Pildid pärinevad jällegi insener Arnold Volbergi pildialbumist, mille digitaalkujul koopia jõudis minuni Eesti Maanteemuuseumi vahendusel.
Loodan, et kõik huvilised on V-10 elusuuruses kui mitte mujal, siis vähemalt Maanteemuuseumis näinud. Või kui ka ei ole, siis seal on sellega tutvumiseks võimalus olemasWink

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#20

Vähemalt üks D-512 on säilinud ka väljaspool Eestit:

http://www.rcforum.ru/modules.php?name=F...380#318380 (vt. kahte esimest postitust!)

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne