Moskvitš 407 puudujäägid kapoti all
#1
Question 

sai soetatud selline iludus. 1962 (esmane registreerimine). kapoti all on puudujääke - vt pilti. tahaks auto tööle saada... ise olen üsna võhik. kui leiaks puuduvad jupid, siis hakkaks pusima. peale kapotialuse on kõik väga ilus ja algupärane. üldfoto on tehtud siis, kui alates 1980. aastast kogunenud tolm oli veel maha pesemata ja auto just teda peitnud garaažist esmakordselt päevavalgele tiritud. tundub olevat originaalvärv.

(kui sellest abi on - võin saata mootorist parema pildi - siia ei saa üle 100kb üles panna)

           
Vasta
#2

Kõige mõistlikum oleks Sul otsida uus töökorras mootor + karburaator. Muidugi... ka praegusest mootorist võib ka uue "pea" saamisel asja saada, kuid kes teab, mis seisus vänt/saaled/kolvigruppki on. Silindrid ju pikka aega lahtiselt seisnud.

Küsimus teadjamatele - miks on "tulemüüril" kaks süütepooli? Minu meelest on mossedel ikka läbi ajaloo olnud neljane jagaja...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

Huvitav, mille jaoks kahte süütepooli vaja läks? Justkui tagavaraks teine sinna kruvitud.

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#4

Kena auto! Smile
Kas uste ja istmete polsterdust ka vahetad uue vastu või jätad nii nagu praegu on? Mis on seal tagaistme kunstnaha osal? Kas mingi halli värvi joon ?
Vasta
#5

Süütepoolide kohalt meenub siit kuskilt loetud lugu mingist mossest ja ka sierrast, milledel töökindluse tõstmiseks niiske ilma korral teine süütepool kapoti all. Et kui järjekordse loigu järel tõrge tekkinud, juhtmed ringi ja teekond jätkub. Vene elu.

Sellisele muidu väiksemaid pudinaid, klappe-tihendeid, või suisa karpat-plokikaant ei ole müüa? Uusi?
Vasta
#6

Ma võin muidugi eksida Rolleyes, kuid mulle tundub et see auto oli varem punane - mootoriga pildil punane värv paistab kohe otse vaadates ja kapoti luku konksul vist ka . Kuid ülevarvimine, kui see tõesti oli, tehtud väga korralikult - kõik kerel olevad kummi tihendid ja voolikud ,mutrid jne. ikka värvimata jäänud . Olen näinud palju neid ( 407 -id), ja kõikidel olid kere ja polsterduse värvitoonid ikka sarnased . Aga siin on imelik- punakas sisu ja hall auto . Äkki vaatad kerenumbrit- võib juhtuda nii et sinu Moskvich koos minu autoga on ühest tehase partiist . Aga mul on koralli värvi Moskvich , 1962 a.
Vasta
#7

polsterdus jääb muidugi sama - see on väga heas korras, uste polstririidelt pole kilegi maha võetud (ups, võibolla on hoopis ise pandud see kile, et hoida autot ilusana?)

originaalvärvi uskumast ma siiski kohe veel ei loobuks, sest ülevärvimistöö on sellisel juhul väga põhjalik - ka roolisammas, armatuur jm on hallid. ma kahjuks ei ole temaga veel päris ühe katuse alla kolinud, visiitabielu, ja ei saa seetõttu täna õhtul täpsemaid uuringuid teha

kui keegi teab kuskil mõnd sobilikku töökorras mootorit, siis ilmutaks tagasihoidlikku huvi...
Vasta
#8

Kunagi oli selline oranz-punakas kruntvärv olemas, arvestades Moskvitshi tehase nooruslikku lööktöö kollektiivi, ei pruukinud kõikidesse kohtadesse halli kattevärvi pihustuda.
Polster on kõige kahtlasem element. Kunagi sai ka leitud tehase poolt paigaldatud kiledega Volga. Peale kilede eemaldamist oli muidugi tore vaadata täiesti määrdumata riiet. Paraku on tänaseks päevaks polster täiesti pudenemas, sest õhk ei pääsenud riide ja kile vahel liikuma. Dermatiin on muutunud kivikõvaks ja istuda ei julge, sest iga hetk tundub pragunevat. Seega kui on plaanis jätta asi muuseumi eksponaadiks, siis las jäädagi kiled peale, niikuinii pikka pidu ei ole.

Sellistest mootoritest on igasugu eriversioone, küll pumpade pealt ja muude agregaatide tagant võib sarnaseid leida, seega tasuks pisut hoogu pidada ja ikka kataloogi alusel õigete numbritega detaile koguma hakata. Töökorras mootorit ei ole mõtet otsida ja eesti maainimeste jutte remonditud mootoritest ei tasu kunagi uskuda. Mootorite remontimise kvaliteet on aastatega tunduvalt paremaks läinud, seega oleks otstarbekas komplekteerida originaal mootor õigetest detailidest ja see siis oma silme all lasta remontida usalduväärsete spetsialistide poolt, kes on nõukogude metallitööd ka enne teinud, mitte ainult Fordidele uusi juppe sisse ladunud.

Las Taruvaras jätkab kommenteerimist...

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#9

Piibur Kirjutas:Kunagi oli selline oranz-punakas kruntvärv olemas, arvestades Moskvitshi tehase nooruslikku lööktöö kollektiivi, ei pruukinud kõikidesse kohtadesse halli kattevärvi pihustuda.
Selle äärmiselt vastupidava kruntvärvi nimi oli tinamennik-segati tavaliselt kodustes tingimustes kokku oksoolist ja tinamenniku pulbrist-aga tehases minuteada tinamennikkruntvärvi ei kasutatud, kuna tinamennikuga kattevärv hästi ei nakka. Tõenäoliselt on konkreetsel masinal releeregulaatori rikke tõttu akupatarei tihti "keema" läinud ja väljunud happeaurud enda ümber kereosadele rohkelt roostet külvanud-siit ka kodused värviparandused tinamennikuga.  

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#10

valdo Kirjutas:Kõige mõistlikum oleks Sul otsida uus töökorras mootor + karburaator. Muidugi... ka praegusest mootorist võib ka uue "pea" saamisel asja saada, kuid kes teab, mis seisus vänt/saaled/kolvigruppki on. Silindrid ju pikka aega lahtiselt seisnud.

Küsimus teadjamatele - miks on "tulemüüril" kaks süütepooli? Minu meelest on mossedel ikka läbi ajaloo olnud neljane jagaja...

teine ongi tagavaraks et, ei pea teda kuskil pagasnikus või istmeall soendama. suht tavaline case
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne