Kas ka uunikumiga saab kihutada?
#1

Pärnumaal hukkus 16-aastane mootorrattur (7)
28.03.2007 09:40

Eile õhtul kella 18.20 ajal juhtus Pärnu maakonnas Kaisma vallas liiklusõnnetus, milles hukkus 16-aastane mootorrattur.

Kaisma vallas Kõnnu-Lokuta tee 2,7. kilomeetril sõitis 16-aastane motokiivrita ja juhiloata noormees mootorrattaga IZ 350 tagant otsa ees liikunud haagisega ratastraktorile CASE IH, mida juhtis kaine ja vastava kategooria juhiloaga Andres (s 1964). Õnnetuse täpsemad asjaolud on selgitamisel.

Toimetas Kaire Uusen, PM online
http://www.postimees.ee/280307/esileht/k...252311.php
Vasta
#2

See võis vabalt olla mis iganes, alates tõesti IZ-350-st lõpetades Jupiter/Planeta 5-ga. Aga moraal on sellest hoolimata selge: ärge kihutaga ja kandke kiivrit.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#3

...ja enne mingi sõidukiga avalikule teele ronimist võiks ka vastava kategooria juhiluba olemas olla...

(Arvuti)vanaraualadu -> www.hot.ee/hqs

Vasta
#4

...seda uudist täna hommikul kuuldes tekkis kohe mõte, kuidas on võimalik sõita mootorrattaga traktorile tagant sisse??? Kas tegemist oli eduka enesetapukatsega või äkki hoopis keeras traktorijuht ilma vaatamata metsavahelt või kõrvalteelt äkitselt ette ja rattur enam ei jõudnud reageerida. Ehk olid mootorratta pidurid ka veidi kehvapoolsed ja...Sellises olukorras, kus ühte osapoolt enam pole ja ehk ka tunnistajaid mitte, võib ju traktorijuht rääkida mida tahes...Tundub lihtsalt kuidagi uskumatu lugu.
Vasta
#5

Kui üks osapool on lubadeta 16a nooruk, siis võib mis iganes kuhu iganes otsa sõita. Situatsiooni, kauguse, teeolude ja enda võimete hindamine on sellisel juhil ümmargune null. Lisaks ei pea kiivrita sõites surma saamiseks tingimata kihutama, mingi 20-30km/h kokkupõrke hetkel on täiesti piisav. Linnaliikluses ja autode puhul öeldaks selle kohta "kõks".
Vasta
#6

Mulle on ühe korra traktor ette keeranud ... Tallinn-Tartu maanteel hakkas paremalt teeservast vasaku pööret sooritama...samas enamus traktoriste ei saa ju väga mõistlikud olla, vähemalt mina oma nooruspõlvest mäletan, et kolhoosi traktori peale pandi need kes krusaga sõitma ei kõlvanud.

Dad.
Vasta
#7

Kahju poisist. Väidetavalt oli sõitnud päikesesse sisse (pimestas). Ei hakka õigustama, lihtsalt väga hea sõbra lähisugulane oli. Eks vast mõtlemisainet jou-jou meestele.

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#8

Vanuse, oskuste ja kaitsevahendite puudumise koha pealt ei väitle üldse vastu. Elus tuleb muidugi kõiksugu imelikke juhtumisi ette - mõni kukub 11-ndalt korruselt alla ja saab kriimustada, samas teine upub porilompi. Surm tagantotsasõidu läbi ei ole just tihe juhtuma mootorratturite seas arvan ma, pigem kas sõidetakse ette, külje pealt sisse vms. Mu enda sõber on luid murdnud nooruspõlves mootorrattal sõites, kui traktorist keeras talle pealteel liikudes ette. Sõitis tollele küljelt sisse ja lendas üle traktori tee äärde võssa. Samuti on endalegi neid traktoreid ja muid sõiduriistu kõrvalteelt ette keeranud, et imestad ja jäädki imestama, mis küll sellisel inimesel seal peas toimub...
Vasta
#9

One down, more to go. Igal aastal hukkub eestis mitmeid mootorratureid ning enamus on selles ka ise süüdi. Vähemalt osaliselt. Mõelge enne kui kihutate, ning kui kihutate, siis hankige omale hea varustus, et vigastusi vähendada. Kui sõidate kahekesi, siis mõelge ka kaassõitjale, talle võib elu olla armsam, kui sulle. Peale selle soovitan kõigile esimeseks mootorrattaks Royal Enfieldi ja kindlasti mitte baiki.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#10

isandpauk Kirjutas:Peale selle soovitan kõigile esimeseks mootorrattaks Royal Enfieldi ja kindlasti mitte baiki.

Nalja teed või ? Baigil piirajad maha läheb kakssada välja missest et ennem plastrolleriga sõitnud ja lube pole aga ega load eisõida. Enamike suhtumine paraku selline.

Endal samuti ettekeeranud traktoreid ja muid liikureid.

Kas seda tegelast kes siin foorumis tahtis teada palju kiivrita sõidueest trahvi saab õpetas see lugu veidikene et KANNA ALATI KIIVRIT!!!

Paluks mulle selgitada kuidas on võimalik tsikliga sõita ilma kiivrita (klaasiga kiiver), mina küll ilma eisaa sõita, igast sitikaid ja tolmu teepeal mis näkku kõik silmadesse lendab ju.
Vasta
#11

edukalt saab, ainult et pisaraid surub laias laastus. Big Grin

ostan, müün ja vahetan
Vasta
#12

Mina jälle arvan, et asjaolusid teadmata spekuleerida traktorijuhi võimaliku süü üle pole sugugi kohane, veel vähem teha üldistusi stiilis a la "kõik traktoristid on sellised". Olles ise samuti üsna palju ka maapiirkondades autoga ringi liikunud, väidan samuti, et pole nende traktoristide liikluskultuur muude liiklejate omast keskeltläbi ühti hullem, ka pole mul ette tulnud liiklusohtlikke situatsioone, mille teiseks osapooleks oleks olnud traktor. Nõus, et näiteks traktoristide purjutamise probleem oli aktuaalne nõukogudeaegsetes majandites, kuid tänapäeval iga suurtalunik või ühistujuht kindlasti ikka natukegi vaatab ka, keda ta oma miljoneid maksva tehnika rooli usaldab.

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#13

No näiteks Harjumaal Munalaskme külas, kus ma mingi osa igast oma suvest veedan, pääsemaks eemale tsivilisatsiooni kisast ja kärast, ei ole mingeid suurtalunikke. Seevastu traktoriliiklus on väga tihe. Need on kohalikud talumehed, kes oma isiklike pillidega käivad muttide põlde kündmas või metsast hagu toomas. Ja tundes isiklikult neid inimesi võib öelda, et kui nad päris purjakil ei ole, siis jääknähud on kindlasti kohe. Väike vint peab ikka sees olema.
Vasta
#14

Autojuht peab arvestama põllutöö masinate suurema pöörderaadiusega. Samuti ka tänaval, sest mõtlev autojuht ei roni ju suurele rekkale kõrvale kui see teeb pööret teeb.
Kui traktor sõitis paremal äärel ja andis vasaksuuna aegsasti siis milles on küsimus ? Suur pöörderaadius. Kui aga ei andnud, siis on asi teisiti, kuid võimaliku ohu korral ( et võib midagi kastist kukkuda) pole ju ka mõtet ajada oma jonn, et  90 km/h on ju lubatud.
Kui keegi on eksinud, siis ärge eksige teie.

Vajad enda autost pilte ? Saame kokkuleppele ! Küsi varajasemaid töid.
Vasta
#15

fic Kirjutas:Kui keegi on eksinud, siis ärge eksige teie.

Tjah, kunagi kaheksakümnendate teisel poolel üks onu kes mulle liiklust õpetas, seletas sama asja nõnda:

" Sul võib ju (ees)õigus olla aga ära seda õigust liikluses kunagi vägisi taga aja!"

Mo meelest suurt paremini ei saagi tolle kohta öelda. Eks mõnikord võib marru ajada küll, et "kas ma´s "mees" polegi vää? , ent kokkuvõttes säästab too tõde siiski kõvasti närve, aega, plekki, raha ja mõnikord ka tervist ning elusid.

loll on loll olla.
Vasta
#16

Sillu Kirjutas:Mina jälle arvan, et asjaolusid teadmata spekuleerida traktorijuhi võimaliku süü üle pole sugugi kohane, veel vähem teha üldistusi stiilis a la "kõik traktoristid on sellised".
Polnudki plaanis kedagi tembeldada süüdi või teha süütuks, ega samuti mitte spekuleerida. Lugu tundus lihtsalt uskumatu ja just seda oli soov väljendada ning pakkuda mõtlemisainet, et asjad võisid ka teisiti olla. Pealegi ennem kui traktoristide kohta üldistusi tehti, tulid juba spekuleerivad postitused, et 16-aastane on ilma kiivrita mõtlemisvõimetu kihutaja jms. Kõik võib olla, aga 16-aastane oma pikema sõidukogemuse puudumisest hoolimata peaks omama juba piisavalt alalhoiuinstinkti, et mitte traktoriga jõudu katsuda. Ka ei ole lugeda kuskilt välja mootorratturi suurt kiirust? Loomulikult pole kuidagi õigustatud kiivrita ja lubadeta sõit. Aga paraku seda ei saagi me teadma, miks kõik läks nagu läks, sest ühte osapoolt enam kahjuks pole...
Vasta
#17

fic Kirjutas:Autojuht peab arvestama põllutöö masinate suurema pöörderaadiusega. Samuti ka tänaval, sest mõtlev autojuht ei roni ju suurele rekkale kõrvale kui see teeb pööret teeb.
OT, aga ficiga täiesti nõus - niipalju mõistust võiks tõesti ikka olla, et mitte ronida pöördepoolse külje alla pööret tegevale suurele sõidukile (ja pärast loomulikult õnnetuses süüdistada selle juhti), mille suur pöörderaadius paraku vahel tingib pöörde tegemise "valest" teeservast.

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#18

Sillu Kirjutas:OT, aga ficiga täiesti nõus - niipalju mõistust võiks tõesti ikka olla, et mitte ronida pöördepoolse külje alla pööret tegevale suurele sõidukile (ja pärast loomulikult õnnetuses süüdistada selle juhti)

Mitte ei süüdista vaid süüdi jääb rekka juht. Seal on ikka natuke vahet, kas sa annad rekkale võiamluse oma manööver sooritada või ajad lihtsalt oma õigust taga.

Dad.
Vasta
#19

IIIFFFAR Kirjutas:Tjah, kunagi kaheksakümnendate teisel poolel üks onu kes mulle liiklust õpetas, seletas sama asja nõnda:

" Sul võib ju (ees)õigus olla aga ära seda õigust liikluses kunagi vägisi taga aja!"
Minu tutvusringkonnas on jällegi liikvel selline ütlus, et kui keegi ütleb tänaval, et mul oli ju eesõigus, siis selle peale ütlen vähemalt mina alati, et eesõigus võis ju olla, aga sellest eesõigusest on vähe kasu, kui tagajärjed on sinu enda jaoks lõplikud... Minu arvates igati õigustatud ütlemine ning tuletage seda teine kord liikluses meelde Wink
Vasta
#20

See näitab, et kumbki aju poolkeradest ei tööta, kui ei suuda mõelda tagajärgedele. Teed avarii, Sul on kindel õigus ning kindlustus maksab kinni, kuid auto jääkväärtusele paneb see ikka kõva põntsu. Ei maksa taga ajada tõesti seda tõde, sest nii palju on juhte, kes lihtsalt LE'd ei tunne. Ise räägin, sest autokool lõpusirgel.
Ning signaaliga ei ole mõtet ka üle pingutada, näiteks kui keegi jääb ees magama. Tulede vilgutamine ning kõik on korras. Minu meelest liiklusest rääkides on kord väga ära läinud ringteedel. Lugege Tallinnas Tondi ringidel mitu autot näitab suunda. Näiteks eile tahtsin ringile otse sõita, kuid vastu tulid ka autod, ning ei näidanud suunda mitte keegi 9st autost kes otse sõitsid. Viimane näitas suunda, ning valesti - sisse. Isaga arutasime naljatades, et antud olukorras see isegi ohutum, kui näitad, et tuled ikka sisse, muidu võib olla tunne, et läheb ka nagunii otse.

Kui kellelgi on liikluse kohta küsimusi, siis võib küsida vabalt PS'is, vastan hea meelega, sest kordan ennast, autokool lõpusirgel.

Smile

Vajad enda autost pilte ? Saame kokkuleppele ! Küsi varajasemaid töid.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne