Huvitavad mullid
#1

Tere!

Kah üle pika aja eetris ja ikka muredega.

Nimelt avastasin oma Honda katuselt ühel heal päeval sellised huvitavad värvimullid:
[img][Pilt: hondakatustw2.jpg][/img]

Lähemal uurimisel selgus, et kogu auto on selliste mullidega kaetud. Huvitav on aga see, et auto on värvitud ligi kolm aastat tagasi ja mullid tekkisid alles nüüd, umbes nädala aja jooksul.

Auto värvimisest on lugu siin:
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=5038&page=2

Kui mull katki teha, pole seal all mitte midagi, lihtsalt kruntvärv paistab.

Igatahes nii minu kui ka veel mõne inimese jaoks on tegemist täiesti tundmatu ja kummalise nähtusega.

Äkki keegi oskab asjasse selgust tuua, miks sellised mullid järsku tekkisid.

Vallo@"mullimees"

1950 M-400; 1962 K-175A; 1984 Accord, 1973 Mopar power, Swedish daily-driver Wagon
Vasta
#2

oma autol olid ka ,läksid ise katki, nüüd auto täpiline
Vasta
#3

Sama mure endal ühe korraliku uunikumiga,mis seisis enda hooletusest sügis-talv lageda taeva all.
Võib -olla annab sooja ja niiske ilma süüks veeretada?
Väga nutune oli neist mullikestest nõelaga vett välja lasta.

:I M Back
Vasta
#4

Ma pole küll selle ala spetsialist, aga arvan üsna kindlalt, et see on värvikihi alla jäänud niiskusest. Olen ise ka sellise nähtusega kokku puutunud ja hetkel eelistan nii pahtlit kui krunti kuivalt lihvida. Eriti puudutab see pahtli märjalt lihvimist (kuigi seda üldjuhul ei tehta), kui too juhtub veidi paksem ka olema, siis imeb ta niiskust endasse ja see ilmselt ei soovi sealt niipea lahkuda, kui just ei kuivata töödeldud pinda kambris näiteks. Kruntvärvide niiskuse absorbeerimisvõime ilmselt on väiksem, aga ikkagi. Ehk satub ka krunti märjalt lihvides osa niiskust pahtlisse, mis hiljem sealt välja üritab paisuda.
Vasta
#5

Kodanik "praud"`i pakutud variant tuli ka endale pähe aga eriti kaugele seda mõtet ei arendanud, kuna tundus vähe tobe et sellel niiskusel kulus värvi alla jõudmiseks kolm aastat.

Ja et kogu autole tulid mullid korraga, maksimaalselt nädala aja jooksul.

Igaks juhuks mainin ka veel, et konkreetne Honda on need kolm aastat peale värvimist seisnud valdavalt väljas, kui sellest midagi kasu on.....

Õnneks ei pea nende mullikeste pärast väga muretsema kuna uuem auto juba olemas.

Vallo

1950 M-400; 1962 K-175A; 1984 Accord, 1973 Mopar power, Swedish daily-driver Wagon
Vasta
#6

valts Kirjutas:Kodanik "praud"`i pakutud variant tuli ka endale pähe aga eriti kaugele seda mõtet ei arendanud, kuna tundus vähe tobe et sellel niiskusel kulus värvi alla jõudmiseks kolm aastat.

Ma pidasin ikka silmas seda, et niiskusel kulus aega värvi alt välja pressimiseks. Ehk oletus oli, et ta oli seal kogu aeg olemas.

Teine oletus mis ka pähe tuli, on selline, et suurtest temperatuuri vahedest tekib teadagi niiskus. Kindlasti tekib seda niiskust näiteks auto katuse siseküljele, polstri alla, mis sealt vabalt ära aurustub kuna liikuv õhk pääseb sinna vabalt ligi. Samuti tekib niiskus ja kondens ka teadupärast täiesti hermeetiliselt suletud ruumidesse. Kui nüüd siit edasi mõelda, siis kui töödeldud pinda jäävad poorid ehk õhumullid, siis sinna tekib kindlasti temperatuuri suurte kõikumiste mõjul niiskus. Ehk just see niiskus püüab sealt vävi alt hiljem päikese käes välja paisuda? Oletus siis selline, et koht kuhu tekkis mull, on töödeldud pinnases mingi väike tühimik, näiteks pahtlis.
Vasta
#7

mina usun,et viga on värvis(krundis) endas.sellist mullitust olen kohanud ainult odavate värvidega(kruntide) värvitud autodel.pole näinud,kuulnud,et seda oleks juhtunud kvaliteet värvidega.
igasugune pahtli ja muu niiskus imavus ei pea paika,kuna reeglina on autod kaetud ühtlase mullitusega.samas alati kui olen hakanud katkisest piirkonnast nõelaga värvi lükkama koorub see edasi ja on näha,et värv on kaotanud oma esialgse tugevuse.
Vasta
#8

Halb pinna töötlus, see paistab õige diagnoos - http://www.imperialclub.com/Repair/Body/bubble.htm
Vasta
#9

ei tea kuidas on lood valtsi autoga,kuid minupoolt nähtud mullilised autod on kaetud ühtlase mullitusega,seega ei usu et viga on eeltöös.
Vasta
#10

nõustun janekiga, olen kah ise selle probleemiga tegelenud ja algul kasutasin odawat krunti ja wärvi, mingi iks firma oli ja aasta pärast mullitas nagu segane, aga eeltööd olid korralikult tehtud, niiskuse kaela asja ma küll ei ajaks.

Ehita, sõida, naudi
Vasta
#11

Jah, ka endal oli kogemus Sadolini autovärviga kunagi, teine sarnane oli mingi suvalise aerosooli tuupi topitud autovärviga, mida sai parandmiseks kasutatud ja mullitama läksid mõlemad.
Mõeldav on ka see, et ehk ei sobinud kruntvärv ja pealisvärv omavahel - erinevatelt tootjatelt.
Vasta
#12

seda vb ka juhtuda kui värvimisel ei kasuta korralikku vee eraldajat, või kui vee eraldaja ei eralda kõike vett välja



Vasta
#13

siis tulevad mullid kohe,mitte hulka hiljem.
Vasta
#14

Siin veel pisut lugemist/vaatamist värvikahjustustest - http://www.standox.com/portal?page=GU-1....nt+Defects
Vasta
#15

mul valgel kadetil sama lugu: 2..3a pärast värvimist "mullitas" tagaluuk. Tagaluugi puhul olen rahul Andrese esimeselt lingilt leitud seletusega - et asja põhjustajad võivad olla värvikihi alla "lõksu" jäänud lahustid (silikoonipesu seega). Andrese teise lingi "Solvent popping" on sarnane pilt, kuid seal toodud põhjused on kardinaalselt teised ning neid ma uskuda ei tahaks...

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#16

Minu 2141 Mossele on kah sellised mullid tekkinud, aga värvimisest on möödas minu teada umbes 10 aastat või rohkemgi.
Vasta
#17

Need lingid on kasulikud, kuid see paika ei pea vähemasti minu puhul, et silikoonpesu värvi alla on lõksu jäänud. Seda toona kindlasti teha ei saanud. Pigem siiski värvi ja aluskrundi sobimatus või miskit muud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne