klapivedru rakis
#1

Tere! Oleks vaja klapisääre tihendite vahetamiseks klapivedru kokkusurumise rakist ja tihendi paigaldamise rakist. kas keegi oskab öelda kus Tallinnas müüakse , mis maksab. Vaja kiiresti, sest tahaks ikka nädalavahetusel mootori kokku panna. Autoks on UAZ.

Tänan

M408-65, GAZ24-77, UAZ, RAF
http://www.garaaz.eu/
Vasta
#2

Pole küll UAZ-i mootoriga kursis, aga oma masinatel olen selle rakise ise teinud -- vinkelraua otsa lõikad kolmnurkse lõhiku poolkuude väljavõtmiseks, tahapoole puurid ava, millest paned läbi mõne kaanes oleva poldi. Kolb Ü.S.S. tinaplönni või kompressoriga klapp kinni ja surud vedru alla ja võtad poolkuud ära. Tihendi saad paika sobiva läbimõõduga toruga.
Vasta
#3

Ärge mässake. Tööriistamarket Peterburi teel kaubanduskeskuses. Hind oli mingi paarsada eeku. Töötab täiesti edukalt GAZ 53 peal, töötab ka UAZ peal.

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#4

Tänan!
Tööriistamarketist oli palju abi, seda enam, et nad ka pühapäeviti lahti on. Klapivedru rakiseid oli päris mitut sorti. Leidsin palju muudki kasulikku. Enne siia foorumisse postitamist olin 8-sse autojupifirmasse saatnud e-kirja. Nendest kolm vastasid eitavalt, aga ülejäänud ei andnud üldse vastust.

M408-65, GAZ24-77, UAZ, RAF
http://www.garaaz.eu/
Vasta
#5

minu ringivaatamine Mustamäe pool: Lakiauto, Melasi, Automaailm ja Ben ei paku. Stokkerist saab paksema rahakoti ning ooteaja olemasolul margipõhiselt tellida.
Fixus pakub - paraku aga vaid üht sorti (nn pitskruvi tüüp) ning moodsal DOHC-kaanel, kus klapid kaane sees ja tõukurid kaanesüvendistes nende peal, ei ulatu rakis vedru pingutama. Kiitus sellele kauplusele, et möödunud kolmapäeval ostetud riista sel esmaspäeval virisemata avatud kilepakendiga tagasi võtsid.
sel rakisel oli mu meelest ka veel nn pingutamine kehv - kahvast sai küll mugavalt pingutada-fikseerida, kuid kahva jõu õlg oli kole lühike, niiet ilmselt pole vähemalt modifitseerimata kujul eriti mugav tööriist.
tegin juba ise lihtsa "kangisüsteemi" rakise, aga lisaks sellele, et asi on hammastele ohtlik (puudub fikseerimisvõimalus), sai tehtud ka oluline disainiviga: "ettenähtud kombel kasutades" rakenduvad jõud nii, et eemaldatud kaas tahab pöörelda ümber nn nukkvõllitelje. Ehk siis "kangi kinnitus jääb sisselaske/väljalaske poolele ning "töötsoon" vastavalt vastupidisele poolele - ning selle sobimatust oleks võinud varem taibata...
kaen kah õige tööriistamarketi pakutavat - kui seal ka tänasel päeval mitut sorti, siis ehk leiab "oma" Smile

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#6

Ma ostsin selle Tööriistamarketi pressi millel pikk vars taga on ja rahule väga ei jäänud - töö sai tehtud ja eeliseks oli muidugi see, et ma ei pidanud hakkama ise viilima ja aega raiskama vaid piisas rahakoti avamisest, aga üldiselt selle seadme tootmis- ja koostekvaliteet on viletsad ja meeletu aeg läheb iga klapi jaoks varre õigeks reguleerimise peale. Mingit fikseeringut ka pole, nii et poolkuud lendavad laias kaares Smile

Kui mul tuleks tihti klappidega mässata või oleks lihtsalt palju aega, siis ma teeksin sellise raami mis käib tikkpoltidega kaane peale ja surub korraga kogu klapirea kokku - lased akudrelliga ligi, nokid järjest kõik klapid välja ja siis jälle raam sujuvalt eemale ja saad vedrud kätte. See ükshaaval tööriistaga kangutamine on näiteks 24 klapi puhul ikka üks meeletult monotoonne ettevõtmine, samas üks näpuviga või libastumine ja kogu kupatus lendab sulle pähe kinni. Või siis teine variant oleks teha laua külge fikseeritud press umbes samas stiilis nagu puurpink, paned kaane alla, vajutad, fikseerid, nokid klapi lahti, vabastad, seda kannataks isegi üpris universiaalsena teha, kui kaane hoidiku nurk ja asukoht muudetavad on.

Täiendus: linki kah http://www.goodson.com/store/template/pr...p?IID=2535
Vasta
#7

Genereerin sulle pildi ka universaalsest klapitangist nn.Sai omalegi laua külge tehtud ja ise olen 6 kaant tyhjaks rookinud ja töötab hästi.Tegemiseks kulus ca 1 h j anatuke metalli.

Kuidas siia otse pilt panna?
Vasta
#8

(28-10-2009, 15:57 PM)MägiAivar2 Kirjutas:  Kuidas siia otse pilt panna?

Kui uut postitust teed, siis päris all on selline kastike nagu "Manused". Üles saab laadida kuni 300 KB mahuga pilte.
Vasta
#9

(28-10-2009, 15:57 PM)MägiAivar2 Kirjutas:  Genereerin sulle pildi ka universaalsest klapitangist
see oleks teretulnud. Eks ise ju seninähtus ja selle kopeerimises kinni - mis ei pruugi alati õige-hea olla.
tööriistamarketis sai täna käidud - vaid üht tüüpi ehk siis nn pitskruvi pakutakse kohapeal. Ning erinevalt Fixuse omast on nn klapivedru pool suisa "puksita" - põhjusmõtteliselt on tegu pitskruviga, mil mitteliikuvale tööpinnale on sälk lõigatud ning millel liikuvat poolt annab (ka) kangiga päästa-pingutada.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#10

Kasutan juba aastaid nõuk. aegset Lada jaoks loodud abivahendit mida olen lisaseadmetega täiendanud. Tinapulka ei saa ülaltpoolt küünlaaukudega mudelitel kasutada aga oman Biltema kompressori suruõhuotsikut.
Poolkuud saab edukalt magnetiga kätte ja tagasi (tunnen lausa puudust magnetismi väljalülimise võimalusest ). Magnet ise on kaardikepi sarnase pulga otsas ja mõeldud algselt keevitajatele. ,,Premier,,-i nimeline toode mida siinmail ei müüda. Aga olen kunagi, ei mäleta kuskohast, soetanud siit kruvikeeraja peaga sarnaseid tooteid paar tükki.
Vasta
#11

(28-10-2009, 15:21 PM)Jesper Kirjutas:  Kui mul tuleks tihti klappidega mässata või oleks lihtsalt palju aega, siis ma teeksin sellise raami mis käib tikkpoltidega kaane peale ja surub korraga kogu klapirea kokku - lased akudrelliga ligi, nokid järjest kõik klapid välja ja siis jälle raam sujuvalt eemale ja saad vedrud kätte.

Aga mulle Jaan-Tatika ideed meeldivad ... kui nüüd saaks korraga kõik kolvid ka vastu klappe keeratud, oleks ideel isegi jumet Wink

Dad.
Vasta
#12

Pilt ei ole küll eriti suur, aga näha siiski http://www.autoprospect.ru/uaz/3163/images/483s.jpg . Algallikas kah http://www.autoprospect.ru/uaz/3163/5-12...panov.html . Tegin taolise tintel- vinteli kunagi Lada jaoks ja aega läks sellele tõesti vaid ehk tunnike.
Ma muidugi ei tea täpselt, kui erinev on selle "Patriodi" plokikaan varasemast UAZ-ist, aga arvestades venelaste "konservatiivsust" mootoriehituses, siis arvatavasti mitte eriti... Neid nn. klapitange saab kasutada küll.
(29-10-2009, 09:17 AM)dad Kirjutas:  
(28-10-2009, 15:21 PM)Jesper Kirjutas:  Kui mul tuleks tihti klappidega mässata või oleks lihtsalt palju aega, siis ma teeksin sellise raami mis käib tikkpoltidega kaane peale ja surub korraga kogu klapirea kokku - lased akudrelliga ligi, nokid järjest kõik klapid välja ja siis jälle raam sujuvalt eemale ja saad vedrud kätte.

Aga mulle Jaan-Tatika ideed meeldivad ... kui nüüd saaks korraga kõik kolvid ka vastu klappe keeratud, oleks ideel isegi jumet Wink

Dad.

Üks asi veel- Jesperi ideel pole häda midagi, kui plokikaas maas on- ja seda ta klappide tegemisel tavaliselt on. Mina näiteks ei taha poolkuude ära võtmisel nende tangidega klappi vastu kolbi vajutada, eriti kui klapid on kolbide suhte veel poolviltuses asendis, nagu nad näiteks Ladal on. Aga sellegi poolest eelistaks ma klappe ühekaupa lahti võtta.
Vasta
#13

(29-10-2009, 09:45 AM)vant Kirjutas:  Mina näiteks ei taha poolkuude ära võtmisel nende tangidega klappi vastu kolbi vajutada...

Kolb takistab klappi alla kukkumast, miks peaks klappi üldse alla pressima, kui soov on klapivedru kätte saada?

Dad.
Vasta
#14

Dad, meie tiimis käivad asjad nii et enne plokikaas maha ja siis hakkame alles mõtlema mis üldse teha vaja Smile

See Vant'i pildil ülemine riistapuu on täpselt 1:1 sellega mida ma nats ülevalpool kritiseerisin.
Vasta
#15

(29-10-2009, 11:03 AM)dad Kirjutas:  Kolb takistab klappi alla kukkumast, miks peaks klappi üldse alla pressima, kui soov on klapivedru kätte saada?

Dad.

Klappi ei peagi alla pressima, vastupidi, vägagi soovitatav on, et ta alla ei liiguks ja selleks panin mina mahavõetud plokikaane korral kaltsu põlemiskambrisse klappide ja töölaua vahele. Vedrut lahti suruda üritades surud tahes tahtmata üsna jõuliselt ka klappi ja servapidi vastu kolbi minnes ( VAZ) võib see üsna kergesti pisut kõverduda. Piisab väga vähesest, et ta pisut läbi laskma hakkaks ja pärast auk klapiserva põleks. Võib- olla õnnestub tõesti järsu liigutusega vabastada ka poolkuud sel juhul kui alt midagi klappi toetamas pole, ei tea, pole proovinud.
Vasta
#16

Üritan ikka veel seda pilti genereerida

Minul on töölaua küljes see rakis-tööriist.Plokikaane alla panin mina veekindlat vineeri.Ja üldiselt olen mina uued klapipesad freesinud, klapid uued(sooveldanud)uued juhtpuksid ja uued tihendid jne.
Lihtsam on kogu kompott korraga ära teha siis on tykk aega rahu majas.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne