Stella mopeed vajab spetsialistide nõuannet.
#1

Eile sai siis soetatud (1700 kr)eest Kasutatud Stella mopeed.Esimeste päevadega on lagedale tulnud nii palju vigu,et pean siit nõu küsima.
1) Süüte märgid ei lähe kohe üldse kokku.Mootori saab käima ainult siis ,kui süüdet õigetest märkidest 1/4 ringi varasemaks keerata.Hetkel on generaatori küljes olev märk ülemise kinnituskruvi taga.
2) Tagumise ratta võlli pealt tundub üht-teist puudu olevat. Veohammasratta sees oleva laagri taga on võll lihtsalt tühi,kuni tulevad trumli sees olevad laagrid.Kas seal peaks olema distantspuks,mis toetaks seda hammasratta sees olevat laagrit? Pingutasin küll ratta tugevalt kinni,aga kahtlustan,et hetkel saab see laager sellist koormust,et sisemine saale võib lihtsalt ära lennata.
3)Mootor on väga jõuetu ja täismeest üldse ära ei vea.Isegi esimese käiguga mitte. 11 aastast poissi ikka kuidagi veab,aga soojast peast kaob seegi jõuraasuke ära.
4)Kui suur peaks olema Stella tagumine ketihammasratas?Sellel masinal tundub sinna olevat midagi väiksemat pandud.See on umbes sama suur,kui piduritrummel.
5) See probleem on seoses selle käikude fiksaatoriga,mille polt mootori alt sisse läheb.Hetkel on seal vist tühi auk. Nüüd oleks vaja sinna auku minevate detailide ligikaudseid mõõtusid,et saaks uued tükid sisse teha.Kas sealt peaks käigukast ka tühjaks jooksma?
Vasta
#2

3) Kolvirõngad kulunud arvatavasti.
4) Mini mopeedi tagumine kammasratas tundub see olema. Pood peaks aitama õige hammasratta ja õige mõõduga. Samas väiksem hammasratas peaks ju rämedalt kiirust juurde andma ning kusjuures võimsust vähendama (kolmandas punktis nimetatud mure).
5) Jällegi mine poodi, arvan et säästad aega.

Siin kasvab eesti meeste sugu ja sammub vabadusele, siin kasvab priskelt eesti neiu ja sirgub eesti mehele!
Vasta
#3

dworkin Kirjutas:4) Mini mopeedi tagumine kammasratas tundub see olema. Pood peaks aitama õige hammasratta ja õige mõõduga. Samas väiksem hammasratas peaks ju rämedalt kiirust juurde andma ning kusjuures võimsust vähendama (kolmandas punktis nimetatud mure).

Stellal on ka samasuur hammasratas taga kui Minil.
Vasta
#4

Sorry, kirjas on Stella aga minu peas oli Delta. Stellal oli vist jah ca trummli suurune hammasratas taga.

Siin kasvab eesti meeste sugu ja sammub vabadusele, siin kasvab priskelt eesti neiu ja sirgub eesti mehele!
Vasta
#5

Stella hammasttal peaks olema 29 hammast.
Kui süütemäng on näiteks vahetatud, siis võib olla küll, et märkide järgi käima ei hakka. Erinevatel mootoritel on märgid erinevates kohtades, pealegi erinevad veidi ka süütemängud.
Mootor jõuetu - silinder maha ja vaata, kas kolvirõngastest on midagi alles.
Käikude fiksaatori pilt oli kusagil siinsamas miskis Delta teemas.


PS 84', 83', 82', 80', 79', 77', 76', 75', K-15, K-16, M-15; M-16
Vasta
#6

Nüüd on jälle mõned tunnid pusitud selle masina kallal.Poiss tahab kole kangesti sõita ja siis proovingi tal eluvaimu sees hoida. Panin veel tähele,et mootor läheb peale 10 minutilist sõitu kuumaks ning siis kaob jõud ja häälele tuleb juurde peenike tirin. Kas see viitab ka kolvirõngastele? Nagunii on juba kindel plaan uus kolb ja rõngad peale osta. uurisin veel seda auku seal mootori all,kuhu arvasin fiksaatori poldi minevat.See asub siis magneetopoolse karteripoole küljes umbes veohammasratta all. Mingit keeret pole seal mitte kunagi olnud.Kui lükkasin mingi traadijupi sealt sisse ,siis läks see umbes 15 cm täiesti tühja auku.Veohammasratta juurest on see kanal näha ka.See jookseb peaaegu mootori alt kuni ülesse välja,sinna,kus on käsikäikudega mudelil käigulülitushoob. Ks see võib äkki vale auk olla?
Vasta
#7

Datsun Cherry Kirjutas:Panin veel tähele,et mootor läheb peale 10 minutilist sõitu kuumaks ning siis kaob jõud ja häälele tuleb juurde peenike tirin.

See viitab sellele, et kolb hakkab silindrisse kinni jooksma! Omalgi selline jama olnud kunagi. Minul aitas väntvõlli vahetus, ei miskit muud moodi saanud sellest lahti - tekkis just kõval koormusel, aga kuumaks nagu ei läinud...
Vasta
#8

Aga kas mootori alt siis peale õlikorgi ja tolle ilma keermeta augu muud ei leia? Midagi mis viitaks fiksaatori kohale? Siis võib muidugi olla ju see inetu lugu juhtunud, et mootor on kokku laotud valedest karteripooltest ehk et käsikäikudele mõeldud karteripooltest. Samas ma ei usu, et suvalised külapoisid siis sinna ise jalakäikude võlli jaoks vajaminevad augud tegid. Seega seal all peab see fiksaatori koht olema. Aga kui keere on maas siis 10mm keerme sisse lõikamine/puurimine tuleb jõle täpselt teha sest see fiksaator ise on ju mingi 7-8 mm jäme ja ta ei tohiks kuskil 10mm augus niisama loksuda. Fiksaator peaks ka ilusti külgedelt fikseeeritud olema.

Siin kasvab eesti meeste sugu ja sammub vabadusele, siin kasvab priskelt eesti neiu ja sirgub eesti mehele!
Vasta
#9

Jõuetus võib tekkida mitmest asjast.
1. Mootor ei saa õiget küttesegu. Lahja segu tunnus on tugev kuumenemine ja jõu vähesus. Põhjus võib olla karbussis, aga ka ebatihedates tihendites.
2. Kulunud silinder või kolvirõngad. Sel juhul ei ole põlemiskamber enam tihedalt suletud ruum ja kuumad gaasid uhavad mööda kolvi külge alla karterisse. Põhjustab loomulikult kolvi suurt kuumenemist.
3. Süüde vale. Selle mootori elektronsüütega on süütemomenti üsna raske paika saada...kõige paremini saaks ilmselt stroboskoop lambiga, mis ühendatakse süütepooli. Aga võib ka mootori töötamise ajal käega pöörata ja proovida, mis asendis kõige paremini töötab. Võib proovida kiiresti järsult gaasi keerata ja vaadata mis asendis mootor kõige ergumalt reageerib.
Tirin tekib enamasti kulunud väntvõlli detailidest, kas kolvisõrmest (heledama soundiga) või kepsulaagrist (tumedam, sarnaneb rohkem klobisemisele). Mootori kuumenedes need detailid paisuvad ja tekivad lõtkud.
Üldiselt peaks korras mootor suht jahedalt käima.
Vasta
#10

Datsun Cherry Kirjutas:Nüüd on jälle mõned tunnid pusitud selle masina kallal.Poiss tahab kole kangesti sõita ja siis proovingi tal eluvaimu sees hoida. Panin veel tähele,et mootor läheb peale 10 minutilist sõitu kuumaks ning siis kaob jõud ja häälele tuleb juurde peenike tirin. Kas see viitab ka kolvirõngastele? Nagunii on juba kindel plaan uus kolb ja rõngad peale osta. uurisin veel seda auku seal mootori all,kuhu arvasin fiksaatori poldi minevat.See asub siis magneetopoolse karteripoole küljes umbes veohammasratta all. Mingit keeret pole seal mitte kunagi olnud.Kui lükkasin mingi traadijupi sealt sisse ,siis läks see umbes 15 cm täiesti tühja auku.Veohammasratta juurest on see kanal näha ka.See jookseb peaaegu mootori alt kuni ülesse välja,sinna,kus on käsikäikudega mudelil käigulülitushoob. Ks see võib äkki vale auk olla?

See keermeta auk on bensiini äravooluks karburaatori alt, karbussi all süvendis on süütemängupoolselt karteripoolel üleval auk. Sealt läheb uputamisel karbussist väljunud bensiin sisse ja alt august tuleb välja.
Tirin võib viidata jah kolvi kinnipaisumisele, eriti kui mootor kuumaks läheb. Sellisel juhul soovitan silindri maha võtta ja vaadata kust kolb vastu on käinud ning sealt teda muukviili või liivapaberiga maha lihvida. Teine võimalus on panna mopeed tühikäigul tööle ja lasta tunnike kohapeal käia. Praeguse ilmaga ei tohiks ta kokku joosta. Siis töötab kolb ennast paremini sisse. Õigem tegu oleks muidugi silinder maha võtta.
Täitsa võimalik on, et mootor pandud kokku valedest mootoripooltest. See fiksaatori poldi auk peaks olema süütemängu poolsel karteripoolel, ühes väljaulatuvas osas. Tegelikult on sinna võimalik ka ise auk puurida ja see keermestada kuid selleks oleks parem mootor lahti võtta.


PS 84', 83', 82', 80', 79', 77', 76', 75', K-15, K-16, M-15; M-16
Vasta
#11

Suur tänu kõigile vastajatele!Smile Olete väga abivalmid olnud. Kummaline on see,et süütemängu poolsel küljel on käsikäikude hoova kohal tehase poolt kinni valatud koht ehk,siis oleks justkui jalakäikudega mootori variant? Too pikk kanal on vist jah bensiini jaoks. Võtan veel ükspäev tolle ainukese poldi mootori alt välja ja uurin järele,ega seal fiksaatorit pole. Jõudsin ka läbi raskuste teiega ühele arusaamale,et kulunud kolvirõngad mootori kuumaks võivad ajada,seal tekib päris mitu põhjust selleks. Mootori kompressioon on nii nõrk,et magneetost võib käega mootorit ringi ajada. Lähen homme kohalikust"motopoest" läbi ja toon uued kolvirõngad ja sõrme ära.Kui rahakott lubab,siis parem juba uus kolb ka. Eks siis tuleb uurima hakata,kuidas neid asju paika panna. Tänaseks head ööd.
Vasta
#12

Datsun Cherry Kirjutas:Suur tänu kõigile vastajatele!Smile Olete väga abivalmid olnud. Kummaline on see,et süütemängu poolsel küljel on käsikäikude hoova kohal tehase poolt kinni valatud koht ehk,siis oleks justkui jalakäikudega mootori variant?
See ongi nii, mõlemal variandil. Vaata kas käsikäikude süsteem on ka olemas, kui on siis on lihtsam käsi kui jalakäikude peale teha.
Datsun Cherry Kirjutas:Võtan veel ükspäev tolle ainukese poldi mootori alt välja ja uurin järele,ega seal fiksaatorit pole.
See on siiski õlikorgi ava, pane siis miski vann alla, muidu jookseb kõik lärinal maha.


PS 84', 83', 82', 80', 79', 77', 76', 75', K-15, K-16, M-15; M-16
Vasta
#13

selle konkreetse mootori kohta tean niipalju et sinna pandi uued röngad,kuid ei kontrollitud lukuvahet.soovitan esimeses järjekorras silindri maha vötta.

O: Norton model 18 1938 vl. porilauad,pakkuda vöib ka muid pre-war inglise tsiklite juppe
Vasta
#14

Praeguseks hetkeks on uus kolb,rõngad ja kolvisõrm ostetud.Väga tõenäoliselt lähevad need ka vahetusse.Suur küsimärk on vaid see käikude fiksaatori auk.Sellest sõltub,kas peab mootori pooleks võtma või mitte. Käsikäikudele ei tahaks ringi tegema hakata,kuna puudu on ülemine käiguvahetuskahvel ja muud jubinad,mis käsikäikude jaoks tarvis on.
Lisatud:Süda ei andnud ikka rahu ja käisin veel korraks kuuri all seda fiksaatori värki uurimas.Lõpuks õnnestuski leida see väljaulatuv osa,mis jääb
käiguvahetusvõlli alla,kuid siiski siduripoolse karteripoole külge. Tõeks osutus kõige halvem variant,nimelt pole seal vajalikku auku. Nüüd on vist targem mootor lahti võtta ja üritada sinna see auk teha.Kas on olemas oht,et seoses fiksaatori puudumisega puuduvad mootori sees veel mingid osad,mis käikude fikseerimiseks vajalikud on? Fiksaatori ja vedru suudan ehk veel kuidagi kokku leiutada,aga mingi muhvi või hammasratta leidmine võib küll raskeks minna.
Vasta
#15

Ei tohiks sest vastasel juhul ei töötaks need käigud sul üldse. Käiguvahetusvõlli sees on mingid sisselõiked või olid just väljaulatuvad teravikud kuhu see fiksaatori terav ots läheb ja mis neid käike sees hoiab. Samas hetke "leiutamise taset" lugedes siis mine sa tea mis sealt mootorist välja tuleb.

Siin kasvab eesti meeste sugu ja sammub vabadusele, siin kasvab priskelt eesti neiu ja sirgub eesti mehele!
Vasta
#16

Võtsin vastu karmi otsuse mootor lahti võtta ja hullemad kohad üle vaadata ning jõudumööda ära remontida. Kolb oli töötanud ühe rõngaga ning silindril on alumisest servast tükk ära murdunud.Kas seda silindrit saabedasi kasutada või tuleb igal juhul uus panna? Lahti võtmisel avastasin,et magneeto on päris tugevasti vastu süütemängu mähiseid käinud. Magneeto peal on üsna tugevad haamri jäljed.Kas magneeto võib olla kõveraks pekstud või on väntvõll kõver? Tekkis mõte ka käiguvahetus võlli fiksaatori auk enne mootori pooleksvõtmist ära puurida,siis ei pea ehk hammasrattaid pärast välja võtma.
Ka puurida tuleks selle väljaulatuva osa kaldpinna pealt otse võlli suunas?
Üks väga tähtis küsimus on veel.Kuidas karteri pooli üksteisest nii lahutada,et liitepindasid ei vigastaks? Eelmistel kordadel (17a.tagasi)tegin seda kruvikeeraja abilBig Grin
Vasta
#17

võtad puidust klotsi abiks ja lööd karburaatori pesasse.
Vasta
#18

Nüüd on mootor täitsa pulkadeks lahti lammutatud. Kas keegi on karteripoolte kinnituspolte parematega asendanud? Kas näiteks sisekuuskandiga silinderpeaga poldid mahuksid igale poole ära? Mõtlesin ,et kokkupanemiseks oleks hea mingeid pingutusmomente teada,siis oleks pisut kindlam.Kas kusagil võib sellist infot leiduda?
Vasta
#19

Mina panin oma V-50 mootorile sisekuuskantidega poldid, sobisid igale poole. Pingutusmomente pole minuteada mitte kusagil antud. Tähtis on, et kõik kõvasti kinni oleks Smile


PS 84', 83', 82', 80', 79', 77', 76', 75', K-15, K-16, M-15; M-16
Vasta
#20

Nn. sisekuuskant poldid ehk eritõmbe poldid on päris tugevad ja ei maksa väga tugevasti kinni keerata,kuna tegu on ikkagi alumiiniumiga.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne