Turvavööde kinnituspoldid
#21

valdo Kirjutas:
rollfix Kirjutas:No mina eelistaksin siiski ise keevitada oma sõidukile turvavöö mutrid(kui nad muidu puudu ja soov neid paigaldada) kui kokkupõrke korral näoga vastu klaasi lennata.

Näiteks mina oma uunikumidele (nt 1949.a. Pobi) ei kavatse küll midagi säärast sisse "aretama" hakata. Kui tegu on haruldase asjaga, siis peaks ta siiski originaalis olema...
kas pole see turvavööde aretamine ka kuidagi säädusega paika pandud? näiteks isearetamisega mingisse uunikumi? minuteada , kui pole ettenähtud neid turvavöösi autol , ei tohi ka ise sinna installida!
Vasta
#22

miniest Kirjutas:Palju näiteks maksavad Lada 112-nele turvavööd ja kas peab köik neli välja vahetama vöi piisab ainult esimeste vahetuset, muidu on juhipoosega selline probleem, et see, ei taha nagu korralikult pesast välja tulla, ning ma kahtlustamń, seda, et peale eelmise suve matsu, kus paremalt poolt läks, üks vahetusse.

Välja peab eeldatavasti vahetama need turvavööd, mis jäid löögi alla, ehk siis need, mis mõne kinnitatud isiku "kinni püüdsid".
Vasta
#23

41Degree, kõik istmed peavad olema nii tugeva raami ja kinnitustega, et kannataks sinna külge inimest siduda, hoolimata sellest kas turvavöö on istme küljes või mitte. Kui iste ära laguneb, pole turvavöödest ka suuremat kasu.

Mis puudutab seda turvavööde vanasse autosse paigaldamist, siis see on vana teema - seaduse järgi on see keelatud, aga mina küll aru ei saa kuidas ükskõik kui halvasti kinnitatud vööd saavad midagi halvemaks teha võrreldes olukorraga, kus vööd puuduvad. Eks see paigaldamine või paigaldamata jätmine ole igaühe oma asi. Musta numbri kandidaatidega on teine lugu, on suur vahe muuseumisõidukil ning lihtsalt vanal sõidukil, millega suvel lõbu pärast sõidetakse - esimesse pole mingitel aretustel muidugi asja, aga teise paneks mina küll vööd kui neid seal pole. Võimalus kellegagi juhuslikult kokku põrgata on tänapäeval ikka päris suur.

Lada vööd maksid minuarust umbes 100-150 krooni tükk, nii et kui ei tööta normaalselt siis pole mõtet eriti pead vaevata, vaheta välja.
Vasta
#24

Kas seda vahetust vöib ka ise teha vöi peab kuskile spetsiaalsesse kohta minema neid vahetama Jesper.

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta
#25

Teie,Hr.Valdo ei peagi oma Pobisse mida Te kogu aeg siin esile toote neid vöösid aretama.Seal ju selline pikk pink kah.Igaühe enda eralõbu,peaasi et seadusega pahuksisse ei lähe ja uunikumidel selline kohustus tõepoolest puudub(kui tehasest juba paigaldamata).Pidasin seda silmas et kui ikka oma elu ja tervis armsad on ,siis mingi lahenduse ikka leiab.Isegi 1949.aasta Pobile võib keegi sisse,,lennata,,.Tänapäeva hullu liiklemiskultuuri unustamata.Ja kui soov sõita sellisega,nagu originaalis oli,palun väga.
Vasta
#26

Jesper Kirjutas:41Degree, kõik istmed peavad olema nii tugeva raami ja kinnitustega, et kannataks sinna külge inimest siduda, hoolimata sellest kas turvavöö on istme küljes või mitte. Kui iste ära laguneb, pole turvavöödest ka suuremat kasu.
Ei tea, kas nüüd lööb minu noorus välja või mida, aga... Vabandan ette, kui väga loll jutt tuleb.
Kui traksid ei ole istme küljes, siis nad on ju kere küljes (B-piilari küljes ülevalt ja alt ning kardaanitunneli/põranda küljes). Seejuures, õnnetuse korral turvavöösse paiskudes ei mängi ju iste mingit rolli. Või olen ma valesti aru saanud? Kui just taga keegi ei istu, siis võib seljatugi vanast Salvo kelgust ka olla, sellele ei lange ju mingit (lisa)koormust? Kogu koormus peaks minu vüüsikaliste arusaamade järgi minema kerele läbi eeltoodud kolme turvavööde kinnituspunkti... Ja iste peaks olema umbestäpselt niipalju tugev, et ta juhile veel ise otsa ei lenda...
Kui midagi kapitaalselt valesti on, siis ärge väga kõvasti lööge, ma lihtsalt üritan natuke loogiliselt mõelda ja maailma asjadest aru saada.
Vasta
#27

Traksidesse lennates ei ole tooli tugevusel erilist tähtsust, kui traksid on kinnitatud kere külge. Peale edasilendu tuleb aga tagasilend, kus tool saab väga suure koormuse osaliseks. Selleks ongi (no vähemalt peaksid olema) toolid tugevad ja peatugedega.
Aga kujutage omale ette avariid kastiga UAZi sees. Seal pole üldse tool (kui seda istumise alust aretist võib nii kutsuda) kinnitatud. Ja kõige huvitavam on see, et seda tooli sinna teist panna ja konstruktsiooni muuta ei tohi.
Vasta
#28

Turvavöösid võib ikka ise vahetada, need on lihtsalt poltidega kinni.

Istme seljatugi peab tugev olema, kuna lisaks laupkokkupõrgetele eksisteerivad ka tagant otsasõidud. Noh ja muidugi see "tagasilend" ka. Istmepadi jällegi hoiab alakeha paigal, et vööd saaksid oma koormuse ette nähtud viisil vastu võtta. Loomulikult kui rääkida GAZ-ide, UAZide ja vanade Ladade kontekstis, siis see jutt tundub suht punnitamisena, aga see on mõeldud tänapäevaste turvastandardite kontekstis. Eks UAZi mehed peavad lihtsalt enne sõitu minekut puud katsuma, ettevaatlikult sõitma ja lootma et midagi ei juhtu Smile
Vasta
#29

Kena keskustelu!
Jesperi soovitusele UAZ-meeste jaoks oskan vaid lisada omalt poolt kogemuse GAZ-ga. UAZ-l (millel tegelikult pole turvavöid, aga kui oleks) ei pea rihmasid vahetama pärast puuga kohtumist, sest kui GAZ 51 (isiklik kogemus 12 aasta eest) raam paendub propelleriks, siis UAZ-i "makaron-raam" teeb seda kohe kindlasti. Seega säästke vaevast ja ärge parem katsetage....Teil lihtsalt pole pärast seda sirgelt kulgevat masinat, millel rihmu vahetada..
Tõestamaks, et ma mitte hauatagusest maailmast amf-i ei kummita, ütlen lisaks ära, et minu kass arturil olid neljapunktivööd ning hoogu ka parasjagu.
Saate vist ise ka aru, mis kontekstis pauk käis....

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#30

Kunagi ammu oli mu onu meremees ja tõi endale Opel Rekordi, mingi kahe uksega variant oli. Ilmselt mingi 1970-75 aasta mudel. Ma võin küll eksida, aga arvan ,et sellel olid mingid kahe punkti kinnitusega turvavööd, mis käisid vaid üle vöökoha ja õlgasid üldse ei fikseerinud. Kinnitus ei olnud selline , nagu enamikul autodel praegu , vaid mingi aas oli käsipiduri juures põrandal ja sinna kinnitus konksu ja vedruga turvavöö ots. Rohkem sellist vigurit ma näinud ei ole
Vasta
#31

Leidsin veel ühe pildigi sellise turvavöö asetuse kohta..
http://opel.martelaar.nl/images/commodor...-17-uk.jpg
Ausaltöeldes, ei tundu see kuigi turvaline.. Kuid samas, kui tagaistmel kasutatakse seda tänaselgi päeval.. On ehk lootust..
Iseasi, kust sellist kinnitust leida.
Igatahes suur aitäh kaasarääkijatele.
Vasta
#32

Selle tooli seljatoe tugevuse teema kohta veel niipalju, et minu lühinägelik mõtlemine piirdus ainult ette paiskumise ja laupkokkupõrkega/puusse sõitmisega. Nüüd mõtlema hakates on kõik loogiline, tänud selgitajatele.

Kahepunktirihmadest: Toyota LiteAce'i nimelisel aparaadil on tagumistel istmetel ka kaks punkti, aga teist pidi kaks punkti. See tähendab siis seda, et kui rihma kinni paned, siis jookseb nöör üle vasaku õla, üle rinnakorvi ja paremale alla (või vastupidi, sõltuvalt istekohast). Ma ise uurisin seda nähtust päris kaua enne, kui küllalt sai. Huvitav lahendus minu arvates. Ainult et mine tea kui turvaline, ei taha eriti proovida igaks juhuks.
Vasta
#33

Kas kolme punkti turvavöid vöib vahetada nelja punkti turvavööde, vastu ning kas nad on turvalisemad, kui kolme punkti omad?

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta
#34

Ei või vahetada (st politsei võib tulla nokkima kui neil päevad on) ning turvalisemad on nad ainult teatud situatsioonides. Kui auto käib üle katuse sellisel viisil, et katus sisse langeb, on 4p vöö ilma turvakaareta ohtlikum kui 3p. Ja noh üldiselt on 4p vööd üldse selline ei-liha-ega-kala lahendus, kui just 4p vööd kuuri all valmis ei vedele siis soovitaks oma raha panna 6p vööde alla, mis on tükk maad turvalisemad, samas see katuseprobleem jääb ikka alles.

http://www.redlinerennsport.com/National..._PROOF.pdf

Käige loomulikult mu sõnade, mitte tegude järgi Smile, ise kasutan Norma 4p vöid, aga annan endale aru nende eelistest ja puudustest.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne