Kurb uudis rolleri- ja mopeediomanikele!
#1

Tsiteerin: "Eelnõu tunnistab ka mopeedid ja rollerid mootorsõidukiteks, sellega kaasneb kohustus võtta sõiduk autoregistrikeskuses arvele, vormistada liikluskindlustuse poliis ja käia tehnoülevaatusel."

http://www.etv24.ee/index.php?0573394

http://www.postimees.ee/130407/esileht/s...254943.php
Vasta
#2

Tundub, et ajakirjade juurde on jälle tööle võetud peotäis praktikante - juba eelnõu algusajast peale, mitu aastat, kaevatakse see uue liiklusseaduse siiani ripakil olev eelnõu paar korda aastas välja ja keegi kukub selle mopeediosa muutuse ümber kõmu tekitama, nagu see oleks suur ja värske uudis. Eriti hullu paanika tekitab iga selline artikkel noorte rolleripoiste hulgas, kes tihti tavaliselt ka loetu mõõtest eriti täpselt aru ei saa...
Smile
Vasta
#3

Mina igatahes loodan siiralt, et see asi varsti jõustub.
Vasta
#4

No seadused vöiksid veel karminad olla, Rolleri ja Mopeeti juhtide ning omanike suhtes, sest nemad ei tea liiklus eeskirjadest suurt midagi ja ka söeluvad masinate vahel jne jne.

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta
#5

miniest Kirjutas:No seadused vöiksid veel karminad olla, Rolleri ja Mopeeti juhtide ning omanike suhtes, sest nemad ei tea liiklus eeskirjadest suurt midagi ja ka söeluvad masinate vahel jne jne.

Liiga karmiks ei tasu minna. Aga kindlasti teooria- ja sõidueksami nõue, kindlasti numbrimärgi ja kindlustuse nõue. Ja kindlasti peab mopeediomanik olema vastutav selle eest, kellele ta oma sõiduki kasutada annab. Et kaoks ära need 10-13 aastased nokad, kes täiesti süüdimatuid liigutusi teevad.
Ja vastavate lubade saamiseks peaks kindlasti läbima mingi koolituse (s.t. mitte ainult iseseisvalt õppima), kus muuhulgas näidatakse visuaalselt ja kasvõi statistliselt ära, mis juhtub, kui mopeed põrkab kokku autoga.
Ohutunde puudumine on nende noorliiklejate suurim puudujääk minu arvates. Lisaks puberteedieale omasele nahaalsusele-hoolimatusele.

Arvestades seda, et tegu siiski valdavalt noorte inimestega, võiks riigilõivud nende asjade eest jääda siiski inimlikkuse piiridesse.
Vasta
#6

zazik Kirjutas:
miniest Kirjutas:No seadused vöiksid veel karminad olla, Rolleri ja Mopeeti juhtide ning omanike suhtes, sest nemad ei tea liiklus eeskirjadest suurt midagi ja ka söeluvad masinate vahel jne jne.

Liiga karmiks ei tasu minna. Aga kindlasti teooria- ja sõidueksami nõue, kindlasti numbrimärgi ja kindlustuse nõue. Ja kindlasti peab mopeediomanik olema vastutav selle eest, kellele ta oma sõiduki kasutada annab. Et kaoks ära need 10-13 aastased nokad, kes täiesti süüdimatuid liigutusi teevad.
Ja vastavate lubade saamiseks peaks kindlasti läbima mingi koolituse (s.t. mitte ainult iseseisvalt õppima), kus muuhulgas näidatakse visuaalselt ja kasvõi statistliselt ära, mis juhtub, kui mopeed põrkab kokku autoga.
Ohutunde puudumine on nende noorliiklejate suurim puudujääk minu arvates. Lisaks puberteedieale omasele nahaalsusele-hoolimatusele.

Arvestades seda, et tegu siiski valdavalt noorte inimestega, võiks riigilõivud nende asjade eest jääda siiski inimlikkuse piiridesse.

Olen kahe käega eelneva postitaja juttuga nöus, kuid ennist mul läks see meelest, ära, et päris paljud pörisejad ostetakse ju vanemate poolt, ning nemad peaksid olema, esimesed kes oma lastele öpetus sönu jagama peaksid.

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta
#7

miniest Kirjutas:
zazik Kirjutas:
miniest Kirjutas:No seadused vöiksid veel karminad olla, Rolleri ja Mopeeti juhtide ning omanike suhtes, sest nemad ei tea liiklus eeskirjadest suurt midagi ja ka söeluvad masinate vahel jne jne.


Ja vastavate lubade saamiseks peaks kindlasti läbima mingi koolituse (s.t. mitte ainult iseseisvalt õppima), kus muuhulgas näidatakse visuaalselt ja kasvõi statistliselt ära, mis juhtub, kui mopeed põrkab kokku autoga.
Ohutunde puudumine on nende noorliiklejate suurim puudujääk minu arvates. Lisaks puberteedieale omasele nahaalsusele-hoolimatusele.

Olen kahe käega eelneva postitaja juttuga nöus, kuid ennist mul läks see meelest, ära, et päris paljud pörisejad ostetakse ju vanemate poolt, ning nemad peaksid olema, esimesed kes oma lastele öpetus sönu jagama peaksid.

Vaat, asi selles, et millal pubekad enne vanemate juttu kuulanud on. Ja lihtsalt "õpetaja jutt" ei anna ka efekti, seepärast olekski vaja spetsiaalset koolitust, mis oleks noorele inimesele millegi poolest atraktiivne. Ja pildid puruks sõidetud rolleritest, veristest kehadest ja muust sellisest ajaks mõned küll iiveldama, aga kindlasti köidaks tähelepanu ja jääks meelde.
Vasta
#8

Huvitav palju neid "puruks sõidetud kehasid" aastas üldse on? Ma miskipärast arvan et suurusjärgus paar-kolm, kellest mõned oleks rolleri puudumiselt kindlasti mõne muu surmasaamisviisi leiutanud. Pseudoprobleem.
Vasta
#9

Jesper Kirjutas:Huvitav palju neid "puruks sõidetud kehasid" aastas üldse on? Ma miskipärast arvan et suurusjärgus paar-kolm

Keskmiselt 10 ametlikult registreeritavat (järelikult materjaalse kahju või kannatajatega) avariid kuus. Fataalse lõpuga neist aastas kümmekond.
Vasta
#10

Kahe käe ja kolme jalaga Jesperiga päri... see pole mitte isegi pseudoprobleem vaid suisa kuritegelik suhtumine RIIGI poolt. Mis on siis rolleripoistele- ja tüdrukutele asemele pakutav ASENDUStegevus??? Midagi Kahvlis nähtu sarnast? Et rolleritega sõitmise teeme noortele kättesaamatuks, las lällavad koomas peaga niisama ringi. Praegu püsivad rolleriga sõitjad kenasti kained, süstlast ja põhutossamisest eemal. Ja rollerikänge ei ole mitte vähe!
Mida aeg edasi, seda selgem on, et ametiredelil edasi turnimisega käib kaasas viimsegi mõtlemisvõime minetamine. Mentidelt seda tahta on liiast aga mõni võiks suuta riigikogus (just väikese tähega) ja valitsuses mõtlemisvõimet küll üles näidata.
Kurat, teeme noorte liikumisvõimaluse raskeks, las raisad surevad AIDSi ja üledoosi. Fakk riik, paar-kolm laipa tulebki ohverdada, et ülejäänud paaril tuhandel oleks normaalne elu.
Vasta
#11

Huvitav vaatenurk. Ent mina tunneks ennast siiski turvalisemalt, kui loll, kes on paistab nagunii surmale määratud olevat, sureb kuskil omaette üledoosi, kui et siiberdab liikluses ja on seadusekuulelikele kaaskodanikele võimalike moraalsete ja materjaalsete kahjude tekitajateks. Mina isiklikult ei kujuta ette mida peaks riik tegema, et noori süstla või pudeli juurest minema tõmmata. See on kõik teooria. "Teeme juurde spordiväljakuid ja vabaajakeskusi". Idee on tore, aga spordiväljakute ääres saab ju jube hästi "tšillida" ja juua. Need noored inimesed, Eesti tulevik, kes praegu kuskil joovad ja on oma meelest jube ägedad, neid ei tõmba sealt ära enam mitte mingisugune seadus, ega projekt. Mõni armub ära (või saab karvastelt labidaga) ja hakkab normaalseks, aga need on harvad erandid. Ja mis puudutab neid vabaajakeskusi, siis ühes Tallinnas tegutsevatest Avatud Noortekeskustest käib asi nõnda. Väiksemad külastajad joonistavad pilte teemal "suits on paha", samal ajal kui mõni noorsootöötaja veidi vanemate, ent siiski alaealiste külastajatega maja taga suitsu teeb. Nõiaring. Ise olen täiesti puhas igasugustest ainetest. Kõige kangem kraam mida ma tarbin on kohv.
Oxygen. Näeb seda Eesti elu iga päev oma silmaga.
Vasta
#12

Kuidagi kangesti meenutab neid aegu, kus kah muudeti mopeedilubade tegemise korda, et koolide asemel läks asi ARKi kätte, ja kuna mingeid lisapunkte seadusesse sisse ei pandud, juhtuski nii et kui enne said noored oma mopeediloa kätte koolist tasuta või sümboolse tasu (10 EEK) eest, siis võrdsustati ARKi hooleks jätmisega mopeediload autojuhilubadega ja riigilõiv sellele läks automaagiliselt 1140 EEKi peale.
Ehk ühesõnaga - noor ostis 200 EEKi eest endale sääreväristaja ja maksis 1140 EEKi lõivu, paarile liiklusteoreetilisele küsimusele vastata ja platsil tiir teha.

See oli ka põhjus, miks asi ära parandati. Liiga palju oli seda odavat vene kraami liikvel ja tõsteti kisa.

Aga paistab et ARK ikkagi ei hoolitse piisavalt hästi, et mopeedilubade omanikel teadmisi oleks.

Samuti ei hoolitse politsei selle eest et 14-16 aastastel rollerdajatel oleks luba.
Tegelikult neid ei huvita isegi see kui 12 aastased tatid ringi kimavad.

Ja lõppeks on nii vanematel kui ka politseil sügavalt pohhui kui sellised pätakad massiliselt oma rollereid tuuningjuppidega täiustavad, et 70 km/h liiklusohtlikke olukordi tekitada. (krt, mul maksis auto kah kaks korda vähem kui nende pubekate tõmblustaburetid)


Aga kuulge!
Probleemi saab ju lahendada kui nõuame neilt paar tonni rohkem raha! Küll see nad oma 20 tonniste rollerite otsas mõtlema paneb!

...või oot....
Vasta
#13

PlyVal64 Kirjutas:Kahe käe ja kolme jalaga Jesperiga päri... see pole mitte isegi pseudoprobleem vaid suisa kuritegelik suhtumine RIIGI poolt. Mis on siis rolleripoistele- ja tüdrukutele asemele pakutav ASENDUStegevus??? Midagi Kahvlis nähtu sarnast? Et rolleritega sõitmise teeme noortele kättesaamatuks, las lällavad koomas peaga niisama ringi. Praegu püsivad rolleriga sõitjad kenasti kained, süstlast ja põhutossamisest eemal. Ja rollerikänge ei ole mitte vähe!
Mida aeg edasi, seda selgem on, et ametiredelil edasi turnimisega käib kaasas viimsegi mõtlemisvõime minetamine. Mentidelt seda tahta on liiast aga mõni võiks suuta riigikogus (just väikese tähega) ja valitsuses mõtlemisvõimet küll üles näidata.
Kurat, teeme noorte liikumisvõimaluse raskeks, las raisad surevad AIDSi ja üledoosi. Fakk riik, paar-kolm laipa tulebki ohverdada, et ülejäänud paaril tuhandel oleks normaalne elu.

Ega keegi neilt neid rollereid ära ei võta ju! Loomulikult oleks absurd nõuda hiiglaslikku riigilõivu, loodetavasti saavad seadusemeistrid ka sellest aru. Rollerdamine ja muidu tehnikahuvi on väga positiivne asi, aga mingi kontroll peab ju olema. Anonüümsed madallendurid autode vahel on ohtlikud endale ja teistele, numbrimärk tekitaks mingigi distsipliini, vähemalt neis isendites, kel mingigi mõtlemisvõime säilinud/tekkinud. Ja ohutunnet emme-issi moraalilugemine sellises eas inimestes ei tekita.

Ja jutt, et rolleriga sõitmine hoiab põhutossamisest ja joomisest eemal, on lihtsalt naiivne.
Vasta
#14

Ega sa vast muuga ei panegi niiväga puusse aga...

zazik Kirjutas:Numbrimärk tekitaks mingigi distsipliini, vähemalt neis isendites, kel mingigi mõtlemisvõime säilinud/tekkinud. Ja ohutunnet emme-issi moraalilugemine sellises eas inimestes ei tekita.

Mind huvitaks küll, et kuidas see numbrimärk niiväga distsipliini tekitab?
Kui vilistab seadustele nüüd, miks peaks numbrimärk midagi muutma?
Et keegi kirjutab kõnniteedel tuuritava rolleri numbri üles ja siis teatab politseisse või?

Nende nolkide mõttemaailm ütleb selle peale: aga mul on pohhui

Kas keegi teab üldse kuidas ARK neid mopeedijuhte koolitab? Huvitaks täitsa. Mingi sisetunne ütleb, et niikuinii tehakse üle perse seda koolitust neile, iga tont saab läbi ja vastutustunnet polegi.

Ja pealegi, mingitest numbrimärkidest pole kasu ju, kui politsei neid rollerdajaid piisavalt ei kollita.

Kahjuks lapsevanemate tegemata tööd keegi nende eest ära teha vist ei saa.

Aga rikkumiste eest võiks ikka karistused karmimad ja vältimatumad olla.

Lõppude lõpuks jääb number sõiduki sabas ikkagi selleks mis ta on - lihtsalt üks number sõiduki sabas.
Naiivne on ka arvata, et 2 numbrit ja 2 tähte probleemitekitajate seas midagi muudab.

Aga noh, ega poliitikuid see ei huvita, need otsivad ju ainult lihtsaid lahendusi. Kahjuks mõjutavad lihtsad lahendused (keelamised-piiramised) ainult seda osa inimestest, kes on seaduskuulelikud.
Mida mõtlevad selle peale probleemitekitajad? Eks ikka "Aga mul on po

Kes meil siis ikkagi probleeme ja ohuolukordi tekitavad, need mopeedijuhid kes praegusest seadusest kinni peavad või?


Lihtne ju, kui praegu osad seadusest kinni ei pea, siis teeme uue seaduse! Küll nad sellest hakkavad kinni pidama, see on ju ikkagi uus seadus! Ja kui ei peeta ka sellest kinni, eks siis tuleb rohkem seadusi vastu võtta.
Vasta
#15

mopeedijuhi juhiloa riigilõiv ei ole mitte 1140EEK, vaid teooriaeksam - 20 EEK, sõidueksam 30EEK ja juhiluba 30EEK, praeguse seisuga tuleb kõigil moopeedi juhiloa taotlejatel sooritada ka liikluseksam, millest vana seadusega olid vabastatud jalgrattaloa omanikud. Marti184 on sellest riigilõivude osast küll väga valesti aru saanud.
Vasta
#16

zazik Kirjutas:
PlyVal64 Kirjutas:Kahe käe ja kolme jalaga Jesperiga päri... see pole mitte isegi pseudoprobleem vaid suisa kuritegelik suhtumine RIIGI poolt. Mis on siis rolleripoistele- ja tüdrukutele asemele pakutav ASENDUStegevus??? Midagi Kahvlis nähtu sarnast? Et rolleritega sõitmise teeme noortele kättesaamatuks, las lällavad koomas peaga niisama ringi. Praegu püsivad rolleriga sõitjad kenasti kained, süstlast ja põhutossamisest eemal. Ja rollerikänge ei ole mitte vähe!
Mida aeg edasi, seda selgem on, et ametiredelil edasi turnimisega käib kaasas viimsegi mõtlemisvõime minetamine. Mentidelt seda tahta on liiast aga mõni võiks suuta riigikogus (just väikese tähega) ja valitsuses mõtlemisvõimet küll üles näidata.
Kurat, teeme noorte liikumisvõimaluse raskeks, las raisad surevad AIDSi ja üledoosi. Fakk riik, paar-kolm laipa tulebki ohverdada, et ülejäänud paaril tuhandel oleks normaalne elu.

Ega keegi neilt neid rollereid ära ei võta ju! Loomulikult oleks absurd nõuda hiiglaslikku riigilõivu, loodetavasti saavad seadusemeistrid ka sellest aru. Rollerdamine ja muidu tehnikahuvi on väga positiivne asi, aga mingi kontroll peab ju olema. Anonüümsed madallendurid autode vahel on ohtlikud endale ja teistele, numbrimärk tekitaks mingigi distsipliini, vähemalt neis isendites, kel mingigi mõtlemisvõime säilinud/tekkinud. Ja ohutunnet emme-issi moraalilugemine sellises eas inimestes ei tekita.

Ja jutt, et rolleriga sõitmine hoiab põhutossamisest ja joomisest eemal, on lihtsalt naiivne.

mingit tehnika huvi neil pole mõni ei tea kus karpagi asub ja siis on õudsalt äge kui saavad koonus filtri sest on kuskilt kuulnud et hakkab rõvedalt edasi lendama ja kui koonust paigaldada ei oska siis hakatakse neid puhureid tuunima kül topitakse arvuti kõlareid istme alla ja tõstetakse suunatulesi ümber ja siis on nii äge ja kindlasti on vaja veel spoila ringi kah aga seda ei jõua osta sest ei saa issile emmele ära seletatud miks seda vaja on
Vasta
#17

See viimane jutt on küll üks pudikeelne läbu,pointi pole nagu eriti aru saada.Ma ei arva,et rolleriomanikuna peaks inimene kohe tehnikaguruks saama,tegu on lihtsalt komplitseerimatu edasiliikumise vahendiga.See aga riigile ei meeldigi,kuidas saab nii olla,et midagi ei pea olema,ja juba vöid söita.Tuleb kuidagi ikka maksustada,piirata,oma vöimust märku anda.Köige parem,kui köik inimesed läheksid juba pärast lasteaeda autokooli,saaks neilt kohe selle 6keeksi kätte,ja siis stabiilselt,no ütleme iga 10a tagant,kordusöppused.Väikse papi eest muidugi.
Minu arust ei oleks neid rollerilube küll kellelegi kuradile vaja,mis see ikka annab.Tavaliselt saavad nad ju ju ise surma,kui midagi valesti teevad,oht teistele on minimaalne.Ja paljud noored söidavad nendega lihtsalt mingi aja,siis sebivad juba load,auto jne.
Badass-piirangute vastu.(roller on olemas,söita eriti ei viitsi)

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#18

Politsei ei suuda hoida eesti liiklust kontrolli all ning nüüd on leitud üht tüüpi liiklejate ohjamiseks odavam (lausa kasumlik) lahendus. Selle asemel, et rollujuhte kinni pidada, kontrollida ning vajadusel trahvi teha, kärbime sedasorti liiklejate arvu igasugu eksamitega ning kasseerime neilt kõige eest veel raha kah.

Isiklikult toetan muudatustest vaid numbrimärki. Vanusepiirangud ja eksamid ? Ausaltöeldes ei huvita. Rumal inimene saab surma niikuinii, õnnetu juhuse korral eksam või vanus ei päästa.

Ei saa ka jätta mainimata paari huvitavat juhtumist rollerimeestega.
Sõitsin vabaduse puiesteel , kõrvalreas oli rollerimees. Kui eesoleval valgusfooril süttis punane tuli, keeras rollerimees kõnniteele, möödus valgusfoorist ning keeras tee peale tagasi. Ülim lollus eelistada liikluseeskirja ühe punkti rikkumist teisele.
Teine huvitav juhus oli paldiski maanteel, kus loomaaia juurest kesklinna suunas liigeldes ilmus järsku kõrvale roller, kiirus oli 80kmh ning rolleril oli seljas veel 2 tegelast.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#19

Minu arvates on uus seadus isegi hea.See jutt, et rollerivennad siirduvad pudelipõhjad-kanepipiipude maailma on minumeelest osaliselt jama.Vaadake näiteks noori autojuhte.On ju ka nende hulgas chillijaid, tuusajaid ja rullnokke, aga enamikul on load taskus.Loodetavasti hakkab rollerilugu kah nõnda minema.
Vasta
#20

isandpauk Kirjutas:Politsei ei suuda hoida eesti liiklust kontrolli all ning nüüd on leitud üht tüüpi liiklejate ohjamiseks odavam (lausa kasumlik) lahendus. Selle asemel, et rollujuhte kinni pidada, kontrollida ning vajadusel trahvi teha, kärbime sedasorti liiklejate arvu igasugu eksamitega ning kasseerime neilt kõige eest veel raha kah.
sass Kirjutas:teooriaeksam - 20 EEK, sõidueksam 30EEK ja juhiluba 30EEK, praeguse seisuga tuleb kõigil moopeedi juhiloa taotlejatel sooritada ka liikluseksam, millest vana seadusega olid vabastatud jalgrattaloa omanikud.

isandpauk Kirjutas:Rumal inimene saab surma niikuinii, õnnetu juhuse korral eksam või vanus ei päästa.

Rumal inimene saab muidugi surma, isegi metsas jalutades kui vaja. Aga kui keegi polegi üritanud õpetada, mida siis üldse oodata? Ujuma õpetamiseks visata inimene kiirevoolulisse jõkke? Kui kasvõi 2% nendest rollerisõitjatest selleks eksamiks õppides midagi kasulikku teada saavad, on asi seda väärt.

isandpauk Kirjutas:Ei saa ka jätta mainimata paari huvitavat juhtumist rollerimeestega.

Nõmme kandis on need asjad eriti käest ära. Ja kõige hullem ongi see, et võibolla kümnendik meil liiklevatest rolleritest on seaduslikud, s.t. 45km/h piirkiirusega. 80km/h pole vist enamikule neist mingiks probleemiks.

Endal oli kord juhus, kus rollerigäng, mind "karpi" võttis. Juhtus see Hiiul (misiganes tänav see Raudtee ja Vabaduse pst vahel on, Hiiuga paralleelne, kuid vastassuunaline). Sõitsin mina ca 60km/h, tänav tundus tühi olema... Ja siis tuldi kõrvaltänavast mulle ette, 3 rollerit, 5 sõitjat. Ei viitsinud neist keegi isegi kõrvale vaadata enne pööret. Sain neist siis mööda, kui mõnikümmend sekundit hiljem nad oma hoo üles said. Ja siis mindi omakorda minust, 2tk paremalt (maleasetusega s.t. peaaegu kõrvuti), üks vasakult. Enne vabaka ristmikku tõmbasid nad kõik vasakusse teeserva ja sealt siis elegantse kaarega paremale, Kõnniteele. Ma olin neist selleks hetkeks natuke maha jäänud ja aeglustasin, kuna ees paistis punane tuli...

Selliste puhul ei aitaks muidugi ükski seadus, aga kindlasti leidub ka neid, kelle puhul see oleks abiks. Seda enam, et tegu pole mingi hirmkalli autokooli või tuhandetesse ulatuvate riigilõivudega.

Hea jutt küll, et lollid saavad nagunii surma, kuid mina küll ei tahaks, et mõni loll ennast minu stangesse molekulideks sõidab... Rikub une ära tükiks ajaks. Ja kui mõni neist ka lihtsalt su auto ära mõlgib, praeguste seaduste järgi neilt vist nagu raha nõuda ei saagi...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne