ber: iž 56, 1960
#1

Sai endalegi soetatud lõpuks veits suurem kaherattaline. Varasemad kogemused on ainult mopeediga (mini).

Isendiks siis nagu pealkirjas juba mainitud, IZ 56, aastast 1960. Originaal värvus oli tal pruun. Eelmisel omanikul polnud vist enam aega selle eest korralikult hoolitseda.. vigu esineb nii mõnigi.

Aku saab liiga kähku läbi, omanik ise väitis, et geneka relee vedru on nõrk vms. ehk siis laadimine puudub. Spido on õhtal (tross arvatavasti?). Süütevõti hüppab sõites välja. Vändavedru puudub. Käigud lähevad imelikult sisse, vahel ei lähe ükski, vahel kõik töötab. Mootoris esineb ka vahel imelik kolin. Ning nipet-näpet veel..

Kuna ise veel täielik algaja, siis küsiks ka mõned kiired küsimused:
1) Palju rehvirõhku oleks paras?
2) Käigukastis on 4 käiku? (1. alla, keskel vaba, teine,kolmas ja neljas üles?)
3) Kellelgi oleks anda äkki head kirjandust IZi kohta, ning elek. skeeme jne?
4) Keegi võiks seletada kerges keeles ära, mis eesmärk on lenksu paremapoolsel väiksemal kangil, mille tross jookseb karpasse.
5) Kindlasti on eesmärk saada ta originaaliks kui võimalik, esialgu jääb küll teadmistest puudu, kuid selle saab omandatud kogemuste käigus. Ühesõnaga võiksite tuua piltide pealt välja ise külge aretatud jupid.

Mõistvat suhtumist, ber. Rolleyes
Vasta
#2

Pildid: http://www.zone.ee/masq0/iz/
Vasta
#3

1. rehvis normaalne rõhk kuskil 2 - 2,5 kg/cm3.
2. käikudest arusaam õige
3. kasuta otsingut
4. Tegemist segusiibri lingiga. Kui kang ei ole lõpuni "välja" tõmmatud, siis rakendub segusiiber ehk siis muudab segu rikkamaks. Üldjuhul mittevajalik, kuid külmast peast on vahel käivitamisel abiks.
5. Õhufilter on vale. Puudub külghaagis (tegemist korvimasinaga) ja käsikäigukang, karpakatteid oli ka ainult 1 näha. Parempoolne ketipinguti katki, siduritrossi mootoripoolses otsas paistab miski aretus olevat, sidurilink vahetatud, spidomeetri mittetöötamise põhjus on ilmselt puuduv tross (peaks tulema mootorist). Leegitoru kinnitusmutrid, siduripoolne mootori kaas ning summutid on ilmselt mõnelt uuemalt IZ -lt. Küünal on valel pool - ilmselt on õigel pool keere viga saanud vms. Keskharki ei ole ka näha.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#4

Tänud isandpauk.

Käimakast tundus juba enne veits imelik.. ning täna jooksis kogu asjandus kinni. Ilmselt käigukast andis alla, kuid võib ka mõni muu asi olla. Tagaratas kiilus kinni. Eks homme hakkan uurima.. Sad

Kaasa sai ostuga ka hunnik varuosi ning mõningaid juppe mis olid mootorrattalt ära krutitud.
Õhufilter pidi ka olema, aga kastidest ma seda ei leidnud. Karpakatteid on 2, kuid ühe kallal on käidud rellakaga mässamas. Käsikäigukang täiesti olemas ning terve, samuti vana sidurilink.

Mis seal mootoripoolses siduritrossi otsas aretatud täpsemalt on? Äkki keegi saaks anda pildi, kus see asi õigesti on?
Vasta
#5

tere

leidsin kah paar asja mis puudu ja mis teistsugused, nimelt on see nn "toore klapp" vist p2rit iz jupiterilt, sest 56 ja planetadel on see teistsugune, meenutab siduri linki v6i midagi sellist taolist ainult ta on v2iksem.

ja tagumise hammaka alumiiniumkopsikul on ka vist puudu see punn, mille 2rav6tmisel saab reguleerida pidureid. seda auku saab ka kasutada edukalt 6lituse jaoks Toungue (keti6lituse ikka)

kui eksin siis parandage.

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta
#6

Vot ei ole see tooreklapp pärit jupilt. See väoke link on hoopis sutsklapi link.
Vasta
#7

Täitsa kena ja üsnagi komplektne IŽ-56. Pisivead pisivigadeks, aga näha on, et eelmine omanik oli huvitatud ratta sõiduvõimest ja mõistlikust väljanägemisest. Vähemasti ei kobruta roostest ning pole olnud niisama lõhkuda. Karburaatori katted on minu arvamust mööda mõne uuema riistapuu omad, Planeta vms, kust on ehk ka summutid pärit. Muudest mitteoriginaalsustest eelpool juba mainitud.
Igatahes edu parendamisel Smile
Vasta
#8

On vist jah see sutsklapi link, nimetasin seda kogematta nii sest olen n2inud planetat millel see tehtud tooreklapiks ymbere.Big Grin

Kena masin t6esti, ja et see v6ti sealt v2lja hyppab on vana asi, selle v2ltimiseks on v6ti t6mmatud kummiga ymber tule, minul ei l2inud masin k2imagi, ennem kui polnud kummi pannud. (v6ti j2i liiga v2lja ja ei surunud syytelukus kontakte lahti)

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta
#9

Tänud kõigile vastajatele.

Niisiis täna sai jälle garaažis näppe õliseks tehtud. Uurisin ja puurisin, mis viga võib tal olla. Kolvid käisid ringi, kui sidurit all hoida. Arvan ise, et viga on käigukastis, täpselt küll kindel pole. Eks õhtul hakkan palu motopiiblit lugema ja uurima täpselt asju. Tuttav kes asja jagab lubas ka mõni aeg läbi hüpata.
Heaküll see selleks..

Leidsin täna garaazist kilekoti, milles oli veel IZi juppe, imelik et varem seda ei näinud. Igatahes nüüd ka keskhark (veits kõver ja kööbakas) ning orig. õhufilter täiesti olemas. Wink

Leidsin ka ühe mootorikaane. Millega täpsemalt tegu? (pilt allpool)
Lisasin pildi ka enda praegusest kaanest.

Ise olen ostu üle väga rahul. Üllatavalt originaal isegi ning arvel. Eesmärk saada ta tehniliselt täiesti korda, uurida, puurida, õppida jne, ning siis ära reustaureerida. (btw praud, hea töö selle koha pealt Rolleyes )

Uurisin ka birka, mootori ning raami numbrid üle. Kõik klapib.

Niisiis, otsiks vanemaid summuteid, leegitoru kinnitus mutreid, karpakatteid ning 1 sadula vedru ka seest puudu. Kunagi tulevikus vahetan ka silindri. (ribid katki mõned, ning küünal valel pool) Kui kellelgi midagi üle või pakkuda on, siis aga palun Smile

Aap, peaaegu unustasin, oskab keegi öelda missugune nendest väntadest originaal on? (kummijulla ka olemas mis peale käib)

Terv, ber.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                   
Vasta
#10

originaal peaks olema see esimene, millel ei ole seda liigendit all, vaid v2nda ylemine osa keerab.

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta
#11

See leitud mootorikaan on originaal, vaheta ära, kui mingit defekti pole. Väntadest on vasakpoolne jah see õige. Seisuhargil pole häda midagi, see algmaterjal millest ma enda oma ehitasin oli palju "ägedam" Wink , pealegi sai mõnda aega otsitud teist.
Vasta
#12

tekkis iz-i kohta üks küsimus et mul ka 56 aga kust saaks teistsuguse jala, mul see harkjalg olemas...aga masin nüüdseks soolo ja see jalg ei ole hea :S
Vasta
#13

2takti Kirjutas:tekkis iz-i kohta üks küsimus et mul ka 56 aga kust saaks teistsuguse jala, mul see harkjalg olemas...aga masin nüüdseks soolo ja see jalg ei ole hea :S

Ma oletan, et see seisuhark pole hea sul seetõttu, et hargi piirajad on katki läinud ja see hark vajub ette poole "alt ära"? Selline arusaam on mul tekkinud nähtud IŽ-56-e fotodest ja enda raami parandamisest, kus olid need piirajad samuti katki. Seisuhark on ikka palju kindlam kui see "joodiku jalg", mis jätab ratta veidi vildakile ja kui on pehmem pinnas, siis...või kõike juhtuda. Kui sa aga ei jaksa ratast seisuhargile tõmmata, siis on veidi vale kaalukategooria sõiduriist Wink
Vasta
#14

Mina kasutan seda nn "joodiku jalga" Big Grin ja see toimib kyll korralikult. aga jah seisuhargi puhul on see 6ige et seda on sinna ikka p2ris hea t6mmata. Toungue

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta
#15

ei ole raske, kõik on tehnoloogias kinni, ka emm tüüpi mootorrattaid ei ole raske seisuhargile tõmmata-

Aga kas esituli, mis antud teema algataja rattal küljes on, ongi 56 originaal, mu omal ja paaril teisel isendil, mis mu käest läbi on käinud on tulekorpus pikem.
Vasta
#16

DJ Seebimull Kirjutas:Aga kas esituli, mis antud teema algataja rattal küljes on, ongi 56 originaal, mu omal ja paaril teisel isendil, mis mu käest läbi on käinud on tulekorpus pikem.

vanematel IZ56 mudelitel kasutati suurema diameetriga esilaternat - põhimõtteliselt sama mis iz49 aga süütelukk ning signaal-lambid on küljes. Spido oli ka sama mis iz49 -l. Uuematel (enamlevinumatel) Iz56-tel ning esimestel planetadel on küljes juba väikse diameetriga latern koos teise spidoga. See uuem võib olla pisut pikem, kuid mõõtnud ma seda kunagi ei ole.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#17

Täna sai jälle natuke asja uuritud.

Alustan siis täitsa algusest.
Paar päeva sai täiesti normaalselt juba sõidetud masinaga, kui äkki käisid mingid imelikud raksatused ja hääled. Tagajärg: tagumine ratas täiesti kinni. Ei liikunud ette ega taha. Kuna ennem oli juba käigukastiga veits jändamist (loe: käigud ei tahtnud alati sisse minna) siis järeldasin oma väikse kupliga, et asi võib olla selles.

Tegin siis lahti käigukasti. Sellega oli jõnks jändamist ja raskusi, kuid lõppude-lõpuks sain ta lahti. Järgmine vaatepilt avanes selline, et laager oli (kas siis lahti tegemise tagajärjel või mõnel muul moel) tükkideks lennanud, ehk karteri põhi oli silindrikujulisi metalljupikesi täis. Karteri põhjast leidsin veel ühe hammasratta hamba ning (pehmest materjalist) tihendi. Enda pilgul nagu midagi viga olevat seal ei märganud, peale selle et ühel hammakal hammas katki on. Niisiis tekkis jälle rida küsimusi.

1) Hammasratas millel kild väljas, kas tuleb ilmtingimata vahetada? (endal 2 doonorit hambad korralikud kuid hammaka taga need nö "haakumis hambad" millega ta teise hammasratta külge kinnitub on kulunud. Neid pole vast mõttet panna? Ja kas on kusagilt ka seda uuena saada?

2) Kas need vardad peavadki niivisi loksuma? (videol)
Video siin: http://www.zone.ee/masq0/P4235736.MOV

3) Keegi targem võiks ära seletada selle kontakti tööpõhimõtet. (vabakäigu tule kontakt)

4) Kahtlane tundus üks koht, millele punase ringi ümber tõmbasin. Peabki see nii välja nägema?

5) Siduripoolsest karterikaanes on veidike sidur ennast sisse söönud. Millest see tuleneda võib?

Heaküll, sai pikk jutt, kuid loodetavasti mitte väga fekaal jutt ning aitab hiljem peale minu ka mõnda teist algajat.

PS. Enam ei tea isegi, milles viga võib olla. (tagaratas kiilus täiesti kinni, ei siduriga ega sidurita ei liigu kuhugi ning enne seda kostus väga imelik kolin mootorist).


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               
Vasta
#18

tere
1) oleks soovitav jah vahetada.
3) see "nn" v6llil, mille vastu see "kontakt,hoob" k2ib on sees sooned. Yks sygav ja teised k6rgemad, yhes6naga kui satub sygavamasse, siis kontakt puutub kokku selle metall punniga karteri laes(see on muust mootorist ka isoleeritud) kokkupuutes ta yhendab kere kaudu sinna - klemmi ja tuli p6lebgi. pluss tuleb siis syytelukkust ja miinus sealt alt.
4) see on freesimise j2lg, v6id pilgu peale visata ja ka hammasatast keerutada kindluse m6ttes, aga ma usun et see sinna vastu kyll ei k2i. endalgi freesimise j2ljed nende kohtade peal.
5) v6ib-olla sellep2rast et siduri kaane vahele pandud silikooni, ja see liiga 6huke. tihend on paksem ja siis j22b ka tiba suurem vahe korvi ja kaane vahele.

Ja need nn silindrikujulised jupikesed v6ivad olla veohammasratta laagrist p2rit, nimelt see tuleb ilma suurema vaevata oma pesast v2lja ja laguneb laiali. kokku saad panna nii, kui m22rid hammasratta sees oleva laagripesa tavottiga ja asetad rullid sinna sisse, seej2rel paned hammaka v6lli laagripessa tagasi ja v6id hammaka teisele poole ka ette panna, siis ei tule see v2lja.

hetkeks siis k6ik Toungue

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta
#19

Need freesimisjäljed kaanele on tekitanud survevedrude mutrid. Kas mutrid ulatuvad korvi kaanest liiga palju välja või on sidurikorvi taga oleva võllilaagrit toetav kaas kõverdunud või on selle kruvid lahti jooksnud.
Vasta
#20

nagu indrek1000 eespool juba mainis, vaheta katkise hambaga hammakas välja, veohammaka rullid paigalda tavotiga omale kohale ning pane teiselepoole ketiratas külge tagasi. Edaspidi jäta meelde, et esimest ketiratast ei tasu küljest ära võtta Smile
Nüüd kui sul kast on laiali peaksid saama ju identifitseerida koha, mis kinni poos. Katsu ringi ajada väntvõlli ning tagaratast. Kui need käivad vabalt ringi siis on ilmselt viga siduris - selle mutter võis lahti joosta, mis omakorda võis põhjustada nii kinnijooksu kui jäljed kaanel.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne