Praga V3S
#1

Kas vanade veokate huvilistest keegi mäletab ,veel 80.-tel aastatel liikusid meil röntgeni-ja hambaravikabinetid Praga V3S ðassiil. Olid sellised lühikese kapotiga 3-teljelised veokid ,kabiini uksed avanesid tahapoole. Peal oli neil õhkjahutusega diiselmootor ja vist oli ka esisild vedav. Kabiin oli neil tavaliselt sinine ja furgoon kollane või oranþ ,kuid olen kohanud ka üleni kollast isendit. Ise nägin ühte mõne aasta eest Alatskivil ja paar tükki ,ilmselt Tallinnas asuvad ,vilksatasid ca paari kuu eest ühes \"Pealtnägija\" saatelõigus. Lihtsalt huvitaks ,kui palju neid Eestis säilinud on. Teab keegi ehk veel mõnda konkreetset isendit?

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#2

Umb. 85 aasta \"Edasis\" oli lugu uutest liikuvatest hambaravikabinettidest maaelanikele. Seal juures oli ka pilt ennenägematu kabiiniga masinast - seetõttu jäi asi meelde. Viimati nägin todasama masinat 92-94 aastal täiesti laastatud seisus seismas Tartus onkoloogiahaigla taga (Raja tänavas asuv hoone) Tundus imelik, et niiväike selle eluka eluiga oligi :???
Vasta
#3

Paar illustreerivat näidet.

http://www.hot.ee/parnapuu/praga.jpg

http://www.hot.ee/parnapuu/praga2.jpg

Mootori on jah, õhkjahutusega diisel töömaht ~7,4 L ( kui mälu ei peta). Vedavad on kõik kolm silda.
Vasta
#4

Ma pidasin selle \"eluiga lühike\" -sega silmas, et asi ekspluatatsioonist sedavõrd kähku maha võeti, mitte et masin ise halb oleks olnud
Vasta
#5

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: Alts
Ma pidasin selle \"eluiga lühike\" -sega silmas, et asi ekspluatatsioonist sedavõrd kähku maha võeti, mitte et masin ise halb oleks olnud
*********************************
Väike eluiga????!!!!
Need on ikka veel kasutuses Tsehhi armees ja päästeametis . Autosid hakati tegema kuskil 70ndate keskel ja on paljusid modifikatsioone Tavalin nö röntgenbuss omab väga lahedat vedrustust. Üks isend ka Pärnumaal.
Vasta
#6

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: agaa
Väike eluiga????!!!!
No ma siis kirjutan pikalt ja puust lahti, mida ma selle \"väikse elueaga\" mõtlesin. Eks masin jäi 90\'date alul \"rataste vahele\", kui sotsiaal ja meditsiini sfääris tekkis rahadega raskusi. Ei olnud enam arvatavasti pappi, et masinat sihtotstarbeliselt käigus hoida, see jäi kuhugi seisma ja lagastati ära. Seda ma mõtlesingi, et suht uus tehnika lasti niimodi ära hävida. Kurb lihtsalt, kui asjad mingitel lollidel põhjustel ära lõhutakse või laiali tassitakse.
Vasta
#7

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: agaa
Tsitaat:Niimoodi kirjutas: Alts
Ma pidasin selle \"eluiga lühike\" -sega silmas, et asi ekspluatatsioonist sedavõrd kähku maha võeti, mitte et masin ise halb oleks olnud
*********************************
Väike eluiga????!!!!
Need on ikka veel kasutuses Tsehhi armees ja päästeametis . Autosid hakati tegema kuskil 70ndate keskel ja on paljusid modifikatsioone Tavalin nö röntgenbuss omab väga lahedat vedrustust. Üks isend ka Pärnumaal.
Kas siiski ei hakatud masinat tootma juba 50.-te lõpus? Teine asi muidugi ,millal neid N. Liitu importima hakati. Kas Sul on olnud juhust jutuks oleva masinaga sõita? Ja kas tolle Pärnumaa isendi kohta näiteks U2U peale rohkem infot ka saaks?

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#8

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: Alts
Tsitaat:Niimoodi kirjutas: agaa
Väike eluiga????!!!!
No ma siis kirjutan pikalt ja puust lahti, mida ma selle \"väikse elueaga\" mõtlesin. Eks masin jäi 90\'date alul \"rataste vahele\", kui sotsiaal ja meditsiini sfääris tekkis rahadega raskusi. Ei olnud enam arvatavasti pappi, et masinat sihtotstarbeliselt käigus hoida, see jäi kuhugi seisma ja lagastati ära. Seda ma mõtlesingi, et suht uus tehnika lasti niimodi ära hävida. Kurb lihtsalt, kui asjad mingitel lollidel põhjustel ära lõhutakse või laiali tassitakse.
Mina sain aru küll ,mida Sa selle \"lühikese elueaga\" mõtled. Aga eks ole aastakümnete jooksul ju arutul hulgal vana tehnikat mõttetult hävitatud. Neidsamu Praga`sidki nägin kuskil 80.-te lõpul Viljandi haigla juures mitu tükki aia äärde jäetult :??? Üks korralik seisis Viljandi hambakliiniku õuel ja üks ilma furgoonita+teise kabiin on praegu Oisu tuletõrjemuuseumis.

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#9

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: Sillu
Kas siiski ei hakatud masinat tootma juba 50.-te lõpus? Teine asi muidugi ,millal neid N. Liitu importima hakati. Kas Sul on olnud juhust jutuks oleva masinaga sõita? Ja kas tolle Pärnumaa isendi kohta näiteks U2U peale rohkem infot ka saaks?
Praga koduleht väidab:
1952 The production of the Praga \"V3S\" off-the-road truck for civil purposes was initiated.
http://www.praga.cz/e_historie.htm
http://www.praga.cz/veterani/v3s.htm

OÜ Green Oval

MTÜ Eesti Land Roveri Klubi

Kristjan (+372)5010599

Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta
#10

Mõned aastad tagasi oli Eestis arvel seitse Paraga V3S autot.
Toodetud vahemikus 1976-1989
Mark Mudel Väljalaske aasta Linn (maakond)
PRAGA V 3 S 83 TALLINN
PRAGA CS V35MOBIKS-03 81 KILINGI-NO\'MME
PRAGA V35 82 L-VIRU
PRAGA V 3 S 77
PRAGA CS V35MOBIKS-03 81 TARTU
PRAGA V3S-SK 76 LA\"A\"NE-VIRUMAA
PRAGA V3S 89 TARTUMAA


OÜ Green Oval

MTÜ Eesti Land Roveri Klubi

Kristjan (+372)5010599

Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta
#11

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: Landy
Mõned aastad tagasi oli Eestis arvel seitse Paraga V3S autot.
Toodetud vahemikus 1976-1989
Mark Mudel Väljalaske aasta Linn (maakond)
PRAGA V 3 S 83 TALLINN
PRAGA CS V35MOBIKS-03 81 KILINGI-NO\'MME
PRAGA V35 82 L-VIRU
PRAGA V 3 S 77
PRAGA CS V35MOBIKS-03 81 TARTU
PRAGA V3S-SK 76 LA\"A\"NE-VIRUMAA
PRAGA V3S 89 TARTUMAA

Aitäh huvitavate andmete eest! Muidugi ,peale nende võib olla üksjagu nii-öelda \"metsikuid\" isendeid ,s.t. selliseid ,mis pole enam kusagil arvel. Arvata võib ,et viimased Praga V3S-d saabusidki Eestisse nii umbes 1989.-1990. aasta paiku. Väike küsimus tekkis siiski ka:oskad Sa ehk sedagi öelda ,mida tähendavad Sinu poolt ära toodud seitsme auto mõneti erinevad margitähised?

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#12

Täna (22 mai) veeti üht Pragat Scania kastis Tallinnast Pärnu maanteed pidi linnast välja. Praga oli sinse kabiiniga ja ja ilma pealisehitiseta raam (ei kasti, kuuti ega miskit) Üritasin pilti teha, kuid fotokas uimas ja pildile jäi ainult raami tagumise otsa nurk Sad
Vasta
#13

Selle asja juures on hea see, et sõit ei läinud Peterburi maantee poole EMEXisse.
Vasta
#14

Arvan, et nägid sedasama masinat teel Vändrast Raplasse peale Järvakandit ühe maja hoovis. Sinine kabiin ja ilma kasti või kongita.
Vasta
#15

Mul õnnestus saada endale üks täies elujõus Praga v3s,millelt äsja võeti maha ja hävitati moderniseeritud röntgeni labori sisustus.Õnneks säilis auto ise täiskomplektsena koos soojustatud furgooniga.See auto aga mida nähti puksiirauto platvormil,sain ma varuosadeks kaasa.Sellelt on ära võetud furgoon ja veel mõned osad.Samuti ei ole sellel dokumente.
Praga v3s aga tugev oma aja kangelane,kuid suurimaks miinuseks võib pidada tema hooldustööde mahukust-määritavaid/õlitatavaid sõlmi on väga palju.Mootoriks on õhkjahutusega Tatra poolt projekteeritud ridakuuene diiselmootor,millel võimsust 72kw(2100pm).Üks selline auto sõitis kunagi Maardust Mustamäele ilma õlita,kuna õlivahetuse ajal unustati kork alla keerata.Mees Mustamäele jõudis siis oli helistatud,et suur õliloik ja kork jäid maha.Väga tugev raud
Vasta
#16

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: mõmmik
Teema kisub huvitavaks.Mul õnnestus saada endale üks täies elujõus Praga v3s,millelt äsja võeti maha ja hävitati moderniseeritud röntgeni labori sisustus.Õnneks säilis auto ise täiskomplektsena koos soojustatud furgooniga.See auto aga mida nähti puksiirauto platvormil,sain ma varuosadeks kaasa.Sellelt on ära võetud furgoon ja veel mõned osad.Samuti ei ole sellel dokumente.
Praga v3s aga tugev oma aja kangelane,kuid suurimaks miinuseks võib pidada tema hooldustööde mahukust-määritavaid/õlitatavaid sõlmi on väga palju.Mootoriks on õhkjahutusega Tatra poolt projekteeritud ridakuuene diiselmootor,millel võimsust 72kw(2100pm).Üks selline auto sõitis kunagi Maardust Mustamäele ilma õlita,kuna õlivahetuse ajal unustati kork alla keerata.Mees Mustamäele jõudis siis oli helistatud,et suur õliloik ja kork jäid maha.Väga tugev raud
Nojah ,selle isendi võiks ju kunagi üle vaadata-pildistada ,muidugi juhul ,kui Sa selle vastu ei ole. Lihtsalt huvi pärast ,kuna pole seni olnud võimalust kõnealust marki autot lähemalt uurida. Igal juhul on see hea ,et kellegil on ikka huvi seda marki masinat taastada ,nii ei lähe nad kõik lõpuks EMEXisse.:duh

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#17

EMEX-isse seda autot kindlasti plaanis saata ei ole.Vähemasti püüan ma teda säilitada nii hästi oma nõu ja jõuga ,kui see võimalik on.Kuna ma praktiliselt sellega ei sõidagi,siis on põhiline probleem tema kere plekkosade säilitamine pikemas perspektiivis.Tehniliselt on kõik OK.Mõtlesin ,et ehk viin ta juuni keskel läänemaale maale,mul seal sauna juurest maha kukkunud kuuse känd vaja maa seest välja tõmmata.Praegu asub ta Tallinna lääneosas ja kui huvi vaadata ,ei ole mul midagi selle vastu.Kahju ainult,et neid autosid nii vähe on,kui keegi midagi sellist veel omab või teab mõnd Eestis,oleks millest rääkida.
Vasta
#18

Mul oleks suur palve kõigile ,kes teavad mõnda Praga V3S asukohta või veel parem selle võimaliku omaniku kontaktandmeid(U2U-le).Ma olen muidugi oma asjaga vähe hiljaks jäänud,näiteks need,mis olid Tartu haigla taga,on kuhugi teadmata suunas minema viidud.Jutud käivad,et prügimäele.Mõni peaks veel kuskil enam-vähem elus olema.Igasugune vähegi info on teretulnud.
Ette tänades



Enda omale peaks teen pisut iluravi ja panen pildid ka üles.
Vasta
#19

Veel aastat paar tagasi seisis(ok parkis tihti) midagi samalaadset (igatahes mitte vene päritolu, tsehhis või poolas leiutatud) Pääskylas, särje tänava alguses. Oli veel hästi ilusti värvitud ja puha ja peaaegu igapäevases kasutuses. Kui ma ei eksi olid tal ka mingid punase risti märgid peal. A mu mälu järgi polnd seda paar viimast kuud näha, enne kui mu vanemad maja maha müüsid. Niiet ma kardan, et see isend võib olla mujale sattunud.
Vasta
#20

Mingil arusaamatul põhjusel on Tartus Staadioni tänavale tekkinud porte kastiga Praga. Nägin esmakordselt seda pühapäeval, eile sealt mööda sõites oli masina ikka samal kohal. Auto on ilma reg. nr. -ideta.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne