DT-14 -le muu mootori sobitamine
#1

Ehk teadjad mehed oskavad kommenteerida, kuidas harkovi traktorivabriku põkadeks klassifitseeruvate traktorite mootorid omavahel vahetatavad on.
Asi nimelt selles, et ostsin omale ühe DT-14A. Aparaat oli seisma jäänud ja õli nägi välja, nagu diislil ikka - must ja kole, aga veel libe. Suure jandiga sai asja tööle, bensiinikäiviti magneeto oli kuskile marjaks ära kulunud, siis eetriga käivitus. Õnnestunud käivituse eufoorias jäi pärast õli vaatamata. Kodus valasin vee sisse ja lasin mootoril 5 minutit tuksuda. Näppisin siit ja sealt ja näppimise käigus tõmbasin välja õli korgi. Sealt pritsis meeletult õli (ühe silindrilisel on see vist tavaline), aga õli oli nagu hõbevärv. Esimese mõttena turgatas pähe, et nüüd on õli ja vesi segamini? Vesi oli aga puhas, ehk pääsen vaid õlivahetusega. Samas, kui mootoril mingi koledam kala sees, siis üks šasii mootor oleks silmapiiril. Sellel õhkjahutus, rohkem jõudu ja muud head asjad, kui ainult külge sobiks. Kui esimesed šasiid olid d-14 mootoriga, siis ehk D-16 traktori mootor sobib ka DT-14'le.
Ehk keegi oskab ka öelda, kui palju millist õli DT-14'le kuhu käib ja milliseid hooldustöid sellega tuleks ette võtta, ennem tööle asumist.
Vasta
#2

Tere!
Kui õlivarras välja tõmmata, eks ta pritsib jah sealt õli. Aga ka mitte nii palju, et kõik maailm täis. Kontrolli rõhuregulaatori olukorda. Võibolla on umbes. Õli on hõbedane, siis on vesi sees. Oma masinal oli ka selline probleem. Remondi käigus selgus, et plokil oli seespool mõra. Endine omanik oli seda isegi keevitanud. Palju läbi ei lasknud, aga piisavalt, et õli ära rikkuda. Ka võib olla, et hülsi tihend surnud, aga vähe tõenäoline. Mootorisse kasuta ikka vene diisliõli. Nn. Kamazi õli ei ole minule soovitatud.
Vasta
#3

Kus ja mis on rõhuregulaator ja kas sellisel traktoril on olemas ka õlifiltrit?
Vasta
#4

Tervitus!

Rõhu regulaator, õigemini klapp, asub mootori paremal küljel, sellest suurest ümarast kobakast üleval . See suur kobakas on tegelikult õli tsentrifugaal filter. Selle sees on vurr mis pöörleb tänu õlisurvele suure kiirusega ja sellega eraldab õlist mustuse. Kui mootor seisma jätta peaks filter veel natuke aega undama.
Regulaatori puhastamiseks võta ta mootori küjest ära ja pese diisliga.
Lahti võtta ei ole soovitav ja ka vajalik. Seal sees on vedruga klapp. Puhastada on aga vaja seda kübara all olevat traadi pundart.
Vasta
#5

Õlifiltri ma juba leidsin Smile Undamist ei ole täheldanud peale suretamist, kuid keerles see küll vabalt ja düüsid olid ka puhtad. Kui koju jõuan, siis otsin selle klapi üles Smile

onu mart Kirjutas:Tervitus!

Rõhu regulaator, õigemini klapp, asub mootori paremal küljel, sellest suurest ümarast kobakast üleval . See suur kobakas on tegelikult õli tsentrifugaal filter. Selle sees on vurr mis pöörleb tänu õlisurvele suure kiirusega ja sellega eraldab õlist mustuse. Kui mootor seisma jätta peaks filter veel natuke aega undama.
  Regulaatori puhastamiseks võta ta mootori küjest ära ja pese diisliga.
Lahti võtta ei ole soovitav ja ka vajalik. Seal sees on vedruga klapp. Puhastada on aga vaja seda kübara all olevat traadi pundart.
Vasta
#6

Kui jätad mootori seisma peab tsentrifuug (õli filter) veel umbes 30 sekundit pöörlema, kuulda peaks seda olema isegi juhi kohalt (kui muidu ei kuule mine mootori kõrvale). Selle puhastamiseks pead tsentrifuugi legoks lammutama, alt düüside vahele paned varda või mutri võtme (võid panna ka kruustangide vahele) ja pealt keerad teise võtmega kaane pealt ära, selle sees ongi mustus (võib olla isegi mitu centimeetrit) mille kraabi kindlasti puutükiga puhtaks (kindlasti kraabi puhtaks mitte ära pese!) ja pane kokku tagasi. Võib juhtuda et seal sees on ka väike sõel siis selle võid ära pesta.
Vasta
#7

Selle nõuandega jäi nüüd veidi hiljaks.
Tsentrifuugi võtsin lahti, pesin bensiiniga puhtaks ja leotasin eetriga düüsid puhtaks. Kas see on väga paha?
korba28 Kirjutas:Kui jätad mootori seisma peab tsentrifuug (õli filter) veel umbes 30 sekundit pöörlema, kuulda peaks seda olema isegi juhi kohalt (kui muidu ei kuule mine mootori kõrvale). Selle puhastamiseks pead tsentrifuugi legoks lammutama, alt düüside vahele paned varda või mutri võtme (võid panna ka kruustangide vahele)  ja pealt keerad teise võtmega kaane pealt ära, selle sees ongi mustus (võib olla isegi mitu centimeetrit) mille kraabi kindlasti puutükiga  puhtaks (kindlasti kraabi puhtaks mitte ära pese!) ja pane kokku tagasi. Võib juhtuda et seal sees on ka väike sõel siis selle võid ära pesta.
Vasta
#8

Ei midagi hullu. Ennevanasti sai pestud peale puupulgada nõgi lahtikraapimist filter bensiini ja diiislikütusega ikka puhtaks, fekaal seest välja. Ilma pesematta võib lahtikraabitud väikseid sittatükke sisse jääda mis ummistavad düüsid. Peale pesu aga tuleks filtri korpus seest ilusti kenasti kuivatada.
Vasta
#9

Tööl õpetasid eluaegsed traktoristid mulle hea nipi tsentrifuugi puhastamiseks.Nimelt tuleb lõigata paberist paras tükk ja panna tsentrifuugi
kupli sisse.Õlivahetusel tõmbad saastaga paberi ära ja uus paber sisse.
Niimoodi jääb ära pesemine-puhastamine ja võtab hästi saasta külge.
Vasta
#10

Kui õli hall siis on ta veega segamini. Seal võib olla mitu viga. Kui kahtled et plokk on kylma saanud, siis lase mootrist õli välja ja keera kork tagasi. Vesi radikasse ja las seisab öö otsa. Hommikul keera õlikork ära siis on näha kas vesi tuleb karteri või mitte. Mis puutub õli pritsimisse siis jällegi mitu viga. Kui see traktor kaua seisnud siis on lihtsalt kolvil rõngad kinni. Teine asi et kolb ja hylss kulunud. Nii et katseta ja kui ta on tõesti kaua seisnud siis tasuks kõik õlid välja vahetada. Tagasilda läheb 11. l. õli.
Vasta
#11

Mis õli tal tagasilda läheb? Kas tal on tagasilla, käigukasti ja hüdrosüsteemi peale üks õli? Kui ei ole, siis mis marke tuleks kasutada?
Eile ilmnes uus viga, reversi käigukang viskab mõlemat pidi käiku välja. Ehk kellegil ka mingit sarnast kogemust asjaga.
Endal on juba päris häbi siin rumalaid küsimusi pilduda, aga mis parataSad

joosep Kirjutas:Kui õli hall siis on ta veega segamini. Seal võib olla mitu viga. Kui kahtled et plokk on kylma saanud, siis lase mootrist õli välja ja keera kork tagasi. Vesi radikasse ja las seisab öö otsa. Hommikul keera õlikork ära siis on näha kas vesi tuleb karteri või mitte. Mis puutub õli pritsimisse siis jällegi mitu viga. Kui see traktor kaua seisnud siis on lihtsalt kolvil rõngad kinni. Teine asi et kolb ja hylss kulunud. Nii et katseta ja kui ta on tõesti kaua seisnud siis tasuks kõik õlid välja vahetada. Tagasilda läheb 11. l. õli.
Vasta
#12

Tagasilda pane TEP-17 marki õli. Kirjutan õli mahud ka. Mootorisse läheb 5,1l. vene diisel õli. Marki ei oska peast öelda, aga kyll õli myyad teavad. Kytusepumpa 0,4l. mootri õli, hydrsse 5,5l. ja õhupuhastisse 1l. Neile võid ka mootori õli panna. Kylgylekandesse läheb kokku 3l. TEP-17. See et reversi kangi välja viskab on juba sitem lugu. Ilmselt on vaja hakata hammasrattaid vahetama. Sellepärast kyll ära põe et ei oska yhte või teist teha. See aeg kui mina oma PÕKAT ehitasin ponud arvutit ega midagi. Polnud kellegi käest kysida ka. Nii et kui abi vajad suhtleme.
Vasta
#13

Tere!

Käigukastikaane võtad pealt maha ja vaatad sisse. Kas nüüd kohe hammasrataste vahetuseks läheb, ei usu. Seal on reeversi jaoks üks ühendus muhv. Reeversi kahvel lükkab teda vasakule või paremale. Tavaliselt on seal kulunud nn. piirde poldid, mis ei lase muhvil liiga kaugele minna. Tööd on piisavalt aga täiesti remonditav.

Edu!
Vasta
#14

Võtsin lahti kangidega kaane väikse osa. Hammasrattad olid korralikud, Muhvi hambaid kahjuks nii ei näe. Tundub, et rohkem kipub välja viskama siis, kui 50 meetrit sõidetud. Nagu fiksaator väsiks ära või oleks vales kohas. Välja hakkab loopima mõlemat, nii edasit, kui tagasit.
onu mart Kirjutas:Tere!

Käigukastikaane võtad pealt maha ja vaatad sisse. Kas nüüd kohe hammasrataste vahetuseks läheb, ei usu. Seal on reeversi jaoks üks ühendus muhv. Reeversi kahvel lükkab teda vasakule või paremale. Tavaliselt on seal kulunud nn. piirde poldid, mis ei lase muhvil liiga kaugele minna. Tööd on piisavalt aga täiesti remonditav.

Edu!
Vasta
#15

Tere!

Ma millegipärast ei use, et fiksaatoris viga. Siduri kang peab olema ühenduses fiksaatoritega. Kangilt läheb eraldi pulk. Kui selle pikkliku kaane käigukasti küljel lahti keerad, siis selle all on fiksaatorite otsad.
Kui nüüd sidur on tööasendis ja Sul õnnestub käike ja reeversit vahetada siis on tõesti fiksaatorites viga. Kui ei siis toimib. Ma üritan Sulle saada mõnda pilti ja saata. Just need "poldid", mis reeversi muhvi käigupikkust piiravad on probleemsed, kulunud. Ja viga hakkaski ilmnema, kui tuli raskem vedu. Näiteks mäest üles sõites. Algul oli vähem aga mida edasi seda rohkem juhuseid. On põllult isegi tagurpidi tagasi sõidetud. Veel läheb selle remondis vaja nuutidega vaheseibe. Nende saamine võib osutuda probleemseks. Kas nn. 25 omad sobivad, ma ei tea. Võibolla keegi teab paremini.
Edu soovides: onu Mart
Vasta
#16

( Selle nõuandega jäi nüüd veidi hiljaks.
Tsentrifuugi võtsin lahti, pesin bensiiniga puhtaks ja leotasin eetriga düüsid puhtaks. Kas see on väga paha? ) Ma vähe seletan lahti: karedale pinnale jääb mustus paremini kinni, seepärast pesu ei soovitanud samas jäi märkimata et lahtine mustus tuleb eemaldada (Foorumlase 2715 jutt paberist tähendabki seda, paber on kare ja samas kergendab järgnevat tsentrifuugi puhastamist).
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne