K: Kuidas sõita sisse vene sõiduauto mootorit?
#1

Vahetasime gaz 69l ära mootori ning algab uue sissesõit. Kuna teooriaid on mitmeid kuulaksin teie arvamust kuidas sisse sõita m20/gaz69 mootorit? Kui varakult peaks tegema esimese õlivahetuse, kas seda peaks tegema koos peenfiltri vahetusega. Mida veel tähele panna.

Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta
#2

kõige õigem oleks enne mootori pealepanekut lasta teda elektrimootoril ööpäeva ringi vedada ja siis esimese õlivahetuse teha ja alles siis küünlad peale ja bensiiniga käima.seda enamasti muidugi ei tehta.

kui aga mootor peal,olen toiminud järgnevalt.sisse tuleb sõita mootorit suuri koormusi mitte andes.algatuseks võiks ta tunde tühikäigul tiksuda.esimesed 10 000km on mootorile väga olulised,kuna lõplik lihvimine toimub ju mootori sees,eriti vene mootorite sees.õli vahetan kohe kui ta on seda nägu,et vahetust vaja.kilomeetrid ja tunnid polegi nii olulised.sellised on siis minu meetodid.

kunagi üks eluaegne mootorimees ütles,et hea mootori saamiseks on vaja vähemalt kahte meistrit,üks kes mootori kokku paneb ja teine kes sisse sõidab.olen temaga nõus.
Vasta
#3

Uue mootori esimeseks käivituseks olen ühendanud lahti elektrilise õlirõhu näidiku ja olen ta asendanud mehhaanilise näidikuga,siis on
kindel et õlirõhk ka olemas on.Kindlasti tuleks ka veenduda vee tempe-
raatuuri näidiku ja tema anduri korrasolekus.

1985 Lada 1300 SL
Vasta
#4

Ise tegin oma kunagise Lada mootori kap. remondi järel õlivahetuse 500 km järel,sõitsin keskmiselt 50-60,mitte üle 90.Tühikäigul tuksudes võib olenevalt silindrite arvust kõige viimase nukkvõlli nuka õlitus lahjaks jääda.Ja sissesõitvat mootorit ei ole mõtet juba eos tuksi keerata.
Vasta
#5

"tiksuma" oli tõesti vale sõna,kuid 1000p/min on igati hea.kui siis õli nukani ei jõua,on midagi ikka väga viltu.kui tegemist pole just mingi sellist tüüpviga põdeva mootoriga,mida mina ei tunne.
Vasta
#6

Üldiselt olen pannud tähele,et mootor kipub,,lahti,,minema tunduvalt varem kui 10000 km.läbimise järel.Isegi enne 5000km.Ja eriti pisikest pönevust ja erutust pakkuv on kompressomeetri(bens.mootori puhul siis)kasutamine enne,,lahingusse,,minekut ning pärast sealt tulles.
Vasta
#7

M20 mootori siseeluga ei ole kursis, kuid võimaluse korral tuleks õlifilter täita õliga juba mootori kokkupanekul. Enne esimest käivitamist tuleks väljalülitatud süütega paarkümend sekundit ringi ajada, et õli jõuaks kanalitesse ja manomeeter juba midagi näitaks. Pärast käivitamist lasta umbes 2000 rpm juures paarkümmend minutit käia, pärast seda võib sõitma hakata (puritaanid teevad siis ka esimese õlivahetuse). Kolvirõngad töötavad kõige paremini sisse kiirenduse ja aeglustuse ajal - seega kõige parem on linna vahel ringi tuuritada. Esimese õliga olen sõitnud 50km, teisega 500, kolmandaga 5000 ja edasi nii nagu ette nähtud (aga see polnud muidugi M20 mootor). Sissesõitmiseks sobib mõni vedelam (näiteks 10w30) mineraalõli.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne