Tere,
Ei tea kas on küll ilus 3 aasta vanust teemat taas üles võtta, probleem on tõenäoliselt juba lahenduse leidnud, kuid esimese modifikatsiooni M1A on ka minul päevakorras. Minule on pikka aega Moskva tehase DKW RT koopiad huvi pakkunud, üht-teist on varuosade näol aja jooksul ka garaaži pudenenud (vahepeal tasub igasuguse niisama huvi pakkuva "pahna" ostmine ka lõpuks ära). Hiljuti sai leitud sobiva (vanema kui 48' aasta M1A leidmine kodumaalt pole enam ilmselt lihtne) vanusega toorik ning edaspidi püüan seda komplekteerida.
Nimelt masinaks, või õigemini kondikavaks, on 1948. aasta isend, raaminumber 13775. Vesiembleemidest on säilinud vaid hallid jäljed, paagi ülaosas pole sedagi.
Mõne leitud kehva pildi põhjal võib oletada, et tähe välisserv oli punane, sisemus kollakas ja kiri "Moskva" valge?
Täpselt ei teagi, kas paagi ülaosa vesiembleem oli idente porilaual olevaga või mitte. vaadates
seda netist leitud pilti, võiks väita, et ei olnud. Minu valduses oleva varajase M1A varuosakataloogi (tõen. lihtsalt saksa jooniseid kohandatud?)koopias pole samuti embleemidest juttu tehtud.
Üks üldpilt raamist sellises seisus, nagu see toodud sai. Vana tüübi kinnitusega lenks, terve pumbakinnitus, mõlkideta ja aukudeta põlvekummideta paak ja pool "tilgakujulist" tööriistakarpi on olemas - algus seegi
. Lisaks veel hunnik muid pisidetaile, mis kastis kaasa tuli. Küljes on võõralt masinalt pärit paksult üle võõbatud esihark, mille külge on pandud mõned osad õige hargi küljest, mõned läinud vahetusse. See on halb seetõttu, et esimeste aastate M1A-del võib esihargis olla väikeseid erinevusi niplite või muude vidinate pinnakattes. Algselt sellele masinale kuulunud esihark on õnneks olemas, kataloogist järge ajades saab ehk jälile, mis on õige ja mis mitte.
PS. Hiljuti Vanatehnika turgu tehtud kuulutuses olevate juppide vastu on jätkuvalt huvi.