2140 küljekarbi liistu originaalsus?
#1

Kuna endal üks säärane isend ehitamisel, siis kõik 2140-d on hoolika jälgimise all.
Täna aga nägin üht vanema tüübi elukat, millel ideaalsest muuseumiolukorrast oli puudu must värv tagumiselt otsalt ning ligikaudu 6-8 ruutsentimeetrine värvimull vasakul esitiival. Minus tekitas segadust säärane kroomitud liist küljekarbi peal. Kas on see mul lihtsalt kahe silma vahele jäänud ning sellist ON tehase poolt sinna pandud (kasvõi erimudelilegi) või tegu on kindlasti mõne tegelase isearetusega?
PS: üldmuljena tundus tegu olema mõne vanema meesterahva igapäevasõidukina, mitte taastatava autoga.
Vasta
#2

Selline liist käiski esimestel 2140-tel. Mida aeg edasi seda vähemaks igasugu nikeldatud detaile jäi.
Vasta
#3

markus Kirjutas:Selline liist käiski esimestel 2140-tel. Mida aeg edasi seda vähemaks igasugu nikeldatud detaile jäi.
Elik see siis tähendab vist seda, et kuna minu isend on esimese täispika tootmisaasta oma, siis ma pean hakkama säärast liistu kuskilt otsima. Tõsi küll, mitte veel, aga siis, kui keretöödeks läheb, suvel siis vist.
Vasta
#4

Ei ole küll 100% kindel, kuid minu mäletamist mööda olid 2140 tootmise algusaastatel ka mõned tehasest tulnud autod ilma mustaks värvitud tagumise otsata. Igal juhul oleksin selliseid oma mäletamist mööda justkui tänavapildis näinud.
Kas pole äkki võimalik, et mõned partiid valmisidki sellistena? Ehk oskab keegi targem midagi konkreetsemat lisada?
Vasta
#5

41Degree Kirjutas:Minus tekitas segadust säärane kroomitud liist küljekarbi peal. Kas on see mul lihtsalt kahe silma vahele jäänud ning sellist ON tehase poolt sinna pandud (kasvõi erimudelilegi) või tegu on kindlasti mõne tegelase isearetusega?...
Kuigi mudel 2140 jääb minu huviorbiidist välja, kui "uus" mudel, olen ka seda lahanud läbi ja lõhki.
Liist karbil on kahtlemata õige. Sellist hakati AZLK tehases paigaldama mudelil 408/412 alates aastast 1971 ja jätkus ka mudelil 2140 kuni ilmetute ehk "musta" väljanägemisega 2140 tootmiseni 80- ndatel. 2140 hilises välispidises "evolutsioonis"  kaduski liist karbilt ja ka embleemid esitiibadelt ja tagant "1500" kõigepealt, järgmisel muutuste etapil ei värvitud taguotsa  mustaks vaid see jäi kere värvi, veel kadusid tuuleklaasi ja tagaakna ümbert läikiv alumiiniumliist, esivõret ümbritsev läikiv roostevaba liisturing, ühtlasi võre keskel asetsev punane tehaseembleem asendus vene kirjaga AZLK , ratastelt kolme nuka otsa kinnituv ilukapsel asendus velje südamiku taha asuva väikese kroomtopsiga ja kroomitud kübarmutrid ratta kinnitamiseks. ülemineku ajal veel vana veljel kilbi kolm kinnitusnukka veel säilisid, kuid peagi olid ka veljed ka ise siledad. Ka taga kapotil asetsev varasemalt ladina tähtedega kiri asendus venekeelsega.
Sinu esitletud pildil aga on hoopiski väga varane 2140 aastast 1976 või 77 algus, kuna stangel asetsevad veel kroompuhvrid, mis hilisematel on kummjast materjalist. Aga tolle pildi rataste ilukilpidest ei maksa eeskuju võtta, kuna need kuuluvad Iž tehase toodangusse. Varajaste 2140 iluvidinate juurde kuuluvad ka rataste ilukapslite alused tähtjad võred, mida paigaldati ka juba M 412 1974/75 ning kahe kandilise suudmikuga kroomitud summutiotsik, mis ilmselt pole kellelgi enam tänapäeval säilunud.
Lisan siia ka ühe pildi eksport 2140-st. Ta erineb veel selle poolest, et ka katuse veeren on kaetud kroomliistuga. Selliseid 2140 liikus meie teedel vaid võib-olla 1/300 isendi kohta.    
Enole vastuseks, et just kõik varajased olid mustaks värvitud tagaosaga, kuid hilisemad kere värvi nagu kirjeldasin eelpool.
Mis siis veel varajastel 2140 mudelitel veel erinevusteks on?
Salongist meenub, et  varajastel on armatuuuri "kellad" alati punaste osutitega ja inglisekeelsed, hilistel valgete seierite ja venekeelsed.
varajastel mudelitel olid esiistmetel olid padi tüüpi peatoed,hilisematel aga rest- võre- peatiugi
Elektrisüsteemis on varajastel 2140 relee, mis tulede kasutamise korral vähendab suuna ja piduritulede säravust öisel ajal. Ka on varajaste 2140 tagatulede korpuse peale lisaks  installitud (needitud) suunatule ja vist (?) ka piduritule taha lisa kroomitud lisapeegeldid, milledest hilisematel 2140-tel loobuti ehk peegeldid olidki need, mis korpusest stantsiti.
Veel olid ka varajastel mudelitel tagumisel katusepostil kere värvi plaadike, millel peal seisutuli, mida sai kõrvalistujapoolsest armatuuri alusest lülitist lülitada: kas parem- või vasakpoolset, olenevalt sellest, kummal teepool auto parkis. Mõne aasta pärast tulest loobuti kuid plaadike jäi. 80-ndate mudelil aga loobuti sellest poltidega kinnituvast katuse keevisliidet katvast plaadist  ja sama koha peale hakakati panema punktkeevitusega liidetavat kitsamat katuseühenduskeevisliidet katvat plekki.
Mootoriruumis on vanadel 2140 termostaat veel vanatüübiline alumiiniumkorpuses, uuematel nn. Vaz tüüpi ehk lõdviku vahel.
Ka on vanadel ikka karbussiks K 126H, koos vastava õhupuhastiga, hilisematel DAAZ.
Kui miskit meenub , lisan juurde.
Eelpool kirjeldatud veendumused tähelepanekute osas erinevustest on saadud aastate jooksul, lahates mudelit aastate kaupa ehk siis kui mudel 2140 muutus "ilusast" kroomkaunistustega isendist "koledaks mustaks", kuna ajastu mood oli sellline. Ja samas paljude eriajastute isenditega kokkupuutudes + teatmekirjandus.

Kui mudelile 2140 allkiri panna, siis "vana on uhke ja hää", sama  hüüdlause kõlbab  ka vanema IZ toodangu kohta, mille "evulutsioon"  on küllaltki identne.
Vasta
#6

taruvaras Kirjutas:2140 hilises välispidises "evolutsioonis" kaduski liist karbilt ja ka embleemid esitiibadelt ja tagant "1500" kõigepealt, järgmisel muutuste etapil ei värvitud taguotsa mustaks vaid see jäi kere värvi

Esitiibade embleemid ja must värv kaduseid suht korraga. 1980 aasta isendil olid need olemas, 1981 aasta isendil enam mitte.

taruvaras Kirjutas:varajastel mudelitel olid esiistmetel olid padi tüüpi peatoed,hilisematel aga rest- võre- peatiugi

Pehmeid peatugesid oli 2 tüüpi veel - madalad ja hiljem suht lühikest aega toodetud kõrged.

taruvaras Kirjutas:Ka on varajaste 2140 tagatulede korpuse peale lisaks installitud (needitud) suunatule ja vist (?) ka piduritule taha lisa kroomitud lisapeegeldid, milledest hilisematel 2140-tel loobuti ehk peegeldid olidki need, mis korpusest stantsiti.

Olid kindlalt ka pidurituledel need lisapeegeldid (1981 a. isendil).

taruvaras Kirjutas:Ka on vanadel ikka karbussiks K 126H, koos vastava õhupuhastiga, hilisematel DAAZ.

Vahepeal pandi osadele veel ka meh. 2. lõõriga 2101... algava tähisega karbusse.

p@ei.suutnud.pidi.ikka.oma.mossemälestusi.heietama
Vasta
#7

Sa vana nuga... Taruvargale suured tänud, see on minu jaoks igati väärt materjal, sest seda läheb mul täiesti reaalselt vaja. Osa infot oli mul juba teada, osa oli ka uut.

Kuna siin juba suureks erinevuste ja uuenduste loendamiseks läks, siis mis hetkel pähe turgatas ja mida ei olnud veel mainitud, on kolmnurkakende kadumine esiustelt. See toimus siis samuti 80/81, nagu suurem mudeliuuenduski.
Vasta
#8

1981 aasta isendil on esiuste kolmnurkaknad veel täiesti olemas, olen kohanud 1982. aastast pärit 2140-t, millel need puudusid.
Vasta
#9

Pildil olev isend peab olema tõesti mudeli algusaegadest ehk siis 76-77. Lisaks küljekarbi liistule, pehmele peatoele, seisutuledele ja 412-lt pärit kaitseraudadele paistab ka vana tüüpi (412 moodi) sisepeegel, ilmselt võib ustelt leida ka vana tüüpi ehk siis mitmest osast koostatavad seesmised uksekäepidemed. 1978. aasta mudelil polnud enam liistu ega seisutulesid, küll aga suurem sisepeegel ja ühes tükis valatud uksekäepidemed. Muuseas, M 2140 seisutuled erinevad 412 omadest.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#10

smolin Kirjutas:412-lt pärit kaitseraudadele

Et siis Moskva 412-tele pandi tootmise lõpuaastatel juba kandilisema profiiliga stangesid?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne