Õrnahingelistele kombaineritele ei soovita.
#1

Hea et Eestis tornaadosid ei ole. http://www.hdnews.net/photo/galleries/gr...ndex.shtml
Vasta
#2

No, kombainidega juhtunud õnnetustest rääkides võib pajatada ka mõndagi tõsielulist... iseasi ainult, ons niisugused lood eetilised rääkida.(:

Näiteks täiesti reaalne juhtum, kus vilja sisse pikali unelema jäänud inimene ei märganudki saaki koristavat kombaini... ja edasine oli juba üsna võigas vaatepilt.

Juba 19. sajandil tegutsenud rehepeksumasinad sandistasid palju hooletuid talgulisi - seda kõikjal maailmas.
Vasta
#3

MisterXi jutuga tuleb üks luuletus meelde:

Rukkipõllus tukkus Ain,
vaikselt lähenes kombain,
viljapunkrist leiti pea,
kus on ülejäänd, ei tea.
Vasta
#4

põleb kui säraküünal http://www.kambja.ee/gallery/kombainipoleng
Vasta
#5

-cts- Kirjutas:põleb kui säraküünal http://www.kambja.ee/gallery/kombainipoleng

See põlemine on mingi Don'ide anomaalia. Põlema läheb mootoriruum, mis on igasugust heinasodi täis, edasi siis juba igasugused lõdvikud jne.

Ka minu ligidal majandis läks kunagi Don põlema.
Vasta
#6

-AsjaPulk- Kirjutas:
-cts- Kirjutas:põleb kui säraküünal http://www.kambja.ee/gallery/kombainipoleng

See põlemine on mingi Don'ide anomaalia. Põlema läheb mootoriruum, mis on igasugust heinasodi täis, edasi siis juba igasugused lõdvikud jne.

Ka minu ligidal majandis läks kunagi Don põlema.
Ei ole nad nii ainukesed tuldvõtvad masinad ühti...
Ise kihutanud üle põllu appi nii Doni,Claasi kui ka Forsschtritti(võisin selle viimase margi õigekirjaga puusse panna) nahka päästma.
Vasta
#7

http://www.youtube.com/watch?v=nq0Mhhz_NuI
http://www.youtube.com/watch?v=qVOInHgwqAs
Kombaini romuralli
Vasta
#8

noh kui juba läks donnidest jutuks siis kui palju on nendel mootoritel hobuseid... ma olen otsinud siit ja sealt aga ei leia kusagiltSad
Vasta
#9

John3400 Kirjutas:noh kui juba läks donnidest jutuks siis kui palju on nendel mootoritel hobuseid... ma olen otsinud siit ja sealt aga ei leia kusagiltSad
Siit ja sealt ... Tutvu http://kolhoos.pri.ee/?action=text&cat=3&ID=81
lehega...
Vasta
#10

John3400 Kirjutas:noh kui juba läks donnidest jutuks siis kui palju on nendel mootoritel hobuseid... ma olen otsinud siit ja sealt aga ei leia kusagiltSad

Oleneb, mis mootor seal vahel on. Kas SMD, JaMZ või Cummins.

SMD (R6)- 220 hp
JaMZ (V8) - 225hp
Cummins (R6) - 240 hp

Loodan, et on õiged andmed! Cool
Vasta
#11

-AsjaPulk- Kirjutas:
John3400 Kirjutas:noh kui juba läks donnidest jutuks siis kui palju on nendel mootoritel hobuseid... ma olen otsinud siit ja sealt aga ei leia kusagiltSad

Oleneb, mis mootor seal vahel on. Kas SMD, JaMZ või Cummins.

SMD (R6)- 220 hp
JaMZ (V8) - 225hp
Cummins (R6) - 240 hp

Loodan, et on õiged andmed! Cool

Vähemalt 95% eestis liikuvatest punast värvi Don-1500A kombainidest on mootoriks SMD-31A või selle modifikatsioon. Rohelistel (DON-1500B) peaks olema enamusel 235hj Jamz-238 AK. Liikuma peaks ka mõned Cumminsiga masinad. Üldiselt tundub aga Cummins olema rohkem siiski uute ACROS-540 (Rostselmashi tehase üks uusimaid mudeleid) jaoks.
Vähemalt selline mulje on mulle põllumajandusringkondades liikudes jäänud...Smile
Vasta
#12

Mina olen siiani aru saanud, et Eesti turu jaoks on DON 1500B'l Cumminsi mootor, mitte JaMZ'i oma.
Vasta
#13

-AsjaPulk- Kirjutas:Mina olen siiani aru saanud, et Eesti turu jaoks on DON 1500B'l Cumminsi mootor, mitte JaMZ'i oma.
Hetkel vast ongi nii... See on sellest, et Jamzi mootor ei vasta Euroliidus nõutavale EURO-? standardile, seega selle asemel tulevad juba ca aasta-paari jooksul uued tõesti ametlikku rada pidi Cumminsiga. Enne selle seaduse jõustumiskuupäeva toodi neid rõõmsalt Jamziga sisse. Pärast selle seaduse vastuvõttu tõusis ka lääne kombainide müük, kuna hinnavahe olevat märgatavalt vähenenud (Cumminsiga versioon võrreldes Jamziga tuntava hinnavahega).
Samal ajal oli ka MTZidega sama olukord, kus kehtima hakanud Euronormile mittevastavate mootoritega uusi masinaid registreerida ei saanud.
Vasta
#14

Tjah, sitasest mootoriruumist alanud põleng pole mitte anomaalia, vaid juhi hooletus. Ja seda juhtub kõiki tüüpi kombainidega...

Mis puudutab uusi kombaine, siis ega ilmaasjata püüta mootoriruumi teha hõlpsaltpuhastatavaks. Iseasi, kuidas see tegelikkuses välja kukub...

Kombain on selles mõttes tobe masin, et põleb kiiresti ja intensiivselt, kuna kaasasoleva vedeliku kogus on suur. Arvestage ikkagi nii poole tonni diislikütuse ja nii 200-500 l erinevate õlidega...
Vasta
#15

v6sa Kirjutas:Tjah, sitasest mootoriruumist alanud põleng pole mitte anomaalia, vaid juhi hooletus. Ja seda juhtub kõiki tüüpi kombainidega...

See DONide anomaalia olevat pisuke konstruktsiooniviga. Miski kaabelduse läbiviik olevat väga sitas kohas või sitasti tehtud. See siis end puruks hõõrub ja massi saades nõnda küpsetama hakkab.
Vist isegi siin foorumis keegi tark inime sest kunagi rääkis.

loll on loll olla.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne