jawa mure
#1

Nimelt siis olen pikemat aega proovinud oma jawat käima saada, masinaks siis täpsemalt 62. a 250cc jawa 353. Panin elektrisüsteemi skeemi järgi kokku, süütepool peal on toimiv, samuti süütelukk ja aku mis suht uued. Relee võtsin lahti ja puhastasin seal olevad kontaktid ära. Kuid mitte midagi, masin ei toimi siia maani, nügi palju tahad, mitte essugi. Et siis ehk oskab keegi midagi soovitada mida võiks vaadata, kuidas kontrollida ning mida välja vahetada, sest mainin juurde, et masin oma 15 aastat seisnud ja pole selle aja jooksul kordagi käivitatud.
Vasta
#2

Tere!

Panid elektri ise. Kas küünlal säde on? Kui on, kas küünal käivitades ja mitte midagi lubades jääb kuivaks või on märg? Kas ujukit uputades bensiini tilgub? Kui vändast lüia, käib väntvõll kergelt või teeb jõulise ploksu ka?
Vasta
#3

Ei Täpsustanud mure piisavalt vast. Probleem ongi just selles,et sädet ei tule ega tule.
Vasta
#4

Kas su rattal aku on ikka?
Vanadel käis + ots massis(raam)
Muidu võid lihtsa ühenduse teha: juhe akult süütepooli, süütepooli teine ots kontakti külge, muu jama korista aku küljest ära.
Siis saad ehk oma ratta käima.
Edasi tuleks laadimise skeem ja süütelukk skeemi ühendada ja ta laadima saada. Ja kõigeviimasena tulede osa.
Vasta
#5

Kui skeemi järgi pandud siis ei tohiks probleemi olla. Tavaline asi, kui masin on kaua seisnud on oksüdeerunud/mustad kontaktid. Kui süütepool KINDLALT TÖÖKORRAS, siis viga just mustades kontaktides - võta kontakt maha ja puhasta nii haamer kui alasi väga korralikult ära ja peaks säde ka olemas olema.
Vasta
#6

Olen puhastid kuid puhastanud nii alasi kui haamri ja ka kõik relee kontaktid, kuid siia maani pole mingit tulemust. Veel pole seda akuga otse ühendamist proovind,kuid saab teoks lähi päevil. Tulemustest annan kindlasti teada. Küsimus veel selline kui õrn on rootor? Olen sellel märganud iseärasusi.
Vasta
#7

rootor ei mängi sädemes mingit rolli - laadimise juures aga küll. Proovi vahetada esmatähtsad asjad nagu küünal, küünlajuhe ja piip. Kui see ei aita, siis kondekas ning siis süütepool.
Vasta
#8

Küünla,piibu ja süütepooliga ei paista midagi olevat sest testisin neid akuga. Kondekast ei tea aga midagi,on tema tööd kuidagi võimalik kontrollida?
Vasta
#9

fanaatik-;) Kirjutas:Küünla,piibu ja süütepooliga ei paista midagi olevat sest testisin neid akuga.
Teema hakkab huumoriks kätte minema. Kuidas sa neid akuga kontrollisid?
Vasta
#10

Ühendasin aku miinus poole süüte pooli omaga ja plussi juhtmega lõin korraks vastu süütepooli pluss klemmi ja küünlast tuli sädet, millest võib järeldada et juhe,piip ja süütepool on korras.
Proovisin seda varianti et ühendasin aku süütepooli miinu klemmiga ja siis juhtmega mis jookseb kontaktidesse, kuid siiski mitte mingit tulemust.
Vasta
#11

On abi ka loota? Et mis viga võib olla ???
Vasta
#12

Kui niimoodi "otse akuga" said sädeme kätte, siis kontrolli testriga (või testri puudumisel kontroll-lambiga), et süüte sisse lülitamisel on + või - kontaktis olemas. Kui ei ole, siis liigu ahelat mööda tagasi kuni ahela katkemise kohani. Tegelikult olen valmis näputäie õlut ja kimbu banaane panti panema , et sinu hädad tulenevad oksüdeerunud kontaktidest või juhtme viletsast kontaktist... sametviil ja atsetoonilapp abiks.
Ega keegi rohkem siin kaugjuhtimise teel aidata ei saa- pead ise oma oskused ja loogilise mõtlemise appi võtma ja otsima. Edu!
Vasta
#13

Tere siis jälle! Katsetasin välja pakutud varianti. Enne proovimist viilisin peene viiliga kontaktid puhtaks, seejärel ühendasin aku + juhtme massi, kontaktilt tuleva juhtme ühendasin süüte poolile, kontaktid sättisin ühendatud asendisse ning siis lõin süütepoolist - juhtmega vastu aku - klemmi ja säde küünlal oligi olemas. Aga! Kui proovisin nii, et sättisin kontaktid lahutatud asendisse, ühendasin miinus juhtme otse akule ja tõmbasin tagaratast, siis sädet ei tekkinud. Kuigi pean mainima, et küünlad millega proovisin oli kaunis vanad, kuigi puhastasin vahe ära polnud säde väga tugev.
Vasta
#14

Säde toimub siis, kui kontaktid lahku lähevad. Säti juhtmed külge, kontaktid kokku ja proovi kruvikeerajaga haamrit alasist lahutada. Kas säde käib?
Vasta
#15

Sättisin siis kõik juhtmed paika, kontaktid kokku ja lahutasin kruvi keerajaga- mitte minigit tulemust. Proovisin siis jälle nii et ühendasin akult - juhtme lahti, lahutasin kontaktid ja lõin vastu aku klemmi miinus juhtmega, siis toimus kerge säde (nüüd juba uuel küünlal)hoolimata sellest kas kontaktid on lahutatud või lahutamata. Mida nüüd teha?
Vasta
#16

Aga kuhu siis aku seal vahel käib Toungue . Ühesõnaga, skeemi järgi on elektri süsteem minu jawal järgmine, aku + klemm on massis ja - klemm suundub süütelukku, süütelukust läheb juhe süütepool - klemmi ja + klemm suundub kontakti külge. Et siis kuhu massi ma selle juhtme ühendan nüüd ja kui ühendan siis aku jääb ikka täis ühendatult külge?
Vasta
#17

Veel üks asi,mu jawa on ühe silindriline, et siis kas te mõtlesite teise kontakti all alasit?
Vasta
#18

Ehh, lugesin oma postituse üle ja kustutasin ta ära- ise ka ei saanud sellest aru ja paari asjaga olin ka puusse pannud Wink Alustame siis algusest:
1 aku ühenda nii nagu peab- pluss massi ja miinus süütelukku.
2 aku miinusklemmilt vii juhe otse süütepooli miinusesse
3 veendu, et korpuses olev kontakt (alasi või haamer?) saab plussi korpusest kätte (kontrolllamp peab põlema korpuses oleva kontakti ja süütepooli miinuse vahel)
4. veendu, et massis olev kontakt annab miinuse edasi (alasile või haamrile?)- kontrolllamp peab suletud kontaktide puhul süttima süütepooli miinuse ja kontakti vahel ja kustuma kontaktide lahutamisel

ehk sai natuke selgem jutt...
Vasta
#19

Millegi pärast ta ei kustu vaid põleb mõnuga edasi.
Vasta
#20

Lahutatud kontaktidega jääb pirn mõlema kontaktiga põlema? Siis vaata üle see kontakt, millest läheb juhe süütepooli- see ei tohi massis olla. Kui sa teda lammutad, siis näed seal terve hulga seibe ja muid pisijullasid, mille ülesanne on hoida massi otse sattumine sellele kontaktile. Tõenäoliselt on mõni eboniitseib või -toruke jäänud panemata ja mass läheb süütepooli otse korpusest.
Viimati nokkisin Jawa süütemängu VÄGA ammu ja ei mäleta sellest suurt huntigi, aga loodan et see samadel põhimõtetel mis vene tsiklitelgi...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne