Vajan abi muruniiduki remondil
#41

ja kui esmane vaimustus üle on läind, kas siis veetakse vana bensukas uuesti välja? no, et sellega saab ikka niita ka, mitte ei pea kogu aeg patareidega mässama. Smile
Vasta
#42

Kui juba akude ja laadimise peale mindi vahest oleks siis mõistlik automaatniidukile mõelda mis sul vaikselt aias krõhvitseb ja ise laadima sõidab (kui muidugi see hind neil nii suur ei oleks....).

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#43

Kas kuskil kraaviskäinud Imev`it ei vedele? Oleks huvi lapselapse autokesele u 12 voldijagu elemente saada. 
Sündinud 6 voldisena, kuid 12 v autoakuga on ka rahul. Üherattavedu, pealekauba plastrattaga- pillub rohkem  kruusa kui liigub. Sai raske 60 A/h aku taga riputatud(pole kuskile mujale kinnitusruumi)- kipub nina tõstma. 
Ja lapselapse vanemad mängivad Shäferi kopaga. Nagu kaevaksid  sauna vetrassi, kuid mina pean igale kopatäiele kaks korda suure haamriga andma- niiske muld ei tule kuidagi välja. Jumz raputaks oma logisevate liikmetega kopa kohe tühjaks, aga see eikuidagi. Augud koppa puurida, et vaakum kinni ei hoiaks? Mingi hüdrovibraator kombineerida, sest vaba voolikupaar olemas? Või kopa kuju muuta?
Vasta
#44

Välja ajada pole vana enam tarvidust, kuna jätsingi teise karistuseks õue nüüdsest, varju alla muidugi, ega ma nii paha inime ka pole. Aga patareidega mässamise lahenduseks on antud juhul rohkem patareisid. Laadid täis kõik ja kui vaja, hakkad kasutama järjest. mr.zhang zhenzen fuhajuan tehnologice co-ist teatas mulle rõõmsalt, et võtab homme oma insenerid antud küsimuses ette, et kas saab siis akud pikemaks venitada või mitte suurema mahutavuse eesmärgil. Olen ikkagi pea hulgiostja, kuna lubasin talt kaks akut osta võibolla kunagi Smile

Kiirlaadimisfunktsioon on sellel laadijal väidetavalt olemas, aga pidi ise valiku tegema ainult talle teada olevatest asjaoludest sõltuvalt(temperatuur, täituvusaste jne), et millal kiirlaadimisega tegeleda tahab, nendel kolmel korral, mis ma akut laadisin, ta seda veel teha ei suvatsenud. võibolla mõnel teisel korral siis.

Robotiga pole siin kahjuks-õnneks midagi teha, kuna puid ja põõsaid ja munakive ja loomi täis kõik kohad. Viitsi teist kogu aeg valvata ka vabast  ajast, kui mõnel möödaminejal peaks tekkima huvi endale samasugune asjandus muretseda  Toungue
Vasta
#45

(07-06-2015, 13:33 PM)pen.skar Kirjutas:  Oleks huvi lapselapse autokesele u 12 voldijagu elemente saada. 
Sündinud 6 voldisena, kuid 12 v autoakuga on ka rahul. Sai raske 60 A/h aku taga riputatud(pole kuskile mujale kinnitusruumi)- kipub nina tõstma. 
Äkki tasub vaadata UPS-i akude poole? Need on väikesed ja suhteliselt kerged(pliiaku kohta). Ka hind ei ole tappev. Näituseks 12V/7Ah:
https://www.elfa.se/elfa3~ee_et/elfa/init.do?item=24-540-20&toc=19037
6V / 7Ah
https://www.elfa.se/elfa3~ee_et/elfa/init.do?item=24-540-11&toc=19037
6V/12Ah
https://www.elfa.se/elfa3~ee_et/elfa/init.do?item=24-540-24&toc=19037

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#46

Ei tahaks küll akude osas kurbustr külvata kuid UPS-i akud on reeglina mõeldud selleks et kui vool ära siis on kasuks ja seda välismaa mõistesm, mitte meie. Seega on nende tsüklite arv suht niru.

Kaalu kokkuhoiu huvides on LiFePo aku omal kohal ja saab neid http://www.ev-power.eu
Iseasi, kas neid osta raadsid.
Jälgima peab kah neid pisut hoolsamalt kui plii akusi. Muidu võib tulemus olla surnud aku mõne tsükliga.

LiFePo akud on tegelikult päris hea mahutavusega. Saab neid tsükliliselt kasutada kusagil 60% ulatuses. Võrreldes plii aku 20% sama tsüklite jures.

Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.
Vasta
#47

Olen võsalõikaja(trimmer) ostmisel kahe vahel niita vaja (suuremad nõgesed ja takjad).Kas on võimsuse ja kaalu vahe 2 ja 4 taktilise vahel(kumba eelistada).Osad väidavad 4 taktilisel jõudu rohkem 2 taktilisel.
Vasta
#48

(09-06-2015, 20:47 PM)tungla Kirjutas:  Olen võsalõikaja(trimmer) ostmisel kahe vahel niita vaja (suuremad nõgesed ja takjad).Kas on võimsuse ja kaalu vahe 2 ja 4 taktilise vahel(kumba eelistada).Osad väidavad 4 taktilisel jõudu rohkem 2 taktilisel.

Võsalõikajate puhul on 2T ja 4T konkreetselt kinni, mis firma masinat tahad kui nüüd hästi lühidalt öelda. 

Ise olen Stihli 4MIX FS130 kasutanud juba 3-4 aastat heinaniitmiseks ning võsapuhastuseks. Lisaks lõiganud teeääri kuni 10cmi puudest puhtaks. Oskan ainult häid sõnu öelda. Samas nüüd on ta tootmisest maas aga laojääke veel leidub. 

Kahtlen kas tänapäeval samaväärsete omadustega 4T võsalõikurit üldse saada. 

Stihli puhul head asjad: 

*kiirenduspumbaga karburaator- hea pöördesse minek , pole teistel kohanud. 
*Seguõlitus - sai mootorsaega sama bensiini kasutada ning kunagi ei pidanud õli vahetama
*Kuigi tegemist oli 1,4KW mootoriga siis ei jäänud jõust kunagi puudu. Enamasti lasin 2/3 gaasiga sest rohkem polnud vaja.
* Nagu Stihli puhul ikka siis kõik detalid olid kvaliteetselt tehtud ja kenasti viimistletud. Isegi kõige basic juhtsang istub gaasikäepidemega hästi kätte. Saadaval ka täiendava kummiamortidega versioon. 
* Kütusekulu oli madal. 0,5L paagitäiega sain lasta täisgaasil umbes 40-55 minutit paksu heina. Metsaaluse puhastamise korral sain ka 1-1,5 tundi hakkama paagiga. 

* Igasugused orginaal tarvikud nagu trimmipea ja lõiketerad olid odavad arvestades kaua nad vastu peavad. Hinnaklass sama nagu mingitel megakäkkidel mis sulavad niites lihtsalt plastikutömbuks. 

Lisaks saada kõikvõimalikud trimmikaitsed , võsaketta kaitse(lühem ja alumiiniumist) ning erinevad terad. Poolautomaatne ning ka isegi täisautomaatne! trimmipea. Katsetamise pärast ostsin . 

*Korralik 4 laagriga reduktor. Paljud kasutavad 3 laagriga varianti ,mille eluiga on kordi lühem. 

Kogu kasutamise jooksul tegin ainult hooldust(filtrid , küünal ja klapikambri kaane tihend) + määrimine ja karburaatori puhastus kord aastas. 

Negatiivne:

*Vibratsioon- peale igat paagitäit käed surisesid mõnda aega. 

-------

Teine kogemus oli MTD 4T masinaga kus mootor veel töötaks aga kõik muu laguneb ümbert ära ning kogu teostus oli kuidagi nigel ja vedel. Lisaks olematu kvaliteediga trimmipead. 

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta
#49

4T puhul veel positiivne omadus on väiksem müra.

Juhul kui soovin osta 4T, siis mida uutest müügiolevatest soovitaksid? Ma olen 6a kasutanud Partner B522M, aga tundub, et see hakkab lõpuks ära väsima. Kogemus piisav, et olla lõplikult 4T usku Smile
Vasta
#50

Äial mul Makita EBH253U 4taktiline ja vaikne on tõesti, olevat parem kui tema vana partner 422. Ökonoomsuse kohapealt no mina ei tea, minu dolmar mis on peaaegu 4x võimsam ja 2 taktiline võtab kütet sama palju või vähem kui võrrelda niidetud ruutmeetreid omavahel, mina niidan sama pindala 3korda kiiremini kui tema, temal tunnis kulub 0,5l kütet minul umbes 0,6-0,8(paagitäiega 1,0L kerges heinas või metallkettaga saab üle tunni tööd teha) Kui lisada siia, et mul 2x rohkem kütet kulub kuid 3x rohkem saab tehtud siis on minu vana 2t mootor ökom. 
Vasta
#51

Pole ise neljataktilisega kokku puutunud, kuid kahetaktiline on võimas. Tähendab, kubatuuri kohta on võimsam kui 4T ja kuna trimmerit kasutades on nagu nii pööret vaja, (tühikäigul pole kummagi masinaga midagi teha) siis milleks poole gaasiga jaurata? Pöördesse kiirendab korralik kahetaktiline vägevalt ja ka poole gaasiga on jõudu omajagu.

2T on kindlasti kergem kui 4T ja vibratsiooni toodab 2T ka vähem, kuna mootor on rohkem dünaamiliselt balansis.

Bensiini kulu tunnis on kindlasti suurem, kuna mootor töötab tükimaad efektiivsemalt ja ega võimsus tule õhust ja armastusest. Kui palju tööd saab selle tunni aja jooksul tehtud oleneb nüüd tõesti operaatorist. Kes liigutab ennast kiiresti ka kes aeglaselt  Rolleyes .

Ise kasutan husqvarna 345 FR-i. Läheb kolmas hooaeg ja remontima pole siiamaani pidanud midagi muud, kui karbussi jala tihendi vahetasin välja. 
Iga kevadine hooldus ja suve jooksul põletan 45-50L bensiini ära.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#52

(10-06-2015, 18:56 PM)phyl Kirjutas:  Pole ise neljataktilisega kokku puutunud, kuid kahetaktiline on võimas. Tähendab, kubatuuri kohta on võimsam kui 4T ja kuna trimmerit kasutades on nagu nii pööret vaja, (tühikäigul pole kummagi masinaga midagi teha) siis milleks poole gaasiga jaurata? Pöördesse kiirendab korralik kahetaktiline vägevalt ja ka poole gaasiga on jõudu omajagu.

2T on kindlasti kergem kui 4T ja vibratsiooni toodab 2T ka vähem, kuna mootor on rohkem dünaamiliselt balansis.

Bensiini kulu tunnis on kindlasti suurem, kuna mootor töötab tükimaad efektiivsemalt ja ega võimsus tule õhust ja armastusest. Kui palju tööd saab selle tunni aja jooksul tehtud oleneb nüüd tõesti operaatorist. Kes liigutab ennast kiiresti ka kes aeglaselt  Rolleyes .

Ise kasutan husqvarna 345 FR-i. Läheb kolmas hooaeg ja remontima pole siiamaani pidanud midagi muud, kui karbussi jala tihendi vahetasin välja. 
Iga kevadine hooldus ja suve jooksul põletan 45-50L bensiini ära.

Kogu 4T teema sai siis tootjatel alguse kui vanakooli 2T mootorid ei vastanud enam uutele keskkonna normidele. 

Nüüd on jälle kolitud tagasi 2T juurde kuid suure edasiarendusega. Nimelt tänapäevane 2T tööriistamootor kasutab puhta õhuga silindriläbi puhumist. Ennem läks suur osa põlemata kütust lihtsalt summutisse. 

Stihl nimetab seda 2-MIX , Husqvarna X-Torque jne aga põhimõte jääb samaks , vahet pole kuidas tootjad nimetavad. 

Lihtsaim viis tuvastamiseks on vaadata sisselaset - kui on eraldi õhukanal mis ei läbi karburaatorit siis on tegemist kaasaegse 2T mootoriga. 


http://www.stihl.com/2-mix-technology-ec...power.aspx

Vähemalt tunde järgi on ka alumises otsas jõudu ning nad meenutavalt käitumiselt rohkem 4T ja kütusekulu ka suur maha jää. 



-------

Stihli puhul nägin veel huvitavat lahendust. Kuna nad tootsid MS170 ja MS180( vanakooli 2T) väga suurtes numbrites lattu siis poogiti katalüsaator külge, et saaks edasi müüa. Olen neid ka Eestis kohanud. 0,1KW vähem võimsust ja paarsada grammi kaalu juures. Kõik muu välja arvatud katalüsaatoriga summuti on sama . 

Edasi arendus MS171 ja MS181 on juba puhta õhu kanaliga ning tavalise summutiga. 

Isiklikult ma pole kunagi vanakooli 2T tööriistade fänn olnud. Tuulevaikse ilma korral oled heitgaasi pilve sees . 

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta
#53

Mida kujutab endast Shindaiwa C344? 4T. Millegi pärast ei anta selle kohta võimsust kilovattides, mis võimaldaks teiste tootjate riistadega võrrelda.
Vasta
#54

(11-06-2015, 10:58 AM)Envir Kirjutas:  Mida kujutab endast Shindaiwa C344? 4T. Millegi pärast ei anta selle kohta võimsust kilovattides, mis võimaldaks teiste tootjate riistadega võrrelda.
Pisike hiinlane istub sees ja ajab väntvõlli käsitsi ringi?

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#55

Naerge-naerge, tegelikult on shindaiwa näol tegemist väga tummise aparaadiga, tegu korraliku jaapani kvaliteediga mille kõrval husku ja sthilka paistavad suht vedelad olema. Ei arvand ka miskit kui mingil hetkel sai soetatud väike timburi ühekäe saag. See on saanud ehitustel vatti ikka palju, oli palkmaja ehitajate käes ja lammutusel, poisid andis ikka asjale korralikult valu.... ja teate mis, peale õhufiltri puhastuse pole nende aastate jooksul teinud midagi. Vaimustus oli nii suur et ostsin veel täitsa suure metsasae ka, nüüd mõtlen ka shindaiwa võsalõikaja peale kuid vana Sthil fs130 ei taha mitte kuidagi otsa saada. Tundub et kestab veel palju aastaid, samuti ainult kiidusõnad. 

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#56

shindaiwa on täitsa jaapani firma, ja echo on shindaiwa tütarfirma. Algul kui echo eestisse tuli siis nägi ta täpselt samasugune välja ainult oli 100eur odavam, nüüd on echo läinud omateed disainiga. 
 http://www.shindaiwa.ee/mootorsae/toode/...pum____k_/
http://www.echo-eesti.ee/chainsaws/cs-680/
Vasta
#57

Sain sellise abipalve, et mida teha, mis katki?

Iga 15-20 min järel sureb välja ja kohe tööle enam ei hakka.
Vasta
#58

süütepool?
Vasta
#59

Enne süütepooli vahetust tasuks vaadata kas pooli ja magneti pind on ilusti puhas, samuti peab vahe olema paigas. Vaadata tasuks ka suretus ja küünlajuhtme korrasolek.
Vasta
#60

(20-06-2015, 01:50 AM)Sten Kirjutas:  Sain sellise abipalve, et mida teha, mis katki?

Iga 15-20 min järel sureb välja ja kohe tööle enam ei hakka.

Lisaks süütemoodulile võib ka probleem olla kütusepaagi tuulutuses. Kui sul pole vaakum-testrit siis keera paagi kork lahti kohe peale välja suremist ja proovi uuesti käivitada. 

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne