Opel Kadett D
#1

Esimeseks autoks mul siis, kuud-paar on sellega liigeldud. Mootorit on 1,3 liitri jagu ja käiku vahetab automaatselt, ilmavalgust nägi 1982, ehk siis 25 aastat tagasi, 3-ukseline luukpära ja roheline. Pilti polegi teinud (olgugi, et ma fotograaf olen), paras poolpeletis näeb välja. Tehniliselt on vägagi heas korras, suurt projekti mul sellega pole, asi käib põhimõttel, et kui pole katki, siis ära näpi, sõitnud olen sellega ca 3000km, korra on selle aja jooksul teele jätnud, nukkvõll murdus pooleks, vahetasin ära ja asi jonksus jälle, klapid silindritele pähe ei jooksnud ega midagi, kergelt pääsesin. Uue nukkvõlli saamiseks tuli terve doonor osta, 1,6-ne mootor, kast manuaalne ja 5-ukseline luukpära. Kere on doonoril kõdu, mis kõdu, seega nädala jooksul puhastan selle kere lõplikult jubinatest ja saadan rauahunti, jubinad tõstan kuurialla ootama, äkki läheb endal vaja või soovib keegi osta.
Vasta
#2

Saand isegi selles masinas olla, isegi tool sai märjutatud. Muidu käib edasi küll ja küllalt heas korras jah. Mäed on selle masina vaenlased.
Vasta
#3

Mitte ainult suuremad tõusud vaid ka tugev tuul. Kerge autoke, maateel ootamatult külgtuulde sattudes ehmatab vahest. Ega maanteel nii 90ga sõitmiseks tuleb tavaliselt mõne rekka tagusesse tuulekotti ennast võtta, minek on märksa kergem kui paarkümmend meetrit tagapool.
Vasta
#4

Kas see kadett on eelviimase pölvkonna masin, siis minu lähedal üks mees jandas masinaga iga aasta kuna kippus suht kiiresti roostetama ning sellest tingituna pahteltas ja värvis ta autot igal aastal.

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta
#5

Eelviimane vast jah, E on see tava-kadett, E roostetab veel hullemini, eks D roostetaks kah, minu isend on lihtsalt hästi hoitud ja roosteussi kohtab õige vähe, samas see doonor mille ostsin vahepeal oli igaltpoolt kapitaalselt läbi mädanenud.
Vasta
#6

Sooviks pilte sinu masinast näha?

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta
#7

eest http://fotod.pri.ee/kadett/kadett2.jpg
tagant http://fotod.pri.ee/kadett/kadett3.jpg
ja seest http://fotod.pri.ee/kadett/kadett1.jpg
Vasta
#8

Üllatavalt heas korras masin, tavaliselt on selle kerega Kadettid juba kas Emexis, seisavad kuskil ajanurgas vöi siis on liikuv rooste hunnik, muide Tartus seisab kaks sellist [*************] tn. Seal hulgas ka Rekord.

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta
#9

Olengi liikluses ainult korra teist sellist kohanud, seda eile ja Viljandi linna vahel, süsimusta värvi ja suure mõlgiga juhiukses. Hulka räbalama väljanägemisega kui minu isend, täitsa truult teeb mitmesaja kilomeetriseid otsi, nipet-näpet tuleb vahest sättida, aga muidu on täitsa vinks-vonks pill. Eks selle seisukorra saladuses seisneb selles, et see oli nii aastast 1990 kuni 1997 minu vanatädi kasutuses, kes seda peamiselt garaazis hoidis ja õige vähe sõitis, peale 1997ndat aastat kuni selle kevadeni seisiski niisama garaazis kuni oli vaja ruumi teha ja see mulle anti.
Vasta
#10

miniest Kirjutas:Kas see kadett on eelviimase pölvkonna masin, siis minu lähedal üks mees jandas masinaga iga aasta kuna kippus suht kiiresti roostetama ning sellest tingituna pahteltas ja värvis ta autot igal aastal.
80ndate opelitel on ussitamisviga küll küljes, aga "igaastane tegemine" on enda laiskuse süü - kui teha korralikult, ei karda kadetid roostet. Kui aga vaid pahtlit-värvi kasutades, ei maksa pikka kestmist oodata.

kuna mu opelid jäävad tehnikapoolt baseeruma vaid 110kW motol, on mul õllede vastu kaubelda kogu 1,3 kadettE tehnikapool (Opeli unifitseeritust arvestades peaks isegi kere külge minevad asjad D-le istuma) ja osadena veel pealegi. Niiet kui midagi vaja, anna juulikuu jooksul teada - ca 2 nädalat tagasi võtsin igapäevakasutuses olnud ning igati korraliku (ei mingit poolteljeraginat ega supportikolinat jne) 1,3 tehnika liikuvalt masinalt maha ning et mitte liigseid asju korjata, ei jää asjad kauaks hoovi/garaazhi ootama.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#11

Kena aparaat.Rooste koha pealt õige jutt eelkõneleja poolt.

vanakooli austaja
Vasta
#12

Ülevaatuselt läks samuti nagu kord ja kohus läbi. Ainult väljalaskekollektori tihend tahaks vahetamist saada. Seisis vahepeal kuu aega (pole tarvis liigelda Tartus sellega, käin jala) ja läks eile täiesti probleemitult käima. Ainult suunatule relee või miski asi teeb vigureid, suunda näidates vahest "plõksub/tiksub" ülikiirest, pole väljast vaadanud, et kas suunatuli kah samas tempos vilgub. Sedamoodi tekib tahtmine seda veel taastama hakata, et aga truult kaua vastu peaks.
Vasta
#13

Etsike Kirjutas:Ülevaatuselt läks samuti nagu kord ja kohus läbi. Ainult väljalaskekollektori tihend tahaks vahetamist saada. Seisis vahepeal kuu aega (pole tarvis liigelda Tartus sellega, käin jala) ja läks eile täiesti probleemitult käima. Ainult suunatule relee või miski asi teeb vigureid, suunda näidates vahest "plõksub/tiksub" ülikiirest, pole väljast vaadanud, et kas suunatuli kah samas tempos vilgub. Sedamoodi tekib tahtmine seda veel taastama hakata, et aga truult kaua vastu peaks.

Siis on probleem ühe poole pirni vöi juhtme värgiga, sest kui mingi jama on näiteks puudub(vöi on katki) esisuunatule pirn hakkab see poolse, kus pirn puudu(vöi katki) kiiremini plöksima. See nii armatuuris, kui ka väljas vaatades tolle poolsed suunatuled.
Ei ole kindel kas mu juttust keegi aru sai.

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta
#14

Müün siis oma truu sõiduvahendi maha, et pole teda enam vaja, sõidan soojale maale elama ära. Süda tilgub verd teda müües. Igati hää masin on, kevadel ma tema sain ja selle ajaga on terve Eestimaa ristipõiki üksi ja suurema seltskonnaga läbi sõidutanud. Aga räägime siis väheke asjakohasemat juttu.
Tehasest välja veeres 1982 (jah, veerand sajandit tagasi), värv on tal rohekas ja uksi kaks, kere poolest luukpära. Mootorit on ainult 1,3 liitri jagu, aga seda kerget masinat liigutab õige reipasti (viiekesi sõites mitte nii reipasti, aga minule piisas küll, ei peagi loetud sekunditega sajani jõudma) ja ökonoomne on kah, maanteel 4,5l/100km. Käiku vahetab automaatselt (seetõttu ka vast küljel kirjale "Luxus"), paganama mugav on see automaatkast, never-ever ei hangi enam manuaalkastiga masinat. Salong on heledamat sorti, terve ja puhas, istmekatted on kah ja turvavööd kõikidel kohtadel. Roostet on väga minimaalselt, ülevatus on 2008 augustini olemas, seal öeldi ainult, et väljalaskekollektori tihendi võiks välja vahetada, muidu on oma vanuse kohta üliheas korras masin. Hetkel all suverehvid ja asub Tartus. Suverehvid, 1,6 liitrine mootor, manuaalkast ja hulka-hulka muid varuosasid asuvad Rapla külje all endises kodus.
Pilti siis kah. Eestpoolt: http://fotod.pri.ee/kadett/kadett2.jpg
Tagantpoolt: http://fotod.pri.ee/kadett/kadett3.jpg
Seestpoolt: http://fotod.pri.ee/kadett/kadett1.jpg
Ootan pakkumisi, miski võileivaraha eest ära ei anna ja põllurallikaks kah mitte, täiesti vinks-vonks masin, pane talverehvid alla, tee kindlustus ja sõida.

59084925
meil: edgar.prass@gmail.com
msn: edgarprass16@hotmail.com
Vasta
#15

Kallid kaasfoorumlastest vanavaraaustajad, mis oleks õiglane hind tolle peaaegu uunikumi eest küsida?
Vasta
#16

Etsike Kirjutas:Kallid kaasfoorumlastest vanavaraaustajad, mis oleks õiglane hind tolle peaaegu uunikumi eest küsida?

ma pakuks , et mingi 3-4 k. omalgi korra sihike olnudWink

Pole midagi targemat teha
Vasta
#17

Raibe küll, olin kolm kuud Eestist kaugel ära ja nüüd tagasi tulles sain sita uudise. Enne äraminekut paigutasin auto vanasse lauta katuse alla, paras pime ja niiske keskkond, noh eile kui auto uks avasin lõi suht läppund hais vatsu, hallitus oli autos levima hakanud, turvavööd ja rool hallituseseentega kaetud (õnneks mitte üleni), muu materjal paistab et pole maitsenud, aga hullu vats pole natuke miskit keemiat ja läinud see ongi. Aga käima läks ikka esimesest võtmepöördest.
Vasta
#18

ehk abiks:
http://tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=21465
http://tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=21237

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#19

hallitus ehk seen ehk hallitusseen on üks kummaline nähtus küll, ei liha ega kala, ei taim ega loom, aga pelgalt niiskusest ja pimedusest tema ikkagi ei kasva. süüa on ka vaja. sestap "õitsevadki" kõige rohkem need kohad, kuhu hallitusele isuäratav mustus käte pealt ümber paikneb ja kinni kleepub - rool, turvavööd, käigukanginupp.
Et seent ja mustust korralikult välja saada, peaks vastavad esemed ja kogu salongi vist küll läbi keetma. Mingi kemikaaliga võib ajutiselt kasvu peatada, aga mikropragudesse koguneb mustus kibekähku uuesti ja niipea kui päevavalgust väheks jääb ja niiskustase suureneb, hüppab mõni seeneeos kuskilt lähiümbrusest jälle vupsti kohale ja pidu käib mühinal edasi.

Aga muidu paistab, et heas korras kadett D polegi absoluutne rariteet:
http://www.osta.ee/2912146
Vasta
#20

Pole see asi nii hull midagi kui TeeTL kirjutas, seen vajab kasvamiseks niiskust, jahedust ja ei salli värsket õhku. Isegi näiteks autod, millel aknaid pole ja vihm sisse sajab ei lähe nii kergesti hallitama kui seest kuivemad, aga kaua avamata uste/akendega masinad.
Seene eoseid annab hävitada kõrgemal temperatuuril kuskil 50-60 kraadi vist oli. Seda kasutatakse eriti puitehitise päästmiseks eri seeneliikide käest, mida võrreldes autoga igaltpoolt tuulutada ei anna.
Aga sellel pole erilist mõtet kuna tallaga tood sa õuest uued seeneeosed tagasi või näiteks puude juures või metsas ust lahti tehes lendab mõni ikka sisse.
Tegelikult seen on päris vastupidav igasugustele oludele, alles siis kui tekivad soodsad kasvutingimused tekivad eoskuprad ehk meile nähtav hallituskiht. Näiteks moosipurk võib mitu kuud seeneniite täis olla, enne kui eoste valmimiseks sobiv keskkond saabub, kuigi toksiine on ta juba ammu täis.
Kokkuvõttes, kui autot kaua mitte tuulutada tulevad "seened" tagasi, aga väemalt korra nädalas tuulutades peaks kõik korras olema.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne